Moderator: SebaSTI
Marmetal napisał(a):Sądzę, że dzisiejsze auta WRC mają ok. 400 KM.
!ADI! napisał(a):Żółtodziobie Ty teraz sprzedajesz bełkot.
Ja sie zgadzam z tym, że diesle to jest jedna wielka ściema z momentem, bo on traci się na przełożeniach w skrzyni biegów w o wiele większym stopniu w dieslu niz w benzynie. Ale pamiętaj, że opona od drogi "odpycha" sie Nm [jeżeli uważasz, że tak nie jestm to nie mamy o czym dyskutować]
, ale sam napisałeś, ze istotny jest równy rozkład momentu i tu jest przykład na jazdę momentem. Jeżeli w starych silnikach był powiedzmy o 50% węższy niż w obecnie produkowanych to teraz masz raz więcej obrotów, które ciągną.
Gucio napisał(a):Mam gdzieś gazety jeszcze takie stare rajdowe"autosport"
Tam jest prezentacja teamów na jakis rok i sa specyfikacje aut, aż jutro poszukam i zobaczymy jak to było naprawde.
Kiedys przepisy FIA okreslały nawet że kazde auto z różnej fabryki ma miec tę sama wagę i ten sam rozmiar...długość, szerokość.
chodek napisał(a):Problem jest w tym, że nie można zmierzyć dokładnie jaką moc mają silniki.
WRCfan napisał(a):Polecam lekturę :
http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p=312699#312699 (tylko nie 2-3 pierwszych postów, tylko troszkę dłuższą, gdzie wszystko jest wytłumaczone)
przemeq napisał(a):"Zainspirowany tym tematem pobawiłem się wczoraj trochę w liczenie. I wyniki przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Otóż SWRT podaje takie dane S12: moment wynosi 60kg-m @ 4000 rpm (http://www.swrt.com/the_team/the_car_engine.html).
No i teraz obliczenie mocy:
60kg-m = 588 Nm
podstawiamy do wzoru:
Moc = (588 x 4000) / 5252 = 448 KM
Zaznaczam, że ten wzór jako-tako sprawdza się np. dla seryjnego STI MY'2006 - według danych producenta ma 392 Nm @ 4000 rpm. Z wzoru powyżej wychodzi 299 KM (a to nota bene i tak więcej, niż podawane w katalogu 280 KM ).
No i niech mi teraz ktoś powie, gdzie zrobiłem błąd, bo gdzieś go pewnie zrobić musiałem... "
misiek_wrc napisał(a):
Czy aby na pewno ten wzór i obliczenia są poprawne ???
WRCfan napisał(a):chodek napisał(a):Problem jest w tym, że nie można zmierzyć dokładnie jaką moc mają silniki.
Bzdura - przecież zespoły podają wartość momentu obrotowego swoich samochodów, a na tej podstawie da się wyliczyć moc.
Polecam lekturę :
http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p=312699#312699 (tylko nie 2-3 pierwszych postów, tylko troszkę dłuższą, gdzie wszystko jest wytłumaczone)
Np. 206 WRC miała 635Nm @ 4000rpm->362 KM
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości