Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » poniedziałek, 23 sty 2017, 23:22

Ogier po Monte:

Seb mowi, ze wygrana w Monte byla duza niespodzianka biorac pod uwage minimalna ilosc testow, jakie odbyli przed rajdem. Wiedzial, ze tutaj zdarzyc moze sie wszystko, ale zdawal sobie tez sprawe, ze brakowalo mu kilometrow za kierownica fiesty. W Niedziele mial duza przewage, ale pierwszy rajd w nowym aucie byl powodem malego niepokoju - wiedzial tez o problemach Tanaka, co nie dalo mu dodatkowej pewnosci. Power Stage byl trudny - start w najgorszych warunkach i zero szans na walke o dodatkowe punkty, wiec podjal decyzje bezpiecznego dowiezienia zwyciestwa. Na pytanie o rywali odpowiedzial, ze jest bardzo ciezko ocenic ich forme tylko po tym rajdzie i jest to dobry znak dla Mistrzostw.

Nie mowie, ze nie ma racji, ale komplementow Nuville sobie nie szczedzi;) :
"Wyraźnie widać, że najlepszą załogą tego weekendu byliśmy Nicolas i ja. Wczoraj popełniłem mały błąd i zabrakło nam szczęścia. Ogier popełnił dwa błędy i wygrał. Zasłużyliśmy z zespołem na to zwycięstwo"
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw


Re: Świat WRC

Postprzez piotrg » wtorek, 24 sty 2017, 02:07

Ha ha lubię takie teksty najbardziej :roll: - pech, szczęście (dobrze że jest motorsport bo inaczej nie było by tych dwóch słów w języku :D ) , maciupeńki błędzik :lol: . Zawsze najlepszą załogą weekendu (rajdu) jest ta co na ceremonii mety stoi na najwyższym stopniu podium i leje z góry szampanem :D , a jakie było tempo i styl nie ma już w tym momencie znaczenia.
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 467
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 24 sty 2017, 10:21

MSG Racing napisał(a):I słabsza jazda średniego Ostberga ma być też miarodajna? Z kolei Tanak pokazywał, że da się tym autem wygrywać. Słabsze owszem było ale nie aż tak jak się nie którym wydaje. Wilson nie miał kierowców którzy by potrafili tym autem walczyć.
Nie sugeruję, że są równie szybkie bo jak już pisałem to jest Monte które przez swoją specyfikę nie jest miarodajne. Z drugiej strony tylko Toyota nie wygrała OSu.
Szwecji też bym jeszcze nie liczył jako rajd który da nam obraz stawki. Może Meksyk a na pewno kolejny rajd.
Inna sprawa że w tym czasie niektóre auta mogą zostać poprawione a na pewno ich ustawienia.

Zawsze możesz jeszcze porównać jazdę Latvali, choć moim zdaniem Ostberg jest lepszy do porównania samochodów bo po prostu jeździ równo i przewidywalnie. Co do zwycięstw Tanaka to było już wałkowane na forum, DMacki w połączeniu z dobrą pozycją startową dały mu wystarczającą przewagę w wybranych rajdach. W innych to połączenie było jak kula u nogi. Michelin robi opony uniwersalne a DMack bardziej specjalistyczne. Widać to było np po czasach Evansa, najpierw wlókł się na końcu klasy, żeby po zmianie warunków być w czubie. Co do Fiesty to szczególnie na asfaltach było widać, że jest słabsza od Cytryny czy Polo.
Co do reszty to zgadzam się z Tobą. Musimy zaczekać, żeby ocenić który samochód jest lepszy. Trzeba też pamiętać, że odpowiednie auto to nawet nie połowa tego co potrzeba, żeby wygrać rajd.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1100
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Shaitan » wtorek, 24 sty 2017, 10:57

Nie myślałem, że Neuville tak sobie "posłodzi". Nie podoba mi się to.

Co do szczęścia czy nieszczęścia... W większości przypadków to czyste bzdury, a mówienie o braku szczęścia w przypadku ewidentnego błędu, w miejscu gdzie było oznaczone by bardzo uważać, to czyste nieporozumienie i komedia. Wbrew pozorom wypaść też trzeba umieć, przede wszystkim są miejsca, gdzie pojechanie za szeroko nie będzie miało negatywnych konsekwencji, ale są takie gdzie skończy się to źle. Dla przykładu wyjazd Ogiera na pole wynikał z podjęcia zbyt dużego ryzyka przez Francuza, ale jak sam powiedział, zrobił to bo wiedział, że było tam dużo miejsca na zewnętrznej w razie czego. Neuville rozbił się w miejscu, w którym z tego co kojarzę miał szczególnie według notatek uważać.

Czasem pojawiają się awarie, na które kierowca nie ma najmniejszego wpływu i wówczas los, który dotyka kierowcę jest od niego można powiedzieć niezależny. Jednak sytuacje, w których kierowcy pomagają, by los skierował ich w taką a nie inną stronę nie mają nic wspólnego ze zdarzeniem losowym.

W minionych dwóch sezonach było kilka przykładów, gdzie jednemu kierowcy w pewnym fragmencie trasy brakło szczęścia, a drugi przejechał go bez problemu. Dwie sytuacje, które kojarzę dotyczyły w obydwu przypadkach tych samych kierowców jadących wówczas obok siebie (ewentualnie bardzo blisko). Pierwszy to Meeke, a drugi to Ogier.
Pierwsza sytuacja dotyczyła przejazdu przez wolny prawy zakręt, gdzie na wewnętrznej wystawał spory kamień. Ogier tuż przed kamieniem wyprostował na ułamek sekundy koła, przejazd po kamieniu ładnie został zneutralizowany przez zawieszenie i Francuz pojechał dalej. Meeke nie dokonał korekty kierownicą i uderzył w kamień na skręconych kołach, czego skutkiem było urwane koło i koniec dalszej jazdy.
Druga sytuacja również dotyczy przejazdu przez partię z dużym wystającym kamieniem, znajdującym się na środku drogi. Ogier i Mikkelsen przejechali przez niego, jeden biorąc go bliżej prawego koła, a drugi dodając nieco gazu co podniosło nieco prześwit pod przednią osią kół. Meeke tuż przed kamieniem przyhamował, samochód zanurkował nieco, ale na tyle dużo żeby o kamień zahaczyła osłona skrzyni biegów kończąc dalszą jazdę Chrisa.
Podobnych przykładów było znacznie więcej, pokazują one, że w wielu sytuacjach o tym czy zawodnik pojedzie dalej czy zostanie na trasie decydują maleńkie detale, drobne korekty kierownicą, odpowiednie ustawienie samochodu przed uderzeniem tak by siły rozłożyły się w miarę równomiernie. Kluczowa jest również odpowiednia antycypacja u zawodnika, która pozwala mu zarówno na unikanie jak i wybrnięcie z wielu momentów. Do tego wszystkiego konieczne jest absolutnie mistrzowskie panowanie nad samochodem. Uważam, że właśnie te umiejętności Seb Ogier posiada rozwinięte na szczególnie wysokim poziomie w stosunku do konkurencji przez co wielu przykleiło mu łatkę "szczęściarza". W tym wszystkim pomagało nieco bardzo wytrzymałe Polo, ale jak pokazywał casus JML-a wszystkiego wytrzymać nie dawało rady :wink: .
O ile łatwiej jednak nie wchodzić w detale i sprowadzać wszystko do kategorii szczęścia i nieszczęścia.
Avatar użytkownika
Shaitan
N3
 
Posty: 328
Dołączył(a): środa, 30 paź 2013, 19:08

Re: Świat WRC

Postprzez Anbarra » wtorek, 24 sty 2017, 18:18

I w koncu ktos ujal to slowami ktory opisuja to prawidlowo!
Nie ma pecha, ani szczescia, ani w sporcie ani w zyciu. Jest tylko przyczyna, i skutek, a procesorem tych wydarzen sa prawa fizyki :) Czasem sa sprzyjajace okolicznosci, ale optymalny sposob ich wykorzystania - zawsze tylko jeden. Jak ktos znaczaco sie od tego oddala - sam jest sobie winien :)

Gratki Ogier, ale tez gratki Neuville. Wybaczam Therremu ze sobie poslodzil, bo na pewno wesolo mu nie bylo, i trzeba bylo jakos zmusic sie do optymizmu czymkolwiek. Idzie Szwecja - Obstawiam kolejlosc Ogier, Tanak, Paddon ;)
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » wtorek, 24 sty 2017, 19:32

Thiery chyba taki po prostu jest ;) Mimo to, lubie go i czekam najego pierwsza wygrana w tym roku.

Makinnen mowi, ze po sukcescie na Monte... zreszta zobaczcie sami:
"After this, I feel pretty confident we have a good chance of winning this year".
W zeszlym roku uzywali 3 stalych lokacji w Hiszpanii, Portugalii i Finlandii oraz transportowali personel i czesci samochodow miedzy nimi, zamiast samych aut. Jari tydzien jezdzil po sniegu w zeszlym roku i wg Tommiego jest bardzo zadowolony z zachowania samochodu w tych warunkach.

Coz. Przed sezonem kondycje Toyoty ocenialem slabo, ale z checia przyjme ich kazdy, dobry rezultat. Na zrobienie mistrzowskiego auta nadal obstawiam min. 3 lata, ale... kto wie ;) Pakiet areo maja chyba najbardziej wyzylowany. Jesli silnik jest rowniez w dobrej kondycji to dobrych wynikow oczekiwalbym w najszybszych rajdach tj. Szwecja, Polska, Finlandia, ale... kto to wie *2 ;)
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » wtorek, 24 sty 2017, 21:34

deiman napisał(a):Nie mowie, ze nie ma racji, ale komplementow Nuville sobie nie szczedzi;) :
"Wyraźnie widać, że najlepszą załogą tego weekendu byliśmy Nicolas i ja. Wczoraj popełniłem mały błąd i zabrakło nam szczęścia. Ogier popełnił dwa błędy i wygrał. Zasłużyliśmy z zespołem na to zwycięstwo"


Skąd jest to tłumaczenie bo jest wyrwane z kontekstu i zupełnie nie precyzyjne i wprowadza zamieszanie :?:

Pozwoliłem sobie przetłumaczyć z oficjalnej strony WRC tą część wypowiedzi. Według mnie zupełnie inny wydźwięk:

Patrząc wstecz na rajd, mam mieszane uczucia. Oczywiście jestem bardzo zadowolony z osiągów moich i Nicolasa i bardzo zadowolony z osiągów naszego auta oraz pracy naszego zespołu. Jestem bardzo wdzięczny za to. Ale z drugiej strony, jestem zawiedziony ponieważ byliśmy wyraźnymi liderami rajdu i najsilniejszym zespołem przed małym błędem z dużymi konsekwencjami.
Nawet Sebastien Ogier wypadł dwa razy, miał jednak więcej szczęścia od nas, ale jest to częścią rajdów tak naprawdę.
My też mieliśmy szczęście w przeszłości. Po prostu nie tym tym razem kiedy naprawdę na to zasługiwaliśmy.
- Thierry Neuville
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1216
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez Voo » środa, 25 sty 2017, 08:41

http://rajdy.autoklub.pl/news/z-ogierem ... owac,73604

Biedny Jari wciąż nie wie na czym polega bycie mistrzem w motorsporcie.
Avatar użytkownika
Voo
N3
 
Posty: 226
Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 23:23

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 25 sty 2017, 09:18

Voo napisał(a):http://rajdy.autoklub.pl/news/z-ogierem-nie-dalo-sie-wspolpracowac,73604

Biedny Jari wciąż nie wie na czym polega bycie mistrzem w motorsporcie.

I dlatego zapewne Jari nigdy nie będzie mistrzem świata, chociaż dobrze by było żeby ktoś wreszcie przerwał francuski monopol na tytuły w WRC :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1376
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 25 sty 2017, 09:42

Voo napisał(a):http://rajdy.autoklub.pl/news/z-ogierem-nie-dalo-sie-wspolpracowac,73604

Biedny Jari wciąż nie wie na czym polega bycie mistrzem w motorsporcie.

To był wywiad do telewizji śniadaniowej, więc pewnie szukali sensacji na siłę. Nie brał bym do końca tych informacji jako pewnik, choć już wcześniej przecież dochodziły nas drobne informację o wewnętrznej rywalizacji tych zawodników. Gdyby to była prawda, to Ogier też nie byłby wyjątkiem. Loeb chociaż stałe starty w WRC już sobie odpuścił, to i tak nie dzielił się informacjami z pozostałymi kierowcami Citroena. Mówił o tym chyba Ostberg w Alzacji.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1100
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » środa, 25 sty 2017, 10:38

Kolejna afera spowodowana złym tłumaczeniem, podobnie jak z Neuvillem...

Jari-Matti Latvala zaprzeczył doniesieniom fińskiej prasy o jego nie najlepszej współpracy z byłym kolegą z zespołu Volkswagena - Sebastienem Ogierem.

We wtorek cytowano Fina, że Ogier nie chciał dzielić się z nim swoimi informacjami zebranymi podczas testów.
Latvala zapewnił, że rozmowa z nim została źle przetłumaczona.
- To nie moje słowa. Nie powiedziałem, że Seb nie chciał rozmawiać po testach - tłumaczył Latvala. - Te słowa zostały źle przetłumaczone.
- Byłem z tego powodu bardzo zdenerwowany, to nie mój styl, aby mówić tak o zespole i kierowcy. Chcę przeprosić zarówno Seba, jak i zespół, za jakiekolwiek przykrości.
- Znają mnie dobrze i wiedzą, że to nie byłem ja - dodał.
Drugi zawodnik tegorocznego Rajdu Monte-Carlo mówił ostatnio o jego współpracy z Ogierem w Volkswagenie, porównując to do doświadczeń z Mikko Hirvonenem w Fordzie.
- Kiedy byłem w Fordzie, dominował Sebastien Loeb - opowiadał. - Pracowaliśmy razem z Mikko starając się go pokonać, nie mogliśmy tego robić na własną rękę.
- Po przejściu do Volkswagena, było inaczej. Nie było nikogo, kto pomógłby mi w pokonaniu nowego Sebastiena. Kiedy jesteś w tym samym zespole, co czterokrotny mistrz świata, jesteś sam i musiałem z nim walczyć w inny sposób, z inną filozofią. To chciałem powiedzieć - tłumaczył.
Dodał, że obecna praca dla Toyoty, bardziej przypomina mu okres, który spędził w Fordzie.
- Teraz wróciłem do pracy z Juho [Hanninenem] i razem współpracujemy starając się pokonać Ogiera. Ponownie jest bardziej, jak w Fordzie - podsumował.


http://rajdy.autoklub.pl/news/latvala-zaprzecza,73613
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1216
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez Mic_123 » środa, 25 sty 2017, 11:15

Co JML mial na mysli to tylko on wie. Z drugiej strony przeciez nawet jesli konkretny kierowca nie chce podzielic sie informacjami jak ustawia fure, to kierownik auta (tak chyba ta funkcja sie nazywa) podpinajac na strefie fure pod komputer czy naocznie moze ocenic jak auto jest ustawione. Przeciez on to musi raportowac wyzej. Artur Wronski z VW Motorsport (byly kierownik :D auta Mikkelsena) w WRC wypowiadal sie n/t ze dziela sie wiedza miedzy soba. Wiec co kierowca nie powie, to i tak wiedza w zespole jest, tylko czy zespol chce sie dzielic z drugim kierowca.
JML mimo ze ostatni dolaczyl do zespolu VW to byl on wowczas najbardziej utytuowanym kierowca (oczywiscie pomijajac ze Ogi pracowal caly rok nad fura).
Widocznie myslal ze to co zespol w 12 miesiecy wypracowal, przekaza mu w 1 miesiac :D a Ogi czujac ze moze byc lepszy (i wiedzac gdzie jest jego przewaga) nie podzielil sie wszystkim.
W Tojce to juz inna bajka bo znowu przeszedl do zespolu jako najbardziej utytuowany i to na JML jest oparta "szarza" Yariski :D
Mic_123
N3
 
Posty: 220
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 25 sty 2017, 11:37

Inżynierowie Latvali i Ogiera w VW na pewno rozmawiali ws ustawień. Tylko czy na ustawieniach Seba Jarri robił by dobrze czasy? Przecież oni mają kompletnie inny styl jazdy.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1100
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 25 sty 2017, 20:07

http://www.wrc.com/en/wrc/news/january- ... 2-12-.html
Czyli mikkelsen pracuje nad jazdą w polo. uruchomienie zespołu od portugali do Polski i przynajmniej 3 rajdy , już na oficjalnej stronie WRC napisane więc :)
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » środa, 25 sty 2017, 20:37

Ogier się przemęczył w Fabii i od tamtej pory pasmo sukcesów, więc życzę Andreasowi za rok pełnej "fabryki".
3 rajdy Mikkelsena to jednak trochę mało, bo poza tym chyba nie planuje innych startów nawet w WRC2, dobrze że chociaż zapoznanie z trasą zrobi.
No i pozostałe zespoły muszą wyrazić zgodę na start w Polo, co też nie jest takie oczywiste.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1216
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron