Wyścig zbrojeń trwa

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Wyścig zbrojeń trwa

Postprzez stein911 » sobota, 3 kwi 2004, 20:11

Jeszcze w 2002 roku wszystko było jasne jak słońce: peugeot posiadał zdecydowanie najlepszy samochód, pozostali producenci stanowili tło. W 2003 zdecydowali się na zmianę samochodu. Wtedy trochę niespodziewanie ford pokazał zupełnie nowego focusa o duzo większym potencjale, citroen doprowadził xsarę do bardzo wysokiego poziomu, subaru tez nie spało. Juz niedługo na Os-ach beda jeździły same modele rocznik'04. Wydaje mi się, że wszyscy producenci poza mitstu posiadaja bardzo zblizone mozliwościami samochody. Jak typujecie, które WRC będzie najlepsze?
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen


Postprzez darekH » sobota, 3 kwi 2004, 20:17

hmm, nie uwazasz ze porownywanie samochodow w ten sposob jest bez sensu. Auto samo nie jedzie, musi byc driver z topowej formie, i ze szczesciem, tak jak slusznie zauwazyles wszyscy juz prawie przestawili sie na modele '04 i samymi suchymi danymi nie da sie porownac bryk. Ja stawiam na Subaru i Petera, choc tak samo mocno kibicuje Markko i Fordowi :D. Pugi maja potencjal ( czyt. kase ) i juz widac ze sa to samochody szybkie ale awaryjne. Cytryny jak zwykle na topowym poziomie.... hmm i wychodzi jednak ze to jednak wiecej od kierowcy zalezy :D
gg:3048339
Avatar użytkownika
darekH
N2
 
Posty: 199
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 11:28
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez Kuba M. » sobota, 3 kwi 2004, 20:21

Impreza w Meksyku rozjechała rywali. To mój typ na najszybszego WuRCa. Nie wszystko zależy od kierowców, co powiesz Darek na zeszłorocznego Puga porównując go do np. Focusa? Dobry kierowca w wolnym i starym samochodzie nic nie zdziała. Dlatego uważam, że rajdówki można śmiało porównywać.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez stein911 » sobota, 3 kwi 2004, 20:29

Dlatego uważam, że rajdówki można śmiało porównywać.


Też mnie się tak wydaje, poza tym porównywalne rajdówki pozwalają obiektywniej ocenić formę kierowcy.

Ja też kibicuje Marko, podoba mi sie ford, ale z drugiej strony chciałbym, żeby Marcus jeszcze wskoczył pare razy na podium. Jeżeli 307 będzie szybko dopracowany, to jest to mozliwe.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez darekH » sobota, 3 kwi 2004, 20:50

Dobry kierowca w wolnym i starym samochodzie nic nie zdziała.


No napewno masz racje, ale z drugiej strony nie wiadomo jak szybka maszyna bez dobrego kierowcy tez nic nie da, co do Pugow i zeszlego sezonu to masz racje, samochod mowiac kolokwialnie sie "skonczyl" i tylko ostatnie podrygi Marcusa np. na Finlandii pokazywaly ze kierowca jest szybszy od samochodu, co zreszta jak wiadomo skonczylo sie dla Marcusa odpadnieciem a zwyciezyl Markko :D
Co do Imprezy to na szutrze napewno jest piekielnie szybka, na asfalcie niestety decyduje "czarne zloto" i tu Pirelli jezeli nie dokona przelomu na suchym to znowu bedzie "modlitwa o zloty deszcz" :D, ale smiem twierdzic ze poziom MS jest tak wysoki ze teraz zaden team nie pozwala sobie na opoznienia w nowinkach :D [/quote]
gg:3048339
Avatar użytkownika
darekH
N2
 
Posty: 199
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 11:28
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez tomas » sobota, 3 kwi 2004, 22:24

Moim zdaniem najlepszą rajdówką [najszybszą, najmniej zawodną itd] jest Xsara. Bardzo szybkie są także Focusy i uważam, że to właśnie Ford, za sprawą swoich kierowców, zdąbędzie tytuł w obecnym sezonie.
brawura to nie odwaga - (c) extreme.pl | gg:6662113
Avatar użytkownika
tomas
A5
 
Posty: 803
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 22:33
Lokalizacja: Józefów

Postprzez *fly* » sobota, 3 kwi 2004, 22:55

calym sercem jestem za subaru ale mi sie wydaje ze szybszy od niego bedzie ford!!!! Citroen znowu wydaje mi sie ze jest wolniejszy ale za to bardziej niezawodny!! Pug w tym sezonie mimo wszystko chyba nie bedzie sie liczyl (choc mam nadzieje ze sie myle)!! Czas pokaze ktory team bedzie najlepszy!! :D
Avatar użytkownika
*fly*
A5
 
Posty: 624
Dołączył(a): piątek, 17 paź 2003, 11:00
Lokalizacja: Żary-Kraków

Postprzez Matador » sobota, 3 kwi 2004, 23:13

    Od roku 99 kiedy to wycofała sie moja ulubiona Toyota (wg. mnie w tamtym czasie chyba najlepsza) trudno mi powiedzieć który samochód jest teraz najlepszy. Na pewno bardzo wyrównany poziom prezentują Citroen, Subaru i Ford. Mocno w dół upadł Peugeot, zmiana samochodu nie wyszła na dobre. Póki sie nic nie zmieni utrzymuje swoje sdanie że 307 CC to kiepska baza na rajdówke (wiem, można by sie tutaj spierać :wink: ) A co sie dzieje z Mitsubishi to nie mam zielonego pojęcia. Przecież japoński zespół budował świetne samochody w klasie A8 które z powodzeniem walczyły wtedy z bardziej zaawansowanymi WRC...
    W tym sezonie stawiam na Citroena...
Avatar użytkownika
Matador
A5
 
Posty: 559
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 18:50
Lokalizacja: Kraków

Postprzez JoannaXP » sobota, 3 kwi 2004, 23:50

Ford,Focus(?), Subaru,Impreza(?) :D
I według mnie na nic pójdą umiejętności kierowcy jeśli auto nie bedzie sprawne i szybkie po prostu ,bo co zdziała taki kierowca który jest doskonale wyszkolony a jeździ na rajdach słabym wózkiem? Parametrami autka zdecydowanie można nadrobić swoje niedociągnięcia ,chociaz nie zawsze sie to sprawdza.
"Janusz żyje wśród nas ,my kibice nigdy o Nim nie zapomnimy" [']
Avatar użytkownika
JoannaXP
N4
 
Posty: 2430
Dołączył(a): niedziela, 22 lut 2004, 00:45

Postprzez stein911 » niedziela, 4 kwi 2004, 11:44

Ale pokażcie mi drugą taką rajdówkę z ostatnich lat, która juz w pierwszych rajdach notowała doskonałe czasy. Chodzi mi oczywiście o 307. Jak na tak młody samochód to po prostu jestem pod wrazeniem. Jeżeli poprawią układ kierowniczy i zmienia skrzynię, to będzie to najszybszy samochód. Tak sądzę. Ciekawe, jak szybko citroen doprowadzi C4 WRC do światowej czołówki.

Póki sie nic nie zmieni utrzymuje swoje sdanie że 307 CC to kiepska baza na rajdówke


Nie wyobrazam sobię 307 WRC na bazie hatchbacka. Ten samochód byłby za wysoki.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez maciekd » niedziela, 4 kwi 2004, 16:59

Zgadzam się, że w szybkim samochodzie musi jeszcze siedzieć szybki kierowca. Moim zdaniem wszyscy, łącznie z zarządem koncernu, zbyt szybko skreślili Hyundaia. Accent nie raz w szutrowych rajdach pokazał, że potrafi być bardzo szybki, ale po prostu nigdy nie siedział w nim dobry kierowaca (no... poza KKK). Loix przeszedł do Puga i co? Notuje podobne czasy jak Hyundaiem. Z drugiej strony na Monte Kresta osiągał Accentem czasy które były wcześniej w Skodzie i Peugeocie poza jego zasiegiem. Nie wiem jaki jest nowy misiek, ale z tak marnym kierowcą jak Panizzi nigdy sie nie dowiemy co ten sprzęt jest tak naprawde wart...

No a po nokaucie w Meksyku można się spodziewać dalszej dominacji Solberga w połączeniu z zaciekła rywalizacją z Loebem. Czy o zwycięstwie zdecyduje sprzęt...?
Avatar użytkownika
maciekd
A6
 
Posty: 1148
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 5 kwi 2004, 02:53

Dla mnie faworytem jest Subaru. W Meksyku była po prostu miazga. pirelli kiepsko się sprawuja na suchym asfalcie, ale teraz, po rozszerzeniu kalendarza o dwie eliminacje szutrowe i przekalibrowaniu San Remo na szuter ten czynnik nie będzie jakoś mocno ważył na ostatecznym sukcesie. Ford też jest szybki, ale awaryjny, Xsara bardzo dobra jest, ale raczej na asfaltach. Tak jak patrzyłem na Margam Park live to Loeb ciął co się dało, Solberg jechał czysto, zachowując rezerwy, mógby jeszcze przyspieszyć a jednak mimo wszystko wygrał OS. Peugeot moim zdaniem dał kompletną plamę. Z 206stki w przeciągu dwóch lat zrobili topowe auto, 307 mimo że tyle samo czasu dojrzewał to śmietnik. Szybki jest, ale biorąc pod uwagę ile czasu mieli na jego opracowanie, ile energii w niego włożyli (kompletnie zaniedbując 206) i jakie mieli doświadczenie powinno to być auto przynajmniej o połowę awaryjne niż jest. No, a ta 4ro biegowa sktzynia to chyba tylko przejaw dobrego samopoczucia. Rozumiem że postęp jest, że silniki robią się coraz bardziej elastyczne i że nie potrzeba 7 przełożeń jak w Escorcie Cosworth czy Renault Megane Maxi, ale 4 to przegięcie. Już na 5cio biegówkę w 206stce niektórzy narzekali, parząc czasem po onboardach wydawało się że faktycznie chwilami silnik się dusi, ale redukcja liczby biegów z 5 na 4 to o wiele bardziej dotkliwy ubytrek niż w przypadku przesiadki z 6stki na 5 tkę, skrzynia zresztą nie powinna być zestopniowana "na styk" bo wiadomo że nikt nie wyczuje tego momentu w którym trzeba popchnąć łopatkę, zawsze chwilę za wcześnie lub chwilę za późno się to robi, jeśli dokładnie tam gdzie się kończy ciąg 1wszego biegu zaczena się ciąg drugiego to każdy błąd będzie powodował straty.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez schwepes » poniedziałek, 5 kwi 2004, 07:59

stein911 napisał(a):Ale pokażcie mi drugą taką rajdówkę z ostatnich lat, która juz w pierwszych rajdach notowała doskonałe czasy.

Corolla WRC? z tego co pamiętam to w debiucie zanotowali podwójne zwycięstwo..
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez WRCfan » poniedziałek, 5 kwi 2004, 12:45

popieram w 100% Żółtodzioba.Subaru w tym momencie rzadzi na szutrach...gdyby bylo dwoch dobrych driverów/tzn. gdyby Burns jezdzil/to Subaru byloby murowanym kandydatem do Mistrzostwa Producentow..
PS modle sie o deszcz na asfaltach :wink:
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Matador » poniedziałek, 5 kwi 2004, 18:44

stein911 napisał(a):Ale pokażcie mi drugą taką rajdówkę z ostatnich lat, która juz w pierwszych rajdach notowała doskonałe czasy
No np 206 WRC, jego debiut wypadł zdecydowanie lepiej. To prawda, zdażały sie im awarie w pierwszych startach ale nie aż tyle co w 307-ce. Kierowcy byli wtedy pod wrażeniem samochodu, o nowym słyszałem jak na razie tylko pochwały co do silnika. Peugeot nie wystawił swojego samochodu po długiej przerwie tak jak to miało miejsce z 206-tką, samochód testowany był od 2002 roku, więc było trochę czasu a i budżet jak sądze był nie mały. Krótko mówiąc spodziewałem sie nieco więcej, moje rozczarowanie jest chyba uzasadnione. Mam nadzieje że to sie zmieni, chociaż tęsknię troche za 206 :wink:
Avatar użytkownika
Matador
A5
 
Posty: 559
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 18:50
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości