Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Altarir » środa, 2 sie 2017, 07:54

Toyota dla Ogiera moim zdaniem odpada. Mają tam mocnego, fińskiego lidera i Latvala raczej nie chciałby znów być zepchnięty do roli drugiego kierowcy. Tym bardziej, że jadąc Toyotą, Jari jest w stanie Ogiera pokonać i żeby nie awarie to by w ostatnich dwóch rajdach trochę punktów odrobił. Co by nie mówić, Makinen daje ogromne wsparcie swoim kierowcom (patrz: Hanninen, który mimo do tej pory słabych wyników nie obawia się, że go nagle wysadzą z auta jak Meeke'a). Dlatego dowalenie dla Latvali Ogiera, który go zepchnie z roli lidera zespołu i będzie budził niezbyt fajne wspomnienia, raczej nie wchodzi w grę.
Altarir
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 15:47


Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 2 sie 2017, 09:23

Powiem szczerze, że w Ogiera w Toyocie nie wierzę też z powodu "różnic kulturowych". Co by nie mówić Makinen zbudował fiński team i choćby z uwagi na JML nie ściągnie do niego Ogiera. Tym bardziej, że Latvala ma w tym roku tempo na pokonanie Francuza i tylko awarie odebrały mu w ostatnich dwóch rajdach duże punkty. Co innego Tanak, wydaje mi się, że on lepiej wpasowałby się w cały zespół Toyoty, tylko czy Wilson pozwoli na jego odejście. Widać, że Ford ma tempo, auto daje radę i dotychczas jako jedyni mieli w każdym rajdzie co najmniej jednego zawodnika na podium. O czymś to mimo wszystko świadczy. Ogier wie co mówi i M-Sport potrzebuje dużego sponsora lub mocniejszy powrót Forda, tak aby Fiesta w przyszłym roku nadal była konkurencyjna. Rozumiem, że obecnie jest trend przechodzenia do Formuły E, ale czego ten Ford się tak obawia? Mają dobre auto, dobrych kierowców, trzeba tylko nieco zwiększyć budżet. Przecież nie chodzi o to, żeby wywalić większy motorhome niż ma Hyundai, tylko aby zapewnić dobry rozwój auta.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 2 sie 2017, 11:56

Wilson zrobi wszystko, zeby Tanaka zatrzymac, sam mowi, ze inwestuje w niego od 2012 roku, tylko sa rzeczy, ktorych nie przeskoczy. Toyota zaspiewa Tanakowi fajna pensje, zapewni mocny samochod i wtedy jedyne co go ewentualnie mogloby zatrzymac w M-Sporcie to sentymenty, a mlody utalentowany 'glodny wilk' nie bedzie kierowal sie sentymentami tylko wybierze lepsze warunki. Dopoki Malcolm nie sciagnie z powrotem Forda badz duzego sponsora, bedzie mial problem by zatrzymac u siebie i Otta i Ogiera.
Z powrotem Forda jest skomplikowana sytuacja i mam wrazenie, ze kierownictwo motorsportowej dywizji ma, ze tak to ujme, bardzo specyficzne podejscie do tematu. Podobnie sprawa sie ma w australijskich Supercars. W momencie gdy Ford odszedl, Mark Winterbottom zgarnal tytul wraz z Prodrive (do momentu fabrycznego zespolu wystepujacego jako Ford Performance Racing). Obecnie pierwsza sila w stawce jest ekipa laczaca sily Dick Johnson Racing i Team Penske, ktorzy jezdza Fordami. Penske ma mocne kontakty z Fordem, ale mimo wszystko Ford nie jest chetny na powrot w fabrycznym wymiarze. Podobnie moze byc z WRC. Po prostu Ford ma jakas jasno okreslona polityke i najwyrazniej nie zamierzaja tego zmieniac.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » środa, 2 sie 2017, 13:58

Sezon ogorkowy w pelni :) Leob mowi, ze ze wszystkich sportow motorowych rajdy kocha najbardziej a Matton, ze nie wyklucza jego startow w przyszlym roku :) Nie powiem, to by bylo cos. Ehh, no...., fajnie bylo pomarzyc :)

Matthias Schmidt napisał(a):Wilson zrobi wszystko, zeby Tanaka zatrzymac, sam mowi, ze inwestuje w niego od 2012 roku, tylko sa rzeczy, ktorych nie przeskoczy. Toyota zaspiewa Tanakowi fajna pensje, zapewni mocny samochod i wtedy jedyne co go ewentualnie mogloby zatrzymac w M-Sporcie to sentymenty, a mlody utalentowany 'glodny wilk' nie bedzie kierowal sie sentymentami tylko wybierze lepsze warunki. Dopoki Malcolm nie sciagnie z powrotem Forda badz duzego sponsora, bedzie mial problem by zatrzymac u siebie i Otta i Ogiera.

Boje sie, ze fabryki w koncowce sezonu zaczna odskakiwac i Wilson straci argumenty. Sezon mial juz rozne zwroty akcji i byc moze to Ford wygra kolejne rajdy ( na to licze). Tak jak pisalem wyzej, w tej cwhili na miejscu Tanaka nei bawilbym sie w sentymenty tylko szedl do Makinnena, jesli zlozyl jakas propozycje. Zobaczymy po nastepnych rajdach. Naturalnie, kiedy Fiesta wygra moj punkt widzenia znow ulegnie zmianie :)

JML druga polowe sezonu zawsze mial bardzo mocna i boje sie, ze ta awaria w Finlandii moze kosztowac go tytul. Tytul, ktorego za zadne skarby nie dalbym mu przed sezonem, a ktory teraz chetnie bym u niego zobaczyl.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 2 sie 2017, 14:39

Ja osobiscie nie chcialbym powrotu Loeba, bo gosc swoje juz osiagnal, osiagnal bardzo duzo i watpliwe, by byl w stanie teraz wskoczyc na taki poziom na jakim byl te kilka lat temu. Zreszta, stwierdzenie, ze Loeb moze wrocic jest jednak dosc mocno naciagniete.
Sadze, ze Ogier jeszcze cos wygra w tym sezonie, nie mozna przede wszystkim wykluczyc jego tytulu. Obawiam sie jednak, ze nawet i to nie skloniloby Forda do powrotu, nie wspominajac o tym, ze chcialbym zeby w tym roku ktos inny zgarnal tytul :P
JML jezdzi w tym roku znakomicie, biorac pod uwage, ze nie bylismy wcale pewni jak sprawowac bedzie sie Toyota oraz sam JML po przecietnym 2016. Tymczasem JML prawie nie popelnia bledow, Toyota jest szybka i to bylaby ironia jakby stracil tytul przez awarie, a nie wlasne bledy. Powoli jednak mysle, ze Latvala tytulu juz nigdy nie zdobedzie, chociaz poczekajmy jeszcze na 2018. Z drugiej strony jak mocny w 2018 bedzie Lappi :roll:
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Wujeek » środa, 2 sie 2017, 16:23

Jeśli chodzi o Loeba no to albo kończy się kariere albo zaczyna mam nadzieje ze to naciagnięte jest bo bez sensu tak mówiąc skoro ma sie powrócić to już lepiej by było wypowiedzieć się że to chorobowe. :mrgreen:
Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team
Avatar użytkownika
Wujeek
N2
 
Posty: 194
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 21:26
Lokalizacja: Na Cięciu

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » środa, 2 sie 2017, 19:14

Nie wiem skąd pomysł, że Toyota może nie chcieć Ogiera i to z powodu rzekomych obaw, że Latvala nie będze już liderem zespołu. Chyba już zapomnieliście, że w zeszłym roku Toyota podpisała kontrakt z Latvalą dopiero po tym, gdy Ogier odrzucił ich ofertę.

Ogier dysponuje autem, które ponoć niezbyt mu pasuje i które jest prawdopodobnie gorsze niż Toyota a mimo to wciąż liczy się w walce o tytuł mistrzowski. Więc jeśli Toyota chce w przyszłym roku liczyć się w walce o tytuły w obu klasyfikacjach to Ogier w miejsce Hanninena byłby idealnym rozwiązaniem. Latvala czy Lappi są szybcy, potrafią wygrywać, ale wątpię aby w przyszłym roku pociągnęli zespół na sam szczyt.

Przejście Ogiera wydaje się bardzo możliwe, bo wciąż brak jakichkolwiek plotek o powrocie Forda, który zdaje się nie widziec w tym wielkiego interesu. Fiesty aktualnie bardzo dobrze się sprzedają bez tego. A skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?

A Citroen to kolejny (po Peugeocie) francuski przykład, że coś u nich nie gra z zarządzaniem, bo mając takie doświadczenie w rajdach powinni umieć przyciągać najbardziej utalentowanych kierowców i budować konkurencyjne rajdówki. A tymczasem zbudowali kolejne felerne auto po DS3 R5 i 208 R5 i wciąż nie mogą otrząsnąć się po niezwykłej serii z Loebem, przez co uciekają im talenty jak Ogier, Neuville a teraz Lappi.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » środa, 2 sie 2017, 20:02

Po prostu Ford ma jakas jasno okreslona polityke i najwyrazniej nie zamierzaja tego zmieniac


No tak ma przecież mówili to jak odchodzili z WRC- chcą skupić się na innych projektach np WRX i tam wystawiają Bakkeruda i Blocka. WRX jeszcze kilka lat będzie na topie więc po co wracać do WRC.
Ostatnio edytowano środa, 2 sie 2017, 22:47 przez Witcher1990, łącznie edytowano 1 raz
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 2 sie 2017, 20:07

Patrząc na citroena to można powiedzieć ze zawaluli wszystko co było do zawalenia. Zbudowali kiepskie auto i zatrudnili kiepskich kierowców. No i mamy to co mamy. Rzeczywiście ciezko zrozumieć jak zespół z takim doświadczeniem i sukcesami zbudował tak niekonkurencyjne auto. Wszystkie poprzednie WRC były zwyciezkimi autami. Najgłupsze z ich strony było bierne podejście do kierowców z vw.
Co do powrotu loeba to nie chcę mi się się to wierzyć. Powrót Powrót 6 latach byłby bardzo trudny. Pozatym Loeb M w zasadzie zawsze budowane auto pod siebie. C3 takie nie jest a dodatki jest słabe w porównaniu z konkurencją. Po co miałby wracać w aucie nie będącym w stanie zapewnić mu kolejne sukcesy? Po to żeby dojeżdżać na 5 miejscu? Nie widze tego. Chociaż kto wie może się mylę w końcu to Loeb być może on by nadal wygrywał nawet w C3. W końcu z jego zespołowych rywali to też malo kto potrafił wygrać rajd:D
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Honiclbr » środa, 2 sie 2017, 22:38

wanderer napisał(a):Ogier dysponuje autem, które ponoć niezbyt mu pasuje i które jest prawdopodobnie gorsze niż Toyota a mimo to wciąż liczy się w walce o tytuł mistrzowski.


Każde auto, które nie będzie tworzone od podstaw przez danego zawodnika nie będzie mu pasować, chyba, że wcześniej budował je ktoś o podobnym stylu jazdy.
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Świat WRC

Postprzez kij » środa, 2 sie 2017, 22:52

Sylwek_GSi napisał(a):Co do powrotu loeba to nie chcę mi się się to wierzyć. Powrót Powrót 6 latach byłby bardzo trudny. Pozatym Loeb M w zasadzie zawsze budowane auto pod siebie. C3 takie nie jest a dodatki jest słabe w porównaniu z konkurencją. Po co miałby wracać w aucie nie będącym w stanie zapewnić mu kolejne sukcesy? Po to żeby dojeżdżać na 5 miejscu? Nie widze tego. Chociaż kto wie może się mylę w końcu to Loeb być może on by nadal wygrywał nawet w C3. W końcu z jego zespołowych rywali to też malo kto potrafił wygrać rajd:D


Loeb to jakoś głównie przy rozwoju DS3 brał udział.
Na Xsarze się wychował. Z Juniorów przeszedł i jakoś drugi to jego to rajd w WRCu był, co się z Panizzim gonił.
Chyba Bugalski z Purasem to auto rozwijali i sporo tam było z Xsary A2000.
C4 zaczęło jeździć jak trzeba, jak Loeb wsiadł i poustawiał. Wyszło że to dobre jest.
Każden jeden Citroen coś z ośki ma, temu Skandynawowie jakoś się w tym nie odnajdywali.

Ogi we Fieście też się komfortowo nie czuje, niby znaleźli ustawienia, ale charakterystyka zamaszysta gabloty mu nie pasuje.
Podobnie może być z Yarisem. Auto budowane przez Finów, we Finlandii i ustawione przez Finów. JML wsiadł i po paru jazdach ustawił tak że mu pasowało, a z HW pół roku albo więcej kombinował i do samego końca nie był u siebie.
Yaris typowo zamaszysty się wydaje, pod Skandynawów, podobnie jak Fiesta. Nawet Hanninen, mimo że trochę błędów popełnia i rzadko pełny rajd czysto przejedzie, ale prędko się przemieszcza. To samo młody (Lappi), wsiadł i już w drugim rajdzie widać było, że mu pasuje, a w 4 u siebie gonił się na równi w trójce, no i wygrał. W Skodzie jakoś nie był u siebie.

Prędzej Ogi się w C3 odnajdzie, podejrzewam. W M-Sporcie może mu też nie pasować to co Robertowi nie pasowało, że trochę fleje są i bajzel jest. W Cytrynie był wśród swoich, w HW był niemiecki ordnung, a i w jednym i drugim na braki w sakiewce nie narzekali.

Podobnie jest w Hyundaju. Nowa gablota, Neuville wygrywa tyle oesów co Ogi w HW, gdyby nie zmaścił MC i Szwecji byłby mocno z przodu i teraz byśmy dywagowali kto będzie drugi. W Niemcach obstawiam że rywala mieć nie będzie, pewnie jeszcze będzie 1-2 dla Hyundaja (Sordo drugi).
Paddon za to przygasł w nowej furze, nie bardzo po swojemu może powozić.
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 307
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » czwartek, 3 sie 2017, 01:34

kij napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):Co do powrotu loeba to nie chcę mi się się to wierzyć. Powrót Powrót 6 latach byłby bardzo trudny. Pozatym Loeb M w zasadzie zawsze budowane auto pod siebie. C3 takie nie jest a dodatki jest słabe w porównaniu z konkurencją. Po co miałby wracać w aucie nie będącym w stanie zapewnić mu kolejne sukcesy? Po to żeby dojeżdżać na 5 miejscu? Nie widze tego. Chociaż kto wie może się mylę w końcu to Loeb być może on by nadal wygrywał nawet w C3. W końcu z jego zespołowych rywali to też malo kto potrafił wygrać rajd:D


Loeb to jakoś głównie przy rozwoju DS3 brał udział.
Na Xsarze się wychował. Z Juniorów przeszedł i jakoś drugi to jego to rajd w WRCu był, co się z Panizzim gonił.
Chyba Bugalski z Purasem to auto rozwijali i sporo tam było z Xsary A2000.
C4 zaczęło jeździć jak trzeba, jak Loeb wsiadł i poustawiał. Wyszło że to dobre jest.
Każden jeden Citroen coś z ośki ma, temu Skandynawowie jakoś się w tym nie odnajdywali.

Ogi we Fieście też się komfortowo nie czuje, niby znaleźli ustawienia, ale charakterystyka zamaszysta gabloty mu nie pasuje.
Podobnie może być z Yarisem. Auto budowane przez Finów, we Finlandii i ustawione przez Finów. JML wsiadł i po paru jazdach ustawił tak że mu pasowało, a z HW pół roku albo więcej kombinował i do samego końca nie był u siebie.
Yaris typowo zamaszysty się wydaje, pod Skandynawów, podobnie jak Fiesta. Nawet Hanninen, mimo że trochę błędów popełnia i rzadko pełny rajd czysto przejedzie, ale prędko się przemieszcza. To samo młody (Lappi), wsiadł i już w drugim rajdzie widać było, że mu pasuje, a w 4 u siebie gonił się na równi w trójce, no i wygrał. W Skodzie jakoś nie był u siebie.

Prędzej Ogi się w C3 odnajdzie, podejrzewam. W M-Sporcie może mu też nie pasować to co Robertowi nie pasowało, że trochę fleje są i bajzel jest. W Cytrynie był wśród swoich, w HW był niemiecki ordnung, a i w jednym i drugim na braki w sakiewce nie narzekali.

Podobnie jest w Hyundaju. Nowa gablota, Neuville wygrywa tyle oesów co Ogi w HW, gdyby nie zmaścił MC i Szwecji byłby mocno z przodu i teraz byśmy dywagowali kto będzie drugi. W Niemcach obstawiam że rywala mieć nie będzie, pewnie jeszcze będzie 1-2 dla Hyundaja (Sordo drugi).
Paddon za to przygasł w nowej furze, nie bardzo po swojemu może powozić.

Ja tam w Niemcach stawiam na Cytryne jeśli auta nie będą miały problemów ewentualnie Cytryna vs Hultaj gdzieś z tyłu Ford a dalej już Toyka
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » czwartek, 3 sie 2017, 09:28

Hehe. Ja sie zdziwie jesli Loeb wystartuje w chociazby jednym rajdzie :) To tylko plotki i spekulacje, ale czyms miedzy rajdami trzeba zyc :).
Fajnie bedzie go zobaczyc na testach i ciekawe jakie beda jego opinie o tej generacji. Po rally crossie pewnie jaj mu nie urwie, ale filmiki z testow na pewno obejrze ;).
Matthias Schmidt napisał(a):Sadze, ze Ogier jeszcze cos wygra w tym sezonie, nie mozna przede wszystkim wykluczyc jego tytulu. Obawiam sie jednak, ze nawet i to nie skloniloby Forda do powrotu, nie wspominajac o tym, ze chcialbym zeby w tym roku ktos inny zgarnal tytul :P
JML jezdzi w tym roku znakomicie, biorac pod uwage, ze nie bylismy wcale pewni jak sprawowac bedzie sie Toyota oraz sam JML po przecietnym 2016. Tymczasem JML prawie nie popelnia bledow, Toyota jest szybka i to bylaby ironia jakby stracil tytul przez awarie, a nie wlasne bledy. Powoli jednak mysle, ze Latvala tytulu juz nigdy nie zdobedzie, chociaz poczekajmy jeszcze na 2018. Z drugiej strony jak mocny w 2018 bedzie Lappi :roll:

Tez mam nadzieje, ze Ogi cos jeszcze wygra i walka o tytul bedzie trwac do samego konca. Neuville w zeszlym roku w drugiej polowie sezonu zdobyl chyba najwiecej punktow, wiec teraz powinien byc mocny, ale zobaczymy. W tym sezonie dzieja sie dziwne rzeczy, w pozytywnym znaczeniu tego slowa :).
Toyota i JML, ale rowniez Lappi, pisza scenariusz, ktory nie byl prawdopodobny rok temu. Swietny sezon.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez Voo » czwartek, 3 sie 2017, 10:02

Po co miałby wracać w aucie nie będącym w stanie zapewnić mu kolejne sukcesy? Po to żeby dojeżdżać na 5 miejscu? Nie widze tego.


A ja sobie myślę, że powrót Loeba jest całkiem możliwy. Pozostaje aktywnym kierowcą ale wszystko za co się brał (WTCC, WRX i rajdy terenowe) nie daje mu satysfakcji z wygrywania. Wszędzie jest lub był wysoko ale poza pojedynczymi sukcesami nigdy na czele stawki. W WRX przez najbliższe 2-3 sezony wszystkich będzie rozstawiał po kątach VW i nie ma tam szansy na sukces dla Seba. Skoro obecnie akceptuje bycie 4-5 kierowcą w stawce w WRX to czemu nie miałby spróbować znowu rajdów, nawet gdyby tutaj też był "tylko" 4-5? (inna sprawa, że moim zdaniem byłby wyżej :wink: )
Avatar użytkownika
Voo
N3
 
Posty: 228
Dołączył(a): niedziela, 4 sty 2015, 23:23

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » czwartek, 3 sie 2017, 10:16

Sylwek_GSi napisał(a):Zbudowali kiepskie auto i zatrudnili kiepskich kierowców.
Nie no, kiepskich to nie mają, Meeke i Breen jako 2 i 3 kierowca to byłaby spoko paka. Lidera brakuje, ale jak pokazał Mikkelsen coś z tym autem do końca nie gra - słabo jeździł i zbyt dobrze auta sobie nie ustawił i wyników nie było. To jest ewidentnie najgorsze auto w stawce
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron