Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez TITISE » niedziela, 27 paź 2019, 13:17

Wielkie dzięki kolego! :D
TITISE
N2
 
Posty: 190
Dołączył(a): środa, 14 sty 2009, 21:38
Lokalizacja: Col de Turini


Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » niedziela, 27 paź 2019, 14:59

Bulacia i Andolfi nie mogą wygrać Australii w WRC2. Wtedy Kajto będzie na pudle generalki.
Avatar użytkownika
Loeb1987
A6
 
Posty: 1180
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Aro90 » niedziela, 27 paź 2019, 15:46

Loeb1987 napisał(a):Bulacia i Andolfi nie mogą wygrać Australii w WRC2. Wtedy Kajto będzie na pudle generalki.


Bulacia nie ma już szans na wyprzedzenie, Andolfi przeskoczy Kajta tylko jeśli wygra Australię, a Guerra przeskoczy jeśli zdobędzie minimum 3 miejsce. Loubet musi dojechać na min. 4 żeby zdobyć tytuł(jeśli wygra Guerra- to byłby dopiero kabaret na tym rajdzie dobrze było widać jakie gość ma tempo nie łapał się nawet do 10...) :wink: z punktu widzenia Kajtka wielka szkoda awarii technicznych w Argentynie i w Walii... to zdecydowało że ciężko było powalczyć o wygraną. Może przyszły sezon chociaż odpada kilka rajdów które Kajto zna i z tego co liczę zostaną tylko 4 rundy w których uczestniczył(nie liczę Argentyny i jednego oesu przejechanego)
Aro90
N3
 
Posty: 341
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 27 paź 2019, 16:57

Tanak dość wymownie wskazał na logo Toyoty po wygraniu MŚ. Wygląda to trochę tak jakby potwierdzenie, że jednak zostaje u Makinena :)
Witcher1990
A6
 
Posty: 1407
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » poniedziałek, 28 paź 2019, 10:08

Aro90 napisał(a): z punktu widzenia Kajtka wielka szkoda awarii technicznych w Argentynie i w Walii... to zdecydowało że ciężko było powalczyć o wygraną.

Zaryzykuję stwierdzenie, że tytuł "uciekł" w Ameryce Południowej. Wiadomo, że nie ma co gdybać, ale przez awarię Polo zarówno w Argentynie jak i w Chile uciekły miejsca na podium. Czyli powiedzmy co najmniej 30 punktów, a w najlepszym wypadku nawet 50. Wtedy zapewne Walia nie byłaby w ogóle brana pod uwagę, tzn. Kajto by tam nie startował. No ale tak to już jest w rajdach. Mnie cieszy to, że w mocno konkurencyjnej stawce, w rajdach z mocną obsadą, Kajto był w czołówce. Do wygranych nieco brakowało, ale tempo było dobre.
Pytanie jak będzie wyglądać regulamin mistrzostw dla aut R5 na przyszły sezon, czy WRC2 Pro dalej zostanie czy jednak nie. Ale widać, że starty trzeba odpowiednio zaplanować i być nieco "cwanym", czyli wybrać też kilka "łatwiejszych" rajdów, gdzie konkurencja będzie mniejsza.

A co do "dużego" WRC to niezmiernie cieszy mnie tytuł Tanaka, wreszcie jakaś odmiana :) Wygląda też na to, że Hyundai wreszcie coś wygra (tytuł wśród konstruktorów), może dzięki temu nie polecą u nich za bardzo głowy :)
Jeżeli chodzi o plotkę dotyczącą przejścia Tanaka do Hyundaia, to mam nadzieję, że do tego nie dojdzie. Obecna sytuacja jest genialna dla mistrzostw, trzech najlepszych kierowców jest w trzech różnych samochodach. Gdy dwóch z nich będzie w jednym zespole to rywalizacja na tym raczej ucierpi. Rozumiem, że Ott może iść do Koreańczyków za większą kasą, ale czy w Toyocie nie będzie miał mimo wszystko lepszych warunków? Jest liderem zespołu, wiadomo na kogo trzeba stawiać, a w Hyundaiu będzie wewnętrzna walka z Neuvillem. Jak dla mnie bez sensu, ale wiadomo, że wszystko jest możliwe :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1371
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez KaMiLL WRC » poniedziałek, 28 paź 2019, 14:18

woocasch napisał(a):Pytanie jak będzie wyglądać regulamin mistrzostw dla aut R5 na przyszły sezon, czy WRC2 Pro dalej zostanie czy jednak nie.


Światowa Rada Sportów Motorowych postanowiła, że zostanie zlikwidowany cykl WRC-2 Pro stworzony dla fabrycznych zespołów z autami R5. Ponownie zobaczymy wszystko pod nazwą WRC-2, gdzie rywalizować będą i prywatne i fabryczne teamy.
Avatar użytkownika
KaMiLL WRC
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2005, 21:34
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » poniedziałek, 28 paź 2019, 16:58

KaMiLL WRC napisał(a):
woocasch napisał(a):Pytanie jak będzie wyglądać regulamin mistrzostw dla aut R5 na przyszły sezon, czy WRC2 Pro dalej zostanie czy jednak nie.


Światowa Rada Sportów Motorowych postanowiła, że zostanie zlikwidowany cykl WRC-2 Pro stworzony dla fabrycznych zespołów z autami R5. Ponownie zobaczymy wszystko pod nazwą WRC-2, gdzie rywalizować będą i prywatne i fabryczne teamy.


No właśnie chyba nie do końca WRC-2 będzie bardziej dla fabryk i zespołów wspieranych przez fabryki, a dla prywaciarzy będzie WRC-3. Coś takiego obiło mi się o uszy i oczy :)
Pytanie, w które "widełki" załapie się Kajto. Oczywiście pod warunkiem, że nadal będzie jeździć w MŚ.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1371
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 28 paź 2019, 20:26

woocasch napisał(a):
KaMiLL WRC napisał(a):
woocasch napisał(a):Pytanie jak będzie wyglądać regulamin mistrzostw dla aut R5 na przyszły sezon, czy WRC2 Pro dalej zostanie czy jednak nie.


Światowa Rada Sportów Motorowych postanowiła, że zostanie zlikwidowany cykl WRC-2 Pro stworzony dla fabrycznych zespołów z autami R5. Ponownie zobaczymy wszystko pod nazwą WRC-2, gdzie rywalizować będą i prywatne i fabryczne teamy.


No właśnie chyba nie do końca WRC-2 będzie bardziej dla fabryk i zespołów wspieranych przez fabryki, a dla prywaciarzy będzie WRC-3. Coś takiego obiło mi się o uszy i oczy :)
Pytanie, w które "widełki" załapie się Kajto. Oczywiście pod warunkiem, że nadal będzie jeździć w MŚ.

Czyli de facto w WRC2 frekwencja będzie taka jak obecnie w WRC2 PRO :(
Witcher1990
A6
 
Posty: 1407
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » poniedziałek, 28 paź 2019, 20:47

Bo zmienia się nazwa, kolejne mega uproszczenie.

Było WRC 2 Pro - będzie - WRC 2
Było WRC 2 - będzie - WRC 3

Tak to jest jak się chce żeby i byk dawał mleko.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1197
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » wtorek, 29 paź 2019, 12:14

W sumie niby zmieniają się tylko nazwy, ale czytając ten artykuł: https://www.autosport.com/wrc/news/1464 ... stepped-up wygląda na to, że oprócz fabryk dopuszczone będę prywatne zespoły. Ale tylko takie, które "wykażą" się odpowiednimi zasobami. Więc wychodzi na to, że Kajto - zakładając, że zostaje w MŚ - może spróbować sił zarówno w WRC 2 jak i w WRC 3 :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1371
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » wtorek, 29 paź 2019, 18:07

Nie bardzo rozumiem- to zmieni się sama nazwa serii czy też samochody?

Bo rozumiem to tak:
Było WRC 2 Pro - będzie - WRC 2 - tylko dla fabryk, frekwencja mizerna
Było WRC 2 - będzie - WRC 3 - tylko ośki, dobry driver ma awansować z ośki do samochodu WRC?
Witcher1990
A6
 
Posty: 1407
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » wtorek, 29 paź 2019, 19:18

Drugi od góry szczebel WRC zostanie rozdzielony na WRC 2 i WRC 3. Jest to odpowiedź na krytykę, z którą spotkało się obecne WRC 2 Pro.

WRC 2 będzie niemal kopią aktualnej wersji Pro, ale z istotnymi modyfikacjami. Kategorię tę stworzono z myślą o zespołach fabrycznych oraz prywatnych ekipach, które jednak będą musiały spełnić narzucone przez FIA warunki.

Producent jeśli chce być widoczny w nazwie zespołu musi się zarejestrować. W tym roku uczyniły to Skoda, M-Sport i Citroen. Z kolei przykładem zaakceptowanej prywatnej ekipy w nowym WRC 2 mógłby być team Pettera Solberga. Nie kwalifikuje się on jako producent, ponieważ Volkswagen od momentu pojawienia się Polo R5 podkreślał, że skupia się głównie na prywatnych odbiorcach.

Zespoły zainteresowane udziałem w WRC 2 muszą wykazać odpowiednie środki finansowe, a także zobowiązać się do występu w ośmiu rundach - siedmiu europejskich i jednej odbywającej się na innym kontynencie (w przypadku zespołów spoza Europy proporcje te mogą zostać zmienione na 6:2).

Jeśli chodzi o rundę poza Europą (tzw. długodystansową), to wybrać będzie można pomiędzy dwoma rajdami. O tym, które to będą zadecyduje odgórnie FIA. Ma to na celu zaostrzenie rywalizacji i upewnienie się, że dojdzie do bezpośredniej walki głównych pretendentów do tytułu.

W nowym WRC 2 do zdobycia będą trofea: dla kierowców, pilotów i zespołów.

WRC 3 stanie się naturalnym następcą aktualnego WRC 2. Wyłoniony zostanie tylko mistrz świata wśród kierowców.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1197
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez Rules » czwartek, 31 paź 2019, 09:07

Wszystko wskazuje na to, że rzeczywiście Tanak opuści Toyotę... nadal dziwię się jednej i drugiej stronie, to, że Toyota wypuści Tanaka, kierowce który dał im tytuł i gościa który może powtórzyć to w najbliższych latach jest dla mnie kompletnie nie zrozumiałe, natomiast decyzja Tanaka także jest trochę dziwna. Oczywiście rozumiem aspekt finansowy, jeśli taki wchodzi w grę, ale Hyundai może jednak być troszkę słabszy od Toyota, poza tym wchodzi do zespołu który już ma jednego bardzo dobrego kierowcę, co może powodować różnego rodzaju konflikty.
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 224
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » czwartek, 31 paź 2019, 09:27

Rules napisał(a):Oczywiście rozumiem aspekt finansowy, jeśli taki wchodzi w grę
Jeśli jest prawdą jego przejście do H to jest to główny aspekt - tak jak poszedł za kasą do Toyoty tak teraz pójdzie za kasą do Hyundaia - Hyundai może być mocno zdesperowany, bo pakują od kilku lat olbrzymie środki w tą zabawę a tytułów nie widać.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4410
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 31 paź 2019, 09:30

Wydaje mi się, że Hyundai i Toyota są na tym samym poziomie w rękach dobrego zawodnika. Jeśli Tanak wyczuje auto, to od pierwszego rajdu może walczyć o mistrzostwo. Poza tym Hyundai jest już trochę zdesperowany i pewnie zaproponowali mu ponad 10mln za sezon. Dzięki temu kupią sobie "1" na rajdówce i będą mieli 2/3 najlepszych zawodników na rynku.
Avatar użytkownika
Loeb1987
A6
 
Posty: 1180
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość