Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 24 lis 2019, 14:22

No i raczej jeśli mieć o coś wąty do Citroena to właśnie o to, że od odejścia Loeba tak naprawdę nie potrafili się "ułozyć" z nikim. Ogier oczywiście ma charakter jaki ma, ale z innymi ludźmi nie wypadło to wiele lepiej. Poza tym nigdy nie jest tak,ze za pełzający konflikt winę ponosi jedna strona. To znaczy za jego rozpoczęcie to i owszem, odpowiada zazwyczaj jakaś konkretna osoba, ale potem budują się frakcje, które nie wiedzą kiedy odpuścić i tylko wzajemnie się nakręcają. Zadaniem kierownictwa jest mediacja w takich przypadkach i najwyraźniej w Citroenie coś nie pykło. I nie to że nie pykło raz, ale nie pykało całymi seriami. To jest właśnie słabe, a nie ich tłumaczenia na zakończenie działalności. Podjęli jedyną możliwą w zaistniałych warunkach decyzję i tyle. Nie kłamali jak tłumaczyli to opinii publicznej - najwyraźniej to publika wolałaby być okłamana :wink: Rozczarowanie oczywiście jest, bo po lekkim ożywieniu WRC znowu zdycha. Ale to akurat winą Citroena nie jest - to zasługa naszych "ulubieńców" z FIA. Cały czas "podziwiam" jak oni to zrobili,że kiedyś tak potężna seria upadła tak nisko.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5520
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Świat WRC

Postprzez trebor » poniedziałek, 25 lis 2019, 17:12

trebor
N2
 
Posty: 164
Dołączył(a): niedziela, 7 sie 2016, 17:02
Lokalizacja: Radom

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » poniedziałek, 25 lis 2019, 19:39

Do artykułu powyżej.
Ogier skonfliktowany z Citroenem,
Tanak z Makinenem.
Jeszcze brakuje, żeby Neuville się pogniewał na Hyundaia za ściągnięcie mocnego konkurenta i mamy komplet.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1219
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » wtorek, 26 lis 2019, 10:26

Ach te zakulisowe gierki i "polityka" :)
No ale to pokazuje jak ważne są też pozasportowe argumenty i pewnego rodzaju "układ" między Mäkinenem a Timo Jouhki. Czyli wygląda na to, że JML będzie jeździć w Toyocie do końca kariery i pozostaje tylko czekać na ogłoszenie młodego Rovanpery w składzie. I może dlatego też Lappi "musiał" odejść z Toyoty, bo się na dłuższą metę nie mógł dogadać z "kolegami" Finami z konkurencyjnego managementu :)

A jeszcze pewna moja uwaga do fragmentu z artykułu, który zacytował trebor. Może i Hyundai jest obecnie jedyną pełną fabryką w stawce, ale czy na pewno jest to zaleta? OK, mają zapewne największy budżet. Obecnie mają także zakontraktowanych dwóch z trzech najlepszych kierowców ostatnich sezonów. Ale swój pierwszy tytuł wywalczyli dopiero w 6 pełnym sezonie startów, nie było to wejście na miarę VW :) A jeżeli weźmiemy pod uwagę najnowszą generację WRC to też potrzebowali 3 sezonów i tegorocznego mocnego kombinowania z kierowcami żeby zdobyć tytuł wśród konstruktorów. Jakoś M-Sport, jedynie ze wsparciem Forda, potrafił wygrać w 2017 oby dwa tytuły, a w 2018 przynajmniej tytuł dla kierowcy i pilota. Więc bycie pełną fabryką i wielki budżet niczego nie gwarantuje. To raz, a dwa. Popatrzmy na wspomniany M-Sport. Istnieją od 40 lat, do tego od połowy lat 90tych są z Fordem obecni w MŚ. W tym czasie byli mniej lub bardziej fabrycznym zespołem, ale ciągle się rozwijali, budowali nowe auta i co najważniejsze startowali. Oprócz tego budowali i budują nie tylko auta WRC, ale też niższych kategorii. Można lubić lub nie lubić Malcolma za jego team orders czy inne ruchy, ale ja go szanuję za to, że od tylu lat utrzymuje zespół w najwyżej rajdowej kategorii. Inne fabryki pojawiały się i znikały, tak jak ostatnio Citroen zabrał zabawki z dnia na dzień. Z M-Sportem raczej tak się nie stanie. No chyba, że firma jako całość ogólnie zbankrutuje.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1415
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez trebor » środa, 27 lis 2019, 15:27

To już oficjalnie - Ogi, Evans i Kalle. Ciekawe, jaka kolejność będzie w grudniu 2020.
trebor
N2
 
Posty: 164
Dołączył(a): niedziela, 7 sie 2016, 17:02
Lokalizacja: Radom

Re: Świat WRC

Postprzez Kruk » czwartek, 28 lis 2019, 00:01

Coś co jeszcze niedawno wydawało się pobożnym życzeniem właśnie stało się oficjalnym faktem. Wow :shock: .
Odnośnie pytania ... Ogier z Citroena przestawił się na VW, potem na Forda, a ostatnio znowu na Citroena. Ze względu na doświadczenie ma największe szanse, że najszybciej z tej trójki zaadoptuje się do nowego samochodu. Evans całą karierę przejeździł w Fordzie. Ciekawe jak sobie poradzi. Myślę, że może mu to trochę dłużej zająć. Jaki wściekły musi być Wilson ... tyle kasy w niego wsadził przez lata a teraz zostaje z niczym. Po Tanaku drugi raz Toyota podkupuje mu jego wychowanka. Zostało mu jedynie kolejny raz zaryzykować ten scenariusz z Suninenem. Młody Rovanpera pierwsze dwa, trzy rajdy zgruzuje kolejne samochody a potem będzie jeździł dużo spokojniej by pod koniec sezonu kończyć rajdy w czołówce. Życie zweryfikuje moje domysły :wink: .
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lis 2019, 01:57 przez Kruk, łącznie edytowano 2 razy
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1961
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 28 lis 2019, 01:41

Evans od początku sezonu powinien wbijać się w podium. Tanak też upalał tylko Fordem i od razu był konkurencyjny.
Więc wydaje mi się, że dwa największe zespoły mają super-składy. Chodzą ploty o czwartej Toyocie dzielonej przez cały sezon. Więc można jeszcze poczekać na coś ciekawego.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Kruk » czwartek, 28 lis 2019, 01:57

Jedyna niewiadoma jaka nam pozostała to obsada drugiego samochodu w M-sporcie. Wiadomo już że JML nim nie będzie.
Suninen będzie miał dopiero 26 lat. Ma średnią dwa dzwony w sezonie. Ja obstawiam, że Wilson będzie chciał wsadzić kogoś bardziej doświadczonego dającego duże szanse na zdobywanie punktów dla zespołu. Myślę, że będzie to Mads. Będzie miał 33 lata. Ponad 125 startów w WRC. Jedno zwycięstwo. 18 razy na podium i 65 wygranych oesów. Ostatni raz startował Fordem w 2017 roku.

Mikkelsen ostatni raz prowadził Forda dziewięć lat temu i była to jeszcze wersja s2000. Jest dwa lata młodszy od Madsa. Ma 110 startów. Trzy zwycięstwa. 114 wygranych oesów i 25 podia. Nie dzwoni. Jedna rolka w trakcie trzech sezonów. Jego szansę oceniam na 50%. Liczby przemawiają za nim, ale obecny sezon pokazał, że miał problemy z odnalezieniem się w Hyundaiu. Zastanawiające jest dlaczego Toyota nie wybrała jego zamiast Evansa. Wszystkie liczby przemawiają na jego korzyść :roll: .

Lappi jest młodszy od Norwega i starszy od Fina. Będzie miał 29 lat. 55 startów w WRC. 1 zwycięstwo, 41 wygranych odcinków i 7 podia. Fordem startował w 2012 i była to też wersja s2000. Zalicza conajmniej jeden dzwon w sezonie. Podobnie jak poprzednika jego szanse oceniam na 50%. Jeśli rzeczywiście dostanie jakieś "odszkodowanie" od Citroena jak coniektórzy takie plotki upowszechniają na forum to może okazać się faworytem do drugiego fotela :wink: .

Meek będzie najstarszym z kierowców bez angażu mając 41 lat. Może pochwalić się 104 startami, 5 zwycięstwami, 13 podiami i 94 wygranymi oesami. 2016 był ostatnim sezonem bez wypadku. Fiestą WRC jechał w 2018 roku. Co prawda były to zawody pokazowe. Myślę że ma najmniejsze szanse.

Paddon równolatek Madsa - 33 lata będzie miał. 80 startów, 1 zwycięstwo, 38 wygranych odcinków i 8 razy podium. Ostatni raz, nie licząc tegorocznej rolki na testach, jechał GB w R5. Cofając się do 2015 roku to po drodze miał conajmniej jeden wypadek w sezonie. Trzeci od końca, przed Breen-em jeśli chodzi o szanse na angaż.

Breen będzie miał 30 lat. W bilansie ma 61 startów, 12 wygranych oesów, 2 podia i na zwycięstwo czeka. W tym roku startował Fiestą WRC. Średnio jedna rolka w sezonie. Jeśli chodzi o szanse na zatrudnienie to ustawiłbym go na drugim miejscu od końca. Bezpośrednio przed Meek-em.
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1961
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 28 lis 2019, 02:41

Breen odpada ;) Jeździ tylko jak mu płacą. Więc bardziej obstawiam jakąś krajową serię.
Paddon rozwija swój zespół, może coś pojedzie w MŚ, ale to maksymalnie 1-2 rajdy w WRC. Jest też opcja powrotu do R5.
Meeke, to już chyba emerytura... szkoda :( Był materiałem na mistrza, ale dużo się posypało po śmierci Colina.
Lappi jest faworytem na drugie miejsce w Fordzie.
Mikkelsen ma opcję fabrycznego Hujtaja R5 i dużej ilości testów tego auta. Szanse na Forda bardzo małe.
Latvala i Ostberg, to też już raczej emerytura od WRC.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » czwartek, 28 lis 2019, 05:30

adamlen napisał(a):Do artykułu powyżej.
Ogier skonfliktowany z Citroenem,
Tanak z Makinenem.
Jeszcze brakuje, żeby Neuville się pogniewał na Hyundaia za ściągnięcie mocnego konkurenta i mamy komplet.


Myślę, że gdyby Neuvilleowi jakoś szczególnie nie leżał ten układ to by poszedł do Citroena. Aczkolwiek nie jest to niemożliwe,że się poprztykają, tak się często zdarza jeśli w zespole jest dwóch równych kierowców. Co ciekawe Citroen jednak chce iść do sądu - no cóż, dobrego PRu to oni sobie już nie zrobią, choć te kilka baniek z całą pewnością dadzą radę ugrać. Pytanie na ile im taka kwota zrobi jakąkolwiek różnicę.

Za to mega niestosowne jest krytykowanie Makinena za to jak prowadzi zespół plus zarzuty, że biedny Tanak nie miał wsparcia i tytuł zdobył praktycznie sam. No to zapraszamy z powrotem do M-Sportu i zobaczymy czy się uda utrzymać taką passę. To że ktoś zarządza zespołem w sposób autorytarny - bo to nie jest konkurs pieprzonej eurowizji tylko firma która ma zdobywać tytuły. A kierowca jest po to, żeby wykonywać polecenia a nie je wydawać. Taki styl i koniec, nie podoba się to każdy może sobie zbudować własny zespół i zarządzać nim jak chce...Tylko nie każdy jest w stanie zbudować topowe auto i doprowadzić swojego kierowcę do tytułu. Makinen doprowadził i czepianie się go że zatrudnia ludzi, którzy nie pasują Estończykom jest po prostu słabe. W insynuacje,że Makinen liczy się tylko ze swoimi kolegami też do końca bym nie wierzył. Nawet jak tak jest to jego prawem jako szefa zespołu jest słuchać doradców których sam wybiera - do ludzi których zna przez całe swoje dorosłe zycie ma po prostu zaufanie i nie ma w tym nic szokującego. Po drugie nikt tego nie widział, nikt tego nie potwierdził - są to po prostu wynurzenia jednej ze stron konfliktu - dlatego wcale nie musi to mieć czegokolwiek wspólnego z obiektywizmem.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5520
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 28 lis 2019, 11:35

żółtodziób napisał(a):Co ciekawe Citroen jednak chce iść do sądu - no cóż, dobrego PRu to oni sobie już nie zrobią, choć te kilka baniek z całą pewnością dadzą radę ugrać. Pytanie na ile im taka kwota zrobi jakąkolwiek różnicę.

Czyli na obecną chwilę Ogier ma ważną umowę z Citroenem?
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » piątek, 29 lis 2019, 10:24

tym razem było lepiej niż z Chinami... bo odbyła się chociaż jedna edycja
https://pl.motorsport.com/wrc/news/rajd ... y/4603833/
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4491
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 29 lis 2019, 15:38

Miałem pisać już o tym wczoraj, ale jakoś się powstrzymałem. Jednak po ponownym zastanowieniu zmieniłem zdanie. Kolejny raz widać, że rajdy do MŚ nie powinny być organizowane tam, gdzie akurat jest chwilowy dobry klimat dla rajdów, ale tam, gdzie te rajdy mają jakąś przeszłość i przyszłość. To nie jest F1, gdzie można wybudować tor pośrodku niczego i ważne, aby przekaz w TV był dobry. Ale wiadomo, promotor kasę skasował, w Chile pewno kilka osób też co nieco przytuliło i tak jak piszesz, chociaż jedna edycja się odbyła. Ale w wyniku usilnego pompowania kalendarza z cyklu wypadła Katalonia czy Francja.

Tak sobie czytam ten artykuł:
https://pl.motorsport.com/wrc/news/ogie ... u/4604201/
i zastanawiam się jak to faktycznie wszystko zakulisowo wyglądało. Może, skoro już w sierpniu Ogier poinformował Citroena, że kończy z nimi zabawę, to zaczął on rozmowy z Toyota i/lub Hyundaiem. Widząc to Tanak, wykorzystał swoją dobrą formę, poszedł do Hyundaia, żeby przypadkiem nie jeździć razem z Ogierem w jednym zespole? Wiadomo, że Hyundai by się nie szarpnął na skład Neuville - Ogier - Tanak, więc Ott wyprzedził ruch Seba i w pewnym sensie zrobił mu miejsce u Makinena :)
Może kiedyś szczegóły wyjdą na jaw :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1415
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » piątek, 29 lis 2019, 21:56

Dla FIA najwazniejsza kasa, katalonia czy korsyka kocha, to poczeka.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1216
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » sobota, 30 lis 2019, 12:15

Miałem pisać już o tym wczoraj, ale jakoś się powstrzymałem. Jednak po ponownym zastanowieniu zmieniłem zdanie. Kolejny raz widać, że rajdy do MŚ nie powinny być organizowane tam, gdzie akurat jest chwilowy dobry klimat dla rajdów, ale tam, gdzie te rajdy mają jakąś przeszłość i przyszłość. To nie jest F1, gdzie można wybudować tor pośrodku niczego i ważne, aby przekaz w TV był dobry. Ale wiadomo, promotor kasę skasował, w Chile pewno kilka osób też co nieco przytuliło i tak jak piszesz, chociaż jedna edycja się odbyła. Ale w wyniku usilnego pompowania kalendarza z cyklu wypadła Katalonia czy Francja.


No właśnie, wymyślili sobie politykę, że rajdy muszą być na całym świecie i obywa się to ze szkodą dla budżetów zespołów i widowiska- pamiętacie zdjęcia z "malowniczego" Chile? Są wypowiedzi, chyba Paulo Nobre, sprzed dobrych kilku lat, że kolejny rajd w Ameryce Południowej to zły pomysł, bo nikt go tam nie chce (chyba tylko jeden kraj wyrażał chęć, może właśnie Chile), bo nikt nie ma zaplecza, nie ma organizacji, nie ma osów dobrych itd.
No ale mamy teraz taką a nie inną politykę, polityczną poprawność i czy chcemy czy nie to odbija się wszędzie, nie ma co zamykać oczu i udawać, że w WRC jest inaczej i nie ma to wpływu na cykl.

Tak sobie czytam ten artykuł:
https://pl.motorsport.com/wrc/news/ogie ... u/4604201/
i zastanawiam się jak to faktycznie wszystko zakulisowo wyglądało. Może, skoro już w sierpniu Ogier poinformował Citroena, że kończy z nimi zabawę, to zaczął on rozmowy z Toyota i/lub Hyundaiem. Widząc to Tanak, wykorzystał swoją dobrą formę, poszedł do Hyundaia, żeby przypadkiem nie jeździć razem z Ogierem w jednym zespole? Wiadomo, że Hyundai by się nie szarpnął na skład Neuville - Ogier - Tanak, więc Ott wyprzedził ruch Seba i w pewnym sensie zrobił mu miejsce u Makinena :)
Może kiedyś szczegóły wyjdą na jaw :)
[/quote]
To chyba przed rajdem Niemiec nie udały się testy Ogiera? Ja obstawiam, że było powiedziane w dość dużych emocjach tzn. Ogier był nieco sfrustrowany różnymi rzeczami przed DE, nie miał dobrych testów przed rajdem (tego nie jestem pewien na 100%), liczył że na DE obije sobie nieco punktów bo zawsze był tutaj mocny jak i Citroen zresztą, a tutaj okazało się, że setup/samochód jednak nie daje szans na walkę o wygraną, a liczył że w Citroenie będzie mu łatwiej niż w Fordzie. Może zobaczył też, że zespół nie ma ciśnienia na rozwój auta (ponoć nowy skład inżynierów, niewdrożonych) a co by o Wilsonie nie mówić to pod kątem team orders robił co mógł żeby Ogier miał jak najwięcej punktów, z autem chyba też nie próżnował bo nie ma wielkiego wsparcia, a mimo to Fiesta dawała i daje radę. Nie mają moim zdaniem więcej kasy niż choćby w 2014 a samochód do tej pory jest w czołówce, gdzie wtedy no cóż... Nie był najszybszy. A Citroen miał, przynajmniej mogłoby się wydawać, że ma wszelkie narzędzia żeby było jak w topowej fabryce, a jedynie brakuje im kierowcy z topu. No i może częściowo Ogier nie mógł ustawić fury, może nowi inżynierowie i obsługa nie znali wszystkich tajników i nie mogli wykorzystać potencjału samochodu? Po DE Seb na pewno się wkurzył ale takiej decyzji, że na 100% odchodzi z Cytryny to moim zdaniem jeszcze wtedy nie podjął- chociaż CV do Toyoty pewnie wysłał, lubi mieć załatwione wszystko do września :)
Witcher1990
A6
 
Posty: 1447
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości