Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez piotrg » sobota, 2 mar 2019, 13:35

Panowie czy z wami naprawdę wszystko ok :?: :lol: . On-boardy zawodnicy oglądają odkąd są nagrywane :twisted: , przecież fabryczni są w pracy i jak nie wygrywają tu muszą nad sobą pracować, rajdów nie można przecież na co dzień trenować... :lol: . Logiczne jest że jak ktoś seryjnie wygrywał jak Ogier, Loeb czy Makinen to nie musiał się na pracy nad sobą skupiać ale pozostali co chcieli (próbowali) do nich "doskoczyć" klepali ich nagrania i próbowali znaleźć różnicę :!:
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa


Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » sobota, 2 mar 2019, 16:15

piotrg napisał(a):Panowie czy z wami naprawdę wszystko ok :?: :lol: . On-boardy zawodnicy oglądają odkąd są nagrywane :twisted: , przecież fabryczni są w pracy i jak nie wygrywają tu muszą nad sobą pracować, rajdów nie można przecież na co dzień trenować... :lol: . Logiczne jest że jak ktoś seryjnie wygrywał jak Ogier, Loeb czy Makinen to nie musiał się na pracy nad sobą skupiać ale pozostali co chcieli (próbowali) do nich "doskoczyć" klepali ich nagrania i próbowali znaleźć różnicę :!:


No co Ty, to na pewno Kubica zapoczątkował naukę oesów z onboardów :lol: :lol:
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez Anbarra » sobota, 2 mar 2019, 16:29

Sam rohrl nawet mowil juz w latach 80 ze jedzie sie z pamieci, a pilot tylko potwierdza, ze dobrze pamietasz i pilnuje zebys sie nie pomylil. Ciezko jest jechac 400 konnym autem nie wiedzac dokad sie jedzie. Zalezy tez od odcinka, ale jakby nie bylo, jedziemy tu tez bardzo drogimi autami z bardzo duza predkoscia. Jesli znamy kazdy zakret, ryzyko wypadku jest tez mniejsze a wiec chyba kazdy trzezwo myslacy czlowiek bedzie wolal znac ta trase na pamiec jesli moze potencjalnie zaoszczedzic np. 50.000e. Oczywiscie nie gwarantuje to nawet wygrania odcinka - trzeba to tez szybko odtworzyc w realu. Stad dopiero gdy przejedziemy trase szybko wiemy gdzie naprawde niesie, odciaza, dociaza, lub ile dokladnie musimy skrecic czy przyciac. Takie kluczowe miejsca to np. partia z zoltym domem na Ouninpohji, gdzie wiadomo ze mozna isc 50 sekund dnem (Gronholm 2006). Byc moze nie robi tego kazdy zawsze, ale swiadomosc ze jest to tam mozliwe jest zdobyta przez kogos empirycznie wiedza, ktora w razie potrzeby ataku moze zostac odtworzona.

Pozatym pamietam rajd RAC 1997 z tak solidna mgla, ze nawet w RBR nigdy takiej nie bylo: nie widac nic, i niektorzy wylaczali elektrownie bo lepiej bylo bez niej. W takich warunkach Richard Burns slucha Reida ktory mowi "lewy sredni 50, szybki prawy 100, szczyt, lewy dno hamuj do prawy hak". Patrzac na taka partie od razu dodalbym tu jeszcze wiele notatek, ale jako ze RB to brytol, i pewnie zna te trasy od gowniarza to wystarcza mu kilka pkt zaczepienia ktory uruchomia wyobraznie. Z drugiej strony, moze niektorzy wola przy zlej widocznosci miec mniej informacji, bo po co mowic o mozliwosci przyciecia zakretu, skoro najpierw trzeba go w ogole przejechac...

A czy taki Makinen bedac na nr1 faktycznie tylko pyrkal sobie traktorem po polu i motorowka po jeziorze? Raczej watpie ze dominacja jakiegos zawodnika polega na tym ze Bog mu dal taki talent i sobie teraz moze lezec do gory kolami bo rajdy sie same wygrywaja. Mysle ze dominator ktory juz wygrywa rowniez pracuje jakos nad tym zeby nie byc dogonionym. Zalozmy jednak ze po 2-3 latach stawka nauczy sie tych 50% tras co zawsze sie jedzie na pamiec, to wtedy (podobnie jest z jezykami) nauczenie sie kazdej kolejnej trasy jest juz duzo prostrze az w pewnym momencie jestes juz chodzaca encyklopedia tras. Raczej kazdy zna odcinki na podobnym poziomie, a analiza video juz nie polega na tym by zapamietac za ktorym szczytem prosta a za ktorym hamowanie, tylko w stylu "ile metrow z lewej brac pierwszy szczyt, zeby na wejsciu do 6P juz wykorzystac kompresje ktora tak ustawi mnie do 4L, ze bede juz gotowy na 2 zakrety dalej i w ciagu 10 sekund zyskam pol sekundy". To sa wlasnie rzeczy ktore juz bardzo ciezko zapisac w opisie haslami - takie partie wycinasz z onboardu i wrzucasz do folderu "wazne!" bo musisz wykonac na nich chirurgiczna robote na 6 biegu bez czasu na interpretacje zapisu.

Zdarzaja sie tez przypadki ze znajomosc trasy nie da nic - powiedzmy ze mamy Rajd Portugalii 2012 z wielka ulewa, a zapoznanie bylo suche - wtedy nie ma linii, nie ma predkosci i jest tylko slalom miedzy kaluzami. Jesli nie ma szpiegow, musisz jechac w 100% na to co widzisz, bo trasa tak sie przerobila ze notatki sa juz tylko szkicem. I nawet jesli jakis 6L idzie pelnym gazem, to nie wiedzac czy bedzie tam woda, czy co, wolisz pozostac po bezpiecznej stronie, zatem stawka sie zaweza. Mysle ze znajac trase na pamiec bedziesz i tak co chwile czyms zaskakiwany, i po paru takich kilometrach jedziesz tak jakbys byl tam 1 raz.
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: Świat WRC

Postprzez Scoobany » wtorek, 5 mar 2019, 23:09

Zapytałem kiedyś H. Paddona ile zapamiętuje z oglądania onboardów. Odpowiedział że ogólny zarys trasy i kluczowe momenty.
Avatar użytkownika
Scoobany
 
Posty: 17
Dołączył(a): niedziela, 2 lip 2017, 19:33

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 6 mar 2019, 00:33

http://rajdy.autoklub.pl/news/citroen-o ... 2020,91500
Mi się wydaję że na razie są niewielkie szanse "hybrydowe WRC" głównie z tego powodu że to nie F1 i WEC i stosowane są tam auta które nie są budowane na podstawie aut drogowych a tym bardziej aut drogowych segmentu B, więc jeśli w PSA chcą się ścigać hybrydami to niech tam zawitają. Mimo tego szkoda by była Cytryny(jeśli się wycofa). A jeśli już mają być hybrydy to niech one nie będą dla wszystkich obowiązkowe(kto chce niech je buduje i w to wchodzi) jednak ci konstruktorzy którzy nie zbudują hybrydy niech będą mięli możliwość zbudowania mocniejszego silnika, powinni też dać możliwość zbudowania aut WRC na biogaz,disel, a nawet na prąd( jednak tylko dla chętnych, z tak zrobionymi przepisami aby auta na takie rodzaje napędu miały podobne osiągi do WRCów z silnikiem na benzynę)
Powinni też jakoś uniezależnić WRC od producentów(żeby nie ryzykować sytuacji pozostania tylko >/2 zespołów fabrycznych) typu niech samochód WRC nie musiałby być budowany na podstawie auta drogowego co dało by możliwość zbudowania auta WRC takim firmą jak Prodrive, RML czy też zastosowania podobnych rozwiązań jak WRX( jednak wtedy mistrzostwa stracą na prestiżu kiedy będziemy widywać kilka Fiest zbudowanych przez różne zespoły)
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » środa, 6 mar 2019, 16:23

miszczu140000 napisał(a):http://rajdy.autoklub.pl/news/citroen-opusci-wrc-po-sezonie-2020,91500
Mi się wydaję że na razie są niewielkie szanse "hybrydowe WRC" głównie z tego powodu że to nie F1 i WEC i stosowane są tam auta które nie są budowane na podstawie aut drogowych a tym bardziej aut drogowych segmentu B, więc jeśli w PSA chcą się ścigać hybrydami to niech tam zawitają. Mimo tego szkoda by była Cytryny(jeśli się wycofa). A jeśli już mają być hybrydy to niech one nie będą dla wszystkich obowiązkowe(kto chce niech je buduje i w to wchodzi) jednak ci konstruktorzy którzy nie zbudują hybrydy niech będą mięli możliwość zbudowania mocniejszego silnika, powinni też dać możliwość zbudowania aut WRC na biogaz,disel, a nawet na prąd( jednak tylko dla chętnych, z tak zrobionymi przepisami aby auta na takie rodzaje napędu miały podobne osiągi do WRCów z silnikiem na benzynę)
Powinni też jakoś uniezależnić WRC od producentów(żeby nie ryzykować sytuacji pozostania tylko >/2 zespołów fabrycznych) typu niech samochód WRC nie musiałby być budowany na podstawie auta drogowego co dało by możliwość zbudowania auta WRC takim firmą jak Prodrive, RML czy też zastosowania podobnych rozwiązań jak WRX( jednak wtedy mistrzostwa stracą na prestiżu kiedy będziemy widywać kilka Fiest zbudowanych przez różne zespoły)


No ale jak wyobrażasz sobie przyszłość Ziemi bez obowiązkowego napędu elektrycznego w WRC? :lol:

Sport motorowy na najwyższym poziomie zostanie niebawem zniszczony przez kretyńskie ideologie, ale spokojnie, bo mówią, że jeżdżący blender ma być równie atrakcyjny co spalinowy wurc :lol: :lol: A dla mnie to trochę jak gra w koszykówkę piłką do tenisa, niby można, ale trzeba wielkiej wiary aby uwierzyć, że to to samo i że jest to konieczne dla ratowania świata :lol:
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez piotrg » środa, 6 mar 2019, 17:39

Ja bym się tym wprowadzeniem elektryków nie przejmował, dopóki co drugi samochód na ulicy nie będzie w powyższej technologi a patrząc na ceny tych aut to jeszcze długa droga za nim będą powszechne to i rajdówki takie nie będą jeździły. A jak już zaczną to będziemy śledzić klasy historyczne które będą najliczniejsze :mrgreen: a jak WRC ELEKTRO będzie jechało to kibice będą już klasycznie schodzić z oesu i to środkiem jak to często bywa :lol:
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » środa, 6 mar 2019, 21:40

Niestety ten artykuł potwierdza, że kwestia hybryd w WRC to nie pytanie o to czy je wprowadzić tylko kiedy https://wrc.net.pl/premium/hybrydowe-ul ... CRPHT5CM30

Niestety za zupełnie bezsensownymi ideologiami, na które niestety idą nasze podatki, podążają wielkie koncerny. Pozostaje mieć nadzieję, że gdzieś poza Europą pozostanie normalność i w jakiś producent zdecyduje się na odwrotny krok, na którym zbije fortunę tzn. będzie produkował samochody jeszcze mocniejsze i wytwarzające więcej spalin niż do tej pory :) Do Europy pewnie nie będzie można sprowadzić takiej fury ale przynajmniej mielibyśmy świadomość, że gdzieś na świecie jest jeszcze ostoja normalności :)
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » środa, 6 mar 2019, 21:58

To, że za debilnymi ideologiami podążają producenci to jeszcze nic. Pewnie ma to po prostu podstawy biznesowe, doskonale wiedzą do czego i tak będą zmuszeni, a nikt się nie wyłamie bo przecież nie można sobie pozwolić na tak czarny PR jak bycie nie "eko", wszak to takie nietrendy i niemodne. VW jeszcze do niedawna walący grube przekręty na spalinach, dziś chce być świętszy od papieża w tym swoim pseudoeko-elektryfikacyjnym pędzie. To tylko pokazuje jak wielka hipokryzja gości na poziomie wielkich korporacji i rządów. Jedni dla pieniędzy, a drudzy dla pieniędzy i zaspokojenia własnej pychy i jakichś górnolotnych bredni o ratowaniu świata, zrobią dosłownie wszystko.

Ale najbardziej zaskakują i smucą wypowiedzi ludzi, którzy na rajdach zjedli zęby i którzy wydawałoby się są pasjonatami tego sportu, próbujących wmówić, że elektryczne rajdy będą fajne. Nie będą. Wie o tym każdy kto był choć raz na średnio obsadzonym KJS-ie. To będzie kompletnie inny "sport". Pytanie, czy te wypowiedzi to też strach przed byciem nie-eko i powiedzeniem prawdy, czy efekt doskonałej propagandy, która potrafiłaby tygrysowi wmówić, że jest roślinożerny.
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez Hubertos » czwartek, 7 mar 2019, 02:39

Cóż, ten sport jest uzależniony od pieniędzy, nawet bardziej od innych dyscyplin. Niestety, ale chyba konieczne jest wpisanie się w światowe trendy i bycie poprawnym politycznie. I tak, mnie też to irytuje, ale chyba nic na to nie poradzimy.

Ciekawe czy uda im się pogodzić elektryfikację z widowiskowością, bo obawiam się, że zainteresowanie rajdami może polecieć w dół.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » czwartek, 7 mar 2019, 11:05

W jaki sposób można pogodzić elektryfikację z widowiskowością w rajdach? Dla mnie, człowieka wychowanego na prawdziwych rajdówkach to jakiś kompletny absurd. Dziś jest duży problem z zainteresowaniem tą dyscypliną szerokich mas. Naprawdę nie potrafię sobie wyobrazić kto będzie chciał oglądać sokowirówkę z funkcją przemieszczenia się. Może będą się tym jarać ludzie, którzy o spalinówkach słyszeli tylko z opowieści.
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 7 mar 2019, 11:32

Nie jestem bezkrytycznym zwolennikiem elektrycznej motoryzacji, ale T_1 powiedz czy jeżeli w przyszłości elektryczne rajdówki będą mocą dorównywać albo i przewyższać obecne WRC i na odcinkach będą poruszać się równie sprawnie, a może i sprawniej, bo pełna moc będzie dostępna niemal zawsze, to co się takiego złego stanie? OK, nie będzie tego dźwięku i zapachu benzyny. Chociaż w sumie obecne WRC już są dość ekologiczne, w porównaniu z np. B-grupą, więc walorów zapachowych jest mniej niż kiedyś. A jeżeli jakiś elektryk przejdzie szutrowy łuk pełnym bokiem to uważam, że i tak będzie to dobrze wyglądać.
Oczywiście nie twierdzę, że stanie się tak za rok czy dwa.
Osobiście uważam, że jeżeli elektryfikacja ma dotyczyć aut WRC to pierwszym krokiem powinna być opcja rajdówek PHEV i na dojazdówkach niech jak najwięcej jadą tylko na bateriach, ale na odcinkach ma być w 100% napęd spalinowy, z odzyskiwaniem energii służącym ładowaniu baterii. Tym sposobem koncerny motoryzacyjne mogłyby się pochwalić, że są eco, bo jest hybryda, a kibice mieliby nadal spalinowe, "głośne" auta na trasie. W ten sposób mogłyby auta WRC funkcjonować przez kolejne kilka lat. A co będzie za np. 10 lat to czas pokaże.

Witcher1990 napisał(a):Pozostaje mieć nadzieję, że gdzieś poza Europą pozostanie normalność i w jakiś producent zdecyduje się na odwrotny krok, na którym zbije fortunę tzn. będzie produkował samochody jeszcze mocniejsze i wytwarzające więcej spalin niż do tej pory :) Do Europy pewnie nie będzie można sprowadzić takiej fury ale przynajmniej mielibyśmy świadomość, że gdzieś na świecie jest jeszcze ostoja normalności :)

Europa to akurat obecnie nie jest liderem pod względem elektryfikacji samochodów :) oczywiście Norwegia jest pewnego rodzaju przodownikiem, ale w sumie to jest mały rynek, no i dość specyficzny. W czołówce najpopularniejszych aut elektrycznych lub hybryd plug-in są auta producentów z Japonii, Chin i USA. Biorąc pod uwagę marki pojazdów już jest lepiej bo BMW czy VW są w Top5. Zobaczymy jak to się wszystko rozwinie za 2-3 lata, ale mimo wszystko czeka nas rewolucja.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » czwartek, 7 mar 2019, 13:01

Woocash właśnie to się stanie, że rajdy kompletnie stracą swój charakter. Dla mnie bez dźwięku i zapachu benzyny ten sport nie istnieje. A w to, że elektryczne "rajdówki" będą równie wydajne, albo wydajniejsze nie wątpię, tylko co z tego? Ale może to tylko czepialstwo tak staroświeckich jak ja, jeśli już nawet fanom rajdów wmówiono, że będzie fajnie.
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 7 mar 2019, 14:53

T_1 nie wiem czy się czepiasz, ale uważam, że skoro jeszcze nawet nie wiadomo w jakim kierunku pójdą kolejne regulaminy budowy aut WRC to czy jest sens o tym przesadnie rozmyślać? Ja sytuację oceniam tak, że nikt na ten moment nie myśli o 100% elektrycznym WRC, ma to być auto hybrydowe. I tutaj jest przecież kilka dróg, które mogą być obrane. F1 jakoś dalej żyje, mimo, że może jest ciszej i po prostu inaczej niż wcześniej. Dopóki Formula E nie będzie równie szybka i widowiskowa co F1, to królowa sportów motorowych nie ma się czego obawiać. I tak samo, oczywiście moim zdaniem, nie mamy się co obawiać nagłego wyeliminowania silników spalinowych z rajdówek. Chyba, że mówimy o perspektywie czasowej dłuższej niż 10 lat.
Tak jak już wcześniej napisałem, jak producenci chcą się pokazać, że robią ekologiczne samochody/rajdówki, to niech to będą hybrydy PHEV. Dojazdówki na prądzie, OS na benzynie tak jak dziś - każda ze stron powinna być z tego rozwiązania zadowolona.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Hubertos » czwartek, 7 mar 2019, 17:28

@woocash
Weź pod uwagę, że ludzie akceptują rzeczy na, które nie mają wpływu. Chodzi mi tutaj o F1 właśnie. Formuła 1 to jest marka, historia, najbardziej prestiżowa wersja wyścigów samochodowych, nie masz równorzędnej alternatywy. To, że ludzie kompletnie nie odeszli od F1 wynika właśnie z tego faktu. Wydaje mi się, że większości kibiców nie podobają się zmiany jakie zaszły (nawet wielu kierowców o tym mówiło), ale musieli to zaakceptować, bo to FIA ustala regulaminy. Dla mnie F1 stała się nudna i bezpłciowa, mam nadzieję że to samo nie spotka WRC.

Co do dźwięku, on też ma ogromne znaczenie. Głośne auto wywołuje zdecydowanie więcej emocji niż jakaś elektryczna popierdółka. Widać to po tym z jakim sentymentem ludzie wracają do Kit Carów i grupy B.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości