Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » czwartek, 17 sie 2017, 22:41

Taki news a tu cisza? http://rajdy.autoklub.pl/news/polski-poza-kalendarzem,78607
Turcy są źli i nie chcemy im dać WRC ale Polacy są gorsi bo tak jak wszędzie indziej kibice stoją poza wyznaczonymi strefami. Tak na poważnie to myślicie, że Orlen już nie sypnie kasą?
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź


Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » piątek, 18 sie 2017, 07:42

Nie wiem, ale temat Turcji był wałkowany nie tak dawno temu. Zespoły wówczas nie chciały rundy w tym kraju bo wiadomo co tam się dzieje.
Polska widocznie komuś bardzo nie leży. Nie wiem nigdy nie byłem w innym kraju na WRC ale cy u nas jest aż tak źle ? nie wydaje mi się. Nagrania na YT z innych rajdow nie pokazują jakiejś lepszej sytuacji :|
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez The Prisoner » piątek, 18 sie 2017, 07:58

Sylwek_GSi napisał(a):Nie wiem, ale temat Turcji był wałkowany nie tak dawno temu. Zespoły wówczas nie chciały rundy w tym kraju bo wiadomo co tam się dzieje.
Polska widocznie komuś bardzo nie leży. Nie wiem nigdy nie byłem w innym kraju na WRC ale cy u nas jest aż tak źle ? nie wydaje mi się. Nagrania na YT z innych rajdow nie pokazują jakiejś lepszej sytuacji :|


Wszędzie są jakieś problemy - np. w zeszłym roku odwołano drugi przejazd Drontal na Rallye Deutschland. Ponoć też "due to safety problem".

Rzecz w tym, że u nas są inne kłopoty - straż pod prąd odcinka jedzie, powstają korki na drogach alternatywnych/ewakuacyjnych, kibice dzieleni są na dwa sorty, część safety z łapanki.
I jeszcze jedno - średnie prędkości i charakterystyka odcinków robią swoje - wylotka poza drogę na RP powoduje większe zagrożenie niż np. w Finlandii. Naszych tras nie otaczają rowy i drzewa, tylko mamy wolne przestrzenie i przy nieodpowiednim ustawieniu kibiców może dojść do dużej tragedii.

Oczywiście kasa i lobby w FIA też swoje robi.
The Prisoner
N2
 
Posty: 181
Dołączył(a): czwartek, 2 maja 2013, 13:17
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 18 sie 2017, 08:21

Zacznę może od lekkiej "analizy" tego newsa. Ogólnie wydźwięk nie jest dla nas optymistyczny, ale w sumie można się tego było spodziewać. Przecież kontrakt podpisany był tylko na jeden rajd. Jeżeli inne rajdy mają podpisane kilkuletnie umowy to nie wiem co by musiało się wydarzyć, żeby dany rajd wypadł z kalendarza. Po pierwsze mówimy o przecieku dotyczącym projektu kalendarza, a po drugie skoro przy Turcji jest adnotacja dotycząca kwestii bezpieczeństwa w kraju, to może się okazać, że jest to element negocjacji między promotorem a PZM. Polska nie jest jeszcze tam gdzie Turcja jeżeli chodzi o sytuację wewnętrzną, więc raczej nie będziemy mieli z tego tytułu problemów. Teraz jeżeli PZM chce nadal mieć WRC musi po prostu wnieść większy "posag" :)

Czy zabezpieczenie w Polsce odbiega od innych rund WRC? Mam porównanie jedynie z jednym innym rajdem WRC i szczerze to nie zauważyłem większych różnic. Przecież plany zabezpieczenia nie są tworzone przez byle kogo i FIA w postaci Pani Mouton sprawdza je i akceptuje. To do kogo pretensje jak nie do samych siebie. To, że safety jest niekiedy z łapanki to zgoda, to że dzielenie kibiców na dwie kategorie jest złe, było przez nas poruszane wielokrotnie. Ale czy FIA i promotor nie mają na to żadnego wpływu? Nie wiem, dlatego pytam. Co do samego bezpieczeństwa, to patrząc wstecz. W tym roku zginął kibic na wolnym Monte Carlo, poważne wypadki często zdarzały się na Korsyce, która wybitnie szybkim rajdem nie jest (patrząc na średnie prędkości). Otwarte przestrzenie wg. mnie wpływają właśnie pozytywnie na bezpieczeństwo, mimo że auto wyleci z dużą prędkością to jest gdzie ją wytracić, a nie że 5m od drogi auto zatrzymuje się na drzewie i na zawodników działają duże przeciążenia. Gdy kibice nie stoją zaraz przy drodze to wtedy też mimo wszystko jest ten minimalny margines czasu na ucieczkę. Więc reasumując to nie jest wszystko takie na zasadzie czarne i białe.

Chodzi o kasę i tylko kasę. Szanse na WRC na Mazurach w 2018 maleją, ale wg mnie nadzieja jeszcze jest :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » piątek, 18 sie 2017, 08:40

Dobrze napisane.
Wcale nie musi być aż tak źle.
Turcja ma problemy wewnętrzne i może się okazać że w dalszym ciągu nikt tam nie będzie chciał jechać. Zagrożenie jakimś kolejnym atakiem może być większe niż ewentualne wypadki na rajdzie. Nie rozumiem też w jaki sposób Polska miała by rywalizować o miejsce z Chorwacją. Nie przypominam sobie, żeby w Chorwacji był rozgrywany jakiś większy rangą rajd? Mieli choćby rundę ME? jak już to tylko strefa jakaś. Czy ktoś w ogóle kojarzy jakiegoś wyróżniającego się kierowcę z Chorwacji? bo ja nie. Trochę jakby się z choinki urwali mam wrażenie. W Polsce wszystko przebiegało książkowo. Polski chyba od zawsze był w ME, były rajdy kandydackie do WRC, trwało to kilka lat zanim dostaliśmy rundę w 2009 roku. W sumie WRC mieliśmy już 5 razy. Więc Chorwacja nijak się ma do Polski. Nowa Zelandia to już inna bajka, ale oni mają problemy finansowe, mają za to tradycję, mają zawodnika w czołówce no i zdaniem wielu kierowców najpiękniejsze trasy na świecie ( w czym się również zgadzam). Jednak to runda na 2 końcu świata i to też nie jest bez znaczenia.
W tej chwili szanse na pojawienie się Polskiego w WRC oceniam mniej więcej na 50/50. Ta Turcja to moim zdaniem wcale nie jest pewniejsza od Polski.

A co do tras w Polsce. Wielu ludzi powtarza że są naprawdę spektakularne i jak również tak uważam. Rajd wyszedł z lasu ponieważ w lesie drogi o wiele szybciej się niszczyły. Poza tym akurat to moim zdaniem poprawiło i bezpieczeństwo i atrakcyjność. Raz że więcej widać a 2 że las to drzewa, a drzewo to naturalna przeszkoda na której można się rozbić a to się wiąże z poważnymi wypadkami. Lepiej chyba wypaść w pole (najlepiej bez rowu) niż zatrzymać się na drzewie. To chyba jasne. Kolejna z punktu widzenia kibica zaleta to możliwość przemieszczania się po trasie. Na żadnym rajdzie jakim byłem nie było tak łatwo przemieszcza się jak na Polskim, wszędzie łąki, pastwiska bez domów, ogrodzeń, prywatnych posesji. Można kilka km iść i nikomu nie zawadzać. Wcale nie trzeba iść drogą. I to jest właśnie bardzo bezpieczne moim zdaniem.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Mic_123 » piątek, 18 sie 2017, 08:42

The Prisoner napisał(a): Oczywiście kasa i lobby w FIA też swoje robi.


I to jest chyba kluczowe stwierdzenie dla tematu. W wielu innych rajdach tez wystepuja "niedorobki" czy odwolywanie odcinkow.
Pytanie za 1000pkt w ktorym rajdzie w tym roku zginal kibic, i czy ktokolwiek z obleganej przez Francuzow FIA stwierdzil ze ten rajd moze sie nie odbyc w kolejnym roku?
Nawet nikomu nie przeszlo przez mysl aby cos takiego zasugerowac.
Coz jak w czasie Rajdu Polski takie plotki sie pojawily to raczej rajd jechal po rowni pochylej juz wtedy, jak go nie ma w prowizorycznym kalendarzu to raczej go nie bedzie w finalnym.
I zeby nie bylo ze Rajd Polski taki super byl, byl jaki byl (lepszy badz gorszy) ale tylko ten rajd eliminuja, a w innych niby sa jakies zastrzezenia, troche pogroza z usmiechem na ustach wladze FIA ale wszyscy jada dalej, procz PL.

Ogolnie Polska nie ma ostatnio dobrej "renomy" za granica i to raczej nie z wlasnej winy, chyba ktos chce "wyałtowac" z naszego kraju miedzynarodowa impreze na ktorej mozemy sie zaprezentowac jako kraj. To byla spiskowa teoria dziejow zeby nie bylo :D ale troche prawdy w tym jest, niestety.

Grunt to dobra wymowka ze kibice itp.

Tak samo jak Toyota przenosi sie do Estonii zeby blizej miec na inne rajdy i lacznie zyska 13 dni (1 dzien na kazdy rajd), niech sie przeniosa do Polski to zyskaja kolejny 1 dzien, albo do Niemiec to bedzie kolejny 1 dzien czyli lacznie 3 dni, a to juz im da 39 dni mniej czyli prawie 1.5 miesiaca . A podatki i inne wzgledy juz nic nie maja do rzeczy, KASA, KASA, KASA.
Tak samo jak TMR mial oddzial w Finlandii i Estonii, ten drugi to chyba zeby Kajta obslugiwac jak mu fure na dwa rajdy wynajal :D :D .
Mic_123
N3
 
Posty: 241
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: Świat WRC

Postprzez andrew88 » piątek, 18 sie 2017, 09:04

woocasch napisał(a):Polska nie jest jeszcze tam gdzie Turcja jeżeli chodzi o sytuację wewnętrzną, więc raczej nie będziemy mieli z tego tytułu problemów.

Hmm, co masz na myśli? Czyżby u nas w niedalekiej przyszłości miało dochodzić do zamachów bombowych? Tą sytuację wewnętrzną (a raczej poziom bezpieczeństwa, jak to zostało podane przez autoklub) w Turcji interpretuję jako działalność Partii Pracujących Kurdystanu.

Wracając z tematem na właściwe tory: jeśli Polski (niestety) wypadnie z WRC, to zajmie miejsce Rzeszowskiego w ERC? Rzeszowa w takiej sytuacji byłoby mi szkoda, bo fajnie mieć dla odmiany topowy rajd asfaltowy.
EDYCJA:
Sylwek_GSi napisał(a):Nie przypominam sobie, żeby w Chorwacji był rozgrywany jakiś większy rangą rajd? Mieli choćby rundę ME? jak już to tylko strefa jakaś. Czy ktoś w ogóle kojarzy jakiegoś wyróżniającego się kierowcę z Chorwacji? bo ja nie.

Mieli asfaltową rundę ERC (chyba w pierwszym lub drugim sezonie objętym przez Eurosport). Wyróżniający się kierowca to np. Juraj Sebajl, o ile nie pomyliłem ze Słowenią...
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: Świat WRC

Postprzez kuba_k » piątek, 18 sie 2017, 09:20

andrew88 napisał(a):Wracając z tematem na właściwe tory: jeśli Polski (niestety) wypadnie z WRC, to zajmie miejsce Rzeszowskiego w ERC? Rzeszowa w takiej sytuacji byłoby mi szkoda, bo fajnie mieć dla odmiany topowy rajd asfaltowy.


Nie wiem, czy Rajd Polski tak z automatu mógłby wejść do ERC. Ale może to się da zrobić.
Co do Rzeszowa słyszałem plotkę, że i tak nie dadzą już rady uciągnąć ERC finansowo, bo wymagania promotora są ogromne.
Więc możliwy jest czarny scenariusz, w którym nie będzie żadnej międzynarodowej imprezy w Polsce...
Pozdrawiam
Kuba Kozal
kuba_k
N2
 
Posty: 190
Dołączył(a): sobota, 26 mar 2005, 01:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » piątek, 18 sie 2017, 09:30

Ale to już nawet nie chodzi o to, że w tym roku na MC zginął kibic. Wystarczy pooglądać gdzie tam co roku ludzie stoją, choćby na Col de turini, zdaje się, że te nocne osy też kiedyś odwoływali z powodu zachowania kibiców. To samo choćby w Meksyku na osie ulicznym (chyba dwa lata temu). Trzeba raz na zawsze zrozumieć- pierwsze miejsce kasa (forsowanie rajdu Chin) po drugie klasyków nie ruszą- MC już kiedyś wyleciało z WRC i co? Pokazali, że oni bez MŚ sobie poradzą ale WRC bez Monte no ma już trudniej. My już mieliśmy swoje 5min.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 18 sie 2017, 09:43

andrew88 napisał(a):
woocasch napisał(a):Polska nie jest jeszcze tam gdzie Turcja jeżeli chodzi o sytuację wewnętrzną, więc raczej nie będziemy mieli z tego tytułu problemów.

Hmm, co masz na myśli? Czyżby u nas w niedalekiej przyszłości miało dochodzić do zamachów bombowych? Tą sytuację wewnętrzną (a raczej poziom bezpieczeństwa, jak to zostało podane przez autoklub) w Turcji interpretuję jako działalność Partii Pracujących Kurdystanu.

Bardziej mam na myśli ich odwrót od UE i demokratycznych standardów, ale to nie jest ani temat, ani miejsce na takie przemyślenia, porównania czy analizy.

andrew88 napisał(a):EDYCJA:
Sylwek_GSi napisał(a):Nie przypominam sobie, żeby w Chorwacji był rozgrywany jakiś większy rangą rajd? Mieli choćby rundę ME? jak już to tylko strefa jakaś. Czy ktoś w ogóle kojarzy jakiegoś wyróżniającego się kierowcę z Chorwacji? bo ja nie.

Mieli asfaltową rundę ERC (chyba w pierwszym lub drugim sezonie objętym przez Eurosport). Wyróżniający się kierowca to np. Juraj Sebajl, o ile nie pomyliłem ze Słowenią...

Dokładnie, mieli ME w latach 2010-2013, wygrywali wtedy Rossetti, Hänninen i Kopecký. I mi by tam Rajd Chorwacji w Porecu nie przeszkadzał, nie tak bardzo daleko, a miejscówka na wakacje bardzo fajna :) Jednak oczywiście nie kosztem naszego rajdu :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 18 sie 2017, 09:49

Co do Monte Carlo wszyscy zgodzimy sie, ze nie wyobrazamy sobie kalendarza bez tego rajdu, jak dla mnie to impreza z gatunku must be, co nie oznacza, ze tam tez idealnie nie jest. Polski jest lubiany przez kierowcow i zespoly, ale najwyrazniej w FIA maja jakies 'ale' do tego rajdu. Kwestia bezpieczenstwa na pewno jest tutaj dosc znaczaca, ale jednak sadze, ze za tym kryje sie kwestia kasy i jakiejs ogolnej polityki FIA, ktora po prostu uwaza ten rajd za zbedny i niepotrzebny. Bo zbyt niebezpieczny, za szybki, za malo kasy, zbyt podobny do Finlandii etc.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez The Prisoner » piątek, 18 sie 2017, 10:12

Żeby mnie źle nie zrozumiano - absolutnie nie uważam, że nasze trasy są złe. Nie to miałem na myśli, przeciwnie. Ja mówię z punktu widzenia zabezpieczenia - mając tyle wolnych przestrzeni wokół trasy, potrzebujemy większych nakładów na ten cel. Zgadzam się z tym, że dla załóg dzwon w PL jest "bezpieczniejszy" niż w FIN i bardzo dobrze. Jednak patrząc z punktu widzenia kibiców, działa to w drugą stronę - mając w kupie dziesiątki ludzi nie ma szans, aby odpowiednio szybko uciec przed rajdówką, tym bardziej, że na RP są także nieogarnięci kibice.

Myślę, że wszyscy wiemy o co chodzi. Wielu z nas szuka na rajdach jakichś "elementów" otoczenia, które stanowią potencjalną ochronę przed rajdówką w razie niebezpieczeństwa.

Niestety wszystkie wymienione na tym forum aspekty składają się na to, że RP może polecieć (właściwie już poleciał). A szkoda. Musimy się z tym pogodzić. Gdybym miał oceniać, z jakich powodów Polski wyleciał, zrobiłbym to w ten sposób: 20% kwestie bezpieczeństwa, 40% kasa i 40% sprawy "około FIA".
The Prisoner
N2
 
Posty: 181
Dołączył(a): czwartek, 2 maja 2013, 13:17
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Sherman » piątek, 18 sie 2017, 11:12

“Unfortunately Poland has some problems at the moment, financial and security, and for some reason the organisation hasn’t been really consistent. I was a competitor at the first edition of Rally Poland, it was really brilliant, then it has gone a little bit downhill. I didn’t really like what I saw this year.

“The area is nice, stages are not too bad. That part of the world deserves a rally, is it then Poland, is it Estonia, maybe Lithuania? Why not Croatia? Croatia would be a good place for Italian fans.


Jarmo Lehtinen o Rajdzie Polski http://www.rallysportmag.com.au/home/wr ... c-calendar
Avatar użytkownika
Sherman
N3
 
Posty: 213
Dołączył(a): piątek, 20 lip 2012, 22:28

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » piątek, 18 sie 2017, 11:24

The Prisoner napisał(a):Wszędzie są jakieś problemy - np. w zeszłym roku odwołano drugi przejazd Drontal na Rallye Deutschland. Ponoć też "due to safety problem".
Tylko że wszędzie są problemy raczej sporadyczne a u nas robią się notoryczne + zazwyczaj wychodzą jakieś kwiatki typu rolnik z traktorem blokujący odcinek albo straż pożarna. W Niemczech odwołali oes?? o rany!!! a u nas od wołali oes w tym roku, w 2015 też odwołali jeden a w 2014 odwołali pół etapu - FIA może mieć po prostu dość rajdu który z roku na rok "prześlizga się" przez weekend rajdowy i to że nikomu jeszcze nic się nie stało jest kwestią farta i szczęścia niż celowego zapobiegania.
The Prisoner napisał(a):I jeszcze jedno - średnie prędkości i charakterystyka odcinków robią swoje - wylotka poza drogę na RP powoduje większe zagrożenie niż np. w Finlandii. Naszych tras nie otaczają rowy i drzewa, tylko mamy wolne przestrzenie i przy nieodpowiednim ustawieniu kibiców może dojść do dużej tragedii.
To ja zadam takie pytanie: Możesz przytoczyć jakieś grube dzwony z ostatnich kilku lat ?? Powiem Ci że ja kojarzę w zasadzie tylko Kruude z 2014 - średnie prędkości może i są wysokie ale fabryki przyjeżdżają na metę praktycznie w komplecie (nie liczę awarii) - pójście w Polską łąkę jest 1000 razy bezpieczniejsze niż w Szweckie lub Fińskie drzewa rosnące przy samej drodze - niebezpieczne może być dla kibiców którzy upchani są w jednym miejscu.
The Prisoner napisał(a):Oczywiście kasa i lobby w FIA też swoje robi.
Kasa interesuje promotora dlatego tak chętnie od razu zaproponowali umowę na kolejny rok. FIA interesuje przed wszystkim bezpieczeństwo i jak oni powiedzą NIE to żadna kasa tego nie zmieni - wszyscy powtarzają że w MC zginął kibic - można brutalnie powiedzieć że na rajdzie może się to zdarzyć, ale jak by ta nieszczęsna straż pożarna u nas zderzyła się czołowo z rajdówką to wybaczcie ale ku*** takie rzeczy się nie zdarzają i nie mają prawa się zdarzyć, a w takiej sytuacji o trupie z Monte wszyscy bardzo szybko by zapomnieli.
woocasch napisał(a):Czy zabezpieczenie w Polsce odbiega od innych rund WRC? Mam porównanie jedynie z jednym innym rajdem WRC i szczerze to nie zauważyłem większych różnic. Przecież plany zabezpieczenia nie są tworzone przez byle kogo i FIA w postaci Pani Mouton sprawdza je i akceptuje.
Plan zabezpieczenia sobie, a życie i kibice sobie - niestety ale zabawa w kotka i myszkę w stylu: Jadą delegaci siedzimy w krzakach, jadą załogi stoimy przy samej drodze już nie przejdzie
Fotki Davida Evansa z pierwszego Chmielewa - pierwsza hopa w lesie
Mała zabawa dla spostrzegawczych: znajdź trzy różnice
Jadą delegaci...
https://www.motorsport-news.co.uk/wp-co ... 24x768.jpg

jadą załogi...
https://www.motorsport-news.co.uk/wp-co ... 24x768.jpg

woocasch napisał(a):To, że safety jest niekiedy z łapanki to zgoda,
To że safety są z łapanki też jest wypadową działań pewnego Pana
woocasch napisał(a):to że dzielenie kibiców na dwie kategorie jest złe, było przez nas poruszane wielokrotnie. Ale czy FIA i promotor nie mają na to żadnego wpływu?
FIA interesuje bezpieczeństwo a Promotora kasa za umowę, oni mają gdzieś ceny biletów i to że u nas jest podział na kibiców lepszych ($$$$$$$$$) i gorszych ($$)
woocasch napisał(a):Nie wiem, dlatego pytam. Co do samego bezpieczeństwa, to patrząc wstecz. W tym roku zginął kibic na wolnym Monte Carlo, poważne wypadki często zdarzały się na Korsyce, która wybitnie szybkim rajdem nie jest (patrząc na średnie prędkości). Otwarte przestrzenie wg. mnie wpływają właśnie pozytywnie na bezpieczeństwo, mimo że auto wyleci z dużą prędkością to jest gdzie ją wytracić, a nie że 5m od drogi auto zatrzymuje się na drzewie i na zawodników działają duże przeciążenia. Gdy kibice nie stoją zaraz przy drodze to wtedy też mimo wszystko jest ten minimalny margines czasu na ucieczkę. Więc reasumując to nie jest wszystko takie na zasadzie czarne i białe.
Z tym się oczywiście w pełni zgadzam i już o tym wspomniałem.
woocasch napisał(a):Chodzi o kasę i tylko kasę. Szanse na WRC na Mazurach w 2018 maleją, ale wg mnie nadzieja jeszcze jest :)
Tak jak wcześniej napisałem FIA bardziej zależy na bezpieczeństwie niż na kasie, na kasie zależy Promotorowi a jako że nasza eliminacja jest bardziej pewna niż Turcja i Chorwacja dlatego dostaliśmy od razu propozycję na kolejny rok i tu też można się zastanawiać dlaczego na rok a nie na trzy lata tak jak reszta - pewnie dlatego że jak znajdą kogoś z większym chajsem to bez sentymentów się z nami pożegnają.
Sylwek_GSi napisał(a):A co do tras w Polsce. Wielu ludzi powtarza że są naprawdę spektakularne i jak również tak uważam. Rajd wyszedł z lasu ponieważ w lesie drogi o wiele szybciej się niszczyły. Poza tym akurat to moim zdaniem poprawiło i bezpieczeństwo i atrakcyjność. Raz że więcej widać a 2 że las to drzewa, a drzewo to naturalna przeszkoda na której można się rozbić a to się wiąże z poważnymi wypadkami. Lepiej chyba wypaść w pole (najlepiej bez rowu) niż zatrzymać się na drzewie. To chyba jasne. Kolejna z punktu widzenia kibica zaleta to możliwość przemieszczania się po trasie. Na żadnym rajdzie jakim byłem nie było tak łatwo przemieszcza się jak na Polskim, wszędzie łąki, pastwiska bez domów, ogrodzeń, prywatnych posesji. Można kilka km iść i nikomu nie zawadzać. Wcale nie trzeba iść drogą. I to jest właśnie bardzo bezpieczne moim zdaniem.
Rajd wyszedł z lasu ponieważ leśnicy życzyli sobie bardzo duże pieniądze za naprawę dróg, a kasa którą chcieli był kilka razy wyższa niż normalnie kosztuje taka usługa. Moim zdaniem trasa składająca się zarówno z lasu jak i z otwartej przestrzeni typu pola była by idealnym kompromisem bo jak mam być szczery to oglądanie rajdówki gnającej tylko przez pole trochę mi się nudzi.
andrew88 napisał(a):Wracając z tematem na właściwe tory: jeśli Polski (niestety) wypadnie z WRC, to zajmie miejsce Rzeszowskiego w ERC? Rzeszowa w takiej sytuacji byłoby mi szkoda, bo fajnie mieć dla odmiany topowy rajd asfaltowy.
Niestety ale wylot Polaka z WRC będzie podwójnie bolesny ponieważ ERC przeniesie się do Mikołajek - Polska od bardzo dawna ma stałe miejsce w kalendarzu ERC więc jaka to różnica czy rajd będzie w Rzeszowie Warszawie czy Mikołajkach - standard organizacji się liczy - poza tym przypomnę że taka sytuacja miała już miejsce po 2009, nawet była bardziej skomplikowana ponieważ w 2009 mieliśmy rundę WRC a nie mieliśmy rundy ERC a pomimo to w 2010 Polski wrócił bez problemów do ERC.
kuba_k napisał(a):Nie wiem, czy Rajd Polski tak z automatu mógłby wejść do ERC. Ale może to się da zrobić.
Co do Rzeszowa słyszałem plotkę, że i tak nie dadzą już rady uciągnąć ERC finansowo, bo wymagania promotora są ogromne.
Więc możliwy jest czarny scenariusz, w którym nie będzie żadnej międzynarodowej imprezy w Polsce...
Na pierwsze twierdzenie odpowiedziałem powyżej. W zeszłym roku i dwa lata wcześniej też się mówiło że Rzeszów nie uciągnie ERC a jednak dali radę. W ostatni zdanie nie wierzę bo był wywiad z J.Noworólem który mówił że w przypadku wypadnięcia z WRC będzie rajd ERC

Lehtinen prawdę powiedział pierwsza edycja była najlepsza... ale oni za dużo "wtopili" żeby miało się to powtórzyć
Dla mnie szanse na pozostanie są 30 do 70 dla wylotu - jak jakimś cudem zostaniemy to spodziewajcie się podwyżek cen biletów, dalszego podziału klasowego ($$$$$$) i jeszcze więcej obostrzeń dla kibiców.

PS. czy MoD mógłby przenieść tą naszą kolejny rok jałową dyskusję do tematu o Rajdzie Polskim.
Ostatnio edytowano sobota, 19 sie 2017, 22:56 przez Mad Max, łącznie edytowano 1 raz
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 18 sie 2017, 11:41

Mad Max napisał(a):Fotki Davida Evansa z pierwszego Chmielewa - pierwsza hopa w lesie
Mała zabawa dla spostrzegawczych: znajdź trzy różnice
Jadą delegaci...
https://www.motorsport-news.co.uk/wp-co ... 24x768.jpg

jadą załogi...
https://www.motorsport-news.co.uk/wp-co ... 24x768.jpg

Kibice kibicami, zabawa w odpowiednie stanie gdy jadą delegacji była zawsze i moim zdaniem trwać będzie wiecznie. Ale zobacz, że na tych zdjęciach kibice z jednej strony stoją identycznie w czasie przejazdu delegatów i w czasie przejazdu rajdówek. Czyli da się. Z drugiej strony drogi stoi tylko dwóch safeciarzy. I robiąc plan zabezpieczenia trzeba przewidzieć, że na tej hopie będzie dużo ludzi, ustawić większe zabezpieczenie, no kurde nawet dać kilometry taśmy. Mam na mysłi to, że ten OS nie szedł pierwszy raz w historii i trzeba po prostu myśleć, nie iść po najmniejszej linii oporu i zwalać winę tylko na kibiców. Może FIA wreszcie walnęła ręką i powiedziała dość kiepskiej organizacji.

Takie jeszcze drobne przemyślenie, Rajd Polski (ale np. i Monte Carlo też) ma problem dlatego, że ściąga tłumy kibiców. Czy to z Polski czy Estonii czy innych krajów nie ma już znaczenia, ale po prostu jest dużo ludzi. Do tego WRC jadą szybko, skaczą daleko i są emocje i fun. W takiej Turcji pewno będzie tylko kilku kibiców, to i problemów z nimi nie będzie i FIA będzie miała mega bezpieczny rajd.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 21 sie 2017, 08:03 przez woocasch, łącznie edytowano 1 raz
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron