Moderator: SebaSTI
woocasch napisał(a):Od października 2016 mogło i zmieniło się bardzo dużo, choćby to, że VW wycofał się z WRC. Nie wydaje mi się, żeby taka rewolucja miała nastąpić już po 3 sezonach nowego regulaminu technicznego. A przecież zastąpienie silnika 1.6T jakimś zestawem hybrydowym to nie jest kosmetyka. Dla pierwszej generacji WRC podstawowe regulacje techniczne obowiązywały od 1997 do 2010 (wiem, że było wiele różnych zmian w tym okresie, jak chociażby dyfry). Teraz od 2011 do 2016 mieliśmy drugą generację aut. Od zeszłego roku mamy drugą generację na sterydach ale jednak jest to kolejne nowe otwarcie, czyli co najpierw 14 sezonów, potem 6, a teraz tylko 3 i w 2020 całkiem nowe auta? No oby nie Nawet jeżeli zsumujemy okres stosowania silników 1.6T to taka gruba zmiana na inne źródło napędu teoretycznie wypada bliżej 2025
Chociaż przecież za rogiem czai się elektryczna rewolucja, więc nie zdziwię się jakoś bardzo, jeżeli w ciągu najbliższych 5 lat coraz częściej będziemy mówić o elektrycznych rajdówkach lub jakiś hybrydach plug-in. Nie uśmiecha mi się taka perspektywa, ale świat idzie w tym kierunku i zapewne rajdy też w jakiś sposób zostaną tym dotknięty. Być może idea hybryd będzie się opierać na koncepcji, że na odcinku specjalnym działa tylko napęd spalinowy i odzyskiwana jest energia do ładowania baterii, a na dojazdówkach poruszamy się w 100% na prąd. Ale to jest wszystko gdybanie i każde rozwiązanie jest możliwe
andrew88 napisał(a):Być może ktoś z Was już linkował tą stronę, ale ja odkryłem ją niedawno: https://www.rajdtrasa.pl/strona-glowna
Bardzo fajne narzędzie do wyboru miejsc pod oglądarę na wielu rajdach. Największe wrażenie zrobiły na mnie onboardy powiązane z mapami oesów. Może się przydać szczególnie w tym roku, gdy większość z nas pewnie wyruszy na zagraniczne trasy, żeby zobaczyć samochody WRC w akcji.
Honiclbr napisał(a):woocasch napisał(a):Od października 2016 mogło i zmieniło się bardzo dużo, choćby to, że VW wycofał się z WRC. Nie wydaje mi się, żeby taka rewolucja miała nastąpić już po 3 sezonach nowego regulaminu technicznego. A przecież zastąpienie silnika 1.6T jakimś zestawem hybrydowym to nie jest kosmetyka. Dla pierwszej generacji WRC podstawowe regulacje techniczne obowiązywały od 1997 do 2010 (wiem, że było wiele różnych zmian w tym okresie, jak chociażby dyfry). Teraz od 2011 do 2016 mieliśmy drugą generację aut. Od zeszłego roku mamy drugą generację na sterydach ale jednak jest to kolejne nowe otwarcie, czyli co najpierw 14 sezonów, potem 6, a teraz tylko 3 i w 2020 całkiem nowe auta? No oby nie Nawet jeżeli zsumujemy okres stosowania silników 1.6T to taka gruba zmiana na inne źródło napędu teoretycznie wypada bliżej 2025
Chociaż przecież za rogiem czai się elektryczna rewolucja, więc nie zdziwię się jakoś bardzo, jeżeli w ciągu najbliższych 5 lat coraz częściej będziemy mówić o elektrycznych rajdówkach lub jakiś hybrydach plug-in. Nie uśmiecha mi się taka perspektywa, ale świat idzie w tym kierunku i zapewne rajdy też w jakiś sposób zostaną tym dotknięty. Być może idea hybryd będzie się opierać na koncepcji, że na odcinku specjalnym działa tylko napęd spalinowy i odzyskiwana jest energia do ładowania baterii, a na dojazdówkach poruszamy się w 100% na prąd. Ale to jest wszystko gdybanie i każde rozwiązanie jest możliwe
Ralycrossowe regulaminy też nie mają wiele lat, a w 2020 chcą wprowadzić elekrytki. Ponadto FIA cały czas dąży do jednolitego silnika, we wszystkich seriach, a nowe przepisy silnikowe w F1 mają pojawić się również w 2020, więc wydaje mi się, że i zmiana reguł w WRC jest bardzo prawdopodobna.
djescape napisał(a):Od teraz można zamawiać usługi WRC+ All Live. https://i.imgur.com/ZOn1LsJ.png - z ich opisu wynika, że w zwyczajnym plusie będzie można tylko na żądanie zobaczyć 2 odcinki transmitowane na żywo i podsumowania dni. Reszta udogodnień dodatkowo płatna. No nic, jak wcześniej wspominałem idzie miesiąc na próbę (prawie będą 2 rajdy na przetestowanie).
pawelll1987 napisał(a):Ja tam widzę 7 dni na testowanie.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości