Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » czwartek, 2 sie 2018, 15:30

Seraf napisał(a):JML nadaje się już tylko na kierowcę testowego, tytułu nigdy już nie zdobędzie, po tylu latach nie wierze w to. Jedyne co by mu pomogło to przerwa w startach żeby się trochę ogarnął psychicznie bo z tym u niego od zawsze bywało kiepsko.
Veiby odpada wg mnie - jest wielu szybszych od niego.
Tidemand - jeśli w 2019 nie trafi do WRC to kiedy? chyba najwyższa pora żeby iść do przodu.
Ostberg z pkt widzenia producenta jest idealny, w zasadzie nie ma wypadków i tylko awarie eliminują go z WRC - ten sezon ma bardzo dobry.

Najbardziej mieszane uczucia mam co do Mikkelsena bo ma najgorszy sezon od lat i zdecydowanie Sordo bije go na głowę.
Ciekawe kiedy Andreas się obudzi?
Paddon - nie pasuje do WRC ma kolejny słaby sezon i rola kierowcy nr 3 to max co może mu zaoferować zespół.

Jeśli chodzi o auta to obstawiam że Toyota i Citroen mogą mieć najlepsze auta obecnie.
Ogólnie jeśli Toyota ogarnęła się już z awaryjnością to jeszcze możliwe że zdobędzie tytuł, tylko czy wtedy Hyundai nie odejdzie w 2019?
M-Sport raczej nie da rady obronić tytułu i musi popracować nad pakietem aero bo nie działa jak niemal przyznali kierowcy.

I na koniec Tanak z kalkulacji wynika że jeśli nie będzie miał awarii i wypadków to wobec swojej pozycji startowej może nadal zdobyć tytuł bo strasznie widać jak daje w kość pozycja startowa dla Ogiera i Neuvilla.

Ja wiem JML rok temu gdyby nie awarie prawdopodobnie zdobyłby majstra( a napewno by walczył dłużej niż TN, ),tylko w tym roku chyba siadla mu psychika związku z rewelacyjną jazda Tanaka no i nie ma takiej przewagi sprzętowej jaką miał kiedy jeździł w VW. Moim zdaniem najlepsze auto obecnie ma Hyundaii i to ten zespół zgarnie przynajmniej 1 tytuł (dalej jest Toyota,Cytryna,Ford) ,jednak nie jest to duża przewaga(a forma Toyoty wynikała z specyfiki rajdu oraz pozycji startowych, zobaczysz jak w Niemczech będą odstawac(gdzie czołówka będzie Hyundaii,Cytryna i Ogier)). A tu wygląda na to że ogi zaczyna krytykować msport http://m.rajdy.v10.pl/WRC,Ogier,rozczar ... 401-1.html
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22


Re: Świat WRC

Postprzez Seraf » czwartek, 2 sie 2018, 16:46

Widać było po czasach że Ford naprawdę jest najgorszy i nie dają rady.
Zobaczymy jak będzie na asfalcie.

Odnośnie Toyoty to byleby nie mieli awarii to będzie ok.
Rajd Niemiec pokaże formę Toyoty a konkretnie Tanak bo może powtórzy scenariusz sprzed roku.

Gdyby nie awarie Tanak też byłby teraz w innym miejscu no ale zobaczymy.
Myślę, że jeszcze w obecnej erze WRC Ott zdobędzie tytuł.
Bo jeśli chodzi o samą jazdę to chyba w tej chwili jest najszybszy.
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Adrian222 » sobota, 25 sie 2018, 10:46

Oprócz strony RedBulla można gdzieś jeszcze oglądać za darmo podsumowania WRC?
Avatar użytkownika
Adrian222
 
Posty: 2
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2018, 20:48

Re: Świat WRC

Postprzez iceman150 » sobota, 25 sie 2018, 14:39

Chyba na motowizji i nsport są relacje.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » poniedziałek, 27 sie 2018, 12:21

Krótki wywiad z Timo Jouhkim przeprowadzony dla estońskich mediów. Jest ciekawy fragment o Mikko Hirvonenie, który mógł zostać mistrzem w 2009, gdyby M-Sport stosował polecenia zespołowe, tak jak robił to wtedy Citroen.

You are the only manager that invests a lot of money on young talents?

"Not the only one but one of the few ones, I think Märtin is doing also the same."

Märtin stole Tänak right under your nose?

"Not really, i believed in Tänak and I had had some conversations with him. I was in the Pirelli Star Driver jury back in 2009 and i put Tänak number one. I rarely work with other guys from other nations, i cant get close enough of them to see their level. Tänak was an exception - I saw right away that he would do big things - and Neuville but i couldnt get either of them. I was offering a deal for Ott but somehow things went wrong. He and Markko decided to follow their own road. Neuville came on the market when I was really busy with Hirvonen and Latvala and i had no time to deal with him."

We have heard that you have quite a big team helping you?

"Yes, Im taking the raw talent and making him a professional rally driver. Im helped by media people, engineers and technicians who are teaching the drivers. Also former co-drivers who are helping them with notes."

It seems there are only very good drivers coming under from your wing, have some of the drivers failed?

"Yes, one time. Then I didnt do psychological tests for them, he wasnt very strong from the mental side but he was very fast, but crashed a lot."

Tänak also crashed a lot back in the day, everyone does in the beginning

"I havent done psychological tests on Ott, so I dont know what was the reason for the crashes. He has always been very fast and was actually driving quite confidently in the beginning. The mistakes started coming when he jumped into the WRC car. I think he put huge pressure on himself, he wanted to deliver very quickly."

So before you choose the driver you are following his driving and mental side very closely?

"The groundwork is huge. In the beginning of millenium I was checking over 10 young finnish drivers, I turned down half of them. I continued with the five that was left, In the end I did a group test for them to see their speed and mental strength in hard situations. In the end from these five, I chose Hirvonen and Latvala."

Both havent been world champions. Why? Because both have had Sebastiens ahead of them?

"Latvala is let down by his mental side, he puts so much pressure on himself and he cant cope with it, and this is when he makes the mistakes. Hirvonen was left without a title because of WIlson. M-sport didnt use team tactics back in the day like Citroen did for Loeb. If Wilson had told to Latvala to let Hivonen pass in Rally Sardinia, then Hirvonen would have been the champ."

Management job is also a business, you invest in the driver a lot in the beginning and later you take half of his earnings?

"Yes, if the drivers finally go into factory team, if not, then all of my money is wasted. But yes, it is true that Ill take like 50% of their earnings. Its just how this business works. And Im actually very kind guy, I know that some take even more! It all depens how much I have invested in the driver and how much time it takes for him to reach the factory team."

If we look how much rallies Rovanpera is already racing, it is quite impressive already

"God has made him to race, I already had an eye on him when he was eight. The difference with other drivers and Rovanpera is that I work with him on every aspect: he is being teached how to setup and develop the car, how to write notes, when to push or not. My idea is that you have to test a lot. Where do you think athletes develop the most, on trainings or at grand prix? If you look then racing drivers also do more kilometres on free practice and on tests. Why should rallying be different?"

Mäkinen is recently wondering how there have been coming so many young talented finns through

"Talented drivers are everywhere, France, Spain and GB but another thing is how to develop them, you have to know how do to this job."

If someone calls you and says he is a very fast and talented guy and asks your help, what do you answer?

"There are a lot of calls all the time, but the truth is I choose with who I work."

Will Tänak be a champion one day, or are Ogier and Neuville too tough for him?

"No they arent tough, Tänak is at the moment and quite often beating them. If he hadnt had those car problems, he would be leading. He has been basically the fastest on every rally, has the most stage wins. Why cant he be champ this year? He is driving very cleanly, he hasnt made a single big mistake."

We are talking here about Rovanpera, but we have also have Tidemand who has been WRC2 champ but cant get into factory team

"Tidemand is a very good driver, very fast but he has a very poor management. But if we look at the current market then maybe he will get his chance next year."

But there arent many drivers who could win world championship, Sordo and Evans are nice guys but...

"They will never be champions. There are never too many guys who can fight for the title but teams also need good second and third drivers."


źródło:
https://www.motorsportforums.com/showth ... ost1189952
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 27 sie 2018, 15:13

Z Hirvonenem to znana sytuacja, ja kojarzę, że TO były wtedy na Sardynii lub w Portugalii ale JML się nie zastosował- ale to było 9 lat temu, mogę źle pamiętać.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » sobota, 1 wrz 2018, 10:54

Co to za element w 16 sek filmu? https://youtu.be/CKOURJENMKs?t=16s Wszystkie rajdówki mają ten kawałek przy nadkolu na śrubki czy nity. To jest po to żeby można się dostać do innych elementów samochodu?
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » niedziela, 2 wrz 2018, 21:13

Witcher1990 napisał(a):Co to za element w 16 sek filmu? https://youtu.be/CKOURJENMKs?t=16s Wszystkie rajdówki mają ten kawałek przy nadkolu na śrubki czy nity. To jest po to żeby można się dostać do innych elementów samochodu?


tam jest otwór który doprowadza powietrze do tylnych hamulców w celu ich chłodzenia. każdy zespól rozwiązał to na swój sposób. U Hyundaia jest wyżej, w Fordzie podobnie, Citroen tradycyjnie ma trochę inaczej, ale zasada sprowadza się do tego samego.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 5 wrz 2018, 12:50

http://rajdy.autoklub.pl/news/mocniejsz ... bryk,87516 Co wy na to, jak dla mnie to bez sensu( jeszcze wzmacniając auta zespołów fabrycznych w WRC-2, skoro już teraz dominują a jak pojawi się Polo R5 to będziemy mięli nowego dominatora w klasie R5), ale sam pomysł punktacji dla producentów w WRC-2 nie jest zły. Ja jednak bym chciał aby w WRC dopuszczono auta sprzed 2011 roku, ciekawe jak by sobie teraz radziły
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez Aro90 » środa, 5 wrz 2018, 14:02

miszczu140000 napisał(a):http://rajdy.autoklub.pl/news/mocniejsze-r5-dla-fabryk,87516 Co wy na to, jak dla mnie to bez sensu( jeszcze wzmacniając auta zespołów fabrycznych w WRC-2, skoro już teraz dominują a jak pojawi się Polo R5 to będziemy mięli nowego dominatora w klasie R5), ale sam pomysł punktacji dla producentów w WRC-2 nie jest zły. Ja jednak bym chciał aby w WRC dopuszczono auta sprzed 2011 roku, ciekawe jak by sobie teraz radziły


punktacja dla producentów świetna sprawa, będzie ciekawie jeśli dołączy większość producentów R5 do WRC 2. Słabym pomysłem jest różnica w mocy... brak możliwości walki w tej kategorii przez prywaciarzy
Aro90
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » środa, 5 wrz 2018, 14:20

Od samego początku dla mnie to że zespoły fabryczne wystawiają auta w kategorii WRC2 jest nieporozumieniem - WRC2 powinno być typowym programem dla prywaciarzy.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 5 wrz 2018, 19:41

Mad Max napisał(a):Od samego początku dla mnie to że zespoły fabryczne wystawiają auta w kategorii WRC2 jest nieporozumieniem - WRC2 powinno być typowym programem dla prywaciarzy.

Czy ja wiem jak dla mnie to dobrze że fabryki się pojawiają bo jakby nie to więcej zależało by od tego który kierowca dał większy budżet, ale zwiększenie osiągów aut samochodów fabrycznych jest ogromną przesadą już teraz fabryczne skody wydają się znacznie szybsze od reszty skud r5 i nie mam tu na myśli samych kierowców którzy robią różnicę
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » środa, 5 wrz 2018, 21:40

Mad Max napisał(a):Od samego początku dla mnie to że zespoły fabryczne wystawiają auta w kategorii WRC2 jest nieporozumieniem - WRC2 powinno być typowym programem dla prywaciarzy.

Żeby te rozgrywki były dla prywaciarzy musi być jakieś większe wsparcie dla prywatnych zespołów, czyli więcej czasu antenowego, może nagrody pieniężne. Wprowadzenie dodatkowych podziałów na R5 i R5+ skończy się tak jak poprzednie pomysły z pucharami dla prywatnych kierowców.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez DonCorrado » czwartek, 6 wrz 2018, 05:46

Trzeba uściślić - bogatych prywaciarzy, Nasser, Khalid, moze Bartelli? : )

Ktoś słusznie podkreślił powrót Polo R5, zapewne Oni są prowodyrem tego całego zamieszania.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 6 wrz 2018, 08:59

miszczu140000 napisał(a):
Mad Max napisał(a):Od samego początku dla mnie to że zespoły fabryczne wystawiają auta w kategorii WRC2 jest nieporozumieniem - WRC2 powinno być typowym programem dla prywaciarzy.

Czy ja wiem jak dla mnie to dobrze że fabryki się pojawiają bo jakby nie to więcej zależało by od tego który kierowca dał większy budżet, ale zwiększenie osiągów aut samochodów fabrycznych jest ogromną przesadą już teraz fabryczne skody wydają się znacznie szybsze od reszty skud r5 i nie mam tu na myśli samych kierowców którzy robią różnicę

Ale przecież teraz to właśnie budżet decyduje kto ma lepsze osiągi, bo przecież fabryka w założeniu powinna posiadać większy budżet niż prywaciarz. Moim zdaniem zaangażowanie się zespołów producenckich w WRC2 podniosło ich poziom, ale faktycznie prywatnemu zespołowi jest trudniej podpiąć się pod czołówkę. Tylko powiedzcie mi jak rozróżnić fabrykę od prywaciarza? Pomijam oczywiście kwestię oficjalnego nazewnictwa danej ekipy, bo jak jadą pod szyldem Skoda Motorsport to wszystko jest jasne. Ale czy, gdy Kubica startował w DS3 RRC i miał dosyć duże wsparcie Citroena to był w 100% prywaciarzem czy nie? Czy Kajetanowicz jeżdżący autem obsługiwanym przez fabrykę jest w 100% prywaciarzem? Wg mnie to wszystko jest dosyć płynne i czasami umowne i nie jestem przekonany czy jest sens mnożyć kategorie rajdowe w MŚ. Spowoduje to tylko większe zamieszanie. Wygląda to nieco jakby fabryki chciały uniknąć pojedynków i ewentualnych porażek z prywaciarzami. Zresztą na czym miałaby polegać różnica między poszczególnymi "rodzajami" R5? Tylko inna zwężka czy więcej modyfikacji? To znowu rodzi dodatkowe koszty, a tak w kółko ględzą o cięciu kosztów.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

cron