Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez czarnyolek » poniedziałek, 6 lut 2017, 22:25

adamlen napisał(a):Brak zgody na homologację Polo.
Hyundai i Citroen przeciwni, M-Sport się nie wypowiada a Toyota jest za.
Przestraszyli się Mikkelsena czy o co im chodzi?
Rozumiem, jeśli mieli by startować w pełnym sezonie i zabierać punkty konstruktorom wtedy ok. Ale w takiej sytuacji czym by się różnił taki Mikkelsen od Ostberga? Jeden i drugi zabiera punkty kierowcom.
Bo z tego co rozumiem chodzi tylko o zgodę na homologację a nie o zwolnienie z opłaty homologacyjnej.

http://www.rallysportmag.com.au/home/wr ... volkswagen
Ostberg jeździ autem z homologacją, więc ani Citroenowi, ani Hyundaiowi nic do tego. Ale dopuszczenie warunkowe VW, którego auto może być bardzo mocne i to jeszcze z wicemistrzem za kółkiem to już strzał w stopę. Nie po to wydają miliony na program, żeby ot tak pozwolić komuś z boku odbierać im punkty. Jedynie Toyota się zgodziła, bo oni mają inny priorytet na ten rok. Nie walczą w tym roku o punkty, jedynie się wdrażają, a w takim przypadku większa konkurencja dla nich działa tylko na plus - więcej punktów odniesienia.
Avatar użytkownika
czarnyolek
N3
 
Posty: 293
Dołączył(a): poniedziałek, 21 sty 2013, 20:43


Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » wtorek, 7 lut 2017, 00:19

Prawda jest taka, że VW zamknął drzwi Polo wraz z podjęciem decyzji o wycofaniu się z WRC. A FIA zwyczajnie podrzuciło gorącego kartofla zespołom przerzucając na nich decyzję, która nie mogła być inna. Tutaj nie ma sentymentów, każdy głosuje zgodnie ze swoim interesem, aby szef zespołu nie musiał później tłumaczyć się przed swoim szefem.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 8 lut 2017, 18:30

http://www.autosport.com/news/report.ph ... eal-for-17 widać że Ogi miał w d*pie Cytryne :roll:
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez Kit_Car » środa, 8 lut 2017, 20:08

Wcale się mu nie dziwię. Jak to było w pewnym filmie... chcieliście wydymać Freda to teraz Fred wydyma was. Ogier czy by poszedł do Forda, Cytryny, Hyundaia to by wygrywał. Mniej seryjnie niż w VW ale dalej nie ma na niego drugiego takiego kozaka. A Cytryna jeszcze mu warunki stawiała, no bo przecież taki super skład mają że nie potrzebują Mistrza Świata :lol: O ile Meeke może błysnąć kilka razy (no i kilka wydzwonić), o ile Breen się rozkręca i notuje całkiem dobre wyniki od zeszłego sezonu (widać że dobrze się wpasował w DS3, pytanie czy w C3 też sobie poradzi) to killera z niego nie będzie raczej, ale rokuje na miejsca 4-6, może i czasem podium, jak na Fince zeszłorocznej. Za to Lefebvre to szkoda gadać, tyle już jeździ autem WRC i żadnych przebłysków. Nie wiem po co go Matton trzyma.
Avatar użytkownika
Kit_Car
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2014, 16:31

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » środa, 8 lut 2017, 20:29

miszczu140000 napisał(a):http://www.autosport.com/news/report.php/id/128039/ogier-was-close-to-prokoprun-vw-deal-for-17 widać że Ogi miał w d*pie Cytryne :roll:


To ten sam artykuł co był w zeszłym tygodniu na autoklubie, do którego link wkleiłem na poprzedniej stronie.
Nie ma w nim co prawda słowa o Citroenia, ale wiadomo, że Citroen "raczej" nie był zainteresowany.
Być może Ogier nie chciał tam wracać a być może nie dało się już cofnąć umów zawartych z obecnymi kierowcami Citroena.
To już przeszłość. Teraz zbliża się rajd Szwecji. Ogier na pewno jest jednym z faworytów.
M-Sport jak zawsze zrobił dobre auto do nowych przepisów, Ford ciepło wypowiada się o WRC więc może jakieś wsparcie pójdzie i bryka będzie rozwijana. Ogier nie będzie miał tak łatwo jak w VW, ale jak zdobędzie tytuł będzie on również więcej wart.

Sezon będzie mega ciekawy. Ogier nie będzie wszystkich lał po 0,5s na km, Latvala w końcu wyszedł z cienia Seba co powinien zrobić dawno temu, Wszystkie 4 modele WRC są nowiuśkie i mam wrażenie, że sporo ciekawsze do oglądania nawet na ekranie.

Citroenowi należy się plus za powrót z WTCC więc na razie dam im szansę i nadal twierdzę, że mają najlepsze auto, tylko jeden kierowca za nim nie nadąża, jeden jeszcze się rozwija a jeden zbyt często jedzie na 101%.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » niedziela, 12 lut 2017, 15:34

Ktoś z was wie kiedy Cytryna wprowadzi 3 C3 WRC do walki
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » niedziela, 12 lut 2017, 16:04

miszczu140000 napisał(a):Ktoś z was wie kiedy Cytryna wprowadzi 3 C3 WRC do walki

Nie było podanego konkretnego terminu, niektórzy sugerowali, że dopiero od Portugalii zaczną wystawiać trzy C3 WRC.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 13 lut 2017, 10:18

wanderer napisał(a):
miszczu140000 napisał(a):Ktoś z was wie kiedy Cytryna wprowadzi 3 C3 WRC do walki

Nie było podanego konkretnego terminu, niektórzy sugerowali, że dopiero od Portugalii zaczną wystawiać trzy C3 WRC.

Nie podali bo nie wiadomo czy po drodze niczego nie zgruzują. Jeżeli nie, to faktycznie na Portugalię powinni się wyrobić z budową 6 nadwozia i skompletowaniem 3ciego zestawu części zapasowych.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Booogi » poniedziałek, 13 lut 2017, 15:13

Wpływ odejścia VW z WRC na sytuację w innych zespołach jest bardzo pozytywny, w przypadku Toyoty wręcz nieoceniony:
- gdyby VW pozostał w WRC Makinen miałby w zespole Hanninena, Lappiego i zapewne Suninena w takim programie jak obecnie Lappi
- samochód byłby wolniejszy co potwierdzają słowa Latvali o kluczowych dwóch tygodniach od jego przejścia do homologacji części
- wyniki Toyoty byłyby zapewne zgodne z przewidywaniami, czyli w najlepszym wypadku na poziomie Citroena borykającego się z problemami

Tym samym oczekiwania co do słabego tempa Toyoty były słuszne. Bez kierowcy dysponującego know how na poziomie Ogiera czy Latvali byłoby bardzo słabo. Wydaje mi się wręcz, że Toyota z decyzjami personalnymi Makinena i Haninenem jako liderem zespołu skazana była na rolę outsidera aspirującego do roli średniaka, Makinen jednak wykorzystał najlepiej jak się dało prezent od VW. Bez tego prezentu Toyota ze względu na swoją politykę lub/i decyzje Makinena była na jak najgorszej drodze do zwycięstw w WRC. Yves Matton pozostał przy swoich decyzjach i zobaczymy czy odpuszczenie chociażby Mikkelsena nie odbije się na wynikach tego zespołu.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 13 lut 2017, 15:15 przez Booogi, łącznie edytowano 1 raz
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez adamlen » poniedziałek, 13 lut 2017, 15:14

Kolejny dowód na to, że Yaris przeszedł duże zmiany na kilka tygodni przed startem sezonu. Dziwne, że Haninen mający doświadczenie w testowaniu aut różnych zespołów nie poradził sobie z tym zadaniem.

Jari-Matti Latvala przyznał w rozmowie z brytyjskim Autosportem, że zmiany, jakie poczynił zespół od czasu jego angażu, pozwoliły na zwycięstwo w Rajdzie Szwecji.

- Gdybym przyszedł do zespołu dwa tygodnie później to nie mielibyśmy tej wygranej. Do opracowania było wiele szczegółów homologacyjnych, ale miałem czternaście dni, by wejść do zespołu i zrobić kilka rzeczy. Pracowałem nad przełożeniami skrzyni biegów i ustawieniami dyferencjału. To były główne elementy, które poprawiliśmy. Zrobiliśmy to w tym czasie - mówił Latvala.

- Czułem po pierwszych testach, że mamy bardzo duży potencjał, ale podstawowe ustawienia nadal były dalekie od miejsca, w którym chciałem być. Mapowanie silnika też nie było poprawne. Starałem się wnieść wydajność, której nauczyłem się w Polo. Wykorzystaliśmy te informacje do rozwoju samochodu. Chłopaki bardzo szybko zareagowali i wykonali doskonałą pracę. Muszę przyznać, że to niesamowita praca z fantastycznym zespołem - dodał.

Źródło: Autoklub/Autosport
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Świat WRC

Postprzez Booogi » poniedziałek, 13 lut 2017, 15:18

adamlen napisał(a):Kolejny dowód na to, że Yaris przeszedł duże zmiany na kilka tygodni przed startem sezonu. Dziwne, że Haninen mający doświadczenie w testowaniu aut różnych zespołów nie poradził sobie z tym zadaniem.


Wygląda na to, że nawinięte kilometry niewiele znaczą na najwyższym poziomie - Haninen to podobny przykład do Bryana Bouffier. Żeby wygrywać w WRC trzeba mieć know how ze startów topowym samochodem. Takim know how, które można wykorzystać przy rozwoju samochodu dysponują obecnie 3 panowie z VW, reszta stawki przystosowuje się do gotowych rozwiązań. Sytuacja Mikkelsena przed przyszłym sezonem wygląda nienajgorzej, Juho z pewnością czuje presję.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez trebor » poniedziałek, 13 lut 2017, 18:17

Booogi napisał(a):
adamlen napisał(a):Kolejny dowód na to, że Yaris przeszedł duże zmiany na kilka tygodni przed startem sezonu. Dziwne, że Haninen mający doświadczenie w testowaniu aut różnych zespołów nie poradził sobie z tym zadaniem.


Wygląda na to, że nawinięte kilometry niewiele znaczą na najwyższym poziomie - Haninen to podobny przykład do Bryana Bouffier. Żeby wygrywać w WRC trzeba mieć know how ze startów topowym samochodem. Takim know how, które można wykorzystać przy rozwoju samochodu dysponują obecnie 3 panowie z VW, reszta stawki przystosowuje się do gotowych rozwiązań. Sytuacja Mikkelsena przed przyszłym sezonem wygląda nienajgorzej, Juho z pewnością czuje presję.


Kibicuję w tym sezonie Latvali, trochę przez wzgląd na Tommiego, którego fanem byłem w czasach jego startów. Ale z rezerwą podchodzę do takich wywiadów. Bo co to w zasadzie znaczy - "starałem się wnieść wydajność, której nauczyłem się w Polo".
Też z tym "know now" jest i racja i nie do końca - bo co to znaczy "trzeba mieć know how ze startów topowym samochodem".
W dwóch rajdach najszybszy jest Thierry - a to kiedyś Ford i teraz Hultaj. Gdzie im do VW?
Myślę, że dobry wynik to składowa niewyobrażalnie wielu czynników, które jak sie "zgrają", to jest ok. Nie potrafię ich wszystkich wymienić.
Ale widowisko w nadchodzącym sezonie powinniśmy mieć pyszne :D
trebor
N2
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 7 sie 2016, 17:02
Lokalizacja: Radom

Re: Świat WRC

Postprzez posejdon » czwartek, 16 lut 2017, 01:06

Zupełnie czym innym jest nawijanie kilometrów na testach a bezpośrednia walka z rywalem. Tu i tu może buć bardzo szybko ale jednak na treningu jesteś spokojny i masz wszystko poukładane. Natomiast podczas zawodów jednak adrenalina bierze górę i zaczynasz naginać granice. I chyba Latvali chodziło o takie "know how". Ponadto jako jedyny z zespołu to On wiedział wiedział z praktyki jak jeżdżą nowoczesne wurce.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » czwartek, 16 lut 2017, 11:57

Ja mam takie pytanie: Czy oni w FIA coś zbiorowo ćpają ?? - bo czytając to ciśnie mi się na usta DEBILE !!!
http://rajdy.autoklub.pl/news/testowy-z ... -wrc,74045
szkoda im jednego kompletu opon dodatkowo... a ch*** tam to skasujmy testowy... dzień w którym jest najwięcej oglądania... organizatorzy według wytycznych robią tak rajdy żeby kibice się nie przemieszczali między odcinkami, czyli jechać przez pół świata/europy żeby zobaczyć 6 przejazdów w ciągu całego rajdu... no atrakcyjne jak 80letnia staruszka, już widzę te tłumy... a no i zapomniałem, bezpieczeństwo na pierwszym miejscu, na zużytej zaoszczędzonej oponie jest bezpiecznej niż na nowej... DEBILE !!!

to jest podobnego kalibru
http://rajdy.autoklub.pl/news/szwecja-z ... mami,74038
różowa kartka dla organizatorów że nie namówili Pani Pogody żeby doje**** z metr śniegu wiecej, więc w przyszłym roku zacznijcie negocjować z Panią Pogodą wcześniej bo się pożegnacie z WRC :roll:
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 16 lut 2017, 12:22

Mad Max napisał(a):Ja mam takie pytanie: Czy oni w FIA coś zbiorowo ćpają ?? - bo czytając to ciśnie mi się na usta DEBILE !!!
http://rajdy.autoklub.pl/news/testowy-z ... -wrc,74045
szkoda im jednego kompletu opon dodatkowo... a ch*** tam to skasujmy testowy... dzień w którym jest najwięcej oglądania... organizatorzy według wytycznych robią tak rajdy żeby kibice się nie przemieszczali między odcinkami, czyli jechać przez pół świata/europy żeby zobaczyć 6 przejazdów w ciągu całego rajdu... no atrakcyjne jak 80letnia staruszka, już widzę te tłumy... a no i zapomniałem, bezpieczeństwo na pierwszym miejscu, na zużytej zaoszczędzonej oponie jest bezpiecznej niż na nowej... DEBILE !!!

Miałem pisać dokładnie to samo. No IDIOCI :!: Testowy to jest najlepsza rzecz w czasie rudny WRC, ludzi jest jeszcze nieco mniej niż w kolejne dni, można kilka razy oglądnąć zawodników. W sumie na testowym zobaczy się więcej (ewentualnie tyle samo) co w pozostałe 3 dni, a oni z powodu jednego kompletu opon chcą go wywalić? No zaryzykuje bana/ostrzeżenie, TO JEST ... SKANDAL :!: Ile na tym jednym komplecie opon można zaoszczędzić? Gdzieś widziałem informację, że komplet felg i opon to koszt 5tys EUR, to niech z tego opony będą 2tys EUR, czyli w ciągu roku na jednym samochodzie można zaoszczędzić 26tys EUR - zakładamy, że każdy zawodnik ma jeden dodatkowy zestaw na testowy. No fakt, przy koszcie budowy jednego auta przekraczającym 500tys EUR to jest wielka kwota :lol:
Jeszcze chwila i na rajdy zaczną jeździć tylko zapaleńcy i miejscowi, jak wytną testowy to zostaną 2,5 dnia rajdu. Bo niedziela już jest mocno wykastrowana, a czwartek to najczęściej tylko wieczorny super oes. I tak jak piszesz, przy blokowaniu przemieszczania się kibiców wychodzi, że każdego dnia zobaczy się dwa przejazdy jednego odcinka, czyli w sumie 6. Najlepiej jeszcze zapłacić za to kilka stów za bilet, dymać kilometry z parkingów itd.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 124 gości