Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 25 sty 2017, 20:54

adamlen napisał(a):Ogier się przemęczył w Fabii i od tamtej pory pasmo sukcesów, więc życzę Andreasowi za rok pełnej "fabryki".
3 rajdy Mikkelsena to jednak trochę mało, bo poza tym chyba nie planuje innych startów nawet w WRC2, dobrze że chociaż zapoznanie z trasą zrobi.
No i pozostałe zespoły muszą wyrazić zgodę na start w Polo, co też nie jest takie oczywiste.

A ja nie bo nie chcę kolejnej dominacji :wink:
Co do jego mocnych chęci startów w Polo '17 to podejrzewam że VW przygotował rakiete i dlatego jest tak chętny, bo jak by wybrał Fiestę to i tak pewnie dzięki sponsorom miałby test przed każdym rajdem i by się zgrał z autem :D
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22


Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » środa, 25 sty 2017, 21:23

No właśnie dziwię się, że nie próbuje się starać o fiestę.
grzesiek811
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 25 sty 2017, 21:34

grzesiek811 napisał(a):No właśnie dziwię się, że nie próbuje się starać o fiestę.

Może jest tak że tam Ogi ma sporo do gadania i pewnie tak jest(chociaż nie wiem czy o mocną konkuręcje w zespole mu chodzi), ale może też być tak że VW i Mikkelsen stwierdzili po prezentacjach i testach nowych WRC że auta konkurencji są ch*ja warte i spoko mogą z nimi wygrać a JML i Ogi uparli się na pełne programy startów/bądź chcięli się wykazać że w nowym zespole też są mocni :P
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez Iwan Drago » środa, 25 sty 2017, 21:57

miszczu140000 napisał(a):
grzesiek811 napisał(a):No właśnie dziwię się, że nie próbuje się starać o fiestę.

Może jest tak że tam Ogi ma sporo do gadania i pewnie tak jest(chociaż nie wiem czy o mocną konkuręcje w zespole mu chodzi), ale może też być tak że VW i Mikkelsen stwierdzili po prezentacjach i testach nowych WRC że auta konkurencji są ch*ja warte i spoko mogą z nimi wygrać a JML i Ogi uparli się na pełne programy startów/bądź chcięli się wykazać że w nowym zespole też są mocni :P


Gdyby wiedzieli że Polo będzie taką rakietą to by nie kasowali programu na 2017, tylko po to żeby wrócić w 2018r.
Iwan Drago
 
Posty: 46
Dołączył(a): piątek, 20 cze 2014, 09:14

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 25 sty 2017, 22:24

Iwan Drago napisał(a):
miszczu140000 napisał(a):
grzesiek811 napisał(a):No właśnie dziwię się, że nie próbuje się starać o fiestę.

Może jest tak że tam Ogi ma sporo do gadania i pewnie tak jest(chociaż nie wiem czy o mocną konkuręcje w zespole mu chodzi), ale może też być tak że VW i Mikkelsen stwierdzili po prezentacjach i testach nowych WRC że auta konkurencji są ch*ja warte i spoko mogą z nimi wygrać a JML i Ogi uparli się na pełne programy startów/bądź chcięli się wykazać że w nowym zespole też są mocni :P


Gdyby wiedzieli że Polo będzie taką rakietą to by nie kasowali programu na 2017, tylko po to żeby wrócić w 2018r.

No wiesz skasowali bo niby skandal, niby emisja, niby oszczędzają a ten zespół będzie działał na podobnej zasadzie co M-Sport. Podobnie z Audi w WEC gdzie inna marka koncernu Porsche jest lepsza i obecność Audi gwarantowała rywalizacje przynajmniej tych 2 marek, chociaż w tym roku mocno ich Toyota podgryzła :P
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 26 sty 2017, 00:08

miszczu140000 napisał(a):No wiesz skasowali bo niby skandal, niby emisja, niby oszczędzają a ten zespół będzie działał na podobnej zasadzie co M-Sport. Podobnie z Audi w WEC gdzie inna marka koncernu Porsche jest lepsza i obecność Audi gwarantowała rywalizacje przynajmniej tych 2 marek, chociaż w tym roku mocno ich Toyota podgryzła :P

"Skandal" był rok wcześniej, teraz nikt o tym już nie pamiętał.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Anbarra » czwartek, 26 sty 2017, 00:53

Polo generalnie nie jest rakieta - inzynierowie mowili, ze Polo bylo konserwatywne. Mniejszy docisk, wiec auto tracilo by duzo czasu, za to trwalsze elementy ospojlerowania dajace stabilnosc na calej petli. Poki co na Monte dyfuzory nie lataly, ale ten rajd sie jedzie "piano piano". W szwecji pierwsza zaspa moze urwac caly zderzak :) To sie okaze, nie zdziwie sie jak beda tam na lancuchach te czesci mocowali :D
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » czwartek, 26 sty 2017, 01:53

Anbarra napisał(a):Polo generalnie nie jest rakieta - inzynierowie mowili, ze Polo bylo konserwatywne. Mniejszy docisk, wiec auto tracilo by duzo czasu, za to trwalsze elementy ospojlerowania dajace stabilnosc na calej petli. Poki co na Monte dyfuzory nie lataly, ale ten rajd sie jedzie "piano piano". W szwecji pierwsza zaspa moze urwac caly zderzak :) To sie okaze, nie zdziwie sie jak beda tam na lancuchach te czesci mocowali :D

No wiesz tylko jak liczy się tylko V-max to docisk nie jest istotny ba nawet powinien być zredukowany, dlatego na takich rajdach jak PL, Finka, czy Szwecja będą zyskiwać z tego względu i moim zdaniem Toyka z tym spojlerem przekombinowała, a to że docisk podobno mają słaby(podobno bo nikt w całości tego auta nie widział, tylko o tym się pracownicy wypowiadali co nie musi być prawdą) to widać im się to bardziej by opłacało niż z większym, w końcu to mistrzowski zespół, który wszedł do WRC tak jak by wchodził do F1 jako średni-prywatny zespół, więc oni na pewno wiedzieli co robią :wink:
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez trebor » czwartek, 26 sty 2017, 06:17

miszczu140000 napisał(a):No wiesz tylko jak liczy się tylko V-max to docisk nie jest istotny ba nawet powinien być zredukowany, dlatego na takich rajdach jak PL, Finka, czy Szwecja będą zyskiwać z tego względu i moim zdaniem Toyka z tym spojlerem przekombinowała, a to że docisk podobno mają słaby(podobno bo nikt w całości tego auta nie widział, tylko o tym się pracownicy wypowiadali co nie musi być prawdą) to widać im się to bardziej by opłacało niż z większym, w końcu to mistrzowski zespół, który wszedł do WRC tak jak by wchodził do F1 jako średni-prywatny zespół, więc oni na pewno wiedzieli co robią :wink:

Tak przy mocno porannej kawie to czytam i zastanawiam sie, czy nie powinieneś, Miszczu, troszkę poczytać, co piszesz.
Fajnie, jak wątki się toczą, ale "ładunek" tresci też by sie przydał.
Miłego dnia :D
trebor
N2
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 7 sie 2016, 17:02
Lokalizacja: Radom

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » czwartek, 26 sty 2017, 12:51

Nie znam włoskiego, ktoś wie o co chodzi http://www.formulapassion.it/2017/01/wr ... struttori/
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 26 sty 2017, 14:20

miszczu140000 napisał(a):Nie znam włoskiego, ktoś wie o co chodzi http://www.formulapassion.it/2017/01/wr ... struttori/

Nic nowego ;) mniej więcej to: http://rajdy.autoklub.pl/news/brak-poro ... gena,73511
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » czwartek, 26 sty 2017, 22:30

adamlen napisał(a):
deiman napisał(a):Nie mowie, ze nie ma racji, ale komplementow Nuville sobie nie szczedzi;) :
"Wyraźnie widać, że najlepszą załogą tego weekendu byliśmy Nicolas i ja. Wczoraj popełniłem mały błąd i zabrakło nam szczęścia. Ogier popełnił dwa błędy i wygrał. Zasłużyliśmy z zespołem na to zwycięstwo"


Skąd jest to tłumaczenie bo jest wyrwane z kontekstu i zupełnie nie precyzyjne i wprowadza zamieszanie :?:

Pozwoliłem sobie przetłumaczyć z oficjalnej strony WRC tą część wypowiedzi. Według mnie zupełnie inny wydźwięk:

Patrząc wstecz na rajd, mam mieszane uczucia. Oczywiście jestem bardzo zadowolony z osiągów moich i Nicolasa i bardzo zadowolony z osiągów naszego auta oraz pracy naszego zespołu. Jestem bardzo wdzięczny za to. Ale z drugiej strony, jestem zawiedziony ponieważ byliśmy wyraźnymi liderami rajdu i najsilniejszym zespołem przed małym błędem z dużymi konsekwencjami.
Nawet Sebastien Ogier wypadł dwa razy, miał jednak więcej szczęścia od nas, ale jest to częścią rajdów tak naprawdę.
My też mieliśmy szczęście w przeszłości. Po prostu nie tym tym razem kiedy naprawdę na to zasługiwaliśmy.
- Thierry Neuville

Kontekst rzeczywiscie zupenie inny. Dziennikarz nie podal swojego zrodla. Srki. Wiecej nie bede go cytowac.

David Evans zastanawia sie nad forma Citroena odnoszac sie do debiutu ich nowego samochodu. Przed rajdem Kris byl stawiany jako glowny rywal Ogiera do wygranej w Monte Carlo. Nie tylko na vote- stronach, ale i przez wielu dziennikarzy siedzacych w branzy. To co sie wydarzylo tydzien temu, bylo najgorszym scenariuszem z mozliwych. Problemow masa, a do tego wszystkiego swietny wynik DS3 z 2011 roku z silnikiem, ktory ma wiele podobienstw do tego, ktory startowal jeszcze dekade wczesniej. Niestety historia nie skonczyla sie tylko na bledach zawodnikow. Doszly do tego dwa rozne problemy z C3-kami, ktore byly przeciez najdluzej rozwijanym samochodem, i chyba tempo, ktore nie zachwycalo.

Historia Citroena i jego debiutow dostarczala mnostwo powodow do optymizmu. W 2002 roku Loeb byl zdecydowanie najszybszy na trasach tego rajdu, kiedy zespol debiutowal w pelnym cyklu mistrzostw. W 2007, po roku przerwy poswieconym na rozwoj nowego WRC, Monte przynioslo dla francuzow miejsca 1-2 za kierwonica C4. A DS3? Wygral z swoje pierwsze MC z przewaga niemal 3 minut. Co sie wydarzylo wiec w tegorocznym debiucie? Kazdy z kierowcow M - Sportu wygral odcinek specjalny. Neuville udowodnil, ze i20 potrafi byc bardzo szybkie, wygrywajac najwieksza ilosc oesow w rajdzie. Nawet Toyota, ze starym Hanninenem i majacym za soba ciezki sezon Latvala, pokazala sie z bardzo dobrej strony w zupelnie swiezym samochodzie, stworzonym przez calkowicie nowy zespol. Cos poszlo nie tak. Jeden rywal podobno powiedzial nawet, ze przyjechali (Citroen) z zeszlorocznym samochodem turystycznym ;).

Matton stwierdzil, ze oczekiwali lepszego weekendu. Pomijajac bledy kierowcow, ciezko jednak sadzic, ze Meeke i Lefebvre walczyliby o zwyciestwo.

Zdanie, ktore bylo mowione juz milion razy brzmi: Monte jest jedna z najbardziej nieprzewidywalnych rund sezonu. Wszystko w tym rajdzie jest kompromisem. Oraz hazardem. Slaba forma samochodu na Monte nie musi byc wypadkowa na caly rok.

Testy C3 odbyly sie wylacznie w suchych warunkach, co przenioslo sie na slabe czasy na oesach pokrytych lodem i sniegiem. Ogladajac proby tego samochodu w zeszlym roku w GB, Evans jest przekonany, ze jest to wylacznie problem dotyczacy tej rundy. Pewnie dlatego Meeke pozostaje tak optymistyczny odniosnie kolejnych rund: "Mozesz testowac i testowac, ale tak naprawde na rajdzie uczysz sie najwiecej i podczas tej rundy nauczylismy sie bardzo wiele. Wciaz jestem bardzo podekscytowany nadchodzacym sezonem. Mielismy kilka asfaltowych testow na mokrym i suchym przed Monte, ale najwiecej jezdzilismy po sniegu i szutrze. Podczas Szwecji bedziemy tam, gdzie powinnismy byc"
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez Kajtofan » piątek, 27 sty 2017, 09:09

W Citroenie to nie samochód jest problemem, tylko kierowcy.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » piątek, 27 sty 2017, 17:46

http://www.wrc.com/en/wrc/news/january- ... 2-12-.html
Jak dla mnie obecny układ jest idealny a Ford może niech wejdzie/wróci do innej serii F1/WEC
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez Tomek K » piątek, 27 sty 2017, 18:20

To możesz wspomóc M-Sport kasą jak jest idealnie i producent im niepotrzebny.
www.RallyMedia.pl
Avatar użytkownika
Tomek K
A5
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 25 sty 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron