Neste Rally Finland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Marko Rally » poniedziałek, 30 lip 2018, 11:37

Ostberg ma takie przebłyski, ale brak mu regularności, natomiast Tanak zdecydowanie może walczyć z Neuwillem i Ogierem o tytuł. Lappi póki co jest czwarty w klasyfikacji, myślę że w następnym sezonie bardziej będzie podgryzał czołówkę :wink:
Marko Rally
N3
 
Posty: 245
Dołączył(a): czwartek, 31 gru 2009, 18:48
Lokalizacja: Katowice


Re: Neste Rally Finland

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 30 lip 2018, 13:18

Zadziwiające w tym rajdzie było to że praktycznie tylko Lappi odpadł po dzwonie. Wszystkie WRC dojechały do mety praktycznie nie draśnięte. Nie liczę Kalida bo to trochę inny temat. Podobają mi się takie rajdy. O wyniku decyduje sama jazda a nie pourywane koła czy defekty. O wyniku decyduje też pewnie pozycja na drodze. Trochę zawiedziony jestem tempem Neuvilla ale patrząc na osiągi Ogiera wydaje się że jest to kwestia tylko i wyłącznie czyszczenia drogi. Ogier szału też nie pokazał, gdyby nie pomoc Evansa i Sunninena byłby nie 5 a 7. Obecnie ma 21 punktów straty do belga, jeżeli Thierry nie roztrwoni tej przewagi kto wie co to będzie pod koniec roku.
Nie jestem zwolennikiem team orders, powinno się karać takie postępowanie, np tratą punktów bo to niezbyt fajnie się ogląda takie ustawki. Wilson będzie teraz w każdym rajdzie wspomagał Ogiera, wkrótce to samo zacznie robić Hyundai i będziemy mieć niezłą szopkę. FIA szybko załatwiła sprawę z kombinowaniem na Power stage, mam nadzieje że z podobnymi zagrywkami jak w Finlandii ktoś również się zajmie.
Fajne w tym rajdzie było również to że tym razem o zwycięstwo walczyli Ci którzy ostatnio jakoś nie błyszczeli, Latvala, Ostberg, Paddon, Tanak w końcu przełamał pecha. Z kolei główni rywale jak Ogier, Neuville walczyli między sobą w ogonie.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Cubson » poniedziałek, 30 lip 2018, 20:42

Podsumowując nasz wyjazd na "FINKĘ"... Kto nie był niech żałuje :) +++ (PLUSY) Przyjaźni ludzie, dla których sportem narodowym nie jest hokej i narciarstwo, a wyciąganie aut z rowów podczas wszelakich rajdów. +++ Długie dnie i krótkie noce, sprzyjająca pogoda, widoki, kąpiele w pobliskich jeziorach, można powiedzieć jak na Mazurach. +++ Dla nas trafnie wybrane oesy, dobrze rozwiązana logistyka rajdu, "szlaki przy odcinkach do przemieszczania się, super były nawet kładki dla kibiców gdzie było mokro". +++ Po odejściu od miejsc obleganych przez kibiców brak taśm - tylko safety.

No ale żeby nie było tak różowo napiszemy też o wadach --- (MINUSY) "Karnet za 75 euro zawierał tylko plastik i smycz. Mało jak na tą cenę". --- "Problemy z miejscami noclegowymi (pod namiot) wiele prywatnych terenów. Finowie bardzo pazerni na kasę. Mimo karnetu kasowali za parking w środku lasu albo na stacji benzynowej. Namiot na fince to raczej utrudnienie niż korzyść." --- Plastikowe taśmy trochę za daleko od trasy. --- Brak zimnego browara w budach z "żarciem" na odcinkach :)

WRC 68° Rally Finland 2018 | FLASH & CRASH by GRB
https://www.youtube.com/watch?v=X5CGxSJ8Iw4

Obrazek
facebook.com/GRBrodacz
youtube.com/GRBrodacz
instagram.com/GRBrodacz
Avatar użytkownika
Cubson
N2
 
Posty: 134
Dołączył(a): środa, 9 cze 2010, 11:24
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Mad Max » wtorek, 31 lip 2018, 10:42

Sylwek_GSi napisał(a):Nie jestem zwolennikiem team orders, powinno się karać takie postępowanie, np tratą punktów bo to niezbyt fajnie się ogląda takie ustawki. Wilson będzie teraz w każdym rajdzie wspomagał Ogiera, wkrótce to samo zacznie robić Hyundai i będziemy mieć niezłą szopkę. FIA szybko załatwiła sprawę z kombinowaniem na Power stage, mam nadzieje że z podobnymi zagrywkami jak w Finlandii ktoś również się zajmie.
Nikt nie jest zwolennikiem takich zagrywek ale w przeciwieństwie do F1 tu będzie takie coś trudno udowodnić - jak nie będą spóźniać się na PKCe to zaczną zwalniać na odcinkach, zatrzymywać się i kombinować że niby coś się zepsuło itp. odmierzenie sobie ile muszę stracić nie powinno być trudne. Do tego jeśli ktoś miałby się tym zająć to nie jest przecież proceder nowy tylko funkcjonuje od bardzo dawna w takiej czy innej formie.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4412
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 31 lip 2018, 11:19

Mad Max napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):Nie jestem zwolennikiem team orders, powinno się karać takie postępowanie, np tratą punktów bo to niezbyt fajnie się ogląda takie ustawki. Wilson będzie teraz w każdym rajdzie wspomagał Ogiera, wkrótce to samo zacznie robić Hyundai i będziemy mieć niezłą szopkę. FIA szybko załatwiła sprawę z kombinowaniem na Power stage, mam nadzieje że z podobnymi zagrywkami jak w Finlandii ktoś również się zajmie.
Nikt nie jest zwolennikiem takich zagrywek ale w przeciwieństwie do F1 tu będzie takie coś trudno udowodnić - jak nie będą spóźniać się na PKCe to zaczną zwalniać na odcinkach, zatrzymywać się i kombinować że niby coś się zepsuło itp. odmierzenie sobie ile muszę stracić nie powinno być trudne. Do tego jeśli ktoś miałby się tym zająć to nie jest przecież proceder nowy tylko funkcjonuje od bardzo dawna w takiej czy innej formie.


Zgadza się, że jest to trudny temat. Ostatnio nie był zauważalny, bo nie było powodów do tego typu zagrywek. Ogier ostatnimi laty dość łatwo zdobywał tytuły. Teraz kiedy sytuacja robi się napięta znów zaczęto posuwać się do takich kroków. Obawiam się że wkrótce Hyundai zacznie robić to samo. M-Sport przeważnie pierwszy wychodził z takimi zagrywkami. Tak samo było za czasów walki Loeb - Hirvonen, nie wspominając akcji z Colinem czy Sainzem.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Neste Rally Finland

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 31 lip 2018, 11:47

To nie jest przypadkiem tak, że kierowcy jeżdżą dla producenta a nie odwrotnie? Po to zespół ma kilku zawodników, żeby to wykorzystać. Jak w kolarstwie koledzy jadą dla lidera i pomagają mu wypracować dobrą pozycję do ataku przed metą to nikt pretensji nie ma. Jak na Dakarze Hołek woził części zapasowe dla Petrhansela czy tam innego lidera to też nie płakał. Zespół płaci, zespół wymaga. Tylko w WRC wielkie pretensje "bo młodszemu zawodnikowi kazali zwolnić i przepuścić szybszego". Przypominam, że Ogier był za kolegami z zespołu nie dlatego, ze jest wolniejszy, tylko dlatego, że miał gorszą pozycję startową w piątek i testował nowy pakiet aerodynamiczny który okazał się klapą.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1100
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Mad Max » wtorek, 31 lip 2018, 11:58

Sylwek_GSi napisał(a):M-Sport przeważnie pierwszy wychodził z takimi zagrywkami. Tak samo było za czasów walki Loeb - Hirvonen, nie wspominając akcji z Colinem czy Sainzem.
A Citroen to Loebowi nie pomagał ?? (np.Polski 2009) Ogier z Citroena też bez przyczyny nie odszedł i myślę że ładnie to napisał Zbyszek jak to wygląda w rzeczywistości, zawsze tak będzie czy tego chcemy czy nie że faworyzowani będą zawodnicy którzy mają szansę na najlepszy końcowy wynik - w tym wypadku wynik mistrzostw. Myślę że jeśli zawodnicy w klasyfikacji punktowej byli by na podobnej pozycji to zespoły raczej takich praktyk by nie stosowały.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4412
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Neste Rally Finland

Postprzez slivex » wtorek, 31 lip 2018, 12:03

ja te rajdowe team orders to traktuję już jako element światka WRC
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Witcher1990 » wtorek, 31 lip 2018, 14:17

Ale jaki tutaj jest problem? Sportowiec ma zrobić wszystko żeby w ramach obowiązujących przepisów zdobyć tytuł. Ogier nie robi nic niedozwolonego:

1. Wręcz przeciwnie- to FIA skasowała odcinek kwalifikacyjny bo Ogier seryjnie zdobywał tytuły tzn. FIA wyszła z założenia, że lepszy ma mieć trudniej- coś jak podatek dochodowy to kara za pracę, tak tutaj za to że jest lepszy przepisami próbowano dać szansę słabszym kierowcom bo ograniczało się możliwości Seba. Niektórzy przebąkiwali w strefie wyobraźni i marzeń balast jak w WTCC.
2. Przypominam, że rajdy to również sport zespołowy- nie tylko w tym sensie, że załogę tworzy kierowca + pilot + team ale również inni kierowcy zbierają punkty dla producenta. Ambicją i celem producenta jest zdobycie tytułów wśród konstruktorów i kierowców. Suninen i Evans nie będą w tym sezonie mistrzami świata więc POWINNI wspierać swojego kolegę zwłaszcza, że dla klasyfikacji producentów nie miało znaczenia to, że zwolnią i przepuszczą Seba- przywieźli tyle samo punktów. Przypominam, że Hirvonen w 2009r. stracił tytuł 1pkt, który mógłby mieć gdyby JML zastosował się do team orders i przepuścił go bodaj w Portugalii.
3. Jak w piłce kopanej obrońca wie, że ma zostać i bronić swojego pola karnego i godzi się z tym, że nie będzie strzelał bramek tak Evans, który jest drugim kierowcą, powinien się z tym pogodzić jak swego czasu JML. Kto nie chce to proszę bardzo, droga wolna jak Ogiera po rozstaniu z Citroenem. Nie chciał być nr dwa i odszedł.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1410
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 31 lip 2018, 14:45

W przypadku dziwnych sytuacji z tego sezonu z power stage zareagowano szybko. zmieniły się przepisy.
W takich przypadkach jak mieliśmy na Finlandii przepisy tez powinny być zmienione żeby wyeliminować takie niesportowe zachowania. To nie jest fair i tyle.
Dopóki przepisy na to pozwalają zespoły będą za wszelką cenę ustalać kolejność na mecie. Przecież każdy kto ma trochę rozumu zastanawiał się kiedy Suninen przepuści Ogiera albo w jaki sposób. To powinno być piętnowane i tyle. Wprowadzić kary i przestali by kombinować. Zaraz dojdzie do sytuacji że Paddon, Sordo i Mikkelsen będą przepuszczać Neuvilla, albo Hyundai wystawi dodatkowe 4 auto w każdym rajdzie tylko po to żeby utrudnić życie Ogierowi. Nie daj boże ustawki zaczną się już od Monte Carlo i będą w każdym rajdzie wspierać swojego lidera. Było chwile spokoju i znowu sie zaczyna. Co do Loeba - w jego przypadku też dochodziło do takich sytuacji, jednak będę go bronić, citroen zaczynał stosować tego typu zabieia sporadycznie, a nagminnie robili to ich rywale. Niejako właśnie postawa rywali zmusiła Citroena do podobnej walki. Proszę sobie przypomnieć zagrywki Forda w walce z Citroenem (jakie pole manewru miał Wilson wystwaiając regularnie po 5 - 6 focusów, przeciwko 2 citroenom). Dlatego właśnie jestem zdania że dopóki prawo na to pozwala znów będziemy oglądać takie dziadostwo. Liczę i że coś się zmieni.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Witcher1990 » wtorek, 31 lip 2018, 14:55

Aha no bardzo fair były CELOWE zmiany przepisów kolejności startowej żeby Ogier miał gorzej oraz przepisy o PS w tym roku.

Rozumiem, że gdyby przyszedł do Ciebie złodziej, zabrał 1 000 zł i udałoby Ci się odzyskać z tego połowę to byś nie protestował i uznał za zasadne gdyby ten złodziej wniósł sprawę do sądu, że ukradłeś mu 500zł i poddałbyś się karze? Bo do tego zmierza to rozumowanie.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1410
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 31 lip 2018, 20:38

Witcher1990 napisał(a):Aha no bardzo fair były CELOWE zmiany przepisów kolejności startowej żeby Ogier miał gorzej oraz przepisy o PS w tym roku.

Rozumiem, że gdyby przyszedł do Ciebie złodziej, zabrał 1 000 zł i udałoby Ci się odzyskać z tego połowę to byś nie protestował i uznał za zasadne gdyby ten złodziej wniósł sprawę do sądu, że ukradłeś mu 500zł i poddałbyś się karze? Bo do tego zmierza to rozumowanie.


Nie wiem skąd Ci takie rzeczy przychodzą do głowy.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Neste Rally Finland

Postprzez speedyzxz » wtorek, 31 lip 2018, 22:45

Nikt nie bronił Evansowi i Suninenowi być szybszym od Paddona :)
Wtedy nie byłoby przepuszczania, ważne byłby punkty na korzyść M-Sportu. Żeby nie było, nie jestem fanem team orders. Ale osobiście nie widzę jak by ten temat miałby być ugryziony
Jak Hyu będzie miał okazję zagrać na korzyść Neuvilla, to pewnie zrobi - choć pewnie będzie się rozgrzeszał (a może kibice sami to zrobią) "no bo Koniu zaczął" :D
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2849
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Mad Max » środa, 1 sie 2018, 00:58

Kolega MeTHKa z naszego forum... po mojemu to rozj*** syatem... a oni prawa fizyki...
https://www.youtube.com/watch?v=_RQvngt ... ploademail
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4412
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Neste Rally Finland

Postprzez woocasch » środa, 1 sie 2018, 09:45

Faktycznie film jest wart oglądnięcia, aż się łezka w oku zakręciła, że nie było w tym roku w Polsce WRC.

A co do team orders i niektórych żali, to trochę was nie rozumiem. Różnice między trójką Fordów były na tyle małe, że roszady miejsc można było zrobić dosyć bezboleśnie i nikt nikomu nie odebrał ani miejsca na podium, czy tym bardziej zwycięstwa w rajdzie. A do tego ani Suninen ani Evans nie liczą się w walce o tytuł wśród kierowców. A Ogierowi na koniec roku mogą się bardzo przydać te dodatkowe punkciki. Wilson w historii przegrał już tytuł o jeden punkt więc wie jak to jest. A skoro niektórzy znowu wyciągają historie jak to Citroen stosował team orders i np. cierpiał na tym Ogier, to radzę jeszcze raz prześledzić wyniki z 2010 i 2011, gdzie Ogier był bezpośrednio przed Loebem w 4 rajdach i nie było żadnych spóźnień na PKC, wygrał ten który był szybszy na odcinkach specjalnych. A "legendarne" już spięcie z Niemiec też nie dotyczyło tego, aby Ogier przepuścił Loeba, tylko żeby przestali ze sobą walczyć na ułamki sekund i utrzymali pozycje, ponieważ mieli gigantyczną przewagę nad resztą stawki. Potem i tak Loeb złapał kapcia i spadł na drugie miejsce, rajd skończył ze stratą niecałych 40sek i tym razem znowu nikt nie kazał Ogierowi spóźnić się 4min na ostatni możliwy PKC. No cholera jasna, team orders jak się patrzy. Jedyna faktyczna gruba zagrywka taktyczna Citroenem i Loebem to Rajd Polski 2009 i tutaj te zabawy miały duży wpływ na wynik na koniec sezonu.

Moim zdaniem nie ma szans wyeliminować w 100% poleceń zespołowych, bo właśnie czy to w F1 czy w WRC liczy się nie tylko kierowca (i pilot w rajdach), ale też cały zespół. Kiedyś M-Sport wystawiał całą zgraję Focusów i jeżeli teraz nagle Hyundai zacznie wystawiać 4 czy nawet aut, tylko po to żeby odbierać punkty Ogierowi to takie mają prawo. Tak samo M-Sport może nagle "udostępnić" Fiesty kilku zawodnikom. Jak kogoś stać to proszę bardzo. Już takie historie były, że Fiat wystawiał dużo lokalnych załóg w San Remo, tylko po to aby zepchnąć konkurencję nieco niżej w klasyfikacji.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1371
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość