Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » środa, 14 mar 2007, 15:14

!ADI! napisał(a):Co do czytania ze zrozumieniem, to chyba Ty masz problemy, bo piszesz o tym samym tylko że inaczej, po co? Napisałem, że moment jest "tracony" w dieslach na przełożeniach w skrzyni biegów.

Zgadzam się co do harmonijnego przyrostu ale także uważam, że powinien on przyrastać od samego "dołu". O wiele wcześniej jedziesz pełnym momentem niż pełną mocą. Z resztą i tak powinno się jeździć [to chyba wie większość] obroty między Nm max i KM max.

Tylko weź pod uwagę, że fabrykom zależy, żeby uzyskiwać maksymalny moment w jak najszerszym zakresie obrotów z harmonijnym przyrostem i do tego w cale nie muszą wzrastać KM.

Z resztą tak czy tak, moc i moment są ze sobą powiązane dosyć bezpośrednio.


Tekst o traceniu mementu obrotowego jest kompletnie niezrozumiały ponieważ każda skrzynia biegów zwiększa moment obrotowy, traci się tylko obroty dlatego tez sorry, że nie wiedzialem jak to zinterpretować.

Nieprawdą jest też że silnik musi ciągnać od dolu - wcale nie musi, trzeba go tylko trzymać na obrotach i zestopniować skrzynię biegów tak, zeby silnik zawsze pracował w optymalnym zakresie obrotów, żeby po zmianie biegu na wyższy niwe trafić na zbyt niskie obroty, gdzie nic nie ciagnie. Czasem oznacza to konieczność zastosowania skrzyni nawet 7 biegowej (np. Clio Maxi) ale jeśli skrzynia jest szybka i nie traci się wiele czasu na zmianę biegów to nie jest problem. Przypominam że cały czas mówimy tu o autach WRC a nie o N-kach z seryjnymi skrzyniami biegów.

Nieprawdą jest także ze fabrykom na tym zależy żeby uzyskać jak najszerszy zakres obrotów użytecznych - przy prędkościach osiąganych w rajdach i przy 6 przełożeniach nie ma problemu - bardziej istotna jest sama moc, szeroki zakres obrotów w autach WRC wcale nie jest priorytetem - przykład Puga 307 pokazuje że obecne silniki są tak elastyczne że nawet z 4 biegami można wygrać rajd, nie sądzę zeby jakikolwiek zespół w tej chwili mial problem z e zbyt wąskim zakresem obrotów uzytecznych przy użyciu 6 biegowej skrzyni.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5516
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez tomso » środa, 14 mar 2007, 21:58

czy jest jakas stronka gdzie mozna sledzic załogi za pomoca gps-u
Avatar użytkownika
tomso
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): sobota, 23 gru 2006, 17:03
Lokalizacja: Gdynia/Bystrzyca Kłodzka

Postprzez MSG Racing » środa, 14 mar 2007, 23:33

tomso napisał(a):czy jest jakas stronka gdzie mozna sledzic załogi za pomoca gps-u


Można kupić sobie wirtualnego widza tego samego co jest w relacjach w TV i oglądać na kompie w domku ale zabij mnie ceny nie znam.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez tomso » środa, 14 mar 2007, 23:43

a na jakiej on stronie jes jakis link
Avatar użytkownika
tomso
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): sobota, 23 gru 2006, 17:03
Lokalizacja: Gdynia/Bystrzyca Kłodzka

Postprzez MSG Racing » środa, 14 mar 2007, 23:52

Nie mam pojęcia. Spróbuj wpisać w googlu albo na śle[po virtualspectator.com
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 15 maja 2007, 08:14

pare refleksji na temat Wizji 2012.
Co o tym myślicie?
śmieszy mnie troszke chęć aby WRC było głośniejsze i przypominało dzwiękiem s2000, to brzmi troche dziecinnie i conajmniej dziwnie. WRC z turbiną nie moze brzmieć jak s2000 bo silnik z turbiną musi brzmieć inaczej :) a co do pojemności w F1 kiedys tez były chyba silniki o pojemności ponizej 2000ccm o ile pamietam 1600 na turbinie i wcale nie były to jednostki slabe, tylko zeby osiągnąc podobne moce z mniejszego silnika musi być on bardziej wysilony co przy obecnych przepisach zmuszajacych zespol do korzystania z jednego silnika podczas 2 kolejnych rajdow troche sie gryzie.
a punkt mówiący o powstawaniu WRC tylko i wyłącznie na bazie homologowanego auta w klasie N4 lub S2000 to żadna nowość. w latach 90 A-grupowe rajdówki klasy A8 (które zresztą zostały wyparte przez WRC) były budowane tylko na bazie seryjnego auta z którego robiło sie N4. Zrezygnowano z tego bo w MŚ startowało regularnie po wycofaniu Lancii tylko 4 producentów. Zmienić to miała klasa WRC do której budowy producent nie musiał wcale budować seryjnego auta 4x4 z 2.0l i turbiną. Tylko ze pomogło to na pare lat owszem pojawił sie Peugoet, Citroen, Seat, Skoda, Hyundai. No ale po paru latach niestety znow mamy to co mamy - 3 producentów.niech coś robią,niech dumają bo jak widać cos trzeba zmienić,podobnie jak w F1. Ale dobrze że WRC zostaje, w końcu to królewska klasa jak motoGP i F1 :)
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez MSG Racing » wtorek, 15 maja 2007, 13:59

Głośność OK ale upodobnienie dźwięku do S2000 to nie bardzo. Jest to możliwe bo mniejszy silnik np 1600 bezie się kręcił bardziej ale to tę głupota zmniejszać pojemność bo wtedy koszty nie tyle utrzymania ale jego budowy rosną a przecież maja obniżać koszty. Taki silnik musi być bardziej wysilony. Lepsza jest mniejsza zwężka.
Dobry jest powrót do starego przepisu budowy top auta na bazie już homologowanego - znów będzie można kupić auto bardziej podobne do naszej ulubionej rajdówki choć biorąc pod uwagę że będą mogli robić S2000 to myślę że zrobi się mały galimatias. Dlaczego? Bo S2000 może być z dowolnego modelu np VW Polo. Polo jest małe a WRC musi mieć minimum 4000mm jak dobrze pamiętam również model bazowy musi mieć min 4000mm. Ciekawe co z tego wyjdzie ale ja jestem za. Ciekawa koncepcja.
Co do skrzyń to jestem za unifikacją długości przełożeń a nie jednym dostawcą skrzyni.
WRC musi pozostać jako królewska klasa w rajdach.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez chodek » wtorek, 15 maja 2007, 14:19

Jeden dostawca skrzyni nie był by takim najgorszym pomysłem, zawsze to będzie jakieś wyrównanie poziomu między samochodami.

Pomysł z kitami, chyba nie taki najgorszy,dobrze jesli samochody WRC będą bardziej kompaktowe i szerzej dostępne, mam nadzieję, że taki pomysł pozwoli większej ilości kierowców na start tymi najmocniejszymi samochodami i w końcu Wurce nie będą czymś, co jest budowane w bardzo małej liczbie sztuk.

Pomysł z obniżeniem pojemności nie podoba mi się zbytnio, FIA powinno dążyć do zmiejszenia wysilenia takich pojazdów, a nie pozwalać na produkcję kolejnych wiertarek, takich jak s2000, dwa litry i turbo to niezła opcja, zwłaszcza, że 300 koni to bujda na szynach, samochody mają grubo więcej, a FIA i tak nie kontroluje tej mocy.
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez Gucio » piątek, 15 cze 2007, 20:05

EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Marmetal » sobota, 16 cze 2007, 13:21

No tak, Goodwood Festival jest niesamowity. Chciałbym tam kiedyś pojechać. Auta rajdowe i wyścigowe oraz motocykle z wszystkich epok sportów motorowych to coś, obok czego nie można przejść obojętnie. Bilet na trzy dni (cały weekend) kosztuje ok. 100 funtów, a więc dla przeciętnego Anglika to żadna cena.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez martin.h » środa, 20 cze 2007, 18:57

Pirelli pracuje już nad przygotowaniem nowych opon na przyszły sezon RMŚ. Włosi decyzją FIA będą jedynym dostawcą ogumienia w przyszłym sezonie. Co więcej, zupełne inne będą przepisy dotyczące nowych opon.

W sezonie 2008 kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko jeden typ opon, używany zarówno na mokrym jak i suchym asfalcie. Ponadto zabronione zostanie stosowanie musu, wypełniającego oponę po przebiciu.

Pirelii wynajęło do testów 307mkę WRC z Boziana, zaś za kierownicą zasiadł Paolo Andreucci. Najpierw sprawdzano szutrowe opony na północy Sardynii, zaś teraz przeniesiono się na francuskie asfalty. Naoczni świadkowie mówią, że na nowych oponach "Wieloryb" Andreucciego miał spore tendencje do jazdy poślizgami. Nic dziwnego, gdyż gumy muszą być znacznie twardsze.

- Opony na sezon 2008 będą mniej przyczepne, ale znacznie bardziej odporne na zużycie. Łatwiej będzie się do nich przystosować kierowcom, zarówno amatorom jak i profesjonalistom - mówi Mario Isola z Pirelli.


Chyba idzie ku lepszemu w WRC. Najpierw ograniczenie ilości aktywnych dyfrów, teraz opony. Wreszcie FIA uświadomiła sobie, że to wszystko staje się bardzo drogie i trzeba na czymś zaoszczędzić.
A pozatym widowisko się polepszy szczególnie na asfaltach. Może powrócą jeszcze rajdy takie jak na początku lat 90-tych, gdy Celicy, Imprezy czy Delty pokonywały każdy zakręt bokiem :D
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez MSG Racing » środa, 20 cze 2007, 23:46

Tak niby oszczędzają a dodają mobilny serwis. Do tego zespoły tworzą swoje satelickie juniorskie zespoły. Nie wiem czy to obniża koszty.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Marmetal » środa, 27 cze 2007, 19:10

Od 2009 roku będziemy mieli tylko 12 rund w kalendarzu RMŚ :o. Czyli jednak cięcie kosztów wchodzi w życie. Szczerze mówiąc to nawet cieszę się, że zmniejszyli ilość eliminacji. Może dzięki temu zwiększy się zainteresowanie producentów mistrzostwami świata, na co liczę. Z drugiej strony kilka rajdów odpadnie i Rajd Polski będzie miał małe szanse na zostanie w cyklu (jeśli wejdzie za rok), chyba, że zastosują metodę roszad, na co również liczę. Poza tym od 2012 roku zniknie WRC z mistrzostw świata i tę klasę będziemy wspominać jak grupę B dzisiaj :). Trochę żałuję, ale tak jak napisałem wcześniej, zainteresowanie dużych firm na pewno wzrośnie i powinno być więcej rywalizacji mniej zależnej od pieniędzy. Mistrzostwa świata staną się bardziej przystępne i emocjonujące. Jestem dobrej myśli :).
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez kirloy » środa, 27 cze 2007, 20:13

Troche nie rozumiem FIA z tym zeby wycofac sie z WRC - to marka wypromowana i rozpoznawana na calym swiecie. Mogli by zrobic jakas nowa specyfikacje i nazwac WRC2012 albo cos jak to.
Wstzasniecie systemem klas od czasu do czasu jest potrzebne bo wyrownuje poziom - nowi producenci wchodzacy do serialu nie maja takich strat zwiazanych z brakiem doswiadczenia.
Z drugiej strony producenci powinni miec jasna sytuacje zeby wiedziec na ile sie oplaca rozwijac WRC w dzisiejszym ksztalcie. jeszcze 4 sezony dla WRC takimi jakie one sa jak najbardziej ok jesli idzie o to idzie.

Jak idzie o to co po 2012 to rezygnacja z turbo to dla mnie porazka. Ujednolicanie podzespolow ma sens i tnie koszty bardzo skutecznie.

12 rajdow - ok ale powinna byc rotacja co roku 4 nowe wchodza. Kazdy rajd przynajmniej raz na 4 lata musi miec rok przerwy.

S2000 jest zbyt malo widowiskowe (przynajamniej na wszystkich filmikach ktore widzialem - plus ten maksymalnie nieprzyjemny dzwiek;) ) - moga byc jako taka 2 liga - ME, M krajowe, IRC.

Jesli WRC calkiem wyleca i zastapia je s200- bez turbo to bede bardzo tesknil:) WRC skutecznie IMHO wypelnily luke po grupie B, s2000 nie wroze takiej kariery.
Avatar użytkownika
kirloy
N3
 
Posty: 229
Dołączył(a): niedziela, 17 lis 2002, 22:07
Lokalizacja: bzie

Postprzez Hultay WRC » środa, 27 cze 2007, 21:17

To bardzo daleko idące zmiany. Albo mistrzostwa świata odżyją albo będą cienko prząść. Nie rozumiem tendencji do likwidowania turbin, jak juz często pisałem to podążanie pod prąd obecnym motoryzacyjnym trendom. Sądzę że powinno się pozostawiac wybór- mniejszy silnik z urbina albo wiekszy bez, ew. regulować osiągi za pomocą innych standardów ozwolonych przeróbek(tak jak jest z N4 i S2000, dwie różne filozofie budowy aut i rywalizacja). W dużej części zgadzam się z kirloyem, powinno się mocno zreformować klasę WRC ale przynajmniej nazwe i jakieś cechy obecnych trzeba pozostawić. Kibice musza miec ryk, świst turbin, strzały, boki itd.
Swoją drogą- opony Pirelli na przyszły rok dla WRC mają zmusić je do zapinania boków. Może okaże się że FIA zauważy poprawę widowiskowości i zostawi WRC, lub tylkoje lekko zmieni?
Smucić Polaków może to ze nasz Rajd Polski pewnie straci sznase na WRC-w najlepszym przypadku zorganizujemy tylko raz w 2008 roku.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1373
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron