Wyścig zbrojeń trwa

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 5 kwi 2004, 23:27

Stein: ostatnio coś kombinujesz jak kon pod górkę ;-) Tak się składa że wszystkie wozy albo były mocne od samego początku albo do niczego się nie nadawały.

Subaru: fantastyczny debiut w 1994 roku, od tego czasu nieprzerwane pasmo sukcesów, praktycznie każdy ich model ma na koncie zycięstwa w rajdacvh najwyższej rangi.

Corolla: było mówione

206: w debiutanckim sezonie zgarnął wszystko co się dało

Lancery Evo IV - Evo VI - 4 tytuły Makinena mówią same za siebie.

Focus WRC 99: trochę awaryjny, ale od samego początku ostro mieszał

Focus WRC 03: tak samo

Citroen: mistrzostwo zespołów i mało brakowało do mistrzostwa indywidualnego w pierwszym full-sezonie, doskonałe wyniki w sezonach poprzedzających.

teraz jak skończyły wózki które nie odnosiły żadnych sukcesów na początku swojej kariery:

Skoda Octavia: przez lata startów dopracowano się niezawodności
Seat Cordoba: zarzucono program
Hyundai: Chcieli a nie mogli
Skoda Fabia: Będzie z niej tyle samo co z Octavii
Lancery WRC: wszystkie ewolucje o kant dupy walnąć, do niczego si nie nadają. Nie liczę ostatniej ewolucji, ponieważ istneje tylko nadwozie i skrzynia biegów, reszta dopiero w opracowaniu.

Powód jest prosty, konkurencja nie śpi, kto myśli że może zbudować taki sobie wózek a potem go ulepszyć jest w błędzie, bo konkurencja ulepszy także swoje pojazdy i znów jesteśmy w tyle. Trzeba mieć od rrazu dobrą gablotę a potem ją robić jeszcze lepszą. To jest WYŚCIG ZBROJEŃ, kto zaśpi na samym starcie raczej straty nie odrobi.

Pod tym względem niezwykle mądrze zachowało się Mitsubishi. Wiedząc że całą gablotę mają beznadziejną zabrało się od projektowania od zera. I świetnie zrobili że zaczęli od nadwozia i skrzyni biegów, ponieważ to są elementy które starzeją się najwolniej. Nie inwestowali w aktywne dyfry bo podobno i tak od przyszłego roku ma ich nie być, sama zaś buda prędko sie nie zestarzeje. Zostaje zawieszenie, dyfry, hamulce i silnik. Biorąc pod uwagę że w przyszłym roku zarówno dyfry jak i zawieszenie będzie mogło być tylko pasywne wsyscy znajdą się na starcie do wyścigu zbrojeń. Hamulce na szutrach nie są aż tak ważne, co do silnika to jeśli okaże się że FIA wprowadzi plombowanie to też wszyscy znajdą się w punkcie zerowym, trzeba będzie opracować silniki na dwa rajdy a nie na jeden, całe dotychczasowe nastawy diabli wezmą. Myślę ze jesli Ralliart się przyłoży to od przyszłego sezonu będzie się liczył wśród najlepszych.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez stein911 » wtorek, 6 kwi 2004, 15:10

206: w debiutanckim sezonie zgarnął wszystko co się dało


Tylko nikt nie wspomniał o tym, że 206 jeździła już na OS-ach WRC sezon wcześniej, tyle że nie zbierała punktów. Nie wspomne od długich testach przed.

Citroen: mistrzostwo zespołów i mało brakowało do mistrzostwa indywidualnego w pierwszym full-sezonie, doskonałe wyniki w sezonach poprzedzających.


Jak wyżej, juz w 2001 roku po torach rallycrossowych śmigała xsara T4, intensywnie szykowana do mistrzostw świata.

Focus WRC 03: tak samo


Sorry, to nie jest nowy samochód, to tylko znacząca ewolucja.

Lancery Evo IV - Evo VI - 4 tytuły Makinena mówią same za siebie.

Focus WRC 99: trochę awaryjny, ale od samego początku ostro mieszał


Tu mogę sie zgodzić.

Corolla: było mówione


Tu niestety moja pamiec zawodzi, zdaje sie na was. Mam nadzieję, że nie wciskacie mi takiego kitu jak z 206 i xsarą... 8)
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez munieck » wtorek, 6 kwi 2004, 17:53

Corolla Sainz wyjezdzil w Monte pierwsze miejsce, drugiego miejsca nie pamietam. Oczywiscie to Monte to byl debiut corollki.
Nie sztuka zabic muche na przedniej szybie. Na bocznej juz tak :-)
Avatar użytkownika
munieck
N3
 
Posty: 420
Dołączył(a): środa, 12 lis 2003, 17:11
Lokalizacja: Śląsk/Nowy Sacz

Postprzez Wilu » wtorek, 6 kwi 2004, 21:32

no zaraz zaraz ale jak Carlos jeździł Escortem WRC to w corolce już Auriol pomykał w niektórych rajdach. auto miało osiągi ale żeby wygrywać w debiucie ?

auto pomykało w 97 roku po światowych oesach !!!
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez stein911 » wtorek, 6 kwi 2004, 21:48

Peugeot 307 WRC odbywał tylko fabryczne testy. Od grudnia 2002 roku. Czyli 15 miesięcy temu. I samochód od razu mógł wygrywać OS-y, a gdyby nie awaryjność, to kto wie czy nie rajdy. Tymczasem 206, czy xsara po conajmniej tak samo długich testach rozpoczynały starty w WRC, nie zbierajac punktów. W ciagu roku dopracowano samochody i w efekcie miały one znakomite "debiuty". Tylko czy to rzeczywiście były ich debiutanckie starty? Pracowali nad nimi tak długo aż nie byli pewni ich mozliwości. Tymczasem 307 od razu rzucili na głeboka wodę.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez qbus » wtorek, 6 kwi 2004, 21:49

W mistrzostwach świata debiut Corolki nastąpił w roku 97 w rajdzie Finlandi bodajże...
8 miejsce Auriola
Gronholm odpadł

Indonesia
obie Corolki popsuły się

San Remo
5 miejsce Loixa
8 miejsce Auriola

Australia
3 miejsce Auriola
8 niejakiego Batesa

RAC
5 miejsce Gronholma
Auriol dzwonił

Więc autko faktycznie było konkurencyjne od początku... a w pierwszym pełnym sezonie pozwolilo Toyocie sięgnąć po tytuł V-ce mistrza w klasyfikacji producentów i np. Sainz zaczął od wygrania Monte w 98.
Ostatnio edytowano środa, 7 kwi 2004, 08:52 przez qbus, łącznie edytowano 1 raz
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez solota » wtorek, 6 kwi 2004, 23:10

ja wam mówie, peugeot dopracuje na glanc 307 i raczej po morderczym rajdzie cypru bedzie mniej zawodny. Co do mitsu to wg mnie zrobili bardzo..........niepoważnie.:shock: Mieli juz dość konkurencyjnego lancera WRC step 2 i wszystko wyrzucili do śmietnika, a co do teraźniejszości to nie wiadomo czy przepisy sie zmienią 8)

A w NZ wygra Solberg :D bo ma najpewniejszy somochód
JANUSZ KULIG 1969-2004

FOREVER IN MEMORY
Avatar użytkownika
solota
N3
 
Posty: 404
Dołączył(a): poniedziałek, 22 mar 2004, 23:20
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez żółtodziób » wtorek, 6 kwi 2004, 23:59

Stein:
Tylko nikt nie wspomniał o tym, że 206 jeździła już na OS-ach WRC sezon wcześniej, tyle że nie zbierała punktów. Nie wspomne od długich testach przed.


Tak samo jak w przypadku Mitsubishi sezon przed było to auto nie ukończone, brakowało dwóch aktywnych dyfrów między innymi, a ten co był był w powijakach. Mimo to Panizzi w sezonie 99 wskoczył takim autem na podium. Nawet jeśli przyjąć 99 rok za debiut 206stki to i tak wypadł bardzo dobrze, w żaden sposób nie zmienia to mojego twierdzenia że od początku było to dobre auto.


Jak wyżej, juz w 2001 roku po torach rallycrossowych śmigała xsara T4, intensywnie szykowana do mistrzostw świata.


Buahahahahaha!!! gdzie są golden i mototom!! Teraz przydałaby ci się od nich solidna reprymenda. Twierdzeniem że rallycross może być poligonem dla rajdów udowadniasz ze nie masz zielonego pojęcia o budowie aut rallycrossowych. Fakt wozy dywizji 1 są czasem nazywane WRC ale poza wyglądem nie mają nic wspólnego z WRC. Pod względem technicznym przypominają raczej B-grupowe Audi S1 albo Citroena BX. Nadwozie jest w 50% zbudowane z kompozytów, silnik i skrzynia biegów umieszczone sa WZDŁUŻNIE, chłodnice znajdują się z tyłu, dyfry są tak prymitywne jak w Nkach albo moze jeszcze gorsze, są to szpery mechaniczne, całe auto jest lżejsze, nie ma więc żadnej paraleli między WRC a Xsarą Hansena.

Jeśli chodzi o wsześniejsze starty w cyklu WRC: podobnie jak w przypadku 206stki Xsara od samego początku notowana była wysoko. W 2001 wszym roku zaczęli z Wysokiego "C" , Bugalski omal nie wygrał rajdu, została jednak nałożona na niego kara. Krótko potem pierwszy rajd Xsarą wygrał Jesus Puras. I był to CAŁKOWICIE DEBIUTANCKI SEZON. W 2002 mamy 2 miejsce Loeba w Monte, gdyby nie kara byłoby to zwycięstwo, oraz zwycięstwo w rajdzie Deutschland, drugie miejsce w San Remo zaraz za Panizzim. Tutaj jest więc identycznie jak w przypadku 206stki, nawet gdyby przyjąć sezon 2001 za debiutancki dla Xsary to i tak wychodzi na moje, od samego początku było to auto mogące wygrywać.

Również argument o wcześniejszych testach jest nietrafiony. Każdego wurca najpierw minimum rok się testuje zanim wypuści się go na OSy, 307mkę nad którą tak się wytrząsam również testowali wcześniej okrągły rok, testowali bardzo długo obydwie Skody, Hyundai i Seat również miały testy i także przystępowały najpeirw do niepełnych sezonów, tyle że od początku były to badziewne wozy i takimi pozostały do samego końca.

Sorry, to nie jest nowy samochód, to tylko znacząca ewolucja.


Zwał jak zwał, ze starego wozu została tylko skrzynia biegów, jeśli dla ciebie to ewolucja to Bóg z tobą, dla mnie to zupełnie nowe auto. Idąc twoim tokiem należy stwierdzić że Fabia to ewolucja Octavii bo ma ten sam silnik.

[quote]Tu niestety moja pamiec zawodzi, zdaje sie na was. Mam nadzieję, że nie wciskacie mi takiego kitu jak z 206 i xsarą [quote]

Tak wciskamy ci kit nieziemski. Ale ty stary wyga nie dasz się zrobić w konia no nie?? Może raczej burzymy mylne przekonanie, przez co tak cięzko ci to przyjąć. Co do Corolli to Sainz w debiutanckim roku o mały włos nie zdobył tytułu mistrzowskiego, 300 metrów zabrakło mu do mety.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stein911 » środa, 7 kwi 2004, 15:03

Twierdzeniem że rallycross może być poligonem dla rajdów udowadniasz ze nie masz zielonego pojęcia o budowie aut rallycrossowych.


Przepraszam, czy ja napisałem, że auto brało udział w jakiś zawodach? Czy gdybym napisał, ze xsara śmigała po Saharze, to pewnie udowadniał byś mi, jaki to jestem głupi, bo auto w na Pa-Da mają inna specifikację. A gdybym napisał, że śmigała po Ksieżycu, to pewnie byś się nie zgodził, bo UFO nie potrzebuje kół :wink: .
Pamietam dość dokładnie artykuł zamieszczony w jednek z gazet (Motomagazyn najprawdopodobniej), w którym prezentowano xsarę T4, protoplastę WRC, testowaną na jakimś francuskim torze rallycrossowym.

OK zgodzę się, że inne samochody też miały dobre, ba nawet bardzo dobre debiuty. Ale te wyniki nie przyszły od razu, a po porządnym warm up-ie. No ale, co tu dużo mówić, biję sie w pierś.

Żółtodziób: widzę, że rzeczywiście lubujesz się w czepianiu się i udowadnianiu swojej wyższości. Nie potrafisz napisać, że ktoś się myli etc. tylko od razu ciężkie wrzuty. Ale sam nie potrafisz przyznać, że się pomyliłeś:
206: w debiutanckim sezonie zgarnął wszystko co się dało

nadal nie przyjmujesz do wiadomości, że auto startowało rak wczesniej?
Corolla: było mówione


pozostajesz głuchy na:

W mistrzostwach świata debiut Corolki nastąpił w roku 97 w rajdzie Finlandi bodajże...
8 miejsce Auriola
Gronholm odpadł

Indonesia
obie Corolki popsuły się

San Remo
5 miejsce Loixa
8 miejsce Auriola

Australia
3 miejsce Auriola
8 niejakiego Batesa

RAC
5 miejsce Gronholma
Auriol dzwonił


Mam ci przypomnieć o porsche z getaway in stockholm. Wycziluj.

A tak poza tym to przyznaje ci rację: subaru ma obecnie chyba najlepszy samochód.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez mototom » środa, 7 kwi 2004, 17:21

żółtodziób napisał(a):Stein:

Jak wyżej, juz w 2001 roku po torach rallycrossowych śmigała xsara T4, intensywnie szykowana do mistrzostw świata.


Buahahahahaha!!! gdzie są golden i mototom!! Teraz przydałaby ci się od nich solidna reprymenda. Twierdzeniem że rallycross może być poligonem dla rajdów udowadniasz ze nie masz zielonego pojęcia o budowie aut rallycrossowych. Fakt wozy dywizji 1 są czasem nazywane WRC ale poza wyglądem nie mają nic wspólnego z WRC. Pod względem technicznym przypominają raczej B-grupowe Audi S1 albo Citroena BX. Nadwozie jest w 50% zbudowane z kompozytów, silnik i skrzynia biegów umieszczone sa WZDŁUŻNIE, chłodnice znajdują się z tyłu, dyfry są tak prymitywne jak w Nkach albo moze jeszcze gorsze, są to szpery mechaniczne, całe auto jest lżejsze, nie ma więc żadnej paraleli między WRC a Xsarą Hansena.

Żeczywiście Xsara rajdowa i rallycrossowa to dwa zupełnie różne samochody. Ciężko się w nich dopatrzeć tych samych elementów. O spojlerach nie mówie. Jedyne chyba z czego Citroen przy budowie WRC mógł skożytać z wersji rallycrossowej to napęd 4x4 a raczej doświadczenie w napędzie 4x4. Tym bardziej, że Xsara 4X4 w RC jeździ od 98 roku. Żółtodziób z kolei ty pzesadziłeś z tym, że nadwozie jest w 50% z kompozytów. Jest tego dużo ale nie aż tyle, są to: klapy, drzwi(oprócz drzwi kierowcy), wszystkie oprócz przedniej szyby i chyba tyle.
Pewne jest, że Obie Xsary są bardzo dobrymi samochodami ale każdy w swojej dyscyplinie. Stein tu masz podstawowe dane rallycrossowej cytryny http://www.hansen-motorsport.se/xsara.htm .
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez golden » środa, 7 kwi 2004, 17:41

trudno mi ocenic wplyw xsary RC na rozwoj WRC na pewno jakis byl - ale jaki? chyba mototom odpowiedzial najlpiej - ja dodam od siebie jakies domysly - moze cos z elektronika - ale nie sadze w koncu sa inne skrzynie inne doladowania inne podczesci ehe
moze zawieszenia? ale rajd a tory RC sa inne - naprawde nie wiem

pozatym najlepszym poligonem doswiadczalnym dla Xsaey WRC byly starty Bugalskiego w Mistrzostwach Francji Xsarą FRC (chyba tak sie zwało) - francuska federacja zrobila taki przepis ze ten samochod (przodek WURCA) bez homologacji na WRC ale z homologacja francuska FRC mogl startowac w mistrzostwach i chyba stad najwiecej doswiadczen bylo na budowe WURCA - bugalski posuwal nim chyba w 2000 czy 2001 - wtedy Jean Joseph jezdzil Subaru Impreza WRC i dostal baty od Buga...
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mototom » środa, 7 kwi 2004, 18:05

Golden żabojady nawet z tą elektroniką niezabardzo mogli w Xsarze RC testować bo w rallycrossie elektronika jest dość uboga.
A to FRC i WRC to ta sama kategoria tylko jak piszesz bez homoligacji FIA. French Rally Car. Kto wie, może Renault zrobi Megane albo Clio FRC. Nawet jeśli tak to poza Francją nigdzie by sie one nie pokazały.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wilu » środa, 7 kwi 2004, 18:16

golden napisał(a):...pozatym najlepszym poligonem doswiadczalnym dla Xsaey WRC byly starty Bugalskiego w Mistrzostwach Francji Xsarą FRC (chyba tak sie zwało) - francuska federacja zrobila taki przepis ze ten samochod (przodek WURCA) bez homologacji na WRC ale z homologacja francuska FRC mogl startowac w mistrzostwach i chyba stad najwiecej doswiadczen bylo na budowe WURCA...


no taki mieli wymysł ale do rajdów to zgłaszali jako t4.

dziwi ignorancja Żółtodzioba z tą corolką ale może debiut to równa się pełen cykl. ciężko wyczuć.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez mototom » środa, 7 kwi 2004, 18:22

Wilu napisał(a):
golden napisał(a):...pozatym najlepszym poligonem doswiadczalnym dla Xsaey WRC byly starty Bugalskiego w Mistrzostwach Francji Xsarą FRC (chyba tak sie zwało) - francuska federacja zrobila taki przepis ze ten samochod (przodek WURCA) bez homologacji na WRC ale z homologacja francuska FRC mogl startowac w mistrzostwach i chyba stad najwiecej doswiadczen bylo na budowe WURCA...


no taki mieli wymysł ale do rajdów to zgłaszali jako t4.

dziwi ignorancja Żółtodzioba z tą corolką ale może debiut to równa się pełen cykl. ciężko wyczuć.

To nie ma większego znaczenia. Wystarczy że specyfikacja się zgadza. Peugeot i Renault też nigdy nie nazywały swoich samochodów kit car tylko maxi. A specyfikacją kit car były.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » środa, 7 kwi 2004, 20:14

Stein:

1. Czytaj okiem a nie brzuchem, 206 już w sezonie 99 odnosił pierwsze sukcesy, a KAŻDY ZAWSZE WCZEŚniej testuje swoje wozy.

2. Co do GIS to upierałem sie tylko do momentu kiedy ktoś powiedział mi kiedy mniej więcej jest te kilka sekund filmu gdzie widać przetłoczenia na błotnikach, przez cały pozostały czas nie widać ich więc sugestia jest jednoznaczna.

3. Nic nikomu nie próbuję udowodnić, totalnie sram na to co inni o mnie myślą. Staram sie również iddzielkić osobiste sympatie od poglądów, nie będę znieniał zdania tylko dlatego że ktoś kogo lubię ma inne.

mototom: plastikowe bywają także błotniki, w najbardziej wypasionych furach na wierzchu są same kompozyty. Ale zwracam honor, przesadziłem co do tych 50%.

Nie zgadzam się co do 4x4, auta rallycrossowe mają zupełnie inne dyfry, są to pasywne szpery, działają one na zupełnie innej zasadzie niz aktywniaki w wurcach, w RC są albo szpery helikalne albo lepkościowe, te pierwsze działają na zasadzie przekładni ślimakowej, te drugie na zasadzie ograniczonej swobody ruchu płytek w oleju wiskozowym, w WRCach masz blokady elektrohydrauliczne, czym innym nie byłaby w stanie kierować elektronika. Poza tym na napęd rallycrossówki działają większe siły. Nawet pod kątem wytrzymałości nie ma sensu testować częsci do rajdówek w rallycrossie.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 111 gości