Rally de Portugal

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rally de Portugal

Postprzez Seraf » poniedziałek, 2 kwi 2012, 19:40

Matthias Schmidt napisał(a):Petter nie ma szans na tytuł i w tej kwestii niestety można go skreślić.

Mam nadzieje, że FIA przyjmie apelacje Citroena. Rzadko bywałem za nimi ale Mikko zasłużył na wygraną, a to co ktoś pisze, że co to za zwycięstwo bez oesu, to bzdura. Ostberg nie jest kierowcą który w normalnych warunkach powinien stawać na pudłach, a takie zwycięstwo jest już w ogóle rozczarowujące. Dramat. :/



Pisałem że Petter jest niedoceniany ;p
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa


Re: Rally de Portugal

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 2 kwi 2012, 22:15

Petter ma dobre tempo. I co z tego? Mając za rywala Loeba nie jest w stanie zdobyć tytułu mając taką formę. Niestety.

Eldar napisał(a):Jak czytam informacje prasowe na poziomie Citroena to płakać mi się chce. Zamiast przeprosić jeszcze zamierzają apelować i idą z zaparte.


A Ty co byś na ich miejscu zrobił? Matton mówił, że nie chcieli oszukiwać a tracąc punkty przez takie coś jednak nie można się uśmiechnąć i powiedzieć: "zdarza się".
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rally de Portugal

Postprzez Honiclbr » poniedziałek, 2 kwi 2012, 22:45

Ale wypadałoby przyznać się do błędu...
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Rally de Portugal

Postprzez Eldar » poniedziałek, 2 kwi 2012, 23:08

Co ja bym zrobił? Zamiast się wygłupiać ze składaniem apelacji przyjąłbym do wiadomości decyzję FIA i przeprosił kibiców.
Eldar
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): wtorek, 14 cze 2011, 22:50

Re: Rally de Portugal

Postprzez jaczylibodzio » wtorek, 3 kwi 2012, 00:16

Matthias Schmidt napisał(a):Petter ma dobre tempo. I co z tego? Mając za rywala Loeba nie jest w stanie zdobyć tytułu mając taką formę. Niestety.

No miałeś przykład właśnie, rywalem był Loeb i co? Czy my o tym samym rajdzie rozmawiamy? Czy ja coś nie wiem? Loeb jednak nie wypadł? Zdarzyło mu się i odpadły punkty i w tym sezonie widać że jak czuje oddech na plecach to popełnia błędy. I to nie był jego pierwszy w tym roku, więc to o czymś znaczy.

Matthias Schmidt napisał(a):A Ty co byś na ich miejscu zrobił?

Zależy jak na to patrzeć. Z jednej strony ma rację że przyznaje że nie chcieli źle, ale z drugiej strony pilnować się trzeba i nie nadmuchiwać sprawy, tylko przyznać się do błędu, podkulić ogon i wrócić do własnej piaskownicy szukać winnych. To takie "nie można się tłumaczyć nieznajomością prawa". Coś co więcej waży nie musi być czymś co spowolni samochód.
"No bo po co mi hamulce jak mam wycieraczki? oO"
Avatar użytkownika
jaczylibodzio
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2011, 23:22

Re: Rally de Portugal

Postprzez żółtodziób » wtorek, 3 kwi 2012, 01:59

Matthias Schmidt napisał(a):
Eldar napisał(a):Jak czytam informacje prasowe na poziomie Citroena to płakać mi się chce. Zamiast przeprosić jeszcze zamierzają apelować i idą z zaparte.


A Ty co byś na ich miejscu zrobił? Matton mówił, że nie chcieli oszukiwać a tracąc punkty przez takie coś jednak nie można się uśmiechnąć i powiedzieć: "zdarza się".


Można, a nawet trzeba. Takie sytuacje się zdarzają. Jak Kubica był 2 kg za lekki bo mu gasnica wystrzeliła to nawet takie śmiedszne BMW nie szło w zaparte. Wyjaśnili tylko skąd to wynikało, ale decyzję przyjęli na klatę. To samo jak raz był za lekki Makinen, a Burns miał 20g za lekkie koło zamachowe. Kulig się swego czasu odwoływał, bo znaleźli u niego polerowane koło zamachowe i też mu dali DSQ. Odwołanie nic nie dało, nie dało też nic poparcie Blomqvista któremu głupio było w ten sposób wygrać w N - grupie. Dura lex sed lex - tyle w temacie. Przepisy są w danej materii jasne, za odstępstwo od homologacji DSQ i nie ważne na czym ono polega. Nie można tworzyć precedensu, bo zacznie się kombinowanie. Sprzęgło było inne niż przewidywała homologacja więc DSQ jest uzasadnione.

Niemniej jest jeszcze sprawa turbiny. Pochodzi ona od dostawcy, jednego dla wszystkich, narzuconego przez FIA. Citroen jako zespół nie ma wpływu na takie rzeczy jak średnica wirnika. No, chyba że sami ten wirnik wyprodukowali i zamienili, tylko co by to miało dać? Nikt nie zarzucił im tego, że wirnik ma inny skok łopatek niż powinien mieć, nikt nie zarzucił ze waży nie tyle ile trzeba, jedyne co się nie zgadza to srednica. wyglada na to, że Garrett popełnił coś, co się deformuje pod wpływem temperatury i w tej sytuacji bardzo dobrze,że Citroen walczy o swoje. Co innego gdyby wybór producenta leżał w gestii każdego zespołu, wtedy sam opdowiadasz za to co pakujesz. Ale to jest tak jak by w F1 dali komuś wadliwie wykonane zbyt szerokie opony, a potem zdyskwalifikowali go. Miałby prawo się wkurzyć i walczyć o swoje. Być może walczą o swoje, żeby takie sytuacje raz na zawsze wyjaśnić. Odwołuja się także od tego sprzęgła, ponieważ można się odwołać od decyzji jako takiej a nie od jej części. Być może chodzi wyłącznie o wyjaśnienie kwestii turbosprężarki, być może gdyby ten temat nie wypłynął to by się nie ośmieszali z tym odwołaniem. Nie wynika to jednak z oficjalnego ich stanowiska w tej sprawie, i to jest czerstwe moim zdaniem. Niech by się odwołali, ale jako motywację podali chęć przebadania tej turbiny i wydania przez FIA wiążącej interpretacji na przysżłość, albo przynajmniej podstaw do żądania jakiegoś zadośćuczynienia od dostawcy turbosprężarki a nie upierali się przy tym że nie czują się winni i że to nie była z ich strony próba oszustwa. W to ostatnie to nawet wierzę, ale to nie ma żadnego znaczenia. Próby oszustwa nikt im nie zarzucił, zaś homologacja to dokument którego należy się ściśle trzymać a nie zbiór luźnych wytycznych. WRC to też nie jest Dakar, gdzie raz coś nie jest dozwolone ale się to dopuszcza a za innym razem daje się dysk, trzeba przyznać, że takie sprawy w WRC zawsze były jasne, moim zdaniem jakiekolwiek pretensje, a tym bardziej o wymiar kary są kompletnie nieuzasadnione.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rally de Portugal

Postprzez kremer » wtorek, 3 kwi 2012, 08:31

Przesadzacie. Raz na jakis czas FIA kogś wyklucza za niechlujstwo. Citroen rozwazy u siebie "we firmie" sprawe i łatwo oceni czy ma szanse na apelacje. Pewnie oleją sprawe, bo mają wazniejsze rzeczy na głowie (poprawki do DSa czy testy), a w apelacji maja marne szanse. Pewnie niedopatrzyli homologacji i tyle. Rok temu Bouffiera wywalili z Ypres nie za oszustwo tylko niedopatrzenie. Na dzień dzisiejszy nie mozna nikogo skreslic z walki o tytuł (Petter), jak i mowic że Loeb popełnia błędy bo ktos go naciska (początek sezonu drugi oes rajdu buehe). Chyba na pęcherz. Jak rok temu był naciskany to klepnał wszystkich pod koniec roku. Po Finlandii/Niemczech zobaczymy jaka jest sytuacja. Teraz to takie zbieranie i ciułanie punktów. Początek sezonu !
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Rally de Portugal

Postprzez luks » wtorek, 3 kwi 2012, 11:58

trudno nie mieć wrażenia, że Citroen na siłę wstrzymuje sprawę próbując zmneijszyć skalę blamażu .. 0,1m to jest sporo jeśli chodzi o takie elementy. zespół Forda powinien im wysłać jakąś suwmiarkę z dokł. 0,01 hehe..
Janusza na Szwecji zdyskwalifikowali za szlifowane koło zamachowe i trzeba było wziąć to na klatę, inaczej po jakimś czasie niedopatrzeń te rajdówki będą wyglądały jak z monster garage..
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Re: Rally de Portugal

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 3 kwi 2012, 12:29

jaczylibodzio - zastanów sie kolego nad tym co piszesz. I przeczytaj mój post jeszcze raz uważnie. Loeb wyleciał, Petter był trzeci. Ok, może gdyby nie problemy wygrałby, ale zwycięstwami w takich okolicznościach ciężko zdobyć tytuł, a niestety widać, że Petterowi już nieco brakuje do tych najszybszych i normalne warunki raczej go nie faworyzują. Kolejna sprawa - Petter jeździ bardzo równo, ale to są rajdy i można (hipotetycznie) założyć, że jeden rajd mu się przytrafi którego nie ukończy. Dodatkowo jeżdząc regularnie, zdobywając pudła, albo miejsca 4 - 5 nie wygra z Loebem. Seb popełnia mało błędów i taki rajd jak Portugalia może sie już w tym sezonie nie powtórzyć, albo powtórzyć raz, czy dwa. Loeb wygrywa też dużo rajdów, a tych których nie wygrywa kończy na podium. Nie to, że Solberga kompletnie skreślam, ale wątpię by był on w stanie zdobyć tytuł. Choć nie ukrywam, że byłoby to mile widziane :).
Jasne, moze faktycznie Loeb w tym sezonie widzi ze konkurencja jest silniejsza i może właśnie błędów popełni więcej. Ale gdybać nie zamierzam, a to na czym jestem w stanie się oprzeć to poprzednie lata i rajdy Monte Carlo, Szwecji, Meksyku i Portugalii.

Może Tobie i innym z punktu widzenia kibiców łatwiej jest powiedzieć "podkulić ogon, przyznać sie do błędu, przeprosić kibiców, spuścić głowę, etc". Jednak Citroen wyraźnie się z karą nie zgadza i ma do tego pełne prawo. Rzecz jest oczywiście jasna, przepisy to przepisy i 7 - krotni mistrzowie świata też do nich muszą się przystosować. Ale skoro uważają, że coś FIA potraktowała zbyt ostro, czy też jest coś, z czym się generalnie nie zgadzają, to mają prawo się odwołać, zwłaszcza że to szczebel mistrzostw świata i tak naprawdę w takiej sytuacji Citroen nie straciłby nic gdyby nie pojechał do Portugalii.

A Ostberg wygrać i tak nie powinien ;)
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rally de Portugal

Postprzez JoostSchouten » wtorek, 3 kwi 2012, 13:11

Obrazek

Watch my video in HD1080 at Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=KVpum9hv8S4&hd=1
Joost - Rallymedia.nl
Avatar użytkownika
JoostSchouten
N3
 
Posty: 280
Dołączył(a): piątek, 20 maja 2005, 15:25
Lokalizacja: The Netherlands

Re: Rally de Portugal

Postprzez jaczylibodzio » wtorek, 3 kwi 2012, 14:40

kremer napisał(a):(...) jak i mowic że Loeb popełnia błędy bo ktos go naciska (początek sezonu drugi oes rajdu buehe).(...)

Loeb jeździł szybko i dalej jeździ, ale nie sugeruj że konkurencja śpi i on jest spokojny o swoje wygrane. Wręcz przeciwnie. A początek sezonu to był na Monte ;) Nudzi mnie takie gadanie ;)

Matthias Schmidt napisał(a):(...) a niestety widać, że Petterowi już nieco brakuje do tych najszybszych i normalne warunki raczej go nie faworyzują.

Czy ja wiem... do tej pory tak na prawdę nie wiemy czy przypadkiem JML nie jest faworyzowany i nie ma team orders. A widać że Petter jest szybki, chociaż możliwe że ma zielone światło i za bardzo chce, stąd przygody.

Matthias Schmidt napisał(a): Kolejna sprawa - Petter jeździ bardzo równo, ale to są rajdy i można (hipotetycznie) założyć, że jeden rajd mu się przytrafi którego nie ukończy.

No właśnie to są rajdy i tu można gdybać. Równie dobrze Loeb może mieć kłopoty.

Matthias Schmidt napisał(a): Seb popełnia mało błędów i taki rajd jak Portugalia może sie już w tym sezonie nie powtórzyć, albo powtórzyć raz, czy dwa. Loeb wygrywa też dużo rajdów, a tych których nie wygrywa kończy na podium. Nie to, że Solberga kompletnie skreślam, ale wątpię by był on w stanie zdobyć tytuł. Choć nie ukrywam, że byłoby to mile widziane :).

Też bym się cieszył, ale ewidentnie widać że ten początek sezonu idzie różnie dla Loeba. Mówię po tym co widzę teraz, a nie po tym co było kiedyś. To co było to było rok temu, to tego już nie ma. Teraz jest sezon 2012. Ciekawi mnie tylko pozycja Solberga w Teamie.

Matthias Schmidt napisał(a):Jasne, moze faktycznie Loeb w tym sezonie widzi ze konkurencja jest silniejsza i może właśnie błędów popełni więcej. Ale gdybać nie zamierzam, a to na czym jestem w stanie się oprzeć to poprzednie lata i rajdy Monte Carlo, Szwecji, Meksyku i Portugalii.

Jak wyżej, opieram to na tym co widzę teraz i nie patrzę do tyłu bo to nie ma sensu. Jest kolejny sezon. Jasne że ciężko ocenić, ja wyżej też nigdzie nie napisałem że Petter czy kto inny wygra, ale że chciał bym że by wygrał i ma ku temu szanse bo jest szybki, a okazje mogą się jeszcze nadarzyć. Ale póki co właśnie gdybanie pozostaje, bo ciężko bawić się we wróżkę i wyznaczyć zwycięzcę tego sezonu, dopóki nie dojdzie do ostatniego (lub przedostatniego) rajdu.

Matthias Schmidt napisał(a):Może Tobie i innym z punktu widzenia kibiców łatwiej jest powiedzieć "podkulić ogon, przyznać sie do błędu, przeprosić kibiców, spuścić głowę, etc". Jednak Citroen wyraźnie się z karą nie zgadza i ma do tego pełne prawo. Rzecz jest oczywiście jasna, przepisy to przepisy i 7 - krotni mistrzowie świata też do nich muszą się przystosować. Ale skoro uważają, że coś FIA potraktowała zbyt ostro, czy też jest coś, z czym się generalnie nie zgadzają, to mają prawo się odwołać, zwłaszcza że to szczebel mistrzostw świata i tak naprawdę w takiej sytuacji Citroen nie straciłby nic gdyby nie pojechał do Portugalii.

Zgadzam się, ale po co o tym wrzeszczeć na lewo i prawo? Popełnili błąd, zdarza się, więc odwołał bym się i nie zgodził bym się z karą a nie ostentacyjnie spinał się gdzie popadnie. No po co? Co ma na celu taka nagonka i nadmuchiwanie sprawy? Bo ja tu nie widzę żadnego... Owszem, kara zbyt wysoka, a spodziewam się że turbo będzie ok i Hirvo dostanie karę czasową.

Matthias Schmidt napisał(a):A Ostberg wygrać i tak nie powinien ;)

Czy ja wiem, zrobił swoje gdy reszta nie zrobiła :) A niech sobie ma zwycięstwo :) A takie coś jak "a temu się wygrana należała" to jest w IRC Colin McRae IRC Flat Out Trophy i już ;)

PS. Żeby nie było, nie wydaję osądów i nie jestem pewien tego że ktoś wygra a kto nie, ja po prostu gdybam jak większość. Może i chęć tego żeby to nie Loeb stanął na szczycie daje mi ku temu powody :D

Dobra nie ma się co rozwodzić, każdy ma swoje zdanie i napisałem epopeję której sam bym nie przeczytał :D Zmora tego forum, przekonywanie się do swoich racji :D
"No bo po co mi hamulce jak mam wycieraczki? oO"
Avatar użytkownika
jaczylibodzio
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2011, 23:22

Re: Rally de Portugal

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 3 kwi 2012, 15:42

Zacznę od końca :)

jaczylibodzio napisał(a):Dobra nie ma się co rozwodzić, każdy ma swoje zdanie i napisałem epopeję której sam bym nie przeczytał


No widzisz, a ja przeczytałem od początku do końca :)

jaczylibodzio napisał(a):Czy ja wiem... do tej pory tak na prawdę nie wiemy czy przypadkiem JML nie jest faworyzowany i nie ma team orders. A widać że Petter jest szybki, chociaż możliwe że ma zielone światło i za bardzo chce, stąd przygody.


Nie nie. Tak na pewno nie jest. Latvala wygrał Szwecję, Petter był drugi. Tyle do porównywania, bo reszty już JML nie ukończył :). No ale generalnie widać, że tempo Jariego jest szybsze niż Pettera i absolutne nie tworzyłbym teorii spiskowych pt Ford po kryjomu robi team orders. Petter raczej na chwilę obecną jest statusowo na równi z Latvalą, choć to w Jariego Wilson wierzy bardziej.

Ciekawi mnie tylko pozycja Solberga w Teamie.


Generalnie jest numerem 2, który - gdy nadejdzie potrzeba pomoże Latvali, ale w praktyce to obaj mają równy status, co pisałem wyżej. Zresztą Latvala proponował po Portugalii, żeby został numerem 2, ale Wilson się nie zgodził. Może się nie dziwie. Latvala dzwoni, ale jak tylko przestanie (a wierzę, że przestanie) będzie dla Loeba naprawdę groźny. A Petter pasuje na typowy solidny numer 2.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rally de Portugal

Postprzez żółtodziób » wtorek, 3 kwi 2012, 17:04

luks napisał(a):trudno nie mieć wrażenia, że Citroen na siłę wstrzymuje sprawę próbując zmneijszyć skalę blamażu .. 0,1m to jest sporo jeśli chodzi o takie elementy.


0,01 mm. 10 mikronów. Nie wiem czy aż tak sporo, ale nie w tym rzecz. to jest element standardowy, który kupujesz i masz prawo oczekiwać, że będzie spełniał wszystkie kryteria. To jest własnie nie halo, skoro FIA narzuca stosowanie standardowych elementów to niech wybierze producenta który zapewni zgodność swojego wyrobu z homologacją, albo niech nie kontroluje wymarów tylko pochodzenie i brak ingerencji w element ze strony zespołu który ten element kupił i zamontował. Dysk powinien być za coś, na co masz wpływ, a nie za to że FIA wcześniej narzuciła Ci zakup kota w worku.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rally de Portugal

Postprzez speedyzxz » wtorek, 3 kwi 2012, 19:11

Matthias Schmidt napisał(a):
A Ostberg wygrać i tak nie powinien ;)


a kto powinien?

żółtodziób napisał(a):To jest własnie nie halo, skoro FIA narzuca stosowanie standardowych elementów to niech wybierze producenta który zapewni zgodność swojego wyrobu z homologacją, albo niech nie kontroluje wymarów tylko pochodzenie i brak ingerencji w element ze strony zespołu który ten element kupił i zamontował. Dysk powinien być za coś, na co masz wpływ, a nie za to że FIA wcześniej narzuciła Ci zakup kota w worku.


Ale dyskwalifikacja jest za sprzęgło
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Rally de Portugal

Postprzez jaczylibodzio » wtorek, 3 kwi 2012, 20:08

Matthias Schmidt napisał(a):Latvala dzwoni, ale jak tylko przestanie (a wierzę, że przestanie) będzie dla Loeba naprawdę groźny. A Petter pasuje na typowy solidny numer 2.

No mógł by już przestać, chyba limit pecha i pałowania wyczerpany...
"No bo po co mi hamulce jak mam wycieraczki? oO"
Avatar użytkownika
jaczylibodzio
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2011, 23:22

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 113 gości