Alez szybkie sa Polowki...
troche offtop, ale ciezko mi nie napisac niczego o tegorocznym sezonie RX. Chyba nie sklamie, jesli powiem, ze zeszlym roku najlepsze bylo Audi Ekstroma. Peugot i Ford nie byli daleko, ale brakowalo tej systematycznosci w stosunku do swietnie dysponowanego samochodu Szweda. Jeszcze dalej byl DS3 Solberga, ale nie ma sie co dziwic, kiedy przychodzi rywalizowac z fabrycznymi zespolami. W tym roku widac, ze niektorzy przez zime odrobili lekcje i Focusy oraz 208-mki sa bardzo konkurencyjne w stosunku do A1, ale poziom prezentowany przez VW jest niesamowity. Wyscigi niestety nie ukladaly sie do tej pory zawsze dla nich szczesliwie - to ktos uderzyl w samochod, to utkneli w korku - lecz kiedy znika pech widac, ze ten samochod jest po prostu najszybszy. Roznice nie sa jakies ogromne, ale biorac pod uwage, ze jest to przerobka dawnego wurca Ogiera, podczas gdy reszta ma samochodow byla specjalnie stworzona do Rallycross'u ( M-sport mowil, ze w przypadku Fiesty musieli isc na sporo kompromisow), to ciezko nie powiedziec, ze Polo i VW to jedni z najlpeszych w historii.
Nie bedzie latwo w tym roku zatrzymac pana o przezwisku Mr Hollywood oraz Kristofferssona
MPSport napisał(a):Może być też tak, że Mikkelsen nie chce mieć na razie kontraktu z Citroenem, i chodzi mu tylko o sprawdzenie auta na następny rok, dlatego jeden start. Już testował Hyundaia, może będą też jazdy Toyotą i Fordem. W tym roku i tak nic nie ugra. W Toyocie pewnie też będą roszady przed następnym sezonem. Na ten moment nic nie można przesądzać. Citroen nie wydaje się być tak szybki jak Ford czy Hyundai, może Mikkelsen chce sprawdzić czy to wina kierowców, czy auta, zwłaszcza że ma porównanie z VW i Hyundaiem
Mysle, ze z perspektywy Mikkelsena kazda opcja testu, przejechania rajdu czy kontraktu na ten rok, bylaby dobra. W prawdzie pozostaje w mistrzostwach Swiata, ale jezdzenie R5 niekoniecznie musi byc tak rozwojowe dla ex-kierowcy WRC, szczegolnie w odniesieniu do nowej generacji tych samochodow. Roznica jest spora, technika, jak mawial sam Mikkelsen kilka rajdow wczesniej, inna, ale trasy te same. Lepszy rydz, niz nic, natomiast nie wiem czy Andreas w tym momencie wybrzydzalby z kontraktem
Citroenik podjal na pewno dobra decyzje - wysyla sygnal do Lefebvre, ze musi przyjsc poprawa ( dokladnie tak samo jak ponad dekade temu zrobili z Duvalem i Sainzem ) oraz zdobedzie informacje na temat ich C3, ale takze o niedoszlym Polo i i20 Hyundaia. O gorszej konkurencyjnosci C3 wzgledm innych samochodow nie jestem zbytnio przekonany
Kazdy samochod po zwyciestwie byl typowany jako najszybszy. Jest naprawde ciasno
MPSport napisał(a):Może w następnym sezonie jak jeszcze DMACK poprawi swoje opony, M-sport w całości wystartuje na DMACK-ach. Czasy Elfyna tylko pokazują jaki progres zrobił ten producent.
ZbyszekChaosu napisał(a):Poczekajmy na kamienista Sardynie albo jakieś błoto. To że na jednej nawierzchni Dmack ma przewagę może oznaczać ze na innej odstaje.
Dick Cormack, dyrektor Dmack'a, uwaza, ze w tym toku fima nie obawia sie zadnego rajdu. W kazdym z nich beda celowac w zwyciestwo. W zeszlym roku celowali w konkretne rajdy, ale miekka mieszanka wg niego pasowala jedynie pod rajd GB. Na reszte potrzebna byla bardziej srednia mieszanka, co wykonali na ten sezon. Poprawili wytrzymalosc opony, kosztem jej masy, ale powinno zaowocowac to mniejsza iloscia kapci. Ich celem jest podpisanie kontraktu z zespolem fabryczny. Wilson juz zaprzeczyl o potencjalnych przenosinach Ogiera i Tanaka z Michelinow na Dmacki, chociaz obecne przepisy na to zezwalaja.
To slowa dyrektora. Jakie beda mialy przelozenie na rzeczywistosc, zobaczymy.
zrodlo:
https://www.motorsport-news.co.uk/news/ ... verywhere/