Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 16 lis 2018, 12:03

Dokładnie, Loeb nic nie musi, jak coś chce zrobić to to zrobi i już. Brak startów w cross country w tym roku to pokłosie decyzji o wycofaniu się Peugota z rajdów terenowych.
Co do Monte to Panseri rok temu dał radę to może i Loeb i Elena dadzą radę, chociaż wątpię w taki scenariusz. Zapewne wiele zależy od tego co się uda ugrać w temacie WRX.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Re: Świat WRC

Postprzez Cendra » piątek, 16 lis 2018, 12:18

Panseri potem przyznał, że to było wariactwo i tego nie powtórzy. Na jednej z dojazdówek był tak padnięty, że spał w jadącej rajdówce...
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » piątek, 16 lis 2018, 23:16

woocasch napisał(a):Jednak skoro już wspomniałeś o tym że Seb ma swój własny zespół rajdowo-wyścigowy, to sprawdź jakim samochodem w tym roku startują Huff i Bennani w WTCR w barwach Sébastien Loeb Racing.
Zupełnie zapomniałem o tej serii.
W mojej wypowiedzi odnośnie Loeba bardziej chodziło mi o to że Seb w mojej opinii należy do bardzo zdecydowanych ludzi i zazwyczaj nie zmienia swoich decyzji (chyba że o czymś znowu zapomniałem) dlatego jak powiedział że na cały sezon nie wróci to raczej tak będzie i wizja kolejnego tytułu mistrza świata raczej tego nie zmieni - szczególnie że obecnie lista zawodników którzy o tego mistrza są w stanie walczyć i realnie walczą jest znacznie dłuższa niż w czasach kiedy regularnie startował.

Witcher1990 napisał(a):Tak na prawdę to sam Seb nie ma sprecyzowanych planów tzn. na tą chwilę wszyscy w tym pewnie i on zakładają epizodyczne starty np Monte, Meksyk + asfalty i kilka innych łącznie powiedzmy 6 rund.
Ale skąd wiesz gdzie on będzie po pierwszych 2-3 rundach? Jeśli wygra dwie z nich to kto wie czy nie postara się o to żeby dokończyć sezon w pełnym wymiarze- niby się zarzeka, że cały kalendarz go nie interesuje ale kto wie co przyniesie życie?
Sorry ale to jest gdybanie jeszcze większe od mojego - 6rund?? skąd ta ilość skoro od czasu zakończenia kariery (regularnych startów w WRC) max w sezonie jechał 3 - i nie wierzę żeby to się w tym sezonie zmieniło tym bardziej że sam zainteresowany wielokrotnie powtarzał że pełen sezon go nie interesuje. Od dłuższego czasu widać że Loeb rajdy traktuje bardziej na luzie, a jak ma ochotę pohasać to wyciąga z garażu swoje 306 MAXI i je wietrzy.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » sobota, 17 lis 2018, 01:59

Cendra napisał(a):Panseri potem przyznał, że to było wariactwo i tego nie powtórzy. Na jednej z dojazdówek był tak padnięty, że spał w jadącej rajdówce...

Jest jedna zmiana. W tym roku dwa dni więcej jest przerwy między imprezami. Poza tym Dakar ma mniej etapów.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » sobota, 17 lis 2018, 13:34

Loeb na cały sezon raczej nie wróci, pojedzie raczej w stylu Gillesa Panizzi czyli tylko te rajdy w których jestem bardzo dobry i dobrze się czuję ;)
Trochę mi brakuje czasów gdzie niemal każdy zespól miał w zespole miał specjalistę od asfaltu ;)

Wracając do sezonu 2019 to pewnie wyjdzie tak:
Toyota: Tanak, Latvala, Meeke.
Hyundai: Neuville, Sordo, Mikkelsen(nie wiem po co go trzymają, najgorszy sezon w WRC i patrząc po jego zdobyczach pkt to w zasadzie Sordo powinien mieć pełny sezon), Paddon - chociaż tu znak zapytania bo niczego nie podpisał i jakoś nic nie pokazał w tym sezonie - obstawiam, że kariera potoczy się tak jak u Atkinsona.
M-Sport: Sunninen, Evans/Ostberg/Breen/Paddon. Szybciej zobaczę Kubicę w Williamsie na starcie pierwszego wyścigu F1 w 2019 niż Loeba na Monte Carlo w Fieście ;)
Citroen: Ogier, Lappi, Loeb i Ostberg/Breen na zmianę. Bo Lefebvre zostaje chyba w WRC2 nadal?
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez iceman150 » niedziela, 18 lis 2018, 18:56

Najciekawszy sezon od wielu lat. Naprawdę mam nadzieję że taki stan rzeczy utrzyma się i w przyszłym sezonie.
W tym roku nie przeszkadza mi nawet, że po raz kolejny wygrał Ogier, bo nie wykonał tego w takim stylu jak do tej pory. Walka była wyrównana i tak naprawdę w Australii mogło być różnie.
Co do zakończenia sezonu też wolałbym Walię.
Mam nadzieję że w 2019 żaden zespół nie będzie miał wielkiej przewagi, oraz że M-Sport będzie jeszcze w stanie nawiązywać walkę. Tak naprawdę w tym roku po za Ogierem nie błyszczeli.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Świat WRC

Postprzez kostek45 » niedziela, 18 lis 2018, 20:11

Seraf napisał(a):Loeb na cały sezon raczej nie wróci, pojedzie raczej w stylu Gillesa Panizzi czyli tylko te rajdy w których jestem bardzo dobry i dobrze się czuję ;)
Trochę mi brakuje czasów gdzie niemal każdy zespól miał w zespole miał specjalistę od asfaltu ;)

Wracając do sezonu 2019 to pewnie wyjdzie tak:
Toyota: Tanak, Latvala, Meeke.
Hyundai: Neuville, Sordo, Mikkelsen(nie wiem po co go trzymają, najgorszy sezon w WRC i patrząc po jego zdobyczach pkt to w zasadzie Sordo powinien mieć pełny sezon), Paddon - chociaż tu znak zapytania bo niczego nie podpisał i jakoś nic nie pokazał w tym sezonie - obstawiam, że kariera potoczy się tak jak u Atkinsona.
M-Sport: Sunninen, Evans/Ostberg/Breen/Paddon. Szybciej zobaczę Kubicę w Williamsie na starcie pierwszego wyścigu F1 w 2019 niż Loeba na Monte Carlo w Fieście ;)
Citroen: Ogier, Lappi, Loeb i Ostberg/Breen na zmianę. Bo Lefebvre zostaje chyba w WRC2 nadal?


Paddon w 7 startach nazbierał prawie tyle samo punktów, co Mikkelsen przez cały sezon. (Miejsca HP: 5/X/4/4/3/7/2)
Niestety Andreas był najsłabszym zawodnikiem Hyundai w tym sezonie spośród ich czterech kierowców. Jeżeli AM dostanie pełny sezon a Sordo z Paddonem po kilka startów to będzie to dziwna decyzja.

Fajnie wyglądają te możliwe składy choć martwię się o punkty M-Sportu bez Seba. Mogą "citroenować" w przyszłym roku.
Avatar użytkownika
kostek45
A5
 
Posty: 823
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 08:23
Lokalizacja: Świdnica

Re: Świat WRC

Postprzez Honiclbr » poniedziałek, 19 lis 2018, 20:04

kostek45 napisał(a):
Seraf napisał(a):Loeb na cały sezon raczej nie wróci, pojedzie raczej w stylu Gillesa Panizzi czyli tylko te rajdy w których jestem bardzo dobry i dobrze się czuję ;)
Trochę mi brakuje czasów gdzie niemal każdy zespól miał w zespole miał specjalistę od asfaltu ;)

Wracając do sezonu 2019 to pewnie wyjdzie tak:
Toyota: Tanak, Latvala, Meeke.
Hyundai: Neuville, Sordo, Mikkelsen(nie wiem po co go trzymają, najgorszy sezon w WRC i patrząc po jego zdobyczach pkt to w zasadzie Sordo powinien mieć pełny sezon), Paddon - chociaż tu znak zapytania bo niczego nie podpisał i jakoś nic nie pokazał w tym sezonie - obstawiam, że kariera potoczy się tak jak u Atkinsona.
M-Sport: Sunninen, Evans/Ostberg/Breen/Paddon. Szybciej zobaczę Kubicę w Williamsie na starcie pierwszego wyścigu F1 w 2019 niż Loeba na Monte Carlo w Fieście ;)
Citroen: Ogier, Lappi, Loeb i Ostberg/Breen na zmianę. Bo Lefebvre zostaje chyba w WRC2 nadal?


Paddon w 7 startach nazbierał prawie tyle samo punktów, co Mikkelsen przez cały sezon. (Miejsca HP: 5/X/4/4/3/7/2)
Niestety Andreas był najsłabszym zawodnikiem Hyundai w tym sezonie spośród ich czterech kierowców. Jeżeli AM dostanie pełny sezon a Sordo z Paddonem po kilka startów to będzie to dziwna decyzja.

Fajnie wyglądają te możliwe składy choć martwię się o punkty M-Sportu bez Seba. Mogą "citroenować" w przyszłym roku.


Linda Jackson mówiła podczas Rajdu Katalonii, że Loeb może dzielić auto z Breenem, więc z układanki raczej wypada Ostberg.
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » poniedziałek, 19 lis 2018, 21:39

Ostberg sprzedał swoja Fieste, więc pewnie jest spokojny o miejsce u Malcolma.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 19 lis 2018, 23:35

MIkkelsen ma trudny sezon to fakt. Na asfalcie i niektórych rundach szutrowych ewidentnie nie może dogadać się z samochodem. Do tego kilka błędów i awarii skutkuje tym co widzimy.

Przypominam tylko, że w jego pierwszym sezonie startów w WV też wiele osób zadawało pytanie "co on tam robi" ze względu na spokojne tempo i zbieranie doświadczenia w samochodzie WRC po czym w kolejnych latach wygrywał rajdy i zdobył 3cie miejsce na koniec sezonu. Hirvonen w 2010 roku również miał olbrzymią zapaść formy po to, żeby w 2011 walczyć o tytuł do ostatniego rajdu. I zdobyłby tytuł gdyby tylko rajd ukończył (Loeb miał wypadek na dojazdówce z kibicem).

Także wstrzymajcie się ze zwalnianiem AM bo to moim zdaniem za szybko- zwłaszcza, że Citroenem np w Niemczech zdobył 2gie miejsce więc celuje, że nie może się dogadać z samochodem. Latvali ustawienie WV Polo zajęło pół roku, może AM potrzebuje roku? A może problem jest po prostu z samochodem? Ileż to razy TN miał problem z nastawami pierwszego dnia i wyczuciem?
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez kij » wtorek, 20 lis 2018, 14:56

Generalnie to patrząc na punkty, to zmieniło się o tyle, że przejście Otta do Tommiego zamieniło miejscami Toyotę i M-Szport. Toyota zyskała ok 100 pktów, M-Szport stracił ok. 100 pktów. Hyundai i Cytryna zostały praktycznie z tym samym co w zeszłym roku.
Nawet pierwsza trójka indywidualnie a i JML 4-ty do tego, wylądowała na koniec z niewielkimi różnicami punktowymi w stosunku do roku zeszłego.

Więc wygląda że sezon skończył się praktycznie dokładnie jak w zeszłym roku.
Jedna różnica. Ogi pokazał że potrafi też skutecznie gonić lidera, nie tylko bronić fotela lidera ;)
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 307
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24

Re: Świat WRC

Postprzez slivex » wtorek, 20 lis 2018, 18:20

http://rajdy.autoklub.pl/news/wraca-tem ... -wrc,89303

ktoś mi wyjaśni o co tu chodzi? chcą wprowadzić odcinkowe ograniczenie prędkości na OSie? Jaki to ma sens? tylko po to żeby zmniejszyć średnią prędkość na odcinku? czemu to służy? czy ja czegoś kompletnie nie zrozumiałem?
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » środa, 21 lis 2018, 13:30

slivex napisał(a):http://rajdy.autoklub.pl/news/wraca-temat-wirtualnych-szykan-w-wrc,89303
ktoś mi wyjaśni o co tu chodzi? chcą wprowadzić odcinkowe ograniczenie prędkości na OSie? Jaki to ma sens? tylko po to żeby zmniejszyć średnią prędkość na odcinku? czemu to służy? czy ja czegoś kompletnie nie zrozumiałem?
Zamiast podzielić oes na dwie częsci to robią takie cyrki - głupota do kwadratu... a zapomniałem że teraz jest taki trend że oes ma być w ch*** długi bo zrobić trzy oesy ale krótsze to wstyd i wiocha na całego.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 21 lis 2018, 13:51

Te "wirtualne szykany" to jakiś debilizm do kwadratu! Rajdy na regularność wyglądają nieco inaczej, a tutaj mamy WRC, gdzie najlepsi z najlepszych kierowców rajdowych ścigają się topowymi samochodami rajdowymi. Jeżeli średnie prędkości są za wysokie to można pomyśleć o ogólnej zmianie trasy. Tak jak napisał Mad Max można podzielić odcinki, wywalając najszybsze fragmenty lub po prostu poszukać innych tras. Ale szczerze to nie rozumiem tego mitu wiążącego "średnią prędkość" z bezpieczeństwem. Przecież wypadki śmiertelne w MŚ zdarzały się też na "wolnych" rajdach, typu Monte Carlo, Korsyka czy GB, a nie tylko utożsamianych z wysoką prędkością jak Finlandia czy Szwecja. Odcinki specjalne dlatego odbywają się po zamkniętych drogach, żeby po nich możliwie szybko jechać, a nie wirtualnie zwalniać.
Osobną kwestią byłby system "elektronicznej żółtej flagi" czy jakiś "wirtualny samochód bezpieczeństwa", który informowałby o jakimś zagrożeniu na drodze z powodu wypadku innej załogi czy czegoś takiego, ale to by była kwestia bardziej losowa, a nie z góry zaplanowana akcja organizatora.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » środa, 21 lis 2018, 14:12

Jak wpłynie na bezpieczeństwo wstawienie szykany czy konieczność zatrzymania się na 30 sek w danym miejscu? FIA wprowadzając szykany sama potwierdza, że nie chodzi o bezpieczeństwo, a jedynie o dostosowanie średniej prędkości do zapisu w regulaminie. Jest to kuriozum nie pierwsze zresztą. Wystarczy po prostu usunąć przepis o średniej prędkości na osie i problem zostanie rozwiązany, a o bezpieczeństwo należy dbać innymi metodami.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości