Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » sobota, 16 sty 2021, 18:04

Mikkelsena brakuje w najwyższej kategorii. Należy mu się fotel, ale kierowców dużo a aut mało.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw


Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » sobota, 16 sty 2021, 18:30

adamlen napisał(a):Mikkelsena brakuje w najwyższej kategorii. Należy mu się fotel, ale kierowców dużo a aut mało.
Jestem innego zdania, kolejny z serii "Całe życie drugi" - chyba że patrzysz pod kontem tego kto będzie jeździć w tym roku
Ciekawszym tematem jest zmiana pilota przez Neuvilla... bo nawet pilot był zdziwiony że ta zmiana następuje a kilka dni wcześniej razem testy przed Monte robili - mam takie dziwne wrażenie że Belg szuka gdzie lezy problem że jest "Całe życie drugi" tylko chyba zaczął nie od tej strony z której powinien
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » sobota, 16 sty 2021, 20:42

Mad Max napisał(a):
adamlen napisał(a):Mikkelsena brakuje w najwyższej kategorii. Należy mu się fotel, ale kierowców dużo a aut mało.
Jestem innego zdania, kolejny z serii "Całe życie drugi" - chyba że patrzysz pod kontem tego kto będzie jeździć w tym roku
Ciekawszym tematem jest zmiana pilota przez Neuvilla... bo nawet pilot był zdziwiony że ta zmiana następuje a kilka dni wcześniej razem testy przed Monte robili - mam takie dziwne wrażenie że Belg szuka gdzie lezy problem że jest "Całe życie drugi" tylko chyba zaczął nie od tej strony z której powinien


Mikkelsena trochę mi brakuje bo co prawda w WRC troszkę odstawał od ścisłej czołówki to w WRC2 często rozdawał karty, a przecież to właśnie z tej kategorii kierowcy najczęściej awansują do 1 ligi.

A co do pilota Neuvilla - z wypowiedzi kierowcy wnioskuje, że to on był bardziej zaskoczony a nie jego pilot. Niby kwestie finansowe, ale o jakie kwoty chodzi i czy to w ogóle prawda nie wiemy.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez Aro90 » niedziela, 17 sty 2021, 02:59

adamlen napisał(a):
Mad Max napisał(a):
adamlen napisał(a):Mikkelsena brakuje w najwyższej kategorii. Należy mu się fotel, ale kierowców dużo a aut mało.
Jestem innego zdania, kolejny z serii "Całe życie drugi" - chyba że patrzysz pod kontem tego kto będzie jeździć w tym roku
Ciekawszym tematem jest zmiana pilota przez Neuvilla... bo nawet pilot był zdziwiony że ta zmiana następuje a kilka dni wcześniej razem testy przed Monte robili - mam takie dziwne wrażenie że Belg szuka gdzie lezy problem że jest "Całe życie drugi" tylko chyba zaczął nie od tej strony z której powinien


Mikkelsena trochę mi brakuje bo co prawda w WRC troszkę odstawał od ścisłej czołówki to w WRC2 często rozdawał karty, a przecież to właśnie z tej kategorii kierowcy najczęściej awansują do 1 ligi.

A co do pilota Neuvilla - z wypowiedzi kierowcy wnioskuje, że to on był bardziej zaskoczony a nie jego pilot. Niby kwestie finansowe, ale o jakie kwoty chodzi i czy to w ogóle prawda nie wiemy.


ze wszystkich nieobecnych to Mikkelsena najbardziej brakuje w WRC. Jakby nie było to 4 kierowca na koniec sezonu WRC 2019. Pierwszy sezon w Hyundaiu średni nie mógł się odnaleźć, ale drugi to już dobre wyniki. Hyundai wolał postawić na Breena który miał dobre rajdy ale generalnie jego kariera w aucie najwyższej klasy szału nie robi. W tym sezonie bardzo słabo to wygląda tylko 7 miejsc fabrycznych, reszta paydriverzy, a tacy kierowcy jak Mikkelsen, Paddon czy Lappi poza WRC :( Z nadziejami patrze na zmianę regulaminu na przyszły rok, oby kolejni producenci weszli do cyklu.

Co do zmiany pilota Neuvile'a, fakt że dzieje się to tydzień przed rajdem wg. mnie zaprzecza tezie że kierowca szuka gdzie leży problem(a jeśli to prawda to skrajnie nieprofesjonalne zachowanie). Gdyby się to odbyło dużo wcześniej to sam bym rozważał taką opcję. Dziwnie to wyszło testujesz z pilotem który nie pojedzie rajdu, zmieniasz 3 dni przed zapoznaniem i zgrywanie załogi nastąpi podczas najtrudniejszego rajdu w kalendarzu. Jeszcze TN na pytanie czy jest możliwość powrotu odpowiedział "nie sądzę żeby Nicolas chciał wrócić..." wydawało się że TN I NG to nie rozłączna para jak Ogier i Ingrassia.
Aro90
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez hubertus_89 » niedziela, 17 sty 2021, 10:15

Mam pytanie do was... wiecie gdzie będą transmisje z rajdów w tv? wiem że na redbull.com są podsumowania, ale szukam czegoś w tv.
Jak ten sport ma się rozwijać??... żeby obejrzeć relacje trzeba nieźle się nakombinować :( :( szkoda że na eleven sports nie robią takich podsumowań dnia jak miało to miejsce w tym roku z rajdu dakar.
Avatar użytkownika
hubertus_89
N1
 
Posty: 86
Dołączył(a): niedziela, 6 lis 2011, 18:18

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » wtorek, 19 sty 2021, 11:28

Ja się cały czas zastanawiam kiedy Hyundai powie dość i nie przedłuży/zwolni Neuvilla. Gościu jeździ w jednym zespole od 2014 i jak na początku można było próbować zwalać winę na samochód, tak teraz nie ma już takich podstaw. Hyundai ma w składzie mistrza świata, który w pierwszym roku startów w nowym zespole już pokonał Belga. Do tego Ogier i Evans też wsiedli w nowe dla siebie auta i byli przed nim. Koreańczycy zgarnęli tytuł wśród konstruktorów, ale w sumie różnicę zrobiła ich taktyka i np. wystawienie Breena czy Sordo w odpowiednich rajdach. Wiadomo, że takie są reguły gry i bardzo dobrze, że z nich korzystają, ale jeżeli Tanak zostanie w Hyundaiu na dłużej, to Neuville może powili zacząć się obawiać o swoje miejsce pracy.
A Mikkelsena faktycznie nieco brakuje, może uda mu się jeszcze wrócić do dużego WRC.

hubertus_89 napisał(a):Mam pytanie do was... wiecie gdzie będą transmisje z rajdów w tv? wiem że na redbull.com są podsumowania, ale szukam czegoś w tv.
Jak ten sport ma się rozwijać??... żeby obejrzeć relacje trzeba nieźle się nakombinować :( :( szkoda że na eleven sports nie robią takich podsumowań dnia jak miało to miejsce w tym roku z rajdu dakar.

No jest jedna wielka lipa z oglądaniem WRC w telewizji, ale nie ma problemu oglądaniem WRC na ekranie telewizora. Fajna opcja, jaką ja stosuję, to cast WRC+ z telefonu na telewizor.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Mic_123 » środa, 27 sty 2021, 14:31

https://pl.motorsport.com/wrc/news/sezo ... o/4923055/
Esapekka Lappi poza Fordem i ogolnie poza seria WRC.
"Kiedy przez dziewięć lat masz taką pracę i nagle nie będziesz już zarabiać, czas spędzony z dziećmi w domu zaczyna mieć większą wartość. Jeśli spędzę 200 dni poza domem, nie dostanę nic w zamian."
Jak zwykle kasa, a raczej jej brak.
Szkoda, moze jeszcze karta sie odwroci i znowu znajdzie miejsce w WRC za jakis czas.
Z drugiej strony nie jedyny ktory nie dostawalby za prace dla MS kasy.
Zastanawiajace czy takiemu kierowcy ktory odchodzi z fabryki (czyli szczyt szczytow i marzenie dla 10 000 kierowcow rajdywych z lig krajowych) , chodzi w kwestii finansow o stawki "sektorowe" czyli z WRC, czy ogolnie o „wynagrodzenie za prace”.
Skoro mistrz dostaje np. 5-10mln, to inni licza sobie ze minimum 50-70% stawki mistrza musza dostać i za mniej nie zaloza kombinezonu , bo np. umiejętnościami roznia się w granicach 1-2%, wiec i tak maja ogromna dysproporcje w finansach vs umiejetnosciach.
Czy raczej chodzi o ogolny brak pieniędzy i np. kwota 50 000E (rownowartosc pensji „szeregowego” pracownika zespołu), polozyla caly dil, plus do tego kilka razy więcej możne taki czynny kierowca „wycisnąć” z reklam od sponsorow nie związanych ze sportem (kosmetyki, energetyki itp), wiec uzbiera się nie najgorsza stawka co sezon.
Nastepnie przeczekać ciężkie czasy 2-3 sezony, w międzyczasie nawet może zdobyc mistrza (Seb pokazal ze Ford może) i wtedy „zaspiewac” mistrzowska stawke która w jeden sezon odrobi cale zaleglosci.
No chyba ze już mu się nie chciało jezdzic, to co innego.
Mic_123
N3
 
Posty: 241
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » czwartek, 28 sty 2021, 18:16

Kwestie finansowe to zawsze temat tabu i niedomówień.
W internecie natomiast krążą informacje, że Esapekka mógł liczyć jeszcze w Citroenie na 350 000 Euro rocznie.
Rok temu w Fordzie może dostał z 200 000 a teraz chcieli mu to pewnie jeszcze obciąć o połowę lub więcej.
Gdyby jeszcze była nadzieja, że ten rok będzie na przeczekanie to ok, ale M-Sport raczej więcej kasy nie zdobędzie w przyszłym roku.
Za 50 000 Euro to mógł się zgodzić pracować Gus Greensmith i dlatego został ich kierowcą. Ale brak solidnych wyników nie polepszy sytuacji zespołu.
W skali roku to jednak kilka milionów euro za wystawienie zespołu fabrycznego, więc oszczędzanie na najważniejszym pracowniku zespołu jest nie rozważne.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez Aro90 » piątek, 29 sty 2021, 00:14

adamlen napisał(a):Kwestie finansowe to zawsze temat tabu i niedomówień.
W internecie natomiast krążą informacje, że Esapekka mógł liczyć jeszcze w Citroenie na 350 000 Euro rocznie.
Rok temu w Fordzie może dostał z 200 000 a teraz chcieli mu to pewnie jeszcze obciąć o połowę lub więcej.
Gdyby jeszcze była nadzieja, że ten rok będzie na przeczekanie to ok, ale M-Sport raczej więcej kasy nie zdobędzie w przyszłym roku.
Za 50 000 Euro to mógł się zgodzić pracować Gus Greensmith i dlatego został ich kierowcą. Ale brak solidnych wyników nie polepszy sytuacji zespołu.
W skali roku to jednak kilka milionów euro za wystawienie zespołu fabrycznego, więc oszczędzanie na najważniejszym pracowniku zespołu jest nie rozważne.


Greensmith to został kierowcą M-Sportu bo wniósł pokaźny budżet. Podobnie jak reszta kierowców. Nawet Suninen(który jako jedyny z teamu obroni się jeśli chodzi o umiejętności) wniósł kasę ale chyba tylko na 7 rajdów. Pozostałe 5 jako drugi kierowca zespołu pojedzie Fourmaux. Smutne to jak wygląda ten zespół w tym roku... :( Z racji dużej konkurencji sprzedaż R5 nie idzie tak jak kilka lat temu. Niby M-Sport zmonopolizował kategorie juniorskie jeśli chodzi o ERC czy WRC ale czy przynosi to duże korzyści :roll: Jest jak jest a tu pasuje hybrydę budować na przyszły sezon.
Aro90
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » piątek, 12 lut 2021, 23:50

woocasch napisał(a):Ja się cały czas zastanawiam kiedy Hyundai powie dość i nie przedłuży/zwolni Neuvilla. Gościu jeździ w jednym zespole od 2014 i jak na początku można było próbować zwalać winę na samochód, tak teraz nie ma już takich podstaw. Hyundai ma w składzie mistrza świata, który w pierwszym roku startów w nowym zespole już pokonał Belga. Do tego Ogier i Evans też wsiedli w nowe dla siebie auta i byli przed nim. Koreańczycy zgarnęli tytuł wśród konstruktorów, ale w sumie różnicę zrobiła ich taktyka i np. wystawienie Breena czy Sordo w odpowiednich rajdach. Wiadomo, że takie są reguły gry i bardzo dobrze, że z nich korzystają, ale jeżeli Tanak zostanie w Hyundaiu na dłużej, to Neuville może powili zacząć się obawiać o swoje miejsce pracy.
A Mikkelsena faktycznie nieco brakuje, może uda mu się jeszcze wrócić do dużego WRC.


Nie zwolnią go, bo co by to przyniosło? To ich najlepszy kierowca, kilka razy drugi, ocierał się o wygrane w klasyfikacji generalnej, pomógł im zdobyć tytuł konstruktorów, zbudował wokół siebie ten zespół. Gdyby go wywalili to kim go zastąpią? Ogier odchodzi na emeryturę, Evans dopiero co zmienił zespół 9a wg mnie to ciągle nie jest kierowca na nr 1), Tanaka już mają. Andreas ma problemy z i20. Co jak co ale Thierry posadkę ma pewną. No a że tytułu nie zdobywa? To jak Hirvonen w czasach Loeba, tak teraz ogiera nie jest łatwo dogonić. Mamy na prawdę top 3 kierowców, z których każdy może walczyć o tytuł, o wygrane chyba również w każdym rajdzie. Po prostu Seb jest ciut lepszy, może miał więcej szczęścia w 2017 gdy Neuville wyeliminował się z Monte i Szwecji tracąc 50 pkt, czy w 2018 gdy Tanak miał problemy z Toyotą.

Tych kwestii finansowych też jestem niezwykle ciekaw ile to dla nich "nie dostanę wypłaty" :)
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » poniedziałek, 15 lut 2021, 16:07

Witcher1990 napisał(a):Nie zwolnią go, bo co by to przyniosło? To ich najlepszy kierowca, kilka razy drugi, ocierał się o wygrane w klasyfikacji generalnej, pomógł im zdobyć tytuł konstruktorów, zbudował wokół siebie ten zespół. Gdyby go wywalili to kim go zastąpią? Ogier odchodzi na emeryturę, Evans dopiero co zmienił zespół 9a wg mnie to ciągle nie jest kierowca na nr 1), Tanaka już mają. Andreas ma problemy z i20. Co jak co ale Thierry posadkę ma pewną. No a że tytułu nie zdobywa? To jak Hirvonen w czasach Loeba, tak teraz ogiera nie jest łatwo dogonić. Mamy na prawdę top 3 kierowców, z których każdy może walczyć o tytuł, o wygrane chyba również w każdym rajdzie. Po prostu Seb jest ciut lepszy, może miał więcej szczęścia w 2017 gdy Neuville wyeliminował się z Monte i Szwecji tracąc 50 pkt, czy w 2018 gdy Tanak miał problemy z Toyotą.

Co by to przyniosło? Na szybko widzę dwa możliwe efekty: 1.uwolnienie jednego fotela kierowcy na rzecz kogoś młodszego, np. Solberga, 2.oszczędności finansowe na kontrakcie z kierowcą.
A można szukać jeszcze innych korzyści, oczywiście będą też minusy takiego ruchu kadrowego.
Napisałeś, że jest to ich najlepszy kierowca. OK, ale to chyba zależy jakie kryterium oceny chcesz przyjąć? Można się zgodzić, że jest ich najlepszym kierowcą w historii, ponieważ ma najwięcej wygranych za kierownicą Hyundaia, był kilka razy drugim kierowcą cyklu za sterem i20 WRC, ale to dlatego, że jeździ u nich od zawsze. Od zeszłego sezonu u Koreańczyków jest przecież Tanak, który w swoim pierwszym roku w Hyundaiu został sklasyfikowany wyżej niż Thierry, wygrał tyle samo rajdów (bo po 1), a na podium był 4 razy, a Neuville tylko 3. Czyli patrząc na takie porównanie to raczej nie jest ich najlepszym kierowcą, raczej jednym z dwóch liderów. Do oczywiście tego Tanak ma tytuł na koncie. Więc jak dla mnie lepszy jest Estończyk, a nie Belg.
Thierry faktycznie ma dosyć pewną posadkę, rajdy co jakiś czas wygrywa, kaska leci, a może tytuł kiedyś wreszcie wpadnie - chociaż wątpię w to. A co do tego czy ta posada jest taka pewna, wszystko się może zdarzyć. Nawet Hamilton musiał do ostatniej niemal chwili "negocjować" warunki kontraktu, więc nigdy nie wiadomo czy w jakimś momencie Koreańczycy nie będą chcieli czegoś zmienić w nowym kontrakcie i się po prostu nie dogadają. Jakoś pilota musiał zmieniać z dnia na dzień :)
Fajnie, że wspomniałeś o Hirvonenie, bo mam właśnie wrażenie, że Neuville jest takim nowym Hirvonenem czy Latvalą. Niby ciągle w czołówce, ale jednak brakuje tej kropki nad "i". Może się mylę, ale moim zdaniem ten konkretny Belg tytułu MŚ w WRC nigdy nie zgarnie.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Mic_123 » poniedziałek, 22 lut 2021, 17:23

Ehh robi sie "ciekawie", jesli jeszcze sa to "zwykli" czlonkowie zespolow to idzie jakos przekazac obowiazki innym obecnym, ale jesli kierowcy to juz trzeba na szybko zastepstwa szukac.
Jak wogole w takich czasach o mistrzostwo walczyc, cos chyba powoli bedzie ubywac prywatnych ekip z WRC, jak rowniez ogolnie zagranicznych kierowcow z rajdow regionalnych.
Nikt nie bedzie gnal na drugi koniec Europy, czy nawet do innego kraju zeby finalnie nie wystartowac, a wowczas pare k$ pojdzie sie j..ac :(

https://pl.motorsport.com/wrc/news/koro ... n=widget-6
Mic_123
N3
 
Posty: 241
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » czwartek, 25 lut 2021, 10:14

Poprzedniego sezonu nie brałbym zbytnio pod uwagę, to jednak było wszystko na wariackich papierach. Za mało rund, za dużo niewiadomych. Solberg czy Kalle na prawdę dobrze rokuję tylko moim zdaniem nie trzeba wywalać Thierrego żeby ich sprawdzić. To wciąż jednak dość niepewni kierowcy, zwłaszcza w roli pełnoetatowców. Wg mnie nic nie stoi na przeszkodzie żeby dokoptować ich do składu, jaki już jest. Kallego wiadomo najpierw trzeba kupić z Toyoty. W każdym razie Hyindai wywalił tyle kasy na kierowców że Solberg mógłby spokojnie kilka rund zaliczyć. Sordo też wiecznie jeździł nie będzie, chyba będzie się powoli przymierzał do zmiany sportu. Musiałbym odszukać z nim taki wywiad, w którym opowiadał o planach na przyszłość, bo już nie pamiętam dokładnie :)

No i druga rzecz- TN odszedł z Cytryny i Forda żeby budować zespół wokół siebie, a takich ludzi się trzyma przy sobie. Hyundai doskonale widział co stało się z Citroenem bez Loeba. Nie chcą podzielić ich losu.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Rules » niedziela, 28 lut 2021, 13:10

Podzieli się ktoś linkiem do Power Stage'a?
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Re: Świat WRC

Postprzez Cendra » niedziela, 28 lut 2021, 13:31

Podbijam prośbę :)
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron