sezon 2006

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Marmetal » sobota, 17 gru 2005, 19:25

"Poza uruchomieniem krajowych rozgrywek Ford Fiesta Sporting Trophy, M-Sport oraz ISC organizują pucharową rywalizację N-kowych Fiest ST w ramach europejskich rund mistrzostw świata. Wybrano trzy asfaltowe eliminacje (Katalonia, Korsyka, Niemcy) oraz trzy o luźnej nawierzchni (Sardynia, Finlandia, Walia).
W użyciu będzie dwulitrowy model Fiesty (165 KM), zaprezentowany przez Mikę Salo w tegorocznym Rajdzie Finlandii. Podczas Wales Rally GB, Chris Harris wygrał nową Fiestą klasę N3 - osiągając wprawdzie metę za zwycięzcami N1 i N2.
W Austrii gotowa pucharówka, przygotowana przez Autohaus Lampelmaier, kosztuje 19.990 euro, na Wyspach Kanaryjskich - 30.000 euro. W Wielkiej Brytanii można samemu złożyć pojazd, kupując w M-Sporcie kit za 9.100 funtów. Plany zakładają wprowadzenie Pucharu Fiesty w ponad 20 krajach. Pod uwagę brane są m.in. Czechy i Węgry, a także Argentyna, Bahrajn, Nowa Zelandia.
W poniedziałek o 10.00 ruszy oficjalna strona fiestasportingtrophy.com"

Fiesty uzupełniające stawkę w MŚ. Uważam, że to dobry pomysł, może zgłosić się wielu młodych kierowców.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20


Postprzez Piotr_83 » niedziela, 18 gru 2005, 12:21

a tak wogule to kto wie jesli uda sie uruchomic Euro Rally Master to nie wiadomo,moze zobaczymy jakies gwiazdy na naszym podwórku??????
Ide do przodu z podniesioną głową!!!!!!!!
Avatar użytkownika
Piotr_83
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): czwartek, 22 wrz 2005, 17:49
Lokalizacja: Poznań

Postprzez _misiek055_ » niedziela, 18 gru 2005, 15:19

Jaka gwiazda jeździ w N4 :?: A zanosi się że to właśnie N4 będzie w Euro Rally Masters. Nie zrobią S1600, bo ta klasa się nie nadaje na te trasy i robi konkurencję ME, z S2000 tak samo.
No ale to nie sezon 2006, czyli sorry za OT.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Cendra » poniedziałek, 19 gru 2005, 15:21

odchodzi Mitsu a co sie stanie z Lancerami WRC :?: przejmą je prywatne teamy :?: mysle że to autko by bylo dobre dla prywaciarzy, napewno lepsze niż Skoda
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Postprzez Marmetal » poniedziałek, 19 gru 2005, 18:09

Cendra napisał(a):odchodzi Mitsu a co sie stanie z Lancerami WRC :?: przejmą je prywatne teamy :?: mysle że to autko by bylo dobre dla prywaciarzy, napewno lepsze niż Skoda


No właśnie też się nad tym zastanawiałem. Gigi Galli rozważa możliwość wynajęcia na kilka eliminacji Lancera WRC, ale co z resztą? Uważam, że Mitsubishi powinno chociaż stworzyć tzw. team B w "Manufacturers 2 Championship", jak to zrobiła Skoda z Red Bullem. Peugeot także powinien to rozważyć z Bozian Racing (Nicolas Bernardi właśnie miał takie plany), ale jest już niestety za późno.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Marmetal » wtorek, 20 gru 2005, 19:09

No i FIA opublikowała numery startowe:
Kronos Team: 1, 2
BP Ford World Rally Team: 3, 4
Subaru World Rally Team: 5, 6
OMV Peugeot Norway World Rally Team: 7, 8
Stobart VK M-Sport Ford Rally Team: 9, 10
Red Bull Skoda Team: 11, 12
Niestety Atolye Kazaz w tym roku nie wystartuje w Manufacturers 2, ale obiecują, że w 2007 roku stawią się w tych mistrzostwach. W bieżącym sezonie wystartują "jedynie" w kilku eliminacjach - oczywiście na Subaru Impreza WRC. Trzy zespoły w M2 to mało, spodziewałem się czegoś więcej, ale dobre i to...
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez mototom » wtorek, 20 gru 2005, 19:38

Cendra napisał(a):odchodzi Mitsu a co sie stanie z Lancerami WRC :?: przejmą je prywatne teamy :?: mysle że to autko by bylo dobre dla prywaciarzy, napewno lepsze niż Skoda

Znając podejście Japończyków do tematu, to mozna o tym zapomnieć. Jak do tej pory poza jednym czy dwoma przypadkami nie wynajeli czy sprzedali komuś pofabrycznego lancera tak pewnie nie sprzedadzą.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez KaMiLL WRC » wtorek, 20 gru 2005, 20:59

mototom napisał(a):
Cendra napisał(a):odchodzi Mitsu a co sie stanie z Lancerami WRC :?: przejmą je prywatne teamy :?: mysle że to autko by bylo dobre dla prywaciarzy, napewno lepsze niż Skoda

Znając podejście Japończyków do tematu, to mozna o tym zapomnieć. Jak do tej pory poza jednym czy dwoma przypadkami nie wynajeli czy sprzedali komuś pofabrycznego lancera tak pewnie nie sprzedadzą.


Ale złomowanie możemy wykluczyć... chociaż kto wie :wink:
Avatar użytkownika
KaMiLL WRC
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2005, 21:34
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez KaMiLL WRC » wtorek, 20 gru 2005, 21:51

Tak będzie się prezentowała 307 WRC zespołu OMV Peugeot Norway World:

http://rally.racing-live.com/photos/200 ... po_119.jpg
Avatar użytkownika
KaMiLL WRC
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2005, 21:34
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez mototom » wtorek, 20 gru 2005, 23:07

KaMiLL WRC napisał(a):
mototom napisał(a):
Cendra napisał(a):odchodzi Mitsu a co sie stanie z Lancerami WRC :?: przejmą je prywatne teamy :?: mysle że to autko by bylo dobre dla prywaciarzy, napewno lepsze niż Skoda

Znając podejście Japończyków do tematu, to mozna o tym zapomnieć. Jak do tej pory poza jednym czy dwoma przypadkami nie wynajeli czy sprzedali komuś pofabrycznego lancera tak pewnie nie sprzedadzą.


Ale złomowanie możemy wykluczyć... chociaż kto wie :wink:

Jak sie o tych wszystkich co na złom poszły pomyśli ... To normalnie krew zalewa.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Cendra » środa, 21 gru 2005, 18:48

Galli niby startuje Lancerem WRC w monte Carlo... ciekawe, moze wkońcu zmienia ta "tradycje" :? oby :)
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Postprzez Marmetal » środa, 21 gru 2005, 20:54

Fajnie, że Gigi wystartuje w Monte Lancerem WRC. Mam nadzieję, że uzyska dobry wynik i dzięki temu dostanie budżet na więcej startów (już mówi się o Szwecji, razem z Rovanperą). Z kolei Gilles Panizzi także zgłosił się do RMC autem WRC, ale jeszcze nie wiadomo jakim. Na liście zgłoszeń widnieje już ponad 25 samochodów klasy A8, a więc zapowiada się ostra i bardzo ciekawa rywalizacja.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Marmetal » czwartek, 22 gru 2005, 16:27

A więc wszystko jasne! Gilles Panizzi wystartuje w Rajdzie Monte Carlo... drugą Fabią WRC zespołu Red Bull Skoda Team. W Rajdzie Szwecji Andreasowi Aignerowi będzie towarzyszyć Mattias Ekstrom. Z kolei Matthew Wilson oraz Manfred Stohl zaliczą cały cykl mistrzostw świata. Do zespołu Eddie Stobart Motorsport Wilsonowi będą pomagać w M2: Pieter Tsjoen, Kosti Katajamaki, Jari-Matti Latvala i Luis Perez Companc. Sezon zapowiada się bardzo, bardzo ciekawie.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Marmetal » sobota, 24 gru 2005, 16:34

Kolejne newsy z rajdowego świata:

:arrow: "Nastała moda na markowe puchary w mistrzostwach świata - obok rozgrywek Fiesty uruchamianych przez M-Sport, w przyszłym roku ma także ruszyć cykl World Rally Kome, przeznaczony dla N-kowych Lancerów Evo VIII. Pula nagród przekracza 2 mln euro, zaś warunek rozpoczęcia serii stanowi zebranie co najmniej 14 zgłoszeń. Limit ustalono na 40 załóg. Trofeo Kome zaplanowano w dwóch grupach, każda załoga wystąpi w jednej z nich. Grupę A stanowią Rajd Irlandii, Tour de Corse, Akropolis i Rajd Turcji, grupę B - Rally RACC, Mille Miglia, Rally Italia Sardinia oraz Neste Rally Finland. Finał nastąpi w ramach Wales Rally GB. Na zwycięzcę czeka pół miliona euro, kolejne lokaty będą premiowane kwotą 250 i 125 tys. euro, a zdobywcy miejsc 4-10 otrzymają po 20.000 euro. Poza tym przewidziano premie dla czołowych piątek w poszczególnych rundach oraz końcowe nagrody w kategorii under 25 (125, 75, 50 tys.). Według regulaminu, koszt startu w czterech rundach, rozłożony na raty, zamyka się kwotą 249.000 euro."

:arrow: "BP Ford World Rally Team zgłosił pięć Focusów na Rajd Szwedzki - obok Marcusa Grönholma i Mikko Hirvonena jeżdżących w pierwszym teamie, na liście znalazł się lider ekipy B startującej w Manufacturers 2, Matthew Wilson, a także Kosti Katajamäki i Luis Perez Companc."

:arrow: "Ralliart Italy poinformował o podpisaniu umowy, która zakłada przejęcie prowadzenia Lancerów WRC w mistrzostwach świata 2006. Dział sportowy MM Automobili Italia, firmy należącej do Gruppo Koelliker, zgłosi Lancera dla załogi Gigi Galli/Giovanni Bernacchini w Rajdzie Monte Carlo i Rajdzie Szwedzkim. Dalszy program startów znajduje się w fazie dopracowywania. Według przecieków, Harri Rovanperä ma otrzymać w Karlstad drugiego Lancera zespołu."

:arrow: "Automeca Sport poinformowała o wystawieniu w Rajdzie Szwedzkim Subaru Imprezy WRC w specyfikacji S11 dla załogi Michał Sołowow/Maciej Baran. Firma Joëla Mugniera, działająca we francuskim Meythet, otrzyma z Prodrive Imprezę w specyfikacji 2005, taką jakiej używał w tym roku Petter Solberg. Jak czytamy w komunikacie, nie będzie to jedyny start Imprezy Automeca w mistrzostwach świata 2006. Dyrektor Joël Mugnier zamierza również wystawiać WRC w mistrzostwach Francji. Automeca rozszerzy także program na Subaru grupy N."

Oj, dużo informacji, a ta ostatnia jest dla nas na pewno najważniejsza :). Wesołych świąt!
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Cendra » wtorek, 27 gru 2005, 18:22

a jeszcze rok temu mial Ford zrezygnować, a teraz dwa zespoly :!:
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości