Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » czwartek, 3 sty 2019, 13:31

Tomek K a przypomnij sobie jak Ford zagrał w Australi 2001 - Colin spóźnił się na losowanie pozycji i miał jechać pierwszy, przesunęli więc Delecour ktory złapał kary za PKC itd. żeby jechał przed nim - o jakiś historiach ze stawaniem na oesach przed metą już nawet nie wspominam bo w Australii było to nagminne - oczywiście sytuacja wśród konstruktorów tu mocno by ucierpiała ale coś za coś.\
Po tym sezonie stwierdzam że Neuville dołaczy do grupy Hirvonenów JML itp. co mogą o sobie powiedzieć "całe życie drugi, nawet jak pierszy byłem to czułem się jak drugi " i on nigdy Mistrza nie zdobędzie - a te jego płaczki na koniec sezonu że nie miał wsparcia wśród kolegów z zespołu są po prostu żenujące.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa


Re: Świat WRC

Postprzez Tomek K » czwartek, 3 sty 2019, 14:00

Pamiętam cyrki związane z rundą na Antypodach, ale omawiamy Australię 2018 i stan faktyczny po oesie nr 6 :) Nie znam na tyle regulaminu, żeby wypowiedzieć się odnośnie 40 minutowego wcześniejszego wjazdu na PKC i czy to zagwarantowałoby całodzienne czyszczenie Mikkelsena. Mikkelsen odpadł i tu byl problem. Z Paddonem było po ptokach w momencie kapcia Neuvilla. Podobna sytuacja, tylko on musiałby wyjechać około 20 minut wcześniej niż swoj czas. Głównym problemem był moment przygód Neuvilla - sądze, że gdyby Neuville wytrwał przed Ogierem do konca 1 dnia, to drugiego Hyundai miałby wieksze mozliwosci by mu pomóc i z tego by skorzystali.
www.RallyMedia.pl
Avatar użytkownika
Tomek K
A5
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 25 sty 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 3 sty 2019, 14:49

Patrząc z dzisiejszego punktu widzenia, to Neuville w Australii tylko przypieczętował swoją przegraną walkę o tytuł. On przegrał walkę o mistrzostwo świata w całej drugiej połowie mistrzostw, gdzie kompletnie nie potrafił utrzymać wypracowanej przewagi punktowej. Podzielam zdanie Mad Maxa, że Thierry dołączył do klubu Hirvonena i Latvali, zawsze znajdzie się ktoś szybszy, który zgarnie mu tytuł sprzed nosa. Jeżeli zawodnicy utrzymają swoją formę sprzed miesiąca czy dwóch to o tytuł będą walczyć Tanak i Ogier, a Neuville będzie może miał dobry początek, a potem będzie cieniować. Albo w drugą stronę, straci punkty na początku roku i będzie gonić. Mam wrażenie, że brakuje mu mentalnej siły do utrzymania wysokiego poziomu przez cały rok.
A co do Mikkelsena, to drugiego dnia musiałby wyjechać z serwisu 30min wcześniej, żeby być przed Neuvillem. Chyba oprócz kary czasowej nic mu innego za to nie groziło, mam na myśli wykluczenie z rajdu. Ale czy jeden czyszczący zawodnik coś by dał? Zapewne nie, belgijski płaczek i tak by narzekał, że coś mu nie pasuje.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez pawelll1987 » czwartek, 3 sty 2019, 17:00

Kapeć = słaba psycha? No bez żartów. Porównanie Neuville'a do JML też lekko słabe :wink:
pawelll1987
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): sobota, 11 lis 2017, 12:07

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » czwartek, 3 sty 2019, 17:08

żółtodziób napisał(a):Nie wiem czy dobrze, bo jego następca nie ma doświadczenia w prowadzeniu takich projektów. może się okaże bardziej kumaty i szybko załapie co trzeba, a może nie.

Małe projekty idą mu świetnie. Więc może warto go sprawdzić.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez karluum » czwartek, 3 sty 2019, 21:46

Zebrałem tu sporo krytyki mówiąc źle o Nadanie i w sumie wyszło na moje ;) Natomiast w tym zespole dzieje się źle bo i Mikkelsen całkowicie się pogubił, Hayden również (ale tu zjazd się zaczął od tragicznego wypadku na MC 2017). Angaż Loeba to próba wygrania tytułu konstruktorów. A Thierry - niestety miał dwa sezony by wygrać tytuł. Teraz będzie znacznie trudniej bo jednak kombinacja C3+Ogier będzie trudniejsza do pokonania niż Seb+Ford.
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » piątek, 4 sty 2019, 07:20

Loeb1987 napisał(a):
żółtodziób napisał(a):Nie wiem czy dobrze, bo jego następca nie ma doświadczenia w prowadzeniu takich projektów. może się okaże bardziej kumaty i szybko załapie co trzeba, a może nie.

Małe projekty idą mu świetnie. Więc może warto go sprawdzić.


Zdecydowanie warto. Ale z natury takiego posunięcia dopiero po czasie okaże się czy była to dobra decyzja czy zła ;-)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » piątek, 4 sty 2019, 08:51

Z tego co pisze zagraniczna prasa i komentatorzy (Robert Reid) problem Hyundaia dotyczył braku zrozumienia pomiędzy kierowcami a szefem zespołu czy inżynierami. Kierowcy swoje, szef swoje. Rozwój auta nie był podyktowany opiniami kierowców, byli raczej traktowani jako zło. Widocznie Nandan miał swoje pomysły jak rozwijać auto, a to nie koniecznie pasowało kierowcom. Stąd dobry pomysł na zatrudnienie Loeba - jeżeli potwierdzi on oponie Neuvilla czy Mikkelsena znaczy że faktycznie coś tam nie grało. Może zmiana szefa pozwoli rozwinąć nieco skrzydła całemu zespołowi.

https://www.autohebdo.fr/wrc/actualites ... 99936.html
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez karluum » piątek, 4 sty 2019, 11:48

Czy
Sylwek_GSi napisał(a):Z tego co pisze zagraniczna prasa i komentatorzy (Robert Reid) problem Hyundaia dotyczył braku zrozumienia pomiędzy kierowcami a szefem zespołu czy inżynierami. Kierowcy swoje, szef swoje. Rozwój auta nie był podyktowany opiniami kierowców, byli raczej traktowani jako zło. Widocznie Nandan miał swoje pomysły jak rozwijać auto, a to nie koniecznie pasowało kierowcom. Stąd dobry pomysł na zatrudnienie Loeba - jeżeli potwierdzi on oponie Neuvilla czy Mikkelsena znaczy że faktycznie coś tam nie grało. Może zmiana szefa pozwoli rozwinąć nieco skrzydła całemu zespołowi.

https://www.autohebdo.fr/wrc/actualites ... 99936.html


Czyli dokładnie coś takiego jak działo się w Skodzie. Kierowcy swoje a inżynierowie i szefostwo swoje. Być może to jest przyczyną zjazdu Mikkelsena bo facet w Polo był bardzo szybki i nie sądzę by zapomniał jak się jeździć. Jak patrząc na historię Nadana to na 4 projekty w których maczał palce to 3 nie były wielkimi sukcesami...
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » piątek, 4 sty 2019, 12:27

karluum napisał(a):Być może to jest przyczyną zjazdu Mikkelsena bo facet w Polo był bardzo szybki i nie sądzę by zapomniał jak się jeździć
Przyczyną zjazdu Mikkelsena jest to że wysiadł z Polo które było kilerem - wszyscy twierdzą że Andreas to nie wiadomo jaki kierowca a prawda jest taka że jego braki w umiejętnościach nadrabiało auto - albo dostawał w dupę do JML (który jest wiecznie drugi) albo w ostatni sezonie w VW od Neuvilla (który też będzie wiecznie drugi) - Mikkelsen to średniak i w przyszłym sezonie nie spodziewam się poprawy.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » piątek, 4 sty 2019, 13:28

Mikkelsen, to dobrzy rzemieślnik. Podobnie jak Sordo, Ostberg, Breen i Evans. Kupa pracy nad sobą i swoimi umiejętnościami czasami przynosi dobre efekty. Mikkelsen ma ten problem, że miał świetną furę i dwóch dobrych kierowców w zespole. Dzięki temu bez presji jechał swoje. Hyundai zatrudnił go do walki o mistrza i nie wytrzymał presji. Paddon i JML, to czyste talenty z dużym pechem. W latach 90-tych mogliby być mistrzami. Teraz nie mają szans na mistrzostwo.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » piątek, 4 sty 2019, 16:32

Nie skreślajcie AM, zobaczymy co jeszcze pokaże w tym sezonie. Wygrane rundy MŚ nie wzięły się z przypadku (nawet mimo wypadku Ogiera we Francji) bo jednak JML i Seb mieli te same samochody a wygrał AM.

JML jeszcze w 2017 miał świetną szansę na mistrzostwo, chyba najlepszą od 2014. Gdyby nie awarie to cały sezon mógł się potoczyć inaczej. Ale jak się walczy o wygraną (min. Polska, Finlandia) i zawodzi samochód to można się zdemotywować- zwłaszcza, że wpadek z awaryjnością było więcej... To nie tylko stracone punkty w danej rundzie ale również nastawienie w kolejnych rajdach. Na ich poziomie takimi rzeczami wygrywa się rajdy.

Paddon niestety nie ma szans na regularne sukcesy w poszczególnych rundach, a co dopiero w całym cyklu. Aby to zmienić musiałby znacząco poprawić jazdę na asfalcie i zmienić styl jazdy na szutrze. Fajnie wygląda jak idzie bokiem (zwłaszcza na żywo) ale highlightsy na youtube nie odejmą mu sekund od czasu odcinka.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » piątek, 4 sty 2019, 20:14

Suninen w pełnym cyklu, skąd on tyle kasy wytrzasnął to nie mam pojęcia. Zobaczymy jak sobie poradzi, ma potencjał na niezłego zawodnika.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » niedziela, 6 sty 2019, 11:05

W WRC2 najbardziej cieszy mnie pojawienie się Pietarinena. To może być przyszły mistrz świata. W Finlandii wygrał w zasadzie wszystko co mógł. Razem z Rovanperą będą toczyli wspaniałe fińskie pojedynki. Tylko szkoda że auto Eerika nie będzie fabryką bo będzie pewnie trochę odstawać od fabryk.
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Aro90 » poniedziałek, 7 sty 2019, 23:03

Seraf napisał(a):W WRC2 najbardziej cieszy mnie pojawienie się Pietarinena. To może być przyszły mistrz świata. W Finlandii wygrał w zasadzie wszystko co mógł. Razem z Rovanperą będą toczyli wspaniałe fińskie pojedynki. Tylko szkoda że auto Eerika nie będzie fabryką bo będzie pewnie trochę odstawać od fabryk.


byle tylko nie odstawało bardziej niż w poprzednich sezonach. Były plany że WRC 2 Pro będą mocniejsze ale chyba wycofano się z tego pomysłu. Niby odchodzi Tidemand ale Ostberg przechodzi do WRC 2 Pro podobno Breen także, zapowiada się mega mocne WRC 2 w tym roku :wink:
Aro90
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości

cron