Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » piątek, 28 wrz 2018, 15:14

No to Ogier już oficjalnie w Citroenie.
To Ostberg i Breen zostają?
Bo Lappi już raczej odpada.
Chyba że Citroen nie chce walczyć o tytuł ;)

Co teraz zrobi M-Sport?
Może Ostberg wróci jak z Citroenem się nie uda?
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa


Re: Świat WRC

Postprzez Scoobany » piątek, 28 wrz 2018, 20:19

Suninen zaklepany w M-Sport na sezon 2019.

Obrazek
Avatar użytkownika
Scoobany
 
Posty: 17
Dołączył(a): niedziela, 2 lip 2017, 19:33

Re: Świat WRC

Postprzez ndpopk » sobota, 29 wrz 2018, 12:10

Jakieś spekulacje na temat przyszłorocznego kalendarza WRC? :)
ndpopk
 
Posty: 38
Dołączył(a): środa, 9 lip 2014, 19:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » sobota, 29 wrz 2018, 14:07

ndpopk napisał(a):Jakieś spekulacje na temat przyszłorocznego kalendarza WRC? :)
Jedyne co może się zmienić to że dojdzie Japonia - teraz tylko pytanie czy jako 14 rajd w sezonie, czy też kosztem któregoś z obecnych rajdów a mówiło się że Korsyka może wylecieć z kalendarza
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 29 wrz 2018, 21:32

No i stalo sie, Ogier w Citroenie. Ostatnio bylo o tym glosno, zatem teraz nie jest to zaskoczenie, biorac jednak pod uwage wszelkie okolicznosci, jest to nieco zaskakujacy krok. Citroen obecnie jest najslabszym ogniwem w stawce WRC, C3 jest trudne, a Ogier z Citroenem rozstali sie w raczej kiepskiej atmosferze kilka lat temu. Ciekawe slowa napisane w Autosporcie. David Evans pisze, ze jeszcze niedawno Citroen otwarcie deklarowal brak zainteresowania Ogierem i sugeruje, ze Seb nie mialby powodow odchodzic z M-Sportu, poza aspektem finansowym i pisze, ze stopien zaangazowania Forda jest wciaz za maly. Pisze tez, ze Quinn robil wszystko, co mogl by skusic amerykanska centrale do zwiekszenia zainteresowania programem WRC, ale ich niechec jest wrecz zdumiewajaca.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » niedziela, 30 wrz 2018, 17:15

Mad Max napisał(a):
ndpopk napisał(a):Jakieś spekulacje na temat przyszłorocznego kalendarza WRC? :)
Jedyne co może się zmienić to że dojdzie Japonia - teraz tylko pytanie czy jako 14 rajd w sezonie, czy też kosztem któregoś z obecnych rajdów a mówiło się że Korsyka może wylecieć z kalendarza

Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku będzie 14 rajdów i Korsyka też wypadnie z kalendarza. Nieoficjalny kalendarz wygląda następująco:
Monte Carlo
Szwecja
Meksyk
Chile
Argentyna
Portugalia
Sardynia
Finlandia
Niemcy
Turcja
Walia
Hiszpania
Japonia
Australia

Edycja:
Jeszcze co do przejścia Ogiera do Citroena, to dziwi mnie to, że może to być dla kogoś zaskoczenie. To, że Ogier odszedł z Citroena po sezonie 2011 w może nie idealnej atmosferze nie ma tu przecież nic do rzeczy. Wtedy to był inny Citroen. Jak dobrze pamiętam to szefem był Olivier Quesnel, który zresztą potem też wyleciał z zespołu. Potem był Yves Matton, a teraz Pierre Budar. Więc już samo kierownictwo uległo dużej zmianie, do tego samo PSA się zmieniło, w działach sportowych też nie obyły się bez przetasowań. Więc po pierwsze w ciągu tych kilku lat bardzo dużo się zmieniło. Porównajmy w jakiej atmosferze Alonso odchodził kiedyś z McLarena, mega bagno, afera szpiegowska, ale jednak kilka lat później wrócił do Woking :)
Jeżeli zaś chodzi o to, że Citroen jakiś czas temu komunikował, że nie jest zainteresowany Ogierem, bo ma już np. ustalony skład kierowców, to zastanówmy się, co mieli mówić? Może Ogier chciał większą kasę, nie dogadali się i co mieli wyjść i powiedzieć, że nie stać ich na mistrza świata? Ludzie w Citroenie mieli pewno nadzieję, że Meeke się ogarnie i zacznie regularnie meldować się na podium, gdy okazało się to czystą fantazją to pożegnali się z nim i widać, że wrócili do negocjacji z Ogierem. Citroen może i wygląda na najsłabszy zespół, ale moim zdaniem wynika to z braku topowego kierowcy, a nie, że samochód to dno. Skoro Breen czy Ostberg potafią wygrać odcinki, kręcić się w okolicach podium, to oznacza, że potencjał jest. Dzięki temu przejściu przyszły sezon znowu będzie emocjonujący, bo Ogier będzie miał coś do udowodnienia. Na podobnej zasadzie przejście Tanaka do Toyoty podbiło emocje w tym roku :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 1 paź 2018, 12:35

to zastanówmy się, co mieli mówić? Może Ogier chciał większą kasę, nie dogadali się i co mieli wyjść i powiedzieć, że nie stać ich na mistrza świata?

Powiedzieli to wprost, Matton to powiedział, można znaleźć artykuł na autoklubie :)

Ludzie w Citroenie mieli pewno nadzieję, że Meeke się ogarnie i zacznie regularnie meldować się na podium, gdy okazało się to czystą fantazją to pożegnali się z nim i widać, że wrócili do negocjacji z Ogierem. Citroen może i wygląda na najsłabszy zespół, ale moim zdaniem wynika to z braku topowego kierowcy, a nie, że samochód to dno.

Grzechem głównym Citroena był "zarząd", który nie miał pojęcia co robi, cała reszta problemów wynikała z braku faceta z jajami na szczeblu kierowniczym.


Skoro Breen czy Ostberg potafią wygrać odcinki, kręcić się w okolicach podium, to oznacza, że potencjał jest.

Samochód powinien być ok, zastanawiam się ile w 2017 z tego co mówił Meeke odnośnie samochodu było faktycznie prawdą, a na ile chciał zatuszować swoje błędy? Zresztą takie tuszowanie tłumacząc się nieprzewidywalną furą też jest słabe- no bo odpowiedzmy sobie na pytanie kto i pod kogo ten samochód budował? Bo chyba był to Kris :)

Dzięki temu przejściu przyszły sezon znowu będzie emocjonujący, bo Ogier będzie miał coś do udowodnienia. Na podobnej zasadzie przejście Tanaka do Toyoty podbiło emocje w tym roku :)
[/quote]
No to na pewno będzie ciekawie, wywalczyć tak tytuł z 3cim producentem, no no. Już rok temu po prostu oglądało się sezon jak scenariusz jakiegoś filmu :) Ale czy Ogier ma coś do udowodnienia? Nie sądzę :) Jeśli miał to rok temu już udowodnił wszystko i wszystkim :)
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » poniedziałek, 1 paź 2018, 16:58

Wg Speedwek Lappi wyląduje w Cytrynie ciekawe kto będzie za rok będzie jeździł w Fordzie który powinien zakontraktować JML lub Sordo i Toyocie(wg plotek to będzie Meeke)
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez tomson » poniedziałek, 1 paź 2018, 19:01

Trochę pamięć zawodzi, odświeżę co pamiętam lecz sam stary jestem :)
Witcher1990 napisał(a):Zresztą takie tuszowanie tłumacząc się nieprzewidywalną furą też jest słabe

Szwecja, Peugeot 307 i Gronholm za kierownicą, po dzwonie zaczęły się jego komentarze, że ta fura jest nieprzewidywalna.

Z innej beczki, podobnie Hołek o 206 WRC się wypowiadał.

woocasch napisał(a):Porównajmy w jakiej atmosferze Alonso odchodził kiedyś z McLarena, mega bagno, afera szpiegowska, ale jednak kilka lat później wrócił do Woking :)

I efekt taki jak widać :) Tam ówcześnie twarda ręka Rona Denisa była powodem zysków i strat. Trafił swój na swojego po krótce ega dłuższe niż obwód ziemi, to nie miało prawa bytu :mrgreen:

A poza wszystkim, trzymam kciuki za obalenie mitu słabego auta Citroena. Dominator wrócił! :)

Miłego :mrgreen:
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » poniedziałek, 1 paź 2018, 20:58

W Citroenie to Oni chcieli u samej góry szkłem dupe utrzeć, spadło to później na kierownictwo teamu, a na końcu i na kierowców. Dla mnie i tak mniej pajacują jak Hyundai, koreańce wpompowali nieporównywalnie większa kase w porównaniu do tego co udało im się później wygrać
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » wtorek, 2 paź 2018, 09:24

Witcher1990 napisał(a):Powiedzieli to wprost, Matton to powiedział, można znaleźć artykuł na autoklubie :)

Tylko czy mówił to przed sezonem 2017 czy 2018? Bo popatrz gdzie jest teraz Matton, może to, że kolejny raz odszedł z Citroena miało też wpływ na jego rozmowy z Ogierem i zarządem. Ale masz rację:

Witcher1990 napisał(a):Grzechem głównym Citroena był "zarząd", który nie miał pojęcia co robi, cała reszta problemów wynikała z braku faceta z jajami na szczeblu kierowniczym.

Więc wychodzi na to, że obecny szef Citroen Racing ma jednak jaja. Po pierwsze pożegnał się z Meekiem, poratował nieco skład Ostbergiem, a na koniec ściągnął na (co najmniej) dwa lata Ogiera.

woocasch napisał(a):
Witcher1990 napisał(a):Dzięki temu przejściu przyszły sezon znowu będzie emocjonujący, bo Ogier będzie miał coś do udowodnienia. Na podobnej zasadzie przejście Tanaka do Toyoty podbiło emocje w tym roku :)

No to na pewno będzie ciekawie, wywalczyć tak tytuł z 3cim producentem, no no. Już rok temu po prostu oglądało się sezon jak scenariusz jakiegoś filmu :) Ale czy Ogier ma coś do udowodnienia? Nie sądzę :) Jeśli miał to rok temu już udowodnił wszystko i wszystkim :)

No może nie wyraziłem się precyzyjnie, bo rok temu faktycznie Ogier udowodnił wszystkim, że nie tylko w VW potrafi zdobyć tytuł. Jednak w sumie rajdy wygrywał już wcześniej, więc wiadomo było, że jeżeli auto będzie konkurencyjne to on też będzie się liczyć w stawce. Chociaż wiadomo tytuł nie był takim pewnikiem. Bardziej chodziło mi o to, że Ogier może pokazać całemu zarządowi PSA, że gdyby mieli wspomniane jaja dwa lata wcześniej, to C3 WRC mogłoby mieć więcej wygranych rajdów i może już jakiś tytuł na koncie. Jednak nie wiem czy to do nich dotrze, bo jakoś mam wrażenie, że zarządy takich dużych firm to często są oderwane od rzeczywistości.

tomson napisał(a):
woocasch napisał(a):Porównajmy w jakiej atmosferze Alonso odchodził kiedyś z McLarena, mega bagno, afera szpiegowska, ale jednak kilka lat później wrócił do Woking :)

I efekt taki jak widać :) Tam ówcześnie twarda ręka Rona Denisa była powodem zysków i strat. Trafił swój na swojego po krótce ega dłuższe niż obwód ziemi, to nie miało prawa bytu :mrgreen:

W McLarenie to w ogóle dziwne rzeczy się dzieją, to już jest temat na inną dyskusję, zwracałem tylko uwagę na to, że w gorszej atmosferze rozchodzili się zawodnicy z zespołami i potem wracali do nich. Oczywiście w międzyczasie mogły się zmienić układy sponsorskie czy kierownictwa, a to wszystko ma wpływ na podejmowane decyzje.
Ostatnio edytowano czwartek, 4 paź 2018, 20:37 przez woocasch, łącznie edytowano 1 raz
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » czwartek, 4 paź 2018, 01:58

Dokładnie tak jak pisze przedmówca, - to ludzie się ze sobą żrą a nie firmy czy instytucje. Gostek z którym Ogi nie ma w tej chwili nic do gadania, problem nie istnieje. Obawiam się jednak, ze może istnieć problem technologiczny. Tak naprawdę to nikt nie wie w jakim miejscu utknęli z samochodem. Można spekulować,że jest nieźle ale tak naprawdę przez długi czas nie byli w stanie tego sprawdzić. Do DS3 przynajmniej na samym początku kiedy pojawił się VW kilka razy wsadzili Loeba i okazywało się,ze walka jest co najmniej wyrównana, problem ewidentnie miał źródło w tym,ze Hirvonen nie dał rady pociągnąć tego zespołu jako lider, co było o tyle zaskakujące, że wcześniej w M-Sporcie to zadanie go nie przerastało. No, ale do brzegu - wiadomo było że fura nawet jeśli odstaje od VW to na pewno w dobrych rękach mogłaby walczyć o tytuły. Teraz takiej pewności nie ma, a człowiek dla którego była budowana (Meeke) twierdzi, ze to niewypał. OK, może gadać głupoty i próbować odsunąć winę od siebie, ale póki co nikt nie obalił jego twierdzeń w przekonujący sposób, czyli poprzez regularne wykręcanie tą furą wyników pozwalających na optymizm. Nietrafione decyzje szefostwa zespołu dotyczące wyboru kierowców mogły nie być jedynymi - możliwe,ze miało to miejsce także w przypadku przyjętych założeń konstrukcyjnych lub zwyczajnie nawet przełożyć się na niskie morale całego zespołu. Ile znaczy takie pozytywne nastawienie pokazuje nie tylko przykład współpracy Ogiera z M-Sportem, ale również to co swego czasu Kubica zrobił z Renault. Zespół był w rozsypce po crashgate, nie mieli ani kasy, mieli wymieniony cały skład, ale dobry, zaangażowany w rozwój bolidu kierowca podciągnął cały team na znacznie wyższy poziom niż to wynikało z jego sytuacji oraz poziomu technicznego zaawansowania. Obawiam się, że w Citroenie mogły zdążyć zajść i utrwalić się odwrotne zjawiska. Szczęście polega na tym, ze Ogier to silna osobowość, z pewnością zdolna pociągnąć ten zespół do przodu w takiej sytuacji, jednak pytanie czy styknie na to czasu i czy poziom marazmu nie okaże się za duży nawet dla niego. Dla mnie decyzja ściągnięcia Ogiera do Cytryny zapadła przynajmniej rok, ale tak naprawdę 2 lata za późno. Nie rozumiem dlaczego nie znaleźli dla niego miejsca choćby i nawet kosztem zwolnienia Lefebvre'a, o którym już wtedy było wiadomo, że drugi Loeb to z niego nie będzie - mówiąc delikatnie. Owszem, Citroen wtedy nie śmierdział groszem, ale nie wydaje mi się, żeby przebicie oferty finansowej M-Sportu było trudne.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » czwartek, 4 paź 2018, 07:52

Jeśli do Citroena trafi także Lappi tzn że wreszcie szefostwo zrozumiało pewne rzeczy i w przyszłym roku będzie mocny team.
Co do sytuacji Ford - M-Sport to nie wróży zbyt dobrze. Ford zrobił największą głupotę jaką mógł bo mając Ogiera wystarczyło wpompować trochę kasy w auto i spokojnie mógłby jeździć do końca kariery po drodze zdobywając tytuły.
W zasadzie od połowy sezonu Fiesta zaczyna odstawać od reszty stawki i gdyby nie Ogier to raczej nie mieliby żadnego wygranego Oesu od połowy sezonu.
Przy obecnej formie Forda to ciężko będzie samą szybkością zdobyć tytuł przez Seba, dobrze że chociaż auto jest bezawaryjne to jest jakaś szansa.
Chociaż liczę bardziej na Tanaka bo to on ostatnio ma chyba jedno z najszybszych i bezawaryjnych WRC, a do tego wreszcie dowozi mocne wyniki do mety.
Jak jeszcze Latvala będzie blisko Otta to może pomóc w zdobyciu tytułu.
Z Neuvillem sam nie wiem, to wygląda tak jakby ostatnio auto zaczęło trochę odstawać od Yarisa.
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 4 paź 2018, 09:24

Seraf napisał(a):Z Neuvillem sam nie wiem, to wygląda tak jakby ostatnio auto zaczęło trochę odstawać od Yarisa.

Neuville podobnie jak rok temu, od połowy sezonu łapie jakby zadyszkę. Ma mocne początki sezonu, po czym w połowie jakoś od Finlandii jego postawa zaczyna troszkę słabnąć. Akurat wtedy kiedy trzeba najbardziej pilnować goniącego Ogiera. W tym sezonie w to wszystko wmieszał się jeszcze Tanak. A gdzie 2 się bije tam 3 korzysta. Kto wie jak to się wszystko potoczy ?

W niemieckich mediach piszą jakoby odejscie Ogiera mogło oznaczać koniec programu M-Sportu w WRC. Nie chce mi się w to wierzyć. Ale za rok czy dwa to różnie może być. Przecież strata Ogiera to w zasadzie skazanie tego zespołu na ostatnie miejsca, Dodatkowo z Ogierem odejdzie Red Bull. Wilson otwarcie mówi że pozyskanie nowego sponsora, dużego sponsora jest bardzo trudne. Od kilku lat nie udało się tego zrobić. Nie licząc Red Bulla którego dostał przy okazji Ogiera.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Cendra » czwartek, 4 paź 2018, 09:55

M-Sport podpisuje kontrakt z Suninenem na przyszły rok, a teraz nie wiadomo czy w ogóle będą startować...?
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron