Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » poniedziałek, 5 cze 2017, 13:52

MPSport napisał(a):
deiman napisał(a): O gorszej konkurencyjnosci C3 wzgledm innych samochodow nie jestem zbytnio przekonany ;) Kazdy samochod po zwyciestwie byl typowany jako najszybszy. Jest naprawde ciasno ;)


http://rajdy.autoklub.pl/news/sainz-chc ... nowi,76882

Miałem takie wrażenie, że C3 WRC dziwnie się zachowuje po wyskoku na hopie i okazuje się że coś jest na rzeczy. Nie chcę tu bronić Krisa ale możliwe, że za część wypadków odpowiada auto. Nieprzewidywalny kierowca w nieprzewidywalnym aucie i mamy efekty.


Byc moze C3 ma jakies problemy. Tego po prostu nie wiem, ale skoro Sainz tak mowi, to musi byc cos na rzeczy. Badz co badz nadal uwazam, ze samochod jest konkurencyjny i ze w stawce bardzo ciasno.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw


Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » niedziela, 11 cze 2017, 09:30

Nie wiem czy każdy wie, ale ostatnio praktycznie przed każdym rajdem WRC+ rozdaje kody na pierwszy miesiąc gratis a teraz nawet strona w dużej części jest po polsku.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez Kajtofan » niedziela, 11 cze 2017, 22:07

Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team dokonał zmiany w składzie na Rajd Polski. Miejsce Krisa Meeke'a i Paula Nagle w DS3 WRC z numerem 7 zajmą Andreas Mikkelsen i Anders Jæger.

- Po serii rozczarowujących wyników poprosiliśmy Krisa Meeke'a o opuszczenie następnego rajdu - wyjaśnia Yves Matton. - Kris zaakceptował, że będzie to w najlepszym interesie teamu i chcielibyśmy podziękować mu za zrozumienie. Ta przerwa da mu szansę na naładowanie baterii i zdejmie z Krisa trochę presji w przygotowaniach do Rajdu Finlandii. W ubiegłym roku Kris wygrał w Finlandii po wspaniałej jeździe. Mamy nadzieję, że teraz wróci mocniejszy.


Teraz to mam już pewność, że Matton jest 100% idiotą.

Meeke przynajmniej ma spore szanse na wygranie rajdu i mocne punkty, Lefebvre nie ma żadnych.
Idiotyczna decyzja.
Matton już od dawna rozwala zespół Citroena. Po co trzymać takiego bałwana?
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » niedziela, 11 cze 2017, 22:17

Po pierwsze nie można od tak olać Francuza. Młody ma plecy, to pewne i Matton mógł by stracić część finansowania. Po drugie przerwa może dużo dać dla Krisa. W ubiegłym sezonie startował nieregularnie i miał dużo lepsze wyniki niż teraz.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Wujeek » niedziela, 11 cze 2017, 22:50

Jeśli chodzi o Citroena to po prostu jest problem z samochodem nie ten model sie nadawał do mistrzostw świata za wysoka buda w dodatku niedopracowane zawieszenie i tu Pan Saiz miał racje , bo patrząc na pozostałe teamy samochody sa z 2016r jedynie zmienione to jest pas tylny i pas przedni ze wzgledu na reflektory i Body reszta bez zmian , ciotroen powinien pozostac przy modelu ds3 i jedynie to zmienic mu opcje lamp oraz go poszerzyc mowie o samej budzie nie wnikajac w zawieszenie oraz silnik
Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team
Avatar użytkownika
Wujeek
N2
 
Posty: 194
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 21:26
Lokalizacja: Na Cięciu

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » niedziela, 11 cze 2017, 22:55

ZbyszekChaosu napisał(a):Po pierwsze nie można od tak olać Francuza. Młody ma plecy, to pewne i Matton mógł by stracić część finansowania. Po drugie przerwa może dużo dać dla Krisa. W ubiegłym sezonie startował nieregularnie i miał dużo lepsze wyniki niż teraz.
Tylko że w zeszłym roku chłopcy z Citroena jeździli bez presji i często Meekowi pomagała pozycja na drodze, do tego ja uważam że odsunięcie go od startów i zatrudnienie Mikkelsena jest w najgorszym możliwym momencie bo zarówno w Polsce jaki i w Finlandii Pan Ładny zawsze był bardzo mocny (u nas wygrał przecież) a i w Niemczech na asfalcie też znakomicie sobie radę dawał. I wcale nie uważam że odsunięcie Krissa od startów zmniejszy presję i ciśnienie bo efekt może być odwrotny, z jednej strony fajnie że Mikkelsen wystartuje u nas ale z drugiej strony po tym co pokazał na Sardynii wolał bym zobaczyć Krissa.

Odnośnie zawieszenia to uważam że coś jest na rzeczy i to nie tylko u Citroena że tył ewidentnie nie wyrabia i nie przypominam sobie żeby w ciągu ostatnich lat było tyle dzwonów z powodu odklejającego się tyłu.

Wujeek napisał(a):Jeśli chodzi o Citroena to po prostu jest problem z samochodem nie ten model sie nadawał do mistrzostw świata za wysoka buda w dodatku niedopracowane zawieszenie i tu Pan Saiz miał racje , bo patrząc na pozostałe teamy samochody sa z 2016r jedynie zmienione to jest pas tylny i pas przedni ze wzgledu na reflektory i Body reszta bez zmian , ciotroen powinien pozostac przy modelu ds3 i jedynie to zmienic mu opcje lamp oraz go poszerzyc
I tak i nie - Suzuki przecież słynęło z takich wynalazków (auta S1600 czy nawet WRC i wynalazki Pikes Peak Monster Tajima) ich auta zawsze sobie radę dawały - z drugiej strony w oczach mam C3 Meeka w Argentynie po pierwszym crashu jadącego po odcinku to na myśl przyszło mi że to jedzie jak dakarowe buggy.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Wujeek » poniedziałek, 12 cze 2017, 01:29

Mad Max napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):Po pierwsze nie można od tak olać Francuza. Młody ma plecy, to pewne i Matton mógł by stracić część finansowania. Po drugie przerwa może dużo dać dla Krisa. W ubiegłym sezonie startował nieregularnie i miał dużo lepsze wyniki niż teraz.
Tylko że w zeszłym roku chłopcy z Citroena jeździli bez presji i często Meekowi pomagała pozycja na drodze, do tego ja uważam że odsunięcie go od startów i zatrudnienie Mikkelsena jest w najgorszym możliwym momencie bo zarówno w Polsce jaki i w Finlandii Pan Ładny zawsze był bardzo mocny (u nas wygrał przecież) a i w Niemczech na asfalcie też znakomicie sobie radę dawał. I wcale nie uważam że odsunięcie Krissa od startów zmniejszy presję i ciśnienie bo efekt może być odwrotny, z jednej strony fajnie że Mikkelsen wystartuje u nas ale z drugiej strony po tym co pokazał na Sardynii wolał bym zobaczyć Krissa.

Odnośnie zawieszenia to uważam że coś jest na rzeczy i to nie tylko u Citroena że tył ewidentnie nie wyrabia i nie przypominam sobie żeby w ciągu ostatnich lat było tyle dzwonów z powodu odklejającego się tyłu.

Wujeek napisał(a):Jeśli chodzi o Citroena to po prostu jest problem z samochodem nie ten model sie nadawał do mistrzostw świata za wysoka buda w dodatku niedopracowane zawieszenie i tu Pan Saiz miał racje , bo patrząc na pozostałe teamy samochody sa z 2016r jedynie zmienione to jest pas tylny i pas przedni ze wzgledu na reflektory i Body reszta bez zmian , ciotroen powinien pozostac przy modelu ds3 i jedynie to zmienic mu opcje lamp oraz go poszerzyc
I tak i nie - Suzuki przecież słynęło z takich wynalazków (auta S1600 czy nawet WRC i wynalazki Pikes Peak Monster Tajima) ich auta zawsze sobie radę dawały - z drugiej strony w oczach mam C3 Meeka w Argentynie po pierwszym crashu jadącego po odcinku to na myśl przyszło mi że to jedzie jak dakarowe buggy.


No własnie Mad widzisz jakiego dokonałes sokoliego oka , dlatego to własnie na dakar by sie nadawało jako mały buggy z wysokim zawiasem, ale ja trzymam sie swojej wersji albo DS3 albo C4 z C3 zrobili strasznie wysokie auto przygladając się temu małemu C3 wzrokowo widać ze tył idzie w góre i przy tej nowej produkcji nie doparcowana została buda ani tylni zawias tam coś koliduje być może to jest rama a wtedy jest pozamiatane .
Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team
Avatar użytkownika
Wujeek
N2
 
Posty: 194
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 21:26
Lokalizacja: Na Cięciu

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 12 cze 2017, 08:23

Mad Max napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):Po pierwsze nie można od tak olać Francuza. Młody ma plecy, to pewne i Matton mógł by stracić część finansowania. Po drugie przerwa może dużo dać dla Krisa. W ubiegłym sezonie startował nieregularnie i miał dużo lepsze wyniki niż teraz.
Tylko że w zeszłym roku chłopcy z Citroena jeździli bez presji i często Meekowi pomagała pozycja na drodze, do tego ja uważam że odsunięcie go od startów i zatrudnienie Mikkelsena jest w najgorszym możliwym momencie bo zarówno w Polsce jaki i w Finlandii Pan Ładny zawsze był bardzo mocny (u nas wygrał przecież) a i w Niemczech na asfalcie też znakomicie sobie radę dawał. I wcale nie uważam że odsunięcie Krissa od startów zmniejszy presję i ciśnienie bo efekt może być odwrotny, z jednej strony fajnie że Mikkelsen wystartuje u nas ale z drugiej strony po tym co pokazał na Sardynii wolał bym zobaczyć Krissa.

Może jak odpocznie Meek trochę dłużej to zejdzie z niego ta presja- poukłada sobie trochę w głowie. Wątpię, żeby zespół zostawił go samego sobie, na pewno jakoś mu pomogą odzyskać świeżość. Choć oczywiście możesz mieć rację, że efekt będzie odwrotny, Matton musi zadbać aby Twoja wizja się nie sprawdziła. Poza tym to nie jest jakieś wielkie odsuwanie od startów Brytyjczyka, w Finlandii przecież Kriss startuje. Meek nie ma szans na tytuł, punktów nie zbiera, więc może takie starty w kratkę bez presji pozwoliłyby mu znaleźć trochę luzu i może znowu coś wygrać. Pozycji startowej też bym się nie czepiał bo w tym roku też pierwszego dnia ma dobrą pozycję a dzwoni.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 12 cze 2017, 15:07

Thierrego też odsunęli od zbierania punktów w jednym rajdzie i jakoś chłopak w tym roku nie cieniuje :) Ale faktem jest, że coś z Meekiem jest nie tak. Czy to wina samochodu? No nie wiem, wygrał nim już i sam budował tego wurca choć oczywiście na wybór modelu pewnie nie miał wpływu. Nie kojarzę jednak aby narzekał na samochód. Przeciwnie, po tour de corse powiedział "potwierdziliśmy tempo na szutrze wygrywając, na asfalcie też prowadząc"
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » poniedziałek, 12 cze 2017, 19:30

Ja, przy calej mojej sympatii i ciaglej wiary w Meeka, uwazam, ze Matton podjal sluszna decyzje. Byc moze sprawdzi sie czarny scenariusz i Kris wroci znow na zle tory w Finladnii, ale nie wiem czy to bedzie juz wina Mattona. Zawodnicy musza sobie po prostu ze stresem i presja radzic. Nie moze byc sytuacji, w ktorej zawodnik 3 razy z rzedu dzwoni w pierwszy dzien rajdu. W sumie zaliczyl 4 kraksy podczas 3 rund. Ktos musial powiedziec "dosc". Nikt Meeka jeszcze nie skresla, tak jak Stephana, ale jasne jest, ze sprawy musza ulec poprawie. Tym bardziej, ze pojawia sie Mikkelsen i prawdopodobnie jeden z dwojki Meeke - Lefebrve w przyszlym roku odpadnie ( zakladam, ze jednak Andreas wjezdzi sie w C3 i poprawi tempo w Polsce, ktora wygral w zeszlym roku ), choc roszady moga byc wieksze niz mi sie wydaje. Tak czy siak wszystko w ich rekach.

Przed Portugalia Paddon opowiadal portalowi autosport.com o swoich odczuciach na temat obecnego samochodu. Mowil o problemach, ktorych na razie nie potrafia rozwiazac, ale juz przed Sardynia podzielil sie informacja, ze sprawy ulegly znacznej poprawie. Wczesniej jego styl, ktory jest bardziej zamaszysty od Neuvilla, nie wspolgral z nowym i20. Przed runda we Wloszech odbyli testy, an ktorych sprawdzano rozne ustawienia zawieszenia oraz dyferencjalow i wg Haydena to "zadzialalo". W dwoch ostatnich rajdach jego tempo zdecydowanie sie poprawilo ( w Portugalii prowadzil do awarii elektroniki ), co na pewno sie przyda po dosc rozczarowujacym poczatku sezonu.
http://www.autosport.com/news/report.ph ... career-low
http://www.autosport.com/news/report.ph ... behind-him

Teraz nadchodza dwa bardzo szybkie rajdy i bardzo ciekawym bedzie zobaczyc, kto jak sie spisuje. W zeszlym roku Tanak szalal w Polsce wraz z Mikkelsenem, ale teraz ten drugi nie jest w konfortowej sytuacji, wiec zobaczymy. W Finlandii natomiast chyba postawie na Latvale i jego "Yaris Tank' :) Interesujace co pokaze Lappi, ktory nadchodzace rundy zna i lubi. Byle tylko obeszlo sie bez dzwonow ;)
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez MPSport » wtorek, 13 cze 2017, 12:21

Ja się coraz bardziej zaczynam bać o Citroena, coraz bardziej się boje, że ktoś w zarządzie PSA może nie wytrzymać nerwowo i skasować cały program. Takiego czarnego PR-u w wykonaniu zespołu fabrycznego to dawno nie widziałem. Po to zrobili sobie roczną przerwę, żeby rozwiązać wszystkie problemy wieku dziecięcego na testach i mieć najbardziej dopracowane auto na początku sezonu, a wyszedł im trudny w prowadzeniu samochód i do tego dość awaryjny. I wynik jest taki, że auto które miało być najlepiej dopracowane, przegrywa w punktacji zespołowej z autem budowanym przez "fińskich drwali" na ostatni moment, dla których ten sezon miał być tylko sezonem testowym.
Avatar użytkownika
MPSport
 
Posty: 29
Dołączył(a): poniedziałek, 13 lut 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » wtorek, 13 cze 2017, 22:20

Kubica miał wystartować Fiestą 2017 WRC w trzech rajdach: Sardynia, Polska i Korsyka:
https://twitter.com/voiceofrally/status ... 8715660289

Osobiście bym się bardzo ucieszył, ale w dobie ostatnich informacji Kubica ma inny priorytet.
WRC za parę lat 8)
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » wtorek, 13 cze 2017, 22:23

W Citroenie raczej orły auta nie dopracowywały - w sensie jazdy na testach. Najlepszy przykład Toyota, Latvala w dwa tygodnie zrobił lepszy postęp niż Hanninen w kilka miesięcy.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » środa, 14 cze 2017, 11:44

W Citroenie nie pracują idioci tylko ludzie, który zdobyli bodaj 7 tytułów konstruktorskich i 9 indywidualnych. Myślę, że potrafią zrobić dobry samochód. Jeszcze w DS3 "emeryt" Loeb prowadził z Ogierem w Monte Carlo...

Kris też sroce spod ogona nie wypadł...

Trudno to oceniać, nie wiadomo tak na prawdę czy ten samochód faktycznie jest nieprzewidywalny. Oficjalnego potwierdzenia nie mamy, a np. taki Gronholm nie krył delikatnie mówiąc rozczarowania 307 wrc. Dlatego moim zdaniem gdyby coś było na rzeczy to byśmy to wiedzieli. Po wygranym szutrze i prowadzeniu na czarnym myślę, że wurca mają dobrego. Teraz to raczej problemem jest dyspozycja kierowcy.

Jeśli nie no to cóż po części może to być wina Krisa, że nie dopracował wurca. Ale jeśli to winda modelu samego modelu C3 no to na to już nie miał wpływu i konstrukcji samochodu nie zmieni.

Takie to wszystko dziwne... W sumie to każda opcja jest możliwa, może Ogierowi też się samochód nie spodobał? Albo w ogóle mu go nie dali na jazdy bo wiedzieli, że jest słaby i chcieli samą kasą zatrzymać mistrza? Jeszcze teraz te roszady z AM... Jakoś po odejściu Loeba nie potrafią się odnaleźć...
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » środa, 14 cze 2017, 14:49

To, że w Citroenie pracują uzdolnieni inżynierowie i mechanicy to pewne, ale jeśli chodzi o dopracowanie samochodu lub o kierunek w jakim mają iść inżynierowie z projektowaniem zawieszenia zależy w znacznej mierze od kierowcy testującego.
Silnik da się zbadać bardziej na sucho, nawet bez karoserii, aerodynamikę nadwozia podobnie, ale żeby cały pakiet zagrał muszą być testy. Nie każdy kierowca potrafi to dobrze przekazać, czy Kris jest jednym z nich? Trochę aut już w karierze "porozbijał" więc powinien znać się na rzeczy.


http://rajdy.autoklub.pl/news/rally-gb- ... pera,77176
Czyżby nastawała nowa era? Era Rovanpera.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

cron