Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez trebor » niedziela, 1 gru 2019, 16:36

DonCorrado napisał(a):Dla FIA najwazniejsza kasa, katalonia czy korsyka kocha, to poczeka.

No właśnie, czy kocha... Nie ma Chile, Korsyka też powiedziała pass - sponsorzy są już gdzie indziej (to głosy z FIN). Czyli będzie mniej eliminacji?
trebor
N2
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 7 sie 2016, 17:02
Lokalizacja: Radom


Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 1 gru 2019, 17:09

I bardzo dobrze, szkoda ze się jeszcze 2 inne rajdy nie wysypały. Pchanie się na siłę tam gdzie WRC nie chcą lub gdzie mają niestabilną sytuację polityczną kosztem porządnych imprez, tylko po to żeby się kasa promotorowi zgadzała doprowadziło ten sport do takiego stanu w jakim się obecnie znajduje. Nie sądzę,że nawet po czymś takim wierchuszka wyciągnie z tego jakieś wnioski, dopóki rozmienianie WRC na drobne będzie im się opłacało będą to robić.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » niedziela, 1 gru 2019, 18:01

trebor napisał(a):
DonCorrado napisał(a):Dla FIA najwazniejsza kasa, katalonia czy korsyka kocha, to poczeka.

No właśnie, czy kocha... Nie ma Chile, Korsyka też powiedziała pass - sponsorzy są już gdzie indziej (to głosy z FIN). Czyli będzie mniej eliminacji?

13 rajdów, to optymalna liczba na ten moment. Fabryki nie są zainteresowane wrzucaniem dużej kasy w rajdy.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » czwartek, 5 gru 2019, 20:09

Ten hybrydowy pomysł to szczyt głupoty. Wykończą tą serie.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » czwartek, 5 gru 2019, 20:33

DonCorrado napisał(a):Ten hybrydowy pomysł to szczyt głupoty. Wykończą tą serie.


Muszą myśleć o społeczeństwie :lol: :lol:
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » czwartek, 5 gru 2019, 22:13

T_1 napisał(a):
Muszą myśleć o społeczeństwie :lol: :lol:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Idealnie podsumowałeś ten obłęd...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » piątek, 6 gru 2019, 15:43

Czyli klasa R5 będzie najwyższą w WRC :lol:
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » piątek, 6 gru 2019, 19:31

Teraz tylko czekac az organizatorzy rajdow sie na nich wypna, ewentualnie Mistrzostwa Bliskiego Wschodu oglosza swiatowym czempionatem.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » piątek, 6 gru 2019, 23:34

T_1 napisał(a):
DonCorrado napisał(a):Ten hybrydowy pomysł to szczyt głupoty. Wykończą tą serie.


Muszą myśleć o społeczeństwie :lol: :lol:


ahahahaha :D

A za 15 lat, jak okaże się że brakuje metali rzadkich do akumulatorów, nie wyrabiają stacje lub elektrownie albo wodór zawojuje świat to powie się, że jest kolejna nowsza, lepsza technologia albo zrobię re-make i będą wracać do spalinowych silników bo skończą się problemy z klimatem :)
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » sobota, 7 gru 2019, 01:45

Witcher1990 napisał(a):
T_1 napisał(a):
DonCorrado napisał(a):Ten hybrydowy pomysł to szczyt głupoty. Wykończą tą serie.


Muszą myśleć o społeczeństwie :lol: :lol:


ahahahaha :D

A za 15 lat, jak okaże się że brakuje metali rzadkich do akumulatorów, nie wyrabiają stacje lub elektrownie albo wodór zawojuje świat to powie się, że jest kolejna nowsza, lepsza technologia albo zrobię re-make i będą wracać do spalinowych silników bo skończą się problemy z klimatem :)

To, że prędzej czy później wodór zawojuje świat, to wiadomo już od początku 21 wieku. Wtedy BMW oficjalnie testowała taką technologię w siódemce. Wiadomo, że baterie to chwilowa zabawa. Nie ma w tym ekologi, tylko producenci dogadali się z Unią Europejską.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 7 gru 2019, 02:36

tak samo myśleli twórcy tego wynalazku https://pl.wikipedia.org/wiki/LZ_129_Hindenburg ;-) Największym problemem napędów elektrycznych jest brak możliwości BEZPIECZNEGO zmagazynowania dużej ilości energii w krótki czasie. Nowoczesne ogniwa wystarczy lekko uszkodzić, żeby zafundować im samozapłon, dlatego właśnie Tesle się jarają w tak ekspresowym tempie, dużo szybciej niż cokolwiek napędzane benzyną lub nawet LPG. Wodór też jest niezwykle reaktywny, szczególnie w przypadku wiązania się z tlenem. Przyszłość prawdopodobnie należy do napędów elektrycznych, to najsprawniejszy rodzaj silnika i przy tym najlżejszy. Niemniej, żeby tak się mogło stać sposoby magazynowania energii muszą zostać wyniesione na inny poziom niż są w tej chwili. Hybrydy, odzyskujące część energii traconej przez silnik spalinowy i do tego odzyskujące energię hamowania to na ten moment dobre rozwiązanie, bo po pierwsze nie waży to jakoś strasznie dużo i wnosi jakąś wartość dodaną. Ale pod warunkiem że pasuje jakoś do zastosowania i nie wymusza się, że cała dojazdówka ma zostać przejechana na baterii. Po to właśnie zrobili nowe WRC na segmencie B, żeby było to zwinniejsze, zwrotniejsze, po to też pozwolono dopakować moc pod 400 KM żeby było to widowiskowe. I słusznie. Teraz dowalą cholera wie ile kg, żeby fura była w stanie dojechać na OS bez benzyny. Potem na OSie pewnie i ta będzie jechała głównie dzięki benzynie, bo trzeba będzie doładować bateryjkę na kolejną dojazdówkę. Absurd. Fura będzie cięższa, gorzej skręcająca tylko po to żeby nie zużywać paliwa na tych sekcjach, na których i tak zużywa go najmniej. Za to zwiększą się szanse na samozapłon i całość zrobi się cięższa i mniej dynamiczna. Zastanawiam się ilu gostków którzy wymyślają te koncepcje wierzy w to ze ziemia jest płaska, bo z jako takim logicznym rozumowaniem to mega problem mają oni wszyscy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » sobota, 7 gru 2019, 11:51

Żółtodziób, niby to wszystko oczywistości, ale mam wrażenie, że w przemyśle motoryzacyjnym, a co za tym idzie też w sporcie motorowym, ideologia już dawno pokonała zdrowy rozsądek. Ba, ideologia nawet zdaje się pokonywać biznes :lol:

O ile na początku gdy wspominali coś o hybrydach w WRC, wydawało się, że może to mieć jakiś sens, gdyby faktycznie silnik elektryczny wspomagał silnik spalinowy w trakcie OS. Oczywiście i tak nie miałoby to żadnego sensu "ekologicznego", ale przynajmniej włodarze chodziliby z wysoko podniesionym czołem, przekonani o tym jak bardzo myślą o społeczeństwie i mogłoby to być jakimś poligonem doświadczalnym w kierunku rozwoju sensownej technologii hybrydowej. Natomiast to, o czym oni mówią teraz, czyli silnik elektryczny wyłącznie na dojazdówkach, z m.in. tych względów które wymieniłeś jest paranoją już zupełnie innej skali i w sumie ciężko mi to komentować. Chyba nikt nie wie czemu takie rozwiązanie miałoby służyć, poza udawaniem, że jest się "trendy" i "eko".
:lol:
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 8 gru 2019, 00:19

No właśnie, silnik elektryczny znany jest od dawna, a chyba tylko na początku motoryzacji był stosowany i to w formie hybrydy. Problemem jest właśnie bateria, bo sam silnik może i jest ok tylko jak te połączenia stosować w praktyce?
Jeśli chodzi o wodór to nie porównywałbym katastrofy sterowca do tego jak w samochodach miałby ten wodór być wykorzystywany. Jednak w sterowcu mówimy o tysiącach ton wodoru wykorzystywanych żeby konstrukcja była lżejsza i mogła unieść się w powietrze. Problem w samochodzie mogłoby stanowić zapewne rozprężenie wodoru w razie wypadku i gwałtowny wybuch- samo spalanie gazu chyba nie byłoby już takie groźne.

Tak czy inaczej wodór czy inna technologia wydaje się bardziej perspektywiczna niż obecne baterie. Jakby na to nie spojrzeć to okazuje się, że rozwój baterii jest bardzo mały. Dalej są duże i ciężkie, a ich pojemność zwiększa się bardzo powoli, a przecież znane są od dziesiątków lat. Już nie wspomnę o tym ile trzeba by stać w kolejce do ładowania takiej baterii. Dlatego elektryki na baterie to wynalazek na kilka lat, stworzony na potrzeby limitów CO2. Szybko przeminie, chyba że ktoś stworzy nowy typ baterii- mniejszy, bezpieczniejszy, z innych materiałów. Ale skoro od tylu lat postęp jest tak mały to jest to wątpliwe
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 8 gru 2019, 01:02

Nie porównuję sterowca do samochodu, wskazuję tylko na błąd w rozumowaniu, ze wodór jest bezpieczny.
Chodzi o to,że wodór spala się w o wiele bardziej gwałtowny sposób niż cokolwiek co człowiek używa jako paliwa. Mieszanka beznyny lub oleju napędowego i powietrza potrzebuje sprężenia żeby mógł nastąpić wybuch. Wodór wybucha z hukiem tak po prostu: https://www.youtube.com/watch?v=bCGhcwVWOIc nie bez powodu stosuje się go jako paliwo rakietowe, to po prostu najbadziej zagęszczona energia. Teoretycznie to świetnie, ale w praktyce wymaga znacznie większej ostrożności niż jakiekolwiek do tej pory używane paliwo. Dlatego uważam, że raczej nieprędko znajdzie szerokie zastosowanie w motoryzacji. Ogniwa wodorowe znane się od dobrych 20 albo i nawet 30 lat i jakoś nic z tego nie wynika. Jeszcze mniejszy sens ciężka, pancerna butla, odporna na takie uderzenia jakie w wyczynowych samochodach mogą się zdarzyć. Co z tego ze paliwo świetne, skoro nie da się go bezpiecznie przechować w gumowym worku jak to ma miejsce w tej chwili. Nie mówiąc już o ryzyku związanym z tankowaniem. Lepszym rozwiązaniem wydają się być jednak baterie, ale na pewno nie takie jakie są obecnie dostępne. Li-Iony też muszą ważyć kilkaset kilogramów, żeby zapewnić sensowny zasięg, ładują się bardzo długo w porównaniu do zatankowania paliwa do pełna i w dodatku w przypadku przedziurawienia lub zgniecenia też palą się znacznie chętniej niż benzyna. Musimy poczekać na jakąś inną technologię. Żenienie prądu na siłę wszędzie gdzie się da i się nie dato nie jest żaden postęp ani wizjonerstwo tylko wyłażenie boso przed orkiestrę.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 8 gru 2019, 20:50

wskazuję tylko na błąd w rozumowaniu, ze wodór jest bezpieczny.

Pewnie, że nie jest. Wszystko co łatwopalne nie jest bezpieczne, benzyna również :) Takie spalanie to przypadkiem nie jest normalne do każdej substancji? Jak napuszczę nieco propan-butanu pod patelnię na kuchence i podpalę to też huknie i dmuchnie. To chyba zwyczajna reakcja.
Z tego co wyczytałem to samochód na wodór musiałby mieć zbiornik zatankowany pod dużym ciśnieniem, przypuszczam że tak dużym że dałoby się z tego zrobić rakietę :) Ale z drugiej strony widziałem też filmik gdzie ulatniający się wodór zwyczajnie się spalał jak to gaz, a zwykłe wyciekające paliwo podpaliło cały samochód.
No i podobno od niedawna są firmy, które pracują nad stabilniejszymi formami wodoru- kto wie może uda im się pod wpływem jakiejś reakcji sprowadzić wodór np do eko-groszku :), a potem bezpiecznie już w samochodzie, ten eko groszek wydzielać i odwracać reakcję.
No nie wiem, chemikiem i fizykiem nie jestem, wszyscy się jednak zgadzają że baterie nie mają sensu i są dobre w zabawkach i trzeba szukać czegoś innego. Najlepiej jakbyśmy mieli taki mały reaktor jak w "powrocie do przyszłości" :)
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości