Szczerze to cały czas mam nadzieję, że Tanak jednak zostanie w Toyocie. Chociaż wydaje się to coraz mniej prawdopodobne. I tak jak z jednej strony rozumiem ewentualny aspekt finansowy i desperację Hyundaia, to ze sportowego punktu widzenia chciałbym, aby Ott został u Makinena. To, że obecnie trzech najlepszych kierowców siedzi w trzech różnych samochodach jest genialne dla MŚ. Walka jest fair i nikt nikomu nie może zarzucić jakiś wewnętrznych zagrywek. Skoro bez walki o tytuły powstały już niemal "legendy" jak to Ogier był hamowany żeby Loeb mógł wygrywać, czy jak to Ott był pokrzywdczony bo nie mógł rozwinąć skrzydeł przy Ogierze, to już widzę te pomysły jak to jeden zawodnik Hyundaia jest faworyzowany kosztem drugiego
A tak całkiem serio, to czego Tanakowi brakuje w Toyocie? Jest najszybszym zawodnikiem zespołu, na nim opierają się ich wszystkie tegoroczne zwycięstwa, więc może w pewnym sensie dyktować warunki współpracy. Auto jest szybkie, oki czasem są problemy techniczne, ale nie kosztowało go to tytułu. Jedne czego może mu brakować to wsparcia kolegów z zespołu i z tego powodu może się im wymknąć tytuł wśród konstruktorów.
W Hyundaiu może faktycznie dostanie większą kasę, ale mimo tytułu MŚ może się okazać, że to Neuville ma w zespole większą siłę przebicia i zaczną się tam tarcia.
Jak dla mnie idealnym scenariuszem byłoby pozostanie Tanaka w Toyocie, obrona tytułu i pewnego rodzaju "zamiana" miejsc dopiero w 2021. Tzn. Ogier idzie na emeryturę, Ott do Hyundaia a Thierry do Toyoty lub Citroena