Super 2000 Plus za WRC ?

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Karol » środa, 14 lis 2007, 21:58

Rules napisał(a):
Ja pisząc o współczesnych samochodach miałem na myśli to, że teraz każdy może sobie kupić np: BMW M3 z 300KM silnikiem i napędem na tył, tyle samo mocy mają rajdówki najlepszej klasy,


Masz pojęcie, że na dynamikę samochodu nie składa się jedynie moc podana w tabelkach? Motoryka silnika z BMW M3 o mocy 300 km jest zatrważająco niższa od silnika o takiej samej mocy (hahahaha) stosowanego w autach WRC.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków


Postprzez Rules » środa, 14 lis 2007, 23:05

Wiem o tym, ale jest określona pojemność i zwężka w turbo, nie da się z tego zrobić niewiadomo czego, zwłaszcza, że budowa silnika i to z czego ma być zrobiony też jest dokładnie określone, nie sugeruje tu, że to BMW, czy samochód o podobnej mocy będzie miał takie same parametry jak WRC, ale nie przesadzajmy, nie da się zrobić z tego silnika jakieś super jednostki o mocy np: 500KM. Zwłaszcza, że musi wytrzymać dwa rajdy.
Zaś co do opom jak pisałem wcześniej, moim zdaniem takie ograniczenia, czy to w dziedzinie opon, czy techniki nie wpłyna dobrze na obraz tego sportu, bo zamiast się rozwijać, byc tym laboratorium dla nowych rozwiązań, zacznie się cofać, a jeśli tak będzie, to nawet jak wzrośnie widowiskowość to firmy zaczną sie wycofywać nie widząc szanas na rozwój i testowanie nowych rozwiązań.
Mam tu na myśli public relations, firmy chcą być postrzegane jako nowoczesne, prężnie działające, potrafiące wymyślić jakieś nowinki techniczne przedsiębiorstwa, które mają do zaoferowania coś lepszego niż ślizgające się opony.
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Postprzez !ADI! » czwartek, 15 lis 2007, 00:38

Rules napisał(a):Wiem o tym, ale jest określona pojemność i zwężka w turbo, nie da się z tego zrobić niewiadomo czego, zwłaszcza, że budowa silnika i to z czego ma być zrobiony też jest dokładnie określone, nie sugeruje tu, że to BMW, czy samochód o podobnej mocy będzie miał takie same parametry jak WRC, ale nie przesadzajmy, nie da się zrobić z tego silnika jakieś super jednostki o mocy np: 500KM. Zwłaszcza, że musi wytrzymać dwa rajdy.
Zaś co do opom jak pisałem wcześniej, moim zdaniem takie ograniczenia, czy to w dziedzinie opon, czy techniki nie wpłyna dobrze na obraz tego sportu, bo zamiast się rozwijać, byc tym laboratorium dla nowych rozwiązań, zacznie się cofać, a jeśli tak będzie, to nawet jak wzrośnie widowiskowość to firmy zaczną sie wycofywać nie widząc szanas na rozwój i testowanie nowych rozwiązań.
Mam tu na myśli public relations, firmy chcą być postrzegane jako nowoczesne, prężnie działające, potrafiące wymyślić jakieś nowinki techniczne przedsiębiorstwa, które mają do zaoferowania coś lepszego niż ślizgające się opony.


No tak w F1 są opony z "paskami" no i wszyscy się wycofali?

Po za tym temat mocy w WRC był na tym, forum przerabiany jakiś czas temu i to na dodatek bardzo dokładnie. Jest takie polecenie jak szukaj ale jakoś specjalnie dla Ciebie to streszczę.

Nie wiem czy już miałeś fizykę w szkole ale jest taki wzór:

P=M*w/9550 [kW] = [Nm] x [obr/min]

gdzie:
P - Moc [kW]
M - Moment obrotowy[Nm]
w - Prędkość obrotowa [obr/min]

Wynika to z tego: praca to iloczyn siły oraz drogi na jakiej przykładaliśmy tą siłę [zakładam równoległość siły to drogi dla ułatwienia], a moc to iloraz pracy i czasu.

No i znalazłem gdzieś dane, że Focus 06 ma 550 Nm przy 4000 rpm. Czyli w tym momencie silnik ma ok 230 kW, jest to ok 312KM. I jeżeli wiesz coś na temat przebiegu krzywych mocy i momentu w silnikach spalinowych, a w szczególności napędzanych bezołowiówką, to powinno być dla Ciebie jasne, że skoro przy nędznych 4000rpm jest 312KM to w ok. 6000rpm jest tej mocy znacznie więcej.

Po za tym nie wiem o jakim silniku piszesz, że nie da się z tego zrobić 500KM.

Przypominam sobie, że kiedyś jakiś tuner Procar albo coś w ten deseń, wynajmował i sprzedawał Imprezy WRC. I oni pokusili się o napisane ile koni miała która Impreza WRC. I tam dane kończyły się na ok 420 albo i lepiej KM.

Wróćmy do Twojego BMW M3 i jego mocy. Może i ma 300KM, ba nawet 321KM! ale moment obrotowy to 350Nm przy 3250rpm. To oznacza, że w chwili max momentu silnik ma 161KM. To trochę ponad połowę z tego co ma WRC przy 4000rpm. To sobie pomyśl w ten sposób, że moc wzrasta prawie dwukrotnie. Oczywiście w BMW jest silnik atmosferyczny i wysokoobrotowy ale to pokazuje, że 300KM w WRC to wartość bardzo zaniżona, może nie dwukrotnie.
Jak chcesz to sobie przelicz jak to wygląda w przypadku Subaru Imprezy STi. Przy 3600rpm ma 343Nm czyli ok 175KM a jego moc maksymalna to 265.

I teraz takie moje domysły, które opieram wyłącznie na analogiach.
Taki focus WRC może mieć ok..... 470KM[zakładając że przy max momencie auto z turbiną uzyskuje 66% mocy maksymalnej] . Ale to może być przesada. I nie będę się upierał. Ale mógłbym się o wiele założyć, że ma ponad 400KM.

I ostatni przykład to S2000. We sumie to ma to tyle samo koni co Lancer albo Impreza[N4]. A patrz jak N4 odchodzi w porównaniu do S2000.

I to, że fabryki stosują jakieś technologie zapożyczone z motor sportu to jest raczej efekt uboczny niż celowe działanie. Głównym celem jest to, że powieszą w salonie "Focus najlepsza rajdówka na świecie". I Kowalski pomyśli, że ma całe auto zapożyczone z rajdów.

Mam nadzieję, ze mnie zrozumiałeś. Co za OT :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Rules » czwartek, 15 lis 2007, 00:53

Mam nadzieję, ze mnie zrozumiałeś. Co za OT

No widzisz zrozumiałem Cie bardzo dobrze, nie wiem tylko po co te złośliwości, chciałem sprowokować dyskusje i to było moim głównym celem, co do tego BMW tak sie właśnie obawiałem, że przykład jaki podobałem, a był pierwszym o jakim pomyślałem zostanie wziety na poważnie, a chodziło tylko o samochód o mocy ok 300KM, zaś co do Twoich obliczeń, przyznaje robią wrażenie, nie znam się, nie mam też zamiaru się spierać, a fizyke skończyłem na poziomie drugiej klasy LO, a teraz jestem na trzecim roku studiów, ale humanistycznych.
Z tego silnika pewnie da się zrobić 500KM jak juz pisałem nie jestem pewny czy zgodnie z regulaminem, a jeśli tak, to nie wiem czy wytrzyma dwa rajdy.
a Kowalski chce mieć samochód taki jak na obrazku z rajdu, ale może też chcieć samochód który przynajmniej wygladem będzie nawiązywał do super zaawansowanej rajdówki.
Mam nadzieje, że nie wziołeś/iście sobie moich rozważan zupełnie na poważnie, bo są tylko teoretyczne, cieszy mnie to, że powstała jakaś dyskusja, ale nie wiem, czy ktoś będzie chciał jeszcze pisać na ten temat.
Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz zaznacze, że moim celem nie było obrażanie nikogo, ani celowe wywoływanie sporów, a tylko przedstawienie swojego zdania i dyskusja. :)
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Postprzez SuN » wtorek, 20 lis 2007, 19:05

ADI mnie rowniez zaciekawiles musze przyznac :wink: ale powiedz mi taka rzecz, bo wrc pewnie byly sprawdzane na hamowni :?: chociazby jak ledwo zbudowali i testowali. Wynik pokazywal te 300 km czy "nieco" wiecej :?: jak myslisz :?:
Wałbrzyska Grupa Rajdowa!
GG: 2459573
E-mail: ma4c1n@go2.pl
Moja fotografia - https://www.facebook.com/mjagiellicz
Avatar użytkownika
SuN
A6
 
Posty: 1533
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 15:22
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez szirer205xs » wtorek, 20 lis 2007, 22:15

Wtedy pewnie tak ale to byly lata swietlne temu :) dzisiaj nkowe subaru i miski tyle maja...
Pamietam wypowiedz solberga kiedy pierwszy raz przejechal sie impreza 06 zdaje sie i pierwsze co powiedzial to ze oczekiwal ze nowa impreza bedzie zdecydowani mocniejsza... wiec juz chocby po tym widac ze wrc z roku na rok maja wiecej kucykow :)
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Postprzez TommiCrazy » sobota, 24 lis 2007, 16:13

wydaje mi sie ze te 300 koni wrc a 300 koni samochodu cywilnego rozni sie zakresem pracy osiaganego momentu

nigdy nie widzialem wykresu zadnego wrc ani nawet oznaczenia turbiny jakie sie tam stosuje , ale napewno jest to przepasc pomiedzy autami cywilnymi na samym wykresie.

moze i wartosci na samym rajdzie moga zgadzac sie z wartosciami regulaminu, ale co z tego jak stara turbina mojego stariona dmuchala dopiero po przekroczeniu 4300 obrotow gdzie nowa turbina zaczyna to robic ponizej 3 tys..... roznica jest mocno zauwazalna
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez rallyspeed » niedziela, 2 mar 2008, 14:45

S2000 + turbo = WRC
Tylko żeby nowe wrc nie były takie krótkie, nie wiem czy będzie minimalny limit długości tak jak za 206, kiedy musieli wydłużyć zderzaki.
Samochodom miejskim (ciuputkim) jako WRC mówimy zdecydowane nie :!: :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez MSG Racing » niedziela, 2 mar 2008, 15:17

Wczoraj przeczytałem krótki artykulik w Autosport Uk o nowych WRC. To nadal mają być WRC i ta nazwa ma zostać ale auta mają być oparte o S2000 i Nki. Turbina i mniej elektroniki także w napędach. W środku według teorii mają być tylko wyświetlacze. Moc - mają być większe ograniczenia, mniejsza zwężka.
Nie wiem jak z rozmiarami aut ale wiem że mają być utrzymane trędy wyglądu WRC. Jak dla mnie dobrze, wolę jak rajdówka jest także z wyglądu nietypowa i tylko przypomina cywilne auto.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez devulatron » niedziela, 2 mar 2008, 19:46

Działacze FIA uczyli się ekonomii chyba na kursach marksizmu-leninizmu:

Komisja zamierza utrudnić używanie nowych WRC w innych seriach niż mistrzostwa świata, ale zależy to już od krajowych federacji.


W ten sposób ograniczają zespołom fabrycznym rynek wtórny. Mniej chętnych na WRC => niższa cena używanych => cała zabawa w wystawianie samochodów wychodzi drożej. Przynajmniej w mistrzostwach kontynentalnych powinny być dopuszczone te nowe WRC a federacje krajowe wedle uznania.

Nowe WRC w mistrzostwach kontynentów i krajowych to większa produkcja, a większa produkcja to znowu mniejsze koszty wykonania
jednego WRC.

Więc jak się to ma do :

Nowy regulamin ma na celu ograniczenie kosztów i przyciągnięcie do mistrzostw większej liczby producentów - powiedział Morrie Chandler,


Niby chcą obniżać koszty ale jakoś tego nie widzę. Może będą obnizali przez wprowadzanie przetargów na jednolite opony, turbosprężarki i inne rozwiązania bo przy takiej okazji coś może przylepić się do łapek od wdzięcznego producenta.


cytaty za http://www.autoklub.pl/19095,news.html
Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał.
Avatar użytkownika
devulatron
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): niedziela, 20 mar 2005, 22:55
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości