Paliwo

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Paliwo

Postprzez peterpz » środa, 15 lut 2006, 16:25

Nurtuje mnie pytanie na jakim paliwie jeżdzą auta WRC? jakaś benzyna 120 oktanowa? :?:
Avatar użytkownika
peterpz
 
Posty: 31
Dołączył(a): sobota, 28 sty 2006, 15:03


Postprzez Piotr_83 » środa, 15 lut 2006, 22:14

z tego co ja wiem to jest to benzyna 100 oktanowa!!!!! a WRC-ówki pala 100l/100km
Ide do przodu z podniesioną głową!!!!!!!!
Avatar użytkownika
Piotr_83
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): czwartek, 22 wrz 2005, 17:49
Lokalizacja: Poznań

Postprzez budyń » czwartek, 16 lut 2006, 11:21

mi sie ostatnio słyszło że jest około 80/100 km przy ilości około 102+ oktanów
ale jakie te paliwo jest cholernie drogie.
punto s1600 pali 70
Avatar użytkownika
budyń
N1
 
Posty: 78
Dołączył(a): niedziela, 5 lut 2006, 15:42
Lokalizacja: olsztyn!

Postprzez LuiG » czwartek, 16 lut 2006, 11:52

to takie duże spalanie bierze się też z tego że w takim paliwie jest mniej "benzyny w benzynie" :wink: i właściwy stosunek paliwa do powietrza jest mniejszy niz w ypadku zwykłej benzyny
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez schwepes » czwartek, 16 lut 2006, 16:28

dokładna ch-ka paliwa wg załącznika J

ARTICLE 9 : FUEL - COMBUSTIVE
9.1 The fuel must be commercial petrol which comes from a service station pump, without any additive other than that of a
lubricant on current sale. The fuel must comply with the following
specifications:
- 102.0 RON and 90.0 MON maximum, 95.0 RON and 85.0 MON
minimum for unleaded fuel.
- 100.0 RON and 92.0 MON maximum, 97.0 RON and 86.0 MON
minimum for leaded fuel.
The measurements will be made according to the standards ASTM
D 2699-86 and D 2700-86.
- Specific gravity between 720 and 785 kg/m3 at 15°C (measured
according to ASTM D 4052).
- A maximum of 2.8 % oxygen (or 3.7 % if the lead content is less
than 0.013 g/l) and 0.5 % nitrogen by weight, the remainder of the
fuel consisting exclusively of hydrocarbons and not containing any
power-boosting additives.
The measuring of the nitrogen content will be carried out according
to the standard ASTM D 3228 and that of the oxygen content by
elemental analysis with a tolerance of 0.2 %.
- Maximum content of peroxides and nitrooxide compounds:
100 ppm (ASTM D 3703 or in the case of impossibility UOP 33-82).
- Maximum lead content: 0.40 g/l or the standard of the country of
the event if it is lower (ASTM D 3341 or D 3237).
- Maximum benzene content: 5 % in volume (ASTM D 3606).
- Maximum Reid vapour pressure: 900 hPa (ASTM D 323).
- Distillation at 70°C: 10 % to 47 % (ASTM D 86).
- Distillation at 100°C: 30 % to 70 % (ASTM D 86).
- Distillation at 180° C: 85 % minimum (ASTM D 86).
- Maximum final boiling point: 225°C (ASTM D 86).
- Maximum residue: 2 % volume (ASTM D 86).
The fuel being accepted or rejected according to the standard
ASTM D 3244 with a confidence limit of 95 %.
For vehicles with a catalytic converter, leaded petrol is forbidden.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Marmetal » czwartek, 16 lut 2006, 18:48

206 WRC Hołka spalało ok. 80 litrów na 100 km.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez żółtodziób » czwartek, 16 lut 2006, 20:50

to takie duże spalanie bierze się też z tego że w takim paliwie jest mniej "benzyny w benzynie" i właściwy stosunek paliwa do powietrza jest mniejszy niz w ypadku zwykłej benzyny


Nonsens!!! o by oznaczało mniej mocy!!! Samej benzyny to może i jest mniej, za to są inne składniki dobrze spalajace się. Jak to jest dokładnie to nikt nie wie, ale nie jest tak, że substancji niepalnych jest więcej niż w zwykłej benzynie.

A na wysokie spalanie składają się taki rzeczy jak:

-agresywny program silnika
-dużo łatwiejszy dopływ mieszanki i odprowadzanie spalin niż w cywilu
-jazda przez 90% czasu z pedałem wcisniętym w podłogę, na wysokich obrotach-nawet cywil z dwulitrowym silnikiem potrafi miec chwilowe spalanie w okolicach 30 litrów podczas przyspieszania, bardzo łatwo sprawdzić jak się ma dostęp do auta z kompem.
-zupełnie inne wykonanie silnika, od A do Z projektowana z myślą o osiągach.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez schwepes » czwartek, 16 lut 2006, 21:09

żółtodziób napisał(a):Nonsens!!! o by oznaczało mniej mocy!!! Samej benzyny to może i jest mniej, za to są inne składniki dobrze spalajace się. Jak to jest dokładnie to nikt nie wie, ale nie jest tak, że substancji niepalnych jest więcej niż w zwykłej benzynie.

Inny stosunek paliwa do powietrza, o którym pisał LuiG, wcale nie oznacza że w paliwie są substancje niepalne. To jest tylko i wyłącznie kwestia reakcji chemicznej i stechiometrycznego składu dla takiej reakcji (oczywiście odpowiednio wzbogaconej na potrzeby osiągów). Niektóre paliwa spalają sie w stosunku 1:4.5 podczas gdy typowa benzyna w stosunku 1:12.5 (kg paliwa/kg powietrza).

Do do paliwa WRC to punkt 9.1 chyba sprawę wyjaśnia. Jest to komercyjne paliwo, o ściśle określonym składzie, bez zadnych "fajerwerków" w postaci zwiększonej zawartosci związków ołowiu czy wzbogaceniu o tlen. A wyższe spalanie bierze się z tego o czym napisał żółtodziób.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez WRCfan » sobota, 18 lut 2006, 15:15

WRC jeżdżą na Elf Turbo Max - ok. 101,5 oktanów
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez majkos » sobota, 18 lut 2006, 15:58

WRCfan napisał(a):WRC jeżdżą na Elf Turbo Max - ok. 101,5 oktanów

w cenie ok 30 zł za litr.....
Avatar użytkownika
majkos
A5
 
Posty: 637
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 23:16
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez LuiG » sobota, 18 lut 2006, 18:11

żółtodziób napisał(a):
to takie duże spalanie bierze się też z tego że w takim paliwie jest mniej "benzyny w benzynie" i właściwy stosunek paliwa do powietrza jest mniejszy niz w ypadku zwykłej benzyny


Nonsens!!! o by oznaczało mniej mocy!!! Samej benzyny to może i jest mniej, za to są inne składniki dobrze spalajace się. Jak to jest dokładnie to nikt nie wie, ale nie jest tak, że substancji niepalnych jest więcej niż w zwykłej benzynie.



właśnie chodzi o to że w oprocz benzyny jest powiedzmy 20% dodatków w tym ok 10% utleniaczy, (wszystko normy wykorzystane max)

czyli jak narmalnie np. jest stosunek 11:1 BENZYNY do powietrza to przy paliwie w którym samej benzyny jest mniej musi być stosunek ok 9:1
druga sprawa to że w paliwie są jeszcze utlenaicze czyli tej stosunek musi być jeszcze niższy powiedzmy ok 8:1

no i wtedy oprocz tlenu z powietrza mamy jeszcze tlen z paliwa czyli więcej MIESZANKI czyli więcej mocy

plus oczywiście to co napisał żółtodziób i z tąd takie duże spalanie

-agresywny program silnika
-dużo łatwiejszy dopływ mieszanki i odprowadzanie spalin niż w cywilu
-jazda przez 90% czasu z pedałem wcisniętym w podłogę, na wysokich obrotach-nawet cywil z dwulitrowym silnikiem potrafi miec chwilowe spalanie w okolicach 30 litrów podczas przyspieszania, bardzo łatwo sprawdzić jak się ma dostęp do auta z kompem.
-zupełnie inne wykonanie silnika, od A do Z projektowana z myślą o osiągach.


nie do końca się zgodzę z :
-dużo łatwiejszy dopływ mieszanki i odprowadzanie spalin niż w cywilu
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez Ohlins » sobota, 18 lut 2006, 18:33

podttrzymanie turbo tez chyba wpływa na spalanie..
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez ocochodzi » sobota, 18 lut 2006, 21:02

majkos napisał(a):
WRCfan napisał(a):WRC jeżdżą na Elf Turbo Max - ok. 101,5 oktanów

w cenie ok 30 zł za litr.....


Tylko zespoły fabryczne musza korzystać z Elfa Turbo Max, zespoły prywatne moga lać tańsze paliwo do baków swoich WRC-ów
Avatar użytkownika
ocochodzi
N1
 
Posty: 73
Dołączył(a): środa, 15 lut 2006, 19:08
Lokalizacja: gdzieś w Unii....

Postprzez schwepes » sobota, 18 lut 2006, 21:09

LuiG napisał(a): właśnie chodzi o to że w oprocz benzyny jest powiedzmy 20% dodatków w tym ok 10% utleniaczy, (wszystko normy wykorzystane max)

2.8% lub 3.7% tlenu przy ograniczeniu związków ołowiu które działają 'antystukowo'.. to jest "norma wykorzystana max".

Elf Turbo Max oficjalnie ma 3.6% tlenu i poniżej 0.001g/l ołowiu.

czyli jak narmalnie np. jest stosunek 11:1 BENZYNY do powietrza to przy paliwie w którym samej benzyny jest mniej musi być stosunek ok 9:1
druga sprawa to że w paliwie są jeszcze utlenaicze czyli tej stosunek musi być jeszcze niższy powiedzmy ok 8:1


Fajna teoria, tyle że zalecany przez producenta AFR dla ELF Turbo Max to 12.5 - 13.0, czyli dokładnie tyle samo co dla Pb95.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez WRCfan » sobota, 18 lut 2006, 23:32

ocochodzi napisał(a):
Tylko zespoły fabryczne musza korzystać z Elfa Turbo Max, zespoły prywatne moga lać tańsze paliwo do baków swoich WRC-ów


Niekoniecznie, są też inne marki.
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron