Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » sobota, 14 mar 2020, 14:30

T_1 napisał(a):Jak tak patrzę na kalendarz WRC, to dysproporcja w liczbie rajdów asfaltowych i po luźnym wydaje mi się trochę komiczna. Raptem 2 rajdy stricte po asfalcie. Chyba bardziej pasowałaby nazwa World Rally Gravel Championship.
Nie rozumiem zdziwienia, przecież od dawna tak jest - nawet na przełomie wieków były max 3 rajdy asfaltowe - Katalonia, San Remo i Korsyka (Monte Carlo nie liczę bo tam było różnie) - później doszły Niemcy ale Włoska eliminacja wyleciała na szutry na Sardynię. W przyszłym roku będzie nie wiele lepiej bo Niemcy wylatują a wraca (chyba) Katalonia która będzie cała po asfalcie - ja lubię rajdy po szutrze... ale część rajdów dla mnie jest bardzo podobna.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa


Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » sobota, 14 mar 2020, 15:28

Mad Max napisał(a):
T_1 napisał(a):Jak tak patrzę na kalendarz WRC, to dysproporcja w liczbie rajdów asfaltowych i po luźnym wydaje mi się trochę komiczna. Raptem 2 rajdy stricte po asfalcie. Chyba bardziej pasowałaby nazwa World Rally Gravel Championship.
Nie rozumiem zdziwienia, przecież od dawna tak jest - nawet na przełomie wieków były max 3 rajdy asfaltowe - Katalonia, San Remo i Korsyka (Monte Carlo nie liczę bo tam było różnie) - później doszły Niemcy ale Włoska eliminacja wyleciała na szutry na Sardynię. W przyszłym roku będzie nie wiele lepiej bo Niemcy wylatują a wraca (chyba) Katalonia która będzie cała po asfalcie - ja lubię rajdy po szutrze... ale część rajdów dla mnie jest bardzo podobna.


Wiem, że od dawna tak jest i nie jestem zdziwiony tegorocznym kalendarzem, raczej ubolewam nad tą dysproporcją od lat. Dumnie ogłaszają penetrację kolejnych kontynentów, żeby uczynić mistrzostwa bardziej różnorodnymi, a z kolei oesy przebiegają w 80-90 % po luźnym. Asfaltów mogłoby być więcej, trochę urozmaicenia by się przydało i szans dla kierowców, którzy lepiej czują się na czarnym.
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » niedziela, 15 mar 2020, 12:10

Podział na WRC2 i WRC3 całkowicie zabija rywalizację w R5. Kajetanowicz dowozi w Meksyku 8 miejsce na 10 wśród R5 (wiem, elektronika i kara czasowa, to nie zarzut do Kajta tylko sztucznego mnożenia tytułów), a według komunikatów prasowych przywozi solidną porcję punktów. Punktowanie rajdów, w których frekwencja wynosi 3 zawodników i 30 jest tak samo niepoważne. Wychodzi na to, że chcąc wyjeździć tytuł lepiej wybrać się na rajdy z mizerną frekwencją i przywozić punkty niż tłuc się z topem na silnie obsadzonych rajdach (jak np. Monte). Wyznaczenie przez FIA obligatoryjnych 7-8 rund, w których zdobywa się punkty w R5 miałoby realne przełożenie na wartość tytułu. Jednak mimo naciąganej punktacji, rywalizacja w R5 do momentu wprowadzenia WRC 2 Pro wyglądała nieźle, ale tęgie głowy musiały coś "usprawnić". W tym momencie prestiż tytułu w takim WRC3 jest po prostu niski. Mistrz Świata, który przejechał pół sezonu i ścigał się w porywach z połową stawki. Czekam aż każdy zawodnik będzie ścigał się sam ze sobą i utworzą klasy typu WRC Gryazin, WRC Veiby itd. :lol:
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez Aro90 » niedziela, 15 mar 2020, 15:11

T_1 napisał(a):Podział na WRC2 i WRC3 całkowicie zabija rywalizację w R5. Kajetanowicz dowozi w Meksyku 8 miejsce na 10 wśród R5 (wiem, elektronika i kara czasowa, to nie zarzut do Kajta tylko sztucznego mnożenia tytułów), a według komunikatów prasowych przywozi solidną porcję punktów. Punktowanie rajdów, w których frekwencja wynosi 3 zawodników i 30 jest tak samo niepoważne. Wychodzi na to, że chcąc wyjeździć tytuł lepiej wybrać się na rajdy z mizerną frekwencją i przywozić punkty niż tłuc się z topem na silnie obsadzonych rajdach (jak np. Monte). Wyznaczenie przez FIA obligatoryjnych 7-8 rund, w których zdobywa się punkty w R5 miałoby realne przełożenie na wartość tytułu. Jednak mimo naciąganej punktacji, rywalizacja w R5 do momentu wprowadzenia WRC 2 Pro wyglądała nieźle, ale tęgie głowy musiały coś "usprawnić". W tym momencie prestiż tytułu w takim WRC3 jest po prostu niski. Mistrz Świata, który przejechał pół sezonu i ścigał się w porywach z połową stawki. Czekam aż każdy zawodnik będzie ścigał się sam ze sobą i utworzą klasy typu WRC Gryazin, WRC Veiby itd. :lol:

akurat w Monte raczej nigdy nie było dobrej obsady i można było zdobyć tam sporo punktów(choć nie łatwo sam rajd przejechać :wink: ) Może w tym roku jechało kilku szybkich Francuzów. Co do obligatoryjnych rund to może dobrym pomysłem byłoby ustanowienie np. 10/14 rajdów z których można wybrać 7 żeby skonsolidować stawkę w konkretnych rajdach. Z tego co pamiętam 10 lat temu za czasów Kościuszki były podobne zasady. Albo wprowadzić jakieś ograniczenia że można wystartować max. w 2 rajdach poza Europą, bo zwłaszcza w tym roku kalendarz sprzyja kombinatorom. Można wybrać Meksyk, Argentynę, Safari, Nową Zelandię, Japonię i spokojnie gość na poziomie Nobre może się bić o top 5 na koniec. W tamtym sezonie takim przykładem był Guerra który na dobrze obsadzonych rajdach miał problem żeby wbić się do punktowanej 10 i do końca praktycznie bił się o wygraną na koniec sezonu. Gdyby odbyła się Australia różnie mogło być...
Aro90
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » niedziela, 15 mar 2020, 17:03

Aro90 napisał(a):
T_1 napisał(a):Podział na WRC2 i WRC3 całkowicie zabija rywalizację w R5. Kajetanowicz dowozi w Meksyku 8 miejsce na 10 wśród R5 (wiem, elektronika i kara czasowa, to nie zarzut do Kajta tylko sztucznego mnożenia tytułów), a według komunikatów prasowych przywozi solidną porcję punktów. Punktowanie rajdów, w których frekwencja wynosi 3 zawodników i 30 jest tak samo niepoważne. Wychodzi na to, że chcąc wyjeździć tytuł lepiej wybrać się na rajdy z mizerną frekwencją i przywozić punkty niż tłuc się z topem na silnie obsadzonych rajdach (jak np. Monte). Wyznaczenie przez FIA obligatoryjnych 7-8 rund, w których zdobywa się punkty w R5 miałoby realne przełożenie na wartość tytułu. Jednak mimo naciąganej punktacji, rywalizacja w R5 do momentu wprowadzenia WRC 2 Pro wyglądała nieźle, ale tęgie głowy musiały coś "usprawnić". W tym momencie prestiż tytułu w takim WRC3 jest po prostu niski. Mistrz Świata, który przejechał pół sezonu i ścigał się w porywach z połową stawki. Czekam aż każdy zawodnik będzie ścigał się sam ze sobą i utworzą klasy typu WRC Gryazin, WRC Veiby itd. :lol:

akurat w Monte raczej nigdy nie było dobrej obsady i można było zdobyć tam sporo punktów(choć nie łatwo sam rajd przejechać :wink: ) Może w tym roku jechało kilku szybkich Francuzów. Co do obligatoryjnych rund to może dobrym pomysłem byłoby ustanowienie np. 10/14 rajdów z których można wybrać 7 żeby skonsolidować stawkę w konkretnych rajdach. Z tego co pamiętam 10 lat temu za czasów Kościuszki były podobne zasady. Albo wprowadzić jakieś ograniczenia że można wystartować max. w 2 rajdach poza Europą, bo zwłaszcza w tym roku kalendarz sprzyja kombinatorom. Można wybrać Meksyk, Argentynę, Safari, Nową Zelandię, Japonię i spokojnie gość na poziomie Nobre może się bić o top 5 na koniec. W tamtym sezonie takim przykładem był Guerra który na dobrze obsadzonych rajdach miał problem żeby wbić się do punktowanej 10 i do końca praktycznie bił się o wygraną na koniec sezonu. Gdyby odbyła się Australia różnie mogło być...


Jeśli chodzi o Monte, może bywało różnie, ale akurat w tym roku na mecie było ponad 20 R5. Wiadomo, nie wszyscy zgłaszali się w WRC2 i WRC3. Z resztą się całkowicie zgadzam. Jak dla mnie albo punktujemy obligatoryjne rundy wyznaczone przez FIA albo punktujemy wszystkie rundy jak w WRC, bo inaczej to każdy jedzie swoje mistrzostwa i w kontekście tytułów od ścigania się ważniejszy bywa dobór odpowiednich rund. Zamieszanie z tym kretyńskim podziałem na WRC2 i 3 dodatkowo rozmywa sytuację w mistrzostwach. Idąc tym tropem, M-Sport też powinien jeździć w osobnych mistrzostwach, bo nie jest 100% fabryką.
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez Kruk » niedziela, 15 mar 2020, 19:19

Dawniej też byłem przeciwnikiem sztucznego podziału na WRC 2 i WRC 3. Pisząc podsumowania rozegranych rajdów dotarło do mnie po co ta sztuczność. To szansa dla takich zawodników jak np. Pan Kajetanowicz, którym udało się zgromadzić budżet pozwalający na starty w kilku rajdach. Dzięki temu przy odrobinie szczęścia może się pochwalić zdobyciem podium. Wydaje mi się że ma to znaczenie w rozmowach z potencjalnymi sponsorami na kolejny sezon startów :wink: . Jeśli zawodnika/załogi nie stać na udział we wszystkich rajdach sezonu to zawsze były kombinacje gdzie pojechać żeby przywieźć jak najwięcej punktów. No chyba, że kierowca startuje dla własnej frajdy i radochy jak Pan Sołowow.

Podział na WRC 2 i WRC 3 nie zabija rywalizacji. Patrzysz jedynie wtedy na wyniki w RC 2 i wszystko widać jak na dłoni :wink: . Zgadzam się natomiast z tym, że taka rywalizacja jaka miała miejsce w Meksyku mija się z jakimkolwiek celem. Skoro startuje tylko trzy załogi nie powinno być punktów. Gdybym mógł to zmienić zmodyfikowałbym zasady. Przyznawanie punktów uzależnić od przynajmniej czterech a najlepiej conajmniej pięciu załóg na starcie rajdu. Możesz wystartować w dowolnej liczbie rajdów w sezonie. Na koniec liczą się wszystkie zdobyte punkty. Podział na obowiązkowe rajdy i resztę jest bez sensu. Ilość tych pierwszych w sezonie wyklucza zawodników, którzy mają zbyt mały budżet by walczyć o znaczący wynik. W praktyce po takim podziale listy startowe w obowiązkowych były by długie a w pozostałych wystartowali by tylko zawodnicy z dużym budżetem i ciułacze punktów liczący na dużą zdobycz punktową a nie na rywalizację ze wszystkimi.

MSport zawsze był pół fabryką. Najlepiej będzie to widać w tym sezonie. Może gdyby było więcej takich zespołów wprowadzili by osobną klasyfikację :lol: .
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez trebor » niedziela, 15 mar 2020, 19:43

Kruk napisał(a):Dawniej też byłem przeciwnikiem sztucznego podziału na WRC 2 i WRC 3. Pisząc podsumowania rozegranych rajdów dotarło do mnie po co ta sztuczność. To szansa dla takich zawodników jak np. Pan Kajetanowicz, którym udało się zgromadzić budżet pozwalający na starty w kilku rajdach. Dzięki temu przy odrobinie szczęścia może się pochwalić zdobyciem podium. Wydaje mi się że ma to znaczenie w rozmowach z potencjalnymi sponsorami na kolejny sezon startów :wink: . Jeśli zawodnika/załogi nie stać na udział we wszystkich rajdach sezonu to zawsze były kombinacje gdzie pojechać żeby przywieźć jak najwięcej punktów. No chyba, że kierowca startuje dla własnej frajdy i radochy jak Pan Sołowow.

:lol: .


Moim zdaniem ten podział jest bez sensu. To są te same auta, różni się ilość startów. Jak więc porównać "wagę" majstra w WRC2 i 3?
trebor
N2
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 7 sie 2016, 17:02
Lokalizacja: Radom

Re: Świat WRC

Postprzez Kruk » niedziela, 15 mar 2020, 20:04

Cenniejszy jest ten z WRC 3, bo trudniej zgromadzić budżet, jest większa konkurencja i rywalizacja. Udział w WRC 2 niejako musisz już na wstępie sobie kupić :lol: . Więc końcowy tytuł też po części jakbyś sobie kupił :wink: . O niedostępności tego towarzystwa na własnej skórze w tym sezonie przekonał się Huttunen.
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » niedziela, 15 mar 2020, 20:13

Kruk napisał(a):Dawniej też byłem przeciwnikiem sztucznego podziału na WRC 2 i WRC 3. Pisząc podsumowania rozegranych rajdów dotarło do mnie po co ta sztuczność. To szansa dla takich zawodników jak np. Pan Kajetanowicz, którym udało się zgromadzić budżet pozwalający na starty w kilku rajdach. Dzięki temu przy odrobinie szczęścia może się pochwalić zdobyciem podium. Wydaje mi się że ma to znaczenie w rozmowach z potencjalnymi sponsorami na kolejny sezon startów :wink: . Jeśli zawodnika/załogi nie stać na udział we wszystkich rajdach sezonu to zawsze były kombinacje gdzie pojechać żeby przywieźć jak najwięcej punktów. No chyba, że kierowca startuje dla własnej frajdy i radochy jak Pan Sołowow.


Tak samo w WRC 2 jak i WRC 3 nie jest punktowany cały sezon tylko określona ilość najlepszych wyników. W przypadku WRC 2 o ile się nie mylę w zeszłym sezonie było to 6 rajdów, a w WRC 3, czyli wtedy WRC2 Pro, 8 rajdów. Na tytuł owszem, Kajetanowicz ma większe szanse, tylko, że ten tytuł w obecnej sytuacji o wiele mniej znaczy. Obawiam się, że niedługo doprowadzą do podobnej sytuacji, jak w ERC, gdzie regularnie o tytuł zazwyczaj bije się 2-3 zawodników, reszta to lokalni matadorzy. Wydźwięk tytułu w ERC jest zerowy. Zupełnie inaczej by było, gdyby w grze liczyło się powiedzmy ok. 10 zawodników w skali sezonu.

Kruk napisał(a):Podział na WRC 2 i WRC 3 nie zabija rywalizacji. Patrzysz jedynie wtedy na wyniki w RC 2 i wszystko widać jak na dłoni :wink: . Zgadzam się natomiast z tym, że taka rywalizacja jaka miała miejsce w Meksyku mija się z jakimkolwiek celem. Skoro startuje tylko trzy załogi nie powinno być punktów. Gdybym mógł to zmienić zmodyfikowałbym zasady. Przyznawanie punktów uzależnić od przynajmniej czterech a najlepiej conajmniej pięciu załóg na starcie rajdu. Możesz wystartować w dowolnej liczbie rajdów w sezonie. Na koniec liczą się wszystkie zdobyte punkty. Podział na obowiązkowe rajdy i resztę jest bez sensu. Ilość tych pierwszych w sezonie wyklucza zawodników, którzy mają zbyt mały budżet by walczyć o znaczący wynik. W praktyce po takim podziale listy startowe w obowiązkowych były by długie a w pozostałych wystartowali by tylko zawodnicy z dużym budżetem i ciułacze punktów liczący na dużą zdobycz punktową a nie na rywalizację ze wszystkimi.


Nie chodzi o to, jak mogę porównać wyniki w tabelce. Chodzi o to, kto z kim się faktycznie ściga. Żaden zawodnik, który ma przywieźć wynik i nie jeździ tylko dla frajdy, plasując się powiedzmy na 1 miejscu w WRC3 i na 4 w RC2 nie podejmie ryzyka walki o wyższą lokatę w RC2. Pomijam już fakt, że nieraz jest dokładnie odwrotnie i to zawodnicy z tej rzekomo wolniejszej grupy są wyżej w wynikach, co tylko utwierdza mnie w przekonaniu o bezsensowności tego podziału.
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » niedziela, 15 mar 2020, 20:26

Kruk napisał(a):Cenniejszy jest ten z WRC 3, bo trudniej zgromadzić budżet, jest większa konkurencja i rywalizacja. Udział w WRC 2 niejako musisz już na wstępie sobie kupić :lol: . Więc końcowy tytuł też po części jakbyś sobie kupił :wink: . O niedostępności tego towarzystwa na własnej skórze w tym sezonie przekonał się Huttunen.


Tu i tu trzeba się wkupić, zresztą jak prawie wszędzie w rajdach, a różnic w budżecie zapewne nie ma dużych, bo z czego miałyby wynikać? Jeszcze niedawno M-Sport firmował "fabryczne" poczynania Pieniążka w WRC 2 Pro. Huttunen nie miał budżetu na WRC 2, tak samo jak i na WRC 3. Gdyby miał budżet na WRC 3, nie wylądowałby w RSMP.
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez Kruk » niedziela, 15 mar 2020, 20:39

T_1 napisał(a): Żaden zawodnik, który ma przywieźć wynik i nie jeździ tylko dla frajdy, plasując się powiedzmy na 1 miejscu w WRC3 i na 4 w RC2 nie podejmie ryzyka walki o wyższą lokatę w RC2. Pomijam już fakt, że nieraz jest dokładnie odwrotnie i to zawodnicy z tej rzekomo wolniejszej grupy są wyżej w wynikach, co tylko utwierdza mnie w przekonaniu o bezsensowności tego podziału.


Żaden chyba kierowca z zespołu fabrycznego nie podejmie takiego ryzyka. Niezależnie czy mamy podział na WRC 2 i WRC 3, czy startują w jednej klasyfikacji kierowcy fabryczni i pozostali. Do tego trzeba mieć jaja ze stali, całkowity brak strachu oraz styl i
charakter jak kiedyś Colin. Obecnie dobrym przykładem jest Aleksiej :D . Przykładem tego co opisałeś była jazda Bulacii dzisiejszego dnia. Pogoń za Gryazinem pomimo że miał ponad minutę straty do niego a jednocześnie trzy minuty przewagi w WRC 3.
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » niedziela, 15 mar 2020, 20:52

Kruk napisał(a):
T_1 napisał(a): Żaden zawodnik, który ma przywieźć wynik i nie jeździ tylko dla frajdy, plasując się powiedzmy na 1 miejscu w WRC3 i na 4 w RC2 nie podejmie ryzyka walki o wyższą lokatę w RC2. Pomijam już fakt, że nieraz jest dokładnie odwrotnie i to zawodnicy z tej rzekomo wolniejszej grupy są wyżej w wynikach, co tylko utwierdza mnie w przekonaniu o bezsensowności tego podziału.


Żaden chyba kierowca z zespołu fabrycznego nie podejmie takiego ryzyka. Niezależnie czy mamy podział na WRC 2 i WRC 3, czy startują w jednej klasyfikacji kierowcy fabryczni i pozostali. Do tego trzeba mieć jaja ze stali, całkowity brak strachu oraz styl i
charakter jak kiedyś Colin. Obecnie dobrym przykładem jest Aleksiej :D . Przykładem tego co opisałeś była jazda Bulacii dzisiejszego dnia. Pogoń za Gryazinem pomimo że miał ponad minutę straty do niego a jednocześnie trzy minuty przewagi w WRC 3.


No właśnie nie. Jeśli startują w jednej klasyfikacji, to trzeba podejmować ryzyko, żeby bić się o najwyższe laury. Przy podziale na WRC 2 i 3, to ryzyko jest rozbite na pół. Wartość tytułu też jest "połowiczna" w stosunku do sytuacji, gdyby wszyscy w R5 jechali w jednej klasyfikacji.
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez Kruk » niedziela, 15 mar 2020, 20:53

T_1 napisał(a):Tu i tu trzeba się wkupić, zresztą jak prawie wszędzie w rajdach, a różnic w budżecie zapewne nie ma dużych, bo z czego miałyby wynikać? Jeszcze niedawno M-Sport firmował "fabryczne" poczynania Pieniążka w WRC 2 Pro. Huttunen nie miał budżetu na WRC 2, tak samo jak i na WRC 3. Gdyby miał budżet na WRC 3, nie wylądowałby w RSMP.


Racja. Wydaje mi się że różnice są przez ilość startów, ilość testów, powierzchnię zajmowaną na serwisie i całą tą otoczkę piarową, cateringową i fotograficzną. Pan Pieniążek startował na swoje konto, potem chciał wejść szczebel wyżej w hierarchii i wkupił się do fabryki. Domyślam się że skończyły się pieniążki to i skończyły się starty. Odnośnie Huttunena pełna zgoda. RSMP jest w jego przypadku planem C. Żeby nie siedział w domu i przejechał tylko kilku startów. Będzie mógł do osiągnięć dopisać sobie kolejny sukces.
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Kruk » niedziela, 15 mar 2020, 21:02

T_1 napisał(a):No właśnie nie. Jeśli startują w jednej klasyfikacji, to trzeba podejmować ryzyko, żeby bić się o najwyższe laury. Przy podziale na WRC 2 i 3, to ryzyko jest rozbite na pół. Wartość tytułu też jest "połowiczna" w stosunku do sytuacji, gdyby wszyscy w R5 jechali w jednej klasyfikacji.


Gdyby wszyscy jechali w jednej klasyfikacji też mielibyśmy "nierówne szanse" jakie panowały przed wprowadzeniem podziału. Ci z większym budżetem i wsparciem fabryk mieli by więcej sesji testowych, opon, paliwa, obsługi na serwisie itd.
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » niedziela, 15 mar 2020, 21:11

Kruk napisał(a):
T_1 napisał(a):No właśnie nie. Jeśli startują w jednej klasyfikacji, to trzeba podejmować ryzyko, żeby bić się o najwyższe laury. Przy podziale na WRC 2 i 3, to ryzyko jest rozbite na pół. Wartość tytułu też jest "połowiczna" w stosunku do sytuacji, gdyby wszyscy w R5 jechali w jednej klasyfikacji.


Gdyby wszyscy jechali w jednej klasyfikacji też mielibyśmy "nierówne szanse" jakie panowały przed wprowadzeniem podziału. Ci z większym budżetem i wsparciem fabryk mieli by więcej sesji testowych, opon, paliwa, obsługi na serwisie itd.


W rajdach nigdy nie było i nigdy nie będzie równych szans, a to jest sztuczne ich wyrównywanie, które tylko obniża rangę zawodów i wprowadza zamieszanie. A fakt, że zawodnicy z WRC3 nieraz mają większe tempo od WRC2 dodatkowo wskazuje, że niekoniecznie jest sens to robić. M-Sport też może pomarzyć o budżecie jakim dysponuje np. Hyundai, więc de facto szanse i w WRC są nierówne. To normalne w tym sporcie, może brutalne, ale zaklinanie rzeczywistości nic nie zmieni.
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron