Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » wtorek, 22 paź 2019, 13:19

Wiadomo, że kasa misiu kasa, ale tak jak napisałem, na Dakar miał motywację. Wiadomo nie ten budżet i to tylko jeden start, a nie cały sezon :)
No nic, ale uważam, że szansa na tytuł w WRX w tym roku Loebowi nieco uciekła :)
Mad Max napisał(a):[...]nie oznacza że w 2020 nie zobaczymy go ponownie w WRX - taki Dream Team Loeb-Solberg to by było coś :wink:

Na Pettera nie ma co chyba liczyć, ale Olivier czemu by nie :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » piątek, 25 paź 2019, 22:32

Ogier głupio zrobił, że wrócił do Citroena. W Fordzie z palcem w tyłku walczył by o majstra do ostatniego kilometra. Zresztą wystarczy zobaczyć jak jeździ Evans ;) gdyby nie kontuzja, to byłby 4 z dużą przewagą nad resztą. Suninen świetne wyniki a jeździ dopiero drugi sezon w WRC. Mam nadzieję, że Ford po zamknięciu programu WEC wróci do rajdów.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Rules » piątek, 25 paź 2019, 23:05

Może przesadzam, ale poszedł do Citroena, bo sypnęli grubą kasą, fura wiedział że będzie cienka, a teraz udaje zdziwionego.
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » sobota, 26 paź 2019, 07:59

Hmm, ciekawe jak "obliczliście" cienkość tej fury? Pytanie oczywiście retoryczne, natomiast zaskakujące jest to, że po tylu latach obserwacji rajdów nadal można z nich nic nie rozumieć. Wobec tego nie dziwią mnie już pytania Januszy typu "na jakim biegu wchodzi się w zakręt?", skoro takie herezje można znaleźć na forum tyczącym się motorsportu.

Pozdrawiam serdecznie
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » sobota, 26 paź 2019, 10:41

ciekawostka - teraz pytanie ile w tym prawdy
https://pl.motorsport.com/wrc/news/tana ... m/4586266/
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Rules » sobota, 26 paź 2019, 11:25

T_1 napisał(a):Hmm, ciekawe jak "obliczliście" cienkość tej fury? Pytanie oczywiście retoryczne, natomiast zaskakujące jest to, że po tylu latach obserwacji rajdów nadal można z nich nic nie rozumieć. Wobec tego nie dziwią mnie już pytania Januszy typu "na jakim biegu wchodzi się w zakręt?", skoro takie herezje można znaleźć na forum tyczącym się motorsportu.

Pozdrawiam serdecznie


Hmm, "obliczyć" można to na podstawie obserwacji o których sam wspomniałeś, ale których sam chyba nie czynisz... Z Cytryną nie mógł "dogadać się" Meek, chociaż sam go budował, Lappi w ogóle nie może się odnaleźć, a Ogier od jakiegoś czasu nie ukrywa, że dobrze nie jest... ale na pewno fura jest petarda, tylko kierowcy słabi...
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » sobota, 26 paź 2019, 15:05

Rules napisał(a):
T_1 napisał(a):Hmm, ciekawe jak "obliczliście" cienkość tej fury? Pytanie oczywiście retoryczne, natomiast zaskakujące jest to, że po tylu latach obserwacji rajdów nadal można z nich nic nie rozumieć. Wobec tego nie dziwią mnie już pytania Januszy typu "na jakim biegu wchodzi się w zakręt?", skoro takie herezje można znaleźć na forum tyczącym się motorsportu.

Pozdrawiam serdecznie


Hmm, "obliczyć" można to na podstawie obserwacji o których sam wspomniałeś, ale których sam chyba nie czynisz... Z Cytryną nie mógł "dogadać się" Meek, chociaż sam go budował, Lappi w ogóle nie może się odnaleźć, a Ogier od jakiegoś czasu nie ukrywa, że dobrze nie jest... ale na pewno fura jest petarda, tylko kierowcy słabi...


Przy ilości czynników, które w rajdach składają się na wynik, daleki byłbym od stwierdzenia, że Ogier nie obroni tytułu, bo C3 WRC jest "cienka". Zwłaszcza w kontekście porównania z Fordem, gdzie 2 ostatnie tytuły Seb wyjeździł raczej regularnością i cwaniactwem niż niszczycielskim tempem. Wystarczy popatrzeć na ilość wygranych oesów w sezonie, zarówno w 2017, jak i w 2018 Ogier w tej statystyce jest daleko za Tanakiem i Neuvillem. W 2017 przebili go jeszcze Latvala i Evans. W tym sezonie te statystyki wyglądają dla Francuza bardzo podobnie i de facto nie wiem na jakiej podstawie można stwierdzić, że w Fordzie to by było, a w Citroenie to nie jest, bo auto słabe. To raczej Tanak jest w tym sezonie zabójczo szybki i skuteczny niż Ogier jakoś wyraźnie słabszy.

Co do Meeke'a to patrząc po rezultatach końcowych i ilości dzwonów, z Toyotą też ma problem się dogadać. Z kolei emerytowany Seb Loeb potrafił wsiąść w przerwie między lunchem, a piwem w C3 i z marszu wygrać rajd. Nie upieram się, że C3 WRC to najlepsze auto w stawce, tylko zwracam uwagę, że ta interpretacja tak naprawdę jest bardzo trudna, bo składa się na nią za wiele czynników, wobec których rzucanie takich stwierdzeń, że C3 jest "cienka" jest co najwyżej zabawne. Chyba, że Panowie testowali te auta i mogą się wypowiedzieć z pierwszej ręki, ja nie.

Pozdrawiam
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » sobota, 26 paź 2019, 20:00

Nic o cienkości fury nie pisałem ;) Więc tylko kolega Rules, to stwierdził.
Napisałem, że pakiet Forda jest lepszy niż Citroena i tyle. Mniej awarii, to główny plus Forda.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Rules » sobota, 26 paź 2019, 20:28

T_1, co Cię tak zabolało? Masz Citroena, czy samo słowo "cienki"? Szanuje to, że się z tym nie zgadzasz, ale nie musisz mnie wyzywać od "Januszy", hereryków i sarkastycznie pytać czy jeździłem autem WRC. Uważam, że forum tematyczne jest od wypowiadania własnych opinii i że niekoniecznie musi być ona ubrana w piękne kulturalne słowa... Oczywiście mógłbym stwierdzić że C3 WRC jest np: samochodem mimozowatym, jednakże stwierdzam, że forum nie od tego jest aby ubierać własne opinie w piękne slowa, lecz aby podzielić się własnym zdaniem. A moim zdaniem samochod zespołu który wraca po roku przerwy poświęconej na jego budowę, który nie zdobywa żadnego tytuły w ciągu następnych klika lat jest... cienki.
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » sobota, 26 paź 2019, 21:40

Forum jest po to żeby pisać!

Wydaje mi się, że w Citroenie kuleje jeszcze zarządzanie tym wszystkim, na pewno jest dużo lepiej jak za Mattona ale perfekcji jeszcze nie ma, oczywiście to swego czasu potentat ale wiadomo, że różnie to się potoczyło w ostatnich latach, progres zrobili, a może to właśnie ta "regularność" Seba.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez Rules » sobota, 26 paź 2019, 22:10

Co myślicie o najnowszych transferowych plotkach? Sam nie wiem co powiedzieć o Tanaku, z jednej strony odejście z zespołu który daje Ci "zwycięski" (prawdopodobnie) samochód jest nierozsądne, z drugiej jeśli w grę wchodzą duże pieniądze...
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Re: Świat WRC

Postprzez T_1 » niedziela, 27 paź 2019, 02:01

Rules napisał(a):T_1, co Cię tak zabolało? Masz Citroena, czy samo słowo "cienki"? Szanuje to, że się z tym nie zgadzasz, ale nie musisz mnie wyzywać od "Januszy", hereryków i sarkastycznie pytać czy jeździłem autem WRC. Uważam, że forum tematyczne jest od wypowiadania własnych opinii i że niekoniecznie musi być ona ubrana w piękne kulturalne słowa... Oczywiście mógłbym stwierdzić że C3 WRC jest np: samochodem mimozowatym, jednakże stwierdzam, że forum nie od tego jest aby ubierać własne opinie w piękne slowa, lecz aby podzielić się własnym zdaniem. A moim zdaniem samochod zespołu który wraca po roku przerwy poświęconej na jego budowę, który nie zdobywa żadnego tytuły w ciągu następnych klika lat jest... cienki.


Nic mnie nie zabolało, tylko uważam, że przy tak dużej złożoności tego sportu, nazwanie auta którym wygrywa się oesy i rajdy "cienkim" jest trochę astrologią. Ogólnie to ocenianie prędkości rajdówek przy tak wyrównanym poziomie wydaje mi się trochę wróżeniem z fusów, ale oczywiście masz prawo uważać, że umiesz to ocenić, ja tego nie kupuję. Przypomina mi to dyskusję, w której ktoś stwierdził, że Hyundai ma słabe R5, bo Sordo przegrał na Barumce z Kopeckym i Lukyanukiem :D

Nie mam Citroena ;)

Wszystkiego dobrego ;)
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 27 paź 2019, 10:32

najkrócej jak mógłbym scharakteryzować obecne samochody to wygląda na to, że Toyota ma przewagę nad resztą stawki jeśli chodzi o prędkość. Może nie dużą, bo tam główną różnicę robi Tanak i moim zdaniem on jest po prostu najszybszy z całej obecnej stawki.
Pozostali- Hyundai, Citroen, Ford moim zdaniem obecnie są na bardzo zbliżonym poziomie ale decydują szczegóły- jakieś ustawienie na rajd, testy przed rajdem itp.

Jeszcze rok temu Hyundai miał problemy z nastawami na rajdy, był też dość kruchy- urwane koła 2-3 zawodników w tym samym miejscu gdzie inni przejeżdżali, urwane koło TN na Katalonii. Przed 2017 Hyundai w ogóle był dość słaby jeśli chodzi o prędkość i niezawodność. Być może do i20 ciężko się dostosować. Mikkelsen na szutrze już lepiej sobie radzi ale na asfalcie mimo drugiego sezonu jest słabiutko. Ewidentnie nie leży mu ten samochód, a przecież jeździł już różnymi (choćby w C3 walczył o wygraną w Niemczech). Loeb na asfalcie też tak średnio, choć akurat on wsiada w auto rzadko, obecnie po 4mcach bez jazdy więc trudniej go porównać- na szutrze przy dobrych oponach w piątek zdeklasował jednak stawkę na 40km osie.

Citroen może miał coś w początkowej fazie, wydaje się że przynajmniej od roku nie mają problemów, co nawet pokazał Loeb. Te mityczne problemy z odklejaniem tyłu to wg. mnie tylko usprawiedliwianie się Krisa. Teraz też tłumaczy się, że zblokowało mu koła, podbiło na górce no i wpadł w bandę. Trudno oceniać auto po samych wynikach bo w sumie w cytrynie jak na razie ma więcej pkt niż Thierry i pewnie skończy tak sezon, a więc jak w 2017 i 2018 przed Thierrym. W fordzie Seb miał na tyle szczęścia, że korzystał z błędów TN (Monte i Szwecja -50pkt) a jednocześnie jeździł mega regularnie, czasem wygrywał, korzystał z team orders, miał 2 samochody do pomocy. W tym roku swój tytuł przegrał w Szwecji ale nie można powiedzieć, że w Fordzie by wygrał- może tak, może nie moim zdaniem nie samochód był decydujący, a to że w 2017 TN popełnił 2 błędy na -50pkt, Tanak był z nim w jednym teamie i wiem że trudno to sobie teraz wyobrazić i przypomnieć ale przed 2017 nikt nie brał Tanaka jako kierowcę który będzie wygrywał rajdy i walczył o tytuł, to było zaskoczenie po Monte (3ci, byłby 2gi gdyby nie awaria). W 2018 Ott wjeździł się w Yarisa od pierwszym km/os i miał wszystko żeby wygrać tytuł. Nie pomógł jednak błąd w WB. W tym roku jego przewaga byłaby znacznie większa gdyby nie problemy z Yarisem.

Najbardziej stabilny, równy, szybki i niezawodny jest Ford tylko trochę nie ma kierowców, którzy mogą to pokazać- Evans błyszczy tylko w niektórych rajdach (w tym roku Katalonia, WB), Suninen jeszcze jest młody więc wyniki są jakie są. U nich jak za każdym razem, problemem niestety może być kasa- jeśli jej brakuje po 2-3 latach zaczynali odstawać więc w przyszłym roku może być licho (Citroen już ma poprawki na 2020).

Stawka jest więc mocno wyrównana, więc trzeba sobie zdawać sprawę że gdy mówimy że ktoś ma słaby samochód to trzeba sobie uzmysłowić, że to nie jest takie porównanie jak Polo WRC do Mini z MotorSport Italia :)
Śmiem nawet twierdzić, że WV wcale nie miałby najlepszej rajdówki. Owszem pod kątem tego, że Seb zrobił ją dla siebie, byłaby niezawodna, szybka w jego rękach, całej organizacji pracy byliby pewnie najlepsi ale prędkość mieliby podobną jak pozostali. Podsumowując- Ogier radzi sobie równie dobrze jak w ostatnich latach, a o prawdopodobnym tytule Otta zdecydowało to, że obiektywnie jest najszybszy i najbardziej regularny na każdej nawierzchni. Do tego ma min, lepszy samochód, stabilniejszy w większości warunków. To dałoby mu nawet więcej pkt przewagi w tym roku, jednak yaris jest też kapryśny i lubi się sknocić (w Hiszpanii awaria skrzynki u Takamoto).
Jeśli Ott poszedł do Hyundaia to jestem ciekawy jak rozwiązał podział kierowców na nr 1 i 2 z TN.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez TITISE » niedziela, 27 paź 2019, 10:51

Poratuje ktoś linkiem do PS z Katalonii ?
TITISE
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): środa, 14 sty 2009, 21:38
Lokalizacja: Col de Turini

Re: Świat WRC

Postprzez Aro90 » niedziela, 27 paź 2019, 12:09

TITISE napisał(a):Poratuje ktoś linkiem do PS z Katalonii ?

idzie tez przedostani oes :wink:
https://www.twitch.tv/muhkel768?fbclid= ... wMg-MiaXJE
Aro90
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron