przez żółtodziób » czwartek, 12 cze 2003, 23:26
Właśnie, tego samego się obawiam. Martin na przykład musiał przez kilka lat dopłacac najpierw Subaru a potem Fordowi do swoich startów, nawet jeśli Kucharowi trafi się możliwość zagrzania posadki w jakimś zespole to na pewno przez piewszy okres trzeba będzie dopłacać do interesu, tyle że może nie być chętnych do sponsorowania tego przedsięwzięcia. Obym się mylił... Mieli wprowadzić przepis o trzecim fabrycznym, fakt, ta propozycja daleka była od doskonałości, ale byłem gorącym zwolennikiem jej wprowadzenia w zmodyfikowanej postaci, na przykad że nie 3ci kierowca musi być wolny od wygranych, ale na przykład jeśli team wystawia więcej niż 2 samochody to jeden musi być przeznaczony dla kogoś kto jeszcze nic nie wygrał. Może być to 3cie, może być to 4rte albo 5te auto... Taki nakaz zwiększyłby szansę Kuchara na zahaczenie sie w zespole fabrycznym...
A tak w ogóle to zastanówmy się gdzie może być miejsce dla jakiegoś nowicjusza. Skoda, ma wprawdzie pełen skład, ale jesli Fabia okaże się konkurencyjna dla Pugów, Fordów i Subaryn to będą musieli jeszcze wziąć jakąś inną gwiazdę, Gardemaister o dobry driver, ale za Gronholmem to jeszcze długo nie pogoni. Auriol może się okazać świetny na asfaltach więc chyba go zatrzymają. Może będą chcieli wystawić także 3cie auto? Gdyby tak się stało to zrobiłby się większy luz na rajdowym rynku pracy. Ford chyba też będzie zainteresowany kimś z najwyższej półki, furę mają już gotową i w zasadzie jednego zdolnego do wygrywania rajdów kierowcę. Citroen ma sklad, prawdopodobnie będzie dązył do rozwoju auta bo jeszcze nie jest ono tak konkurencyjne jak Ford, to mniej więcej poziom Subaru, można tym rajd wygrać, ale nie jest to takie proste, chyba będą dążyć do tego żeby zatrzymać El Matadora, który przeżywa drugą młodość... Wiele wskazuje na to że z Subaru odejdzie Makinen który już dosyć głośno przeb ąkuje że chce zakończyć karierę, zostanie im tylko Solberg, będą sie starać chyba o Burnsa w miejsce Maka, o ile ten znowu się nie przebudzi i znów nie zacznie rządzić. Do gry wróci Mitsubishi z niewiadomym składem, mówi się o tym że zostawią Alistaira, ale oprócz tego jeszcze będa mieli 1,5 etatu wolnego. Subaru zresztą tez rozważa 3go drajwera na pól etatu. Ale w obu przypadkach padły już konkretne nazwiska, głównie skandynawskie i niestety nie ma wśród nich naszych. Mówi się za to że Mitsubihi weźmie na pełen etat Panizziego. Jeśli chodzi o Hyundaia to już mieliśmy okazję się przekonać o tym że może jeździć nim kazdy kto za to zapłaci, tyle że nie ma zbyt wiele chętnych na koreańskie padła... Został Peugeot. Na pewno pozostanie tylko Gronholm, Panizzi i Rovanpera uważają ze zasługują na pełen etat więc całkiem możliwe że jeden z nich wyląduje poza Pugiem, raczej Harri, bo Corrado chce mieć chyba asfaltowca, poza tym Panizzi zrobił ostatnio spory krok na przód jeśli chodzi o szutry. Być może będzie tak że wystawią tylko 2 wozy, będą przecież zmieniać wóz na 307 a na to potrzeba kasy. Może też się zdarzyć tak że wystwią 3 wozy, ale nie z jakimiś gwiazdami tylko z Krestą i Pykalisto lub Robertem za kierownicą. Po coś uruchomili Bozian Racing... W każdym razie w Pugu jeśli się zwolni jakieś miejsce to wskoczą na nie w pierwszej kolejności wyżej wymienieni. Tak więc dla Kuchara szansa jest tylko w tym że Ford da mu brykę na takiej samej zasadzie jak Hirvonenowi, albo Skoda nie bardzo będzie miała wzią skąd kierowcow (co byłoby możliwe jeśli Fabia WRC okazała się takim samym gównem jak Octavia, ale przypadki A. McRae, A. Schwartza i F. Loixa bezlitośnie pokazują że jak ktoś wyrośnie w 2go ligowej fabryce to jż w 2giej lidze zostanie), albo też Citroen będzie dysponował wolnym miejscem (co też wątpliwe) tak więc pozostaje mieć tylko kasę na wykupienie startów Fordem.