Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Marmetal » wtorek, 20 lut 2007, 18:51

misiek_wrc napisał(a):Co oznacza w rajdach fińskich duża grupa N ??? Czym ona sie charakteryzuje i kto może w niej jeździć :)


Wydaje mi się, że "duża" grupa N to fiński odpowiednik naszej klasy N4, czyli auta grupy N z pojemnością przekraczającą 2000 cm3 (mnożymy pojemność seryjnego auta przez współczynnik turbosprężarki i wychodzi nam liczba wyższa niż 2000) :).
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20


Postprzez Gucio » wtorek, 6 mar 2007, 23:32

Tak teraz oglądnąłem fotki Dominika z przygotowań do rajdu Meksyku i spodobało mi się to, że mogłem zobaczyć kilka spraw od zaplecza i kiedy nie wszystko jest jeszcze jak trzeba...te komtenery, auta w klatkach, rozkładanie wszystkiego. Fajna sprawa. Zastanowiło mnie tylko jedno...te auta Volvo z klatkami i Hirvonen przy jednym z nich. Oni tym robią zapoznania na rajdach ?
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez KMart » wtorek, 6 mar 2007, 23:44

Tak, Ford zapoznaje się Volvo.
watersplash- najefektowniejsza forma mycia rajdówki
Avatar użytkownika
KMart
A5
 
Posty: 695
Dołączył(a): środa, 11 maja 2005, 17:07
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez misiek_wrc » środa, 7 mar 2007, 02:18

A mnie zastanawia czy Pan Dominik został oficjalnym fotografem u Leszka?? Z tego co pamietam Kalamus był u Oleksowicza... ?? :?
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez Gucio » środa, 7 mar 2007, 02:24

A kalamus nie jest w SPRT co za tym idzie u jednego i drugiego?
Bynajmniej Oleksowicz i Kuzaj byli chyba jednym teamem nie?
Niech mnie ktoś poprawi.
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez boss » środa, 7 mar 2007, 09:59

Mi się zdaje że Autoklub wysłał swojego człowieka w teren... a że Kuzaj jest z tego samego "podwórka" to i zdjęcia mu robi... ale to bardzo dobrze... może Dominik będzie odwiedzał wszystkie eliminacje MŚ... w końcu będą dobre info z rajdu... no i przepiękne fotki... pozdrawiam! ;)
Avatar użytkownika
boss
A5
 
Posty: 849
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 23:06

Postprzez Banan » środa, 7 mar 2007, 19:44

Projekty oklejenia rajdowek dla SPRT robil Domino, wiec cos mu sie za to nalezy, np. taki Meksyk :) Pozatym przeciez moze robic zdjecia dla kilku zalog.
http://www.bielawadrift.pl Bielawa Drift TEAM "...jedna pasja, jeden team"
Avatar użytkownika
Banan
A8
 
Posty: 5630
Dołączył(a): wtorek, 9 gru 2003, 23:15
Lokalizacja: Bielawa

Postprzez misiek_wrc » wtorek, 13 mar 2007, 01:34

Mam takie pytanko.. Po relacji z rajdu mexico w wywiadzie Seba powiedzial ze wiadomo wszystkim ze silniki aut WRC maja ponad 300 KM ... Myślałem, że regulaminowo nie mogą przekraczać 300 ... Jak to właściwie jest?? :?
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez chodek » wtorek, 13 mar 2007, 01:39

Problem jest w tym, że nie można zmierzyć dokładnie jaką moc mają silniki. Sędziowie nie mogą zbadać mocy podczas rajdu, kontrolują jedynie zwężki doprowadzające powietrze do silników, producenci podają moc tak na odczep się, a rzeczywiste wartości są ich tajemnicą :wink:
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez !ADI! » wtorek, 13 mar 2007, 01:44

misiek_wrc napisał(a):Mam takie pytanko.. Po relacji z rajdu mexico w wywiadzie Seba powiedzial ze wiadomo wszystkim ze silniki aut WRC maja ponad 300 KM ... Myślałem, że regulaminowo nie mogą przekraczać 300 ... Jak to właściwie jest?? :?


To jest tak jak z dopingiem w korastwie :). Tylko tutaj większa moc jest poprostu nie do udowodnienia. Bo jak? Nie zostawia ona żadnych śladów. FIA wie ale nie walczy bo nie ma jak. Z resztą i tak jeździ się momentem :).

Po za tym istnieje coś takiego jak paradox WRC. To taka własność matematyczna, że :):

Zakładając, że posiadamy auto klasy WRC:
300KM+10%+5%=300KM

Patrz FORD [już z tego chyba kiedyś się śmialiśmy, jak to im co ewolucja focusa moc przyrasta o 5% do 300KM].

KOCHAM TEN SPORT :D:D:D:D
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez chodek » wtorek, 13 mar 2007, 01:55

Po za tym istnieje coś takiego jak paradox WRC. To taka własność matematyczna, że Smile:

Zakładając, że posiadamy auto klasy WRC:
300KM+10%+5%=300KM


Rzeczywiście wyszedł ci niezły paradoks 300KM + wino Samuraj + Lech to nadal 300 KM :twisted:

powinno być tak 300KM + 300KM*10%+ 300KM*5% = 300KM
i to jest prawdziwa sprzeczność(czy tam paradoks) (mam maturę z matematyki za 2 miesiące wiec trochę się czepiam tak dla zasady ;) )

pozdro!
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Postprzez !ADI! » wtorek, 13 mar 2007, 02:01

chodek napisał(a):
Po za tym istnieje coś takiego jak paradox WRC. To taka własność matematyczna, że Smile:

Zakładając, że posiadamy auto klasy WRC:
300KM+10%+5%=300KM


Rzeczywiście wyszedł ci niezły paradoks 300KM + wino Samuraj + Lech to nadal 300 KM :twisted:

powinno być tak 300KM + 300KM*10%+ 300KM*5% = 300KM
i to jest prawdziwa sprzeczność(czy tam paradoks) (mam maturę z matematyki za 2 miesiące wiec trochę się czepiam tak dla zasady ;) )

pozdro!


Spoko spoko, wiem jak jest prawidłowo ;). Ale wydaje mi się, że tak jest prościej, po co tam mnożenie wrzucać? Skoro wiadomo, ze sie KM zajmujemy. Z resztą całą zabawę tym czepianiem rozwaliłeś. Wesoło będzie, jak sie tak Twojej wersji posłańcy Romana na maturze doczepią :P
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 13 mar 2007, 14:57

:lol: te silniki to mają z 500 koni a "ograniczenie mocy" jest czysto teoretyczne. Czasy 300 koni skonczyły sie juz dawno przeciez nawet głupia eNka ma te 300 koni to wyrc nie bedzie mial. Zresztą nie wiem ja tam w silnikach nie siedze ale dopóki nie zobacze to nie uwierze. sązwęzki i to one mają ograniczać moc ale z ilu do ilu to tak naprawde wie kilka osob na świecie podejrzewam :)
a Kuzaj mowił kiedys w TVN Turbo ze jego subaru ma 2000 koni i co tez mamy w to wierzyć hehehehe
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez żółtodziób » wtorek, 13 mar 2007, 18:24

To jest tak jak z dopingiem w korastwie :). Tylko tutaj większa moc jest poprostu nie do udowodnienia. Bo jak? Nie zostawia ona żadnych śladów. FIA wie ale nie walczy bo nie ma jak. Z resztą i tak jeździ się momentem :).


"jeżdżenie momentem" to jest marketingowy belkot mający na celu wciśniecie ciemnoty ludziom żeby kupowali silniki diesla mimo żałosnej relacji pojemność silnika (czyt. wysokość ubezpierczenia) / moc. Moc to jest funkcja mementu obrotowego i prędkosci obrotowej w związku z czym istotny jest tylko właściwy dobór przełżeń do sposobu dozowania mocy przez silnik - silnik który ma węższy zakres obrotów użytecznych musi mieć skrzynię z większą ilością biegów i krócej zestopniowaną - ale o tym jak szybko będzie co jeździć decyduje moc, modyfikując przebieg momentu obrotowego praktycznie nie wpływa się na osiagi zakładakjąc że przełożenia są dobrane w optymalny sposób. Można co najwyżej w ten sposób ograniczyć nerwowe reakcje samochodu na dodanie lub ujęcie gazu w zakrętach, ale to jest inna para kaloszy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5517
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez misiek_wrc » wtorek, 13 mar 2007, 18:40

!ADI! napisał(a):
Po za tym istnieje coś takiego jak paradox WRC. To taka własność matematyczna, że :):

Zakładając, że posiadamy auto klasy WRC:
300KM+10%+5%=300KM



Może nie jestem w temacie.. Albo to jakis Wasz żart ale nie bardzo rozumiem to stwierdzenie... O co w nim biega??? :oops:
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość