Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez bialazzz » środa, 27 cze 2007, 22:03

A gdzie jest napisane, ze zniknie nazwa WRC i silniki turbo? W tytule newsa jest "rychly koniec WRC", ale jest to slogan bez szczegulow. Moze chodzi tylko o zmiane specyfikacji, a moze rzeczywiscie koniec takiej kategorii w ogole. Co do samochodów z turbo to jest napisane:
Uzgodniono, iż od 2012 roku samochody startujące w mistrzostwach świata - z napędem 4x4 i silnikiem turbo - będą bazować na specyfikacji grupy N oraz Super 2000
z czego wynika, ze turbo zostaje
Avatar użytkownika
bialazzz
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela, 2 kwi 2006, 19:39


Postprzez schwepes » środa, 27 cze 2007, 22:38

Dokładnie, nigdzie nie jest wspomniane o zakazie turbo. W końcu muszą zostawić furtkę na wprowadzenie turbodiesli jako najwyższej klasy w MŚ ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez misiek_wrc » środa, 27 cze 2007, 23:29

No cóż troszkę nowości zafunduje nam federacja :) Jestem absolutnie za zmniejszeniem ilości rajdów w MŚ. 12 to odpowiednia liczba, tak mi się wydaje, ciekawym pomysłem byłoby rotacja przynajmniej 2 rajdów w kalendarzu tak dla podniesienia rywalizacji organizatorów jak i widowiskowości mistrzostw.
Małym minusem zmniejszenia liczby rajdów jest to, że nasze szanse na organizację MŚ w przyszłości jednak znacząco się oddalają. Wydaje mi się, że jeżeli nie będziemy organizować w przyszłym roku eliminacji to sytuacja aby spotkać czołówkę MŚ radykalnie sie oddala. Ale ja jestem optymistą i wierzę że wszystko się jeszcze ułożyć po Naszych myślach ;)
Co do wycofanie klasy WRC tu jednak bardzo ubolewam, zdaje sobie sprawę że ciąć koszty należy i to radykalnie ale urok WRC nic nie przebije. Niestety jestem zbyt młody aby pamiętać grupę B, a przynajmniej nigdy jej w akcji nie widziałem, to utwierdzam się w przekonaniu że widowiskowość jednak drametralnie spadnie i nie jestem do końca pewny słuszności tego posunięcia przez FIA.
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez MSG Racing » środa, 27 cze 2007, 23:53

Hej zaraz zaraz, a gdzie jest napisane ze nie będzie WRC?
WRC będą sie opierały homologacje S2000 lub N4. W przypadku N4 nie widzę zbytnio problemu ale w S2000 jest kolidujący przepis. WRC nie może być krótsze niż 4000mm a S2000 są robione z dużo mniejszych aut.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez misiek_wrc » czwartek, 28 cze 2007, 00:06

"... Od 2012 roku najmocniejsze samochody będą musiały bazować na autach S2000 lub grupy N... "

Wydaje mi się że tu mamy odpowiedź. :? :?:
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 28 cze 2007, 08:14

starajcie sie czytac ze zrozumieniem. Pisze jak byk że WRC zostaje tylko zmieni sie koncepcja jego budowy. bedzie turbo, bedzie 4x4 wiec nie ma co plakac! a to ze bedzie homologowany na bazie N4 lub S2000 to dobrze. Kiedys tez tak bylo z Agrupą. miesiac temu w podobnym newsie bylo opisane na jakiej zasadzie mialo by sie to odbywać: - rozbudowa poprzez odpowiednie kity. Więc WRC zostanie a i tak bedzie szybsze i mocniejsze od S2000 czy eNek. wg mnie pomysł udany. a jak bedzie taniej to moze i frekwencja wzrośnie.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 28 cze 2007, 08:28

MSG Racing napisał(a):Hej zaraz zaraz, a gdzie jest napisane ze nie będzie WRC?
WRC będą sie opierały homologacje S2000 lub N4. W przypadku N4 nie widzę zbytnio problemu ale w S2000 jest kolidujący przepis. WRC nie może być krótsze niż 4000mm a S2000 są robione z dużo mniejszych aut.


wg obecnych przepisów to masz racje ale ide o zalad ze do 2012 roku przepisy zostaną znacznie zmienione, przeciez seryjne auta niejednokortnie sa szersze niz 1800 mm co jest obecnie limitem w WRC - nonsens:)
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Marmetal » czwartek, 28 cze 2007, 13:55

Też mi się wydaje, że auta WRC zostaną, tylko przybiorą inną formę i będą budowane na innych zasadach. Zresztą ktoś z FIA mówił, że nazwa "WRC" dla najlepszych rajdowych aut zostanie, bo się przyjęła i przywołuje jednoznaczne skojarzenia. To dobrze. Poza tym liczba rund MŚ w ilości 12 jest również dobrym pomysłem. Będą roszady, co roku inne rajdy, rywalizacja organizatorów, zwiększenie poziomu rozgrywek. Na pewno dojdą nowi producenci po takim cięciu kosztów. Przyszłość rajdowych mistrzostw świata rysuje się w jasnych kolorach, jestem optymistycznie nastawiony do tych zmian. Mogą wrócić wspaniałe rajdy.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez kremer » niedziela, 1 lip 2007, 22:25

na fince 26 wurców :) w tym 4 lancki :D bedzie yechane !
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 3 lip 2007, 19:58

a mnie ciekawi jaki to bieżnik wymyśli Pirelli do nowych sfaltowych opon na przyszły rok :?:
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez rallyspeed » piątek, 20 lip 2007, 22:23

Właśnie na crash.net pojawił sie wywiad z Solbergiem, który zdradzil że Subaru uporało się ze swoim największym problemem i chcą wygrywać rajdy.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Marmetal » sobota, 21 lip 2007, 16:52

No oby to była prawda, od dawna czekam na zwycięstwo Solberga i Subaru w eliminacji MŚ. W Niemczech i na asfaltach na to nie liczę, ale na szutrach Petter jest szybki, Chris też nieźle sobie radzi. Zatem trzymam kciuki.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez speedyzxz » wtorek, 24 lip 2007, 11:35

Chris pokazał w Monte Carlo ze jest szybszy na afaltach od Pettera
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez Gucio » wtorek, 31 lip 2007, 22:13

http://www.rallyonline.pl/index.php?1&m ... s&&s=11887
Ja tylko Marcusowi życze zdobycia tytułu i wtedy jest to wymarzony czas na odejście na emeryturkę :)
świetny zawodnik jednym słowem!
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez dwrc » wtorek, 31 lip 2007, 22:19

Gucio napisał(a):http://www.rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=11887
Ja tylko Marcusowi życze zdobycia tytułu i wtedy jest to wymarzony czas na odejście na emeryturkę :)
świetny zawodnik jednym słowem!


Hehe ja też mu tego życzę :wink: Odejść w szczycie sławy to jest to :!:
Marcus to chyba jeden z nielicznych zawodników który zasługuje no zdobycie tytułu :wink:
No i ten Loeb ale to już nudne tylko Loeb Loeb ... :wink:
Avatar użytkownika
dwrc
A5
 
Posty: 507
Dołączył(a): sobota, 2 wrz 2006, 12:43
Lokalizacja: LUDWIKOWICE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron