Duża część "elity" polskich kierowców ma pozakładane tematy na forum , dlatego postanowiłem założyć temat poświęcony kierowcy , nie z Polski , lecz z zagranicy , a dokładniej z Finlandi . Toni Gardemeister przez ostatnie lata był można powiedzieć zaniedbywany przez teamy fabryczne . Jego najgłośniejsze starty zaczęły się od Seata , a dokładniej od Seata Ibizy . Ibizą , odnosił dość duże sukcesy w swojej klasie , więc team Seata postanowił posadzić go za kierownicą Seata Cordoby .
Nie była to elita , lecz dobry i tyle , jeździł na miarę swoich i technicznych możliwości , nie mogę przytoczyć wyników z rajdów , ponieważ ich nie pamiętam , lecz wiem , że nie było najgorzej . Po wycofaniu się Seata z RSMŚ , Toni trafił do Skody , gdzie zasiadł za kierownicą "ociężałej" Octavii . Autem tym , też ku ździwieniu innych , odnosił dobre wyniki , 7 , 8 miejsce jak na te warunki techniczne to dobre lokaty . Później przesiadka do Fabii itp . Dopiero w tym sezonie Toni dostał znakomitą szanse na wybicie się do elity kierowców WRC .
Sezon 2005 za kierownicą Forda Focusa WRC
2 miejscie w rajdzie Monte Carlo
3 miejsce w rajdzie Szwecji
6 miejsce w rajdzie Meksyku
6 miejsce w rajdzie Nowej Zelandii
Rajdu Włoch nie ukończył
5 miejsce w rajdzie Cypru
6 miejsce w rajdzie Turcji
2 miejsce w rajdzie Akropolu/Grecji
Po rajdzie Akropolu/Grecji ( 8 eliminacji ) w klasyfikacji generalnej Toni Gardemeister zajmie 3 miejsce z dorobkiem 39 punktów ze stratą 3 punktów do Petera Solberga , za nim jest Marco Martin z tą samą ilością punktów ( 39 ) .
Warto też przypomnieć , iż Toni stardował w Rajdzie Polski , a dokładniej w 55 Rajdzie Polski w 1998 roku . Walczył on zaciekle wtedy z Krzysztofem Hołowczycem , lecz pod koniec rajdu zaczynały się problemy z Lancią
, tzn wypadł z trasy udeżył w pobliski przystanek PKS , można powiedzieć , że zburzył przystanek
, jednak jechał dalej i ukończył rajd na 4 pozycji w klasyfikacji generalnej za kierownicą Lanci Delty HF Integrale w barwach " Astra " .
::: S E A T :::
::: S K O D A :::
::: F O R D :::