Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » wtorek, 29 lis 2016, 19:49

a tym czasem M.G testuje dziś polo w szwecji podobno ostatni test ale h*j to wi :roll:
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22


Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » wtorek, 29 lis 2016, 20:42

Matthias Schmidt napisał(a):Citroen nie musialby tworzyc teamu B nawet jak mialby czterech kierowcow. To, ze Ogier odrzucil Toyote specjalnie mnie nie dziwi. Pytanie co teraz. Czy M- Sport czy Citroen? Zgadzam sie, ze Citroen dla niego moglby byc niewygodny, ale o przejezdzeniu sezonu za darmo nie ma mowy, IMO. To juz predzej Seb zrobi sobie rok wolnego i posiedzi z zona i dzieckiem, ewentualnie jakies okazjonalne starty w rallycrossie. Biedny nie jest, sport sie dla niego liczy, ale watpie by mogl jechac rok za darmo. Predzej wyobrazam sobie, ze cos pokombinuja ze sponsorami, moze Ford na Ogiera cos dorzuci. Jesli finansowo to nie wyjdzie, to zakladam, ze bedzie wybor - albo Citroen, albo out. Sam Ogier stwierdzil, ze nie wyklucza opuszczenia sezonu.


Nie przesadzał bym z tą "niewygodą" Citroena. Meeke dzwoni tyle,ze nawet jeśli od czasu do czasu coś wygra to Ogiera to nie zmartwi. Sytuacja będzie identyczna jak z Latvalą, nie było wątpliwości kto był "jedynką". Jakiś tam dym mógłby się oczywiście zrobić, ale to raczej pozostali mieli by problem. Oczywiście w M-Sporcie atmosfera będzie lepsza, ale miało by to znaczenie tylko w przypadku kiedy po pierwsze okazało by się,że M-Sport dysponuje porównywalnym do Citroena samochodem, a po drugie jest w stanie zapłacić porównywalną kasę. W każdym innym przypadku takie detale nie będą miały znaczenia, priorytetem przy wyborze będzie kasa i jakość wozu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Taurus » środa, 30 lis 2016, 00:09

miszczu140000 napisał(a):a tym czasem M.G testuje dziś polo w szwecji podobno ostatni test ale h*j to wi :roll:



no właśnie i pytanie brzmi po kiego grzyba skoro się niby wycofują? potrzebują tą furę dopracować w 100 % żeby stała w garażu? jeżeli ma jezdzić w 2017 to pewnie ogier by był w tym teamie? a ogier lata od drzwi do drzwi. a może muszą się wywiązać z kontraktu z groszkiem ale to chyba mało prawdopodobne..albo mam jeszcze lepsze. może ogier to taki ogier trojański ? hehe
Taurus
N3
 
Posty: 231
Dołączył(a): sobota, 6 lut 2016, 15:23

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » środa, 30 lis 2016, 00:22

No właśnie jeśli będzie ten RB to nie musi w nim jeździć Ogi może będzie jeździł Mikkelsen i jakiś junior np Tidemmand albo Ogi będzie sobie testował fury innych teamów pójdzie do RB i podzieli się zdobytą wiedzą więc ja na miejscu Malcoma czy Tommiego nie byłbym huraoptymistą :lol: nie bez przyczyny Cytryna nie chcę go na testach a Hultaj wogóle go nie chcę przecierz jakby Cytryne przetestował to by na pewno tam został bo pewnie poza VW mają najlepsze auto 2017 :roll:
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » środa, 30 lis 2016, 08:23

Ale się trzymacie tego zespołu RB na VW.... RB powiedział że nie zamierza tworzyć zespołu ani za bardzo wspierać innego. Takie było oficjalne info RB. Reszta to jakieś plotki wymyślane przez napalonych i za dużo myślących kibiców i dziennikarzy, który robią tylko zamęt. Wszystko łącznie z tym że niby VW zaczyna się zastanawiać nad puszczeniem modli 2016 dla prywaciarza a dokładnie właśnie niby zespołu RB.
Owszem mogło by się to ułożyć w jedną całość bo VW nikogo nie zwalnia ale przenosi do innych działów i na inne zlecenia. Testują auto nadal ale to kwestia skończenia programu testowego na który już kasa została wydana (paliwo, opony, kontrakty) i pewnie uzyskanie 100% pewności co do tego co zbudowali. Dość profesjonalne jak dla mnie podejście a nie dziecka, które jak mu nie pasuje zabiera zabawki i idzie z piaskownicy.
Citroen Hyundai też się nie pierdzieli i jak widać nie napalają się i nie podkładają się bo Ogier jest wolny. Mają swoje do zrobienia i swój budżet i wiedzą co robią i na co sobie mogą pozwolić w danym momencie. Pewnie gdyby VW się wycofał w połowie sezonu by negocjowali itd. Zresztą jaki Ogier jest każdy wie i a jak wiemy nie każdy chce mieć w zespole spiętych kierowców bo jeden myśli że ma większe ambicje od innych i wszystko mu się należy.

Po prostu trzeba czekać
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 30 lis 2016, 09:47

Wygląda na to, że Sordo znalazł w nowym aucie funkcję samozapłonu: http://rajdy.autoklub.pl/news/sordo-gasil-pozar,72448
Mam nadzieję, że to tylko splot nieszczęśliwych okoliczności a nie efekt niedopracowanego auta. Lipa by była gdyby znowu mieli taki sezon jak 2014.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 30 lis 2016, 11:30

MSG Racing napisał(a):Ale się trzymacie tego zespołu RB na VW.... RB powiedział że nie zamierza tworzyć zespołu ani za bardzo wspierać innego. Takie było oficjalne info RB. Reszta to jakieś plotki wymyślane przez napalonych i za dużo myślących kibiców i dziennikarzy, który robią tylko zamęt. Wszystko łącznie z tym że niby VW zaczyna się zastanawiać nad puszczeniem modli 2016 dla prywaciarza a dokładnie właśnie niby zespołu RB.
Owszem mogło by się to ułożyć w jedną całość bo VW nikogo nie zwalnia ale przenosi do innych działów i na inne zlecenia.
[...]
Po prostu trzeba czekać

Zgadzam się, że trzeba czekać, bo wg mnie wszystko jest możliwe. Red Bull oficjalnie mówił, że w tej chwili nie zamierza nikogo wspierać, ale to było 2 czy 3 tygodnie temu. Od tego czasu mogło się coś zmienić, wiesz jak to jest z gadaniem do mediów. Mówią jedno, robią coś innego, ale masz rację. Oficjalnie Red Bull nie myśli o tworzeniu swojego zespołu w WRC.
A co do wynajmowania Polo WRC, to przecież sam Sven Smeets powiedział, że tegoroczne Polo WRC będą do wynajęcia: http://rajdy.autoklub.pl/news/restruktu ... port,72157

@Anbarra Te Twoje pomysły to z cały szacunkiem są nieźle oderwane od rzeczywistości. Niestety ale Rajd Polski bez mocnego wsparcia sponsora tytularnego szybko wyleci z kalendarza, gdyby miał zagościć na dłużej to by podpisali umowę nie tylko na przyszły rok, ale znowu na 3 lata. Czy tego chcemy czy nie, ale takie są fakty, że w 2017 roku jedziemy w WRC dlatego, że byliśmy najlepszą i sprawdzoną opcją. Jeżeli faktycznie jest tylu kandydatów do wejścia do kalendarza WRC to może zacząć się licytacja i w kalendarzu będzie ten kto da więcej. Coś co jest już normą w F1 może niestety zagościć w WRC. Mam nadzieję, że tak nie będzie, ale coraz częściej organizatorzy mówią o kosztach, więc może do tego w końcu dojść. Na szczęście organizacja rajdów to nie takie proste zadanie jak sypnięcie grubą kasą i wybudowanie toru na środku pustyni. Jednak patrząc na to co się dzieje w F1, gdzie jest obecnie "niemiecki" mistrz świata, niemiecki producent wygrywa co chce, a wcześniej inny Niemiec wygrywał seryjnie tytuły z Red Bullem, a GP Niemiec nie było w kalendarzu w 2015 i nie ma w 2017 roku, bo nie ma na to kasy, to w WRC może być za chwilę podobnie.

A co do Twojej propozycji długości rajdów. To mówimy o MŚ, to mają być trudne rajdy, a nie po 150km, a do tego mnożniki punktów. Masakra, zasady trzeba upraszczać a nie komplikować. Obecnie rajdy i tak są dużo krótsze niż kiedyś, mam na myśli pod względem dni trwania. Teraz runda WRC to czwartek odcinek testowy, start i ewentualnie jakiś krótki oes, piątek i sobota to normalny dzień rywalizacji, a w niedzielę PS jest około 12. czyli de facto są 2,5 dni rywalizacji, a wliczając testowy to 3, bo testowy to też w sumie pół dnia zajmuje. Gdyby to skrócić o jeden dzień to kibic może olać taki krótki rajd. Dla zespołów oszczędność tego jednego noclegu to żadna różnica. Pamiętaj, że zespoły przyjeżdżają często jeszcze na jakieś testy przedrajdowe, jest zapoznanie z trasą. Taki motorhome Hyundai też trzeba przywieźć, złożyć a potem rozebrać i czy on stoi X dni czy X+1 to koszt transportu i składania i rozkładania się nie zmieni. Ale jeżeli trzeba by to zrobić nie 10 a 14 razy, to już koszty wzrosną. Osobiście chciałbym aby WRC zagościło np. na trasach Baruma, czy w Chorwacji, czy znowu w Afryce pod postacią Safari. Ale nie kosztem pompowania kalendarza do rozmiarów jak np. w F1. Obecnie ustalone jest 13 rajdów w sezonie, może trzeba liczbę zwiększyć do 14 i mimo wszystko wprowadzić jakąś rotację, na zasadzie kontraktów np. 3 letnich. Dzięki temu będzie też doza świeżości w rajdach, a jest to też szansa do powrotu do kalendarza rajdów typu Akropol czy czegoś nowego jak np. Barum - chociaż nie wiem czy oni mają aspiracje na WRC, chyba nie.
Co do lokalnych matadorów startujących w rundach WRC, to koszty samego zgłoszenia są stałe bez względu na długość rajdu, a gdyby rajd WRC miał 150km, czyli mniej niż ERC, to jaki sens zgłaszać się do WRC i jechać w ogonach stawki, jak za tą samą kasę dałoby się walczyć np. o wygraną w ERC. Rajdy do MŚ mają być najdłuższe, najtrudniejsze, najbardziej wymagające. W sumie nie ważne, czy dzień to będą dwa mega długie odcinki czy 15 krótkich prób, tutaj można dyskutować co jest akurat lepsze dla danego rajdu. Można kombinować aby było różnorodnie, ale nie ma co robić całych rajdów mega sprinterskich, te okolice 300km są wg mnie OK :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Anbarra » środa, 30 lis 2016, 12:11

Chyba wiekszosc rajdow WRC ma 3-letni kontrakt ? No i pozatym Chiny jakos biedne nie sa a Mahonen mowi ze dziekuje, lepiej poczekamy do 2018...

A co do dlugosci rajdow, to chodzi mi oto zeby w sezonie przejechac ten staly X kilometroq. OK nie pomyslalem o tych motorhome'ach i innych rzeczach, to tez inna sprawa. Ale co do trudnosci... majac 300km masz wieksza szanse odrobic cos. Majac 150km tez musisz jechac szybko majac mniej czasu na odrobienie bledow. Wiec bylyby rajdy krotsze, w ktorych mialoby sie za bardziej sprinterska niz maratonska presje. Mysle ze w takiej sytuacji walka o tytul miala by na pewno wiecej etapow. OK, do tego cala stawka musialaby podgonic i obecnie to i tak Ogi by wygral. Tylko ze jesli mielibysmy rajd co chwila, i niemal w kazdym rogu swiata/kontynentu, to wtedy popularnosc sportu strzeli ostro w gore na 100%. Przecietny Janusz obejrzy nawet na zywo rajd, spodoba mu sie ale pod wplywem obowiazkow pozniej "zapomni" i nie bedzie za bardzo wnikal i sledzil. Inaczej jednak gd migawki w TV przypomna mu o sporcie co kilka dni/co tydzien. OK, moze troche idealizuje i mowie jak ja chetnie bym to widzial. Bo ja taki jestem ze lubie jak cos sie bardzo czesto zmienia.

OK, koncze juz watek kalendarza bo tu jednak mniej wiem niz z palca wysysam. Pofantazjowac tez wolno chyba ? :D
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » środa, 30 lis 2016, 12:19

woocasch napisał(a):@Anbarra Te Twoje pomysły to z cały szacunkiem są nieźle oderwane od rzeczywistości. Niestety ale Rajd Polski bez mocnego wsparcia sponsora tytularnego szybko wyleci z kalendarza, gdyby miał zagościć na dłużej to by podpisali umowę nie tylko na przyszły rok, ale znowu na 3 lata. Czy tego chcemy czy nie, ale takie są fakty, że w 2017 roku jedziemy w WRC dlatego, że byliśmy najlepszą i sprawdzoną opcją. Jeżeli faktycznie jest tylu kandydatów do wejścia do kalendarza WRC to może zacząć się licytacja i w kalendarzu będzie ten kto da więcej. Coś co jest już normą w F1 może niestety zagościć w WRC. Mam nadzieję, że tak nie będzie, ale coraz częściej organizatorzy mówią o kosztach, więc może do tego w końcu dojść.
No niestety ale dokładnie tak jest - promotor WRC próbuje zrobić podobny myk co w F1 że kto sypnie kasą tego bierzemy - problem jest tylko taki że zespołom F1 sporo kasy jest też wypłacanych w przeciwieństwie do WRC które tylko "wydają" kase na ten sport - to że podpisaliśmy umowę tylko na rok spowodowane jest jest jeszcze jedną rzeczą (nie mówię tu o braku sponsora tytularnego) a mianowicie faktem że promotor za kolejne trzy lata umowy zażyczył sobie trzykrotnie więcej $$$$$ niż za poprzednią umowę, oczywiście najmocniejszy ich argument jest taki "że jak wy nie chcecie to stoi do nas kolejka chętnych".

woocasch napisał(a):A co do Twojej propozycji długości rajdów. To mówimy o MŚ, to mają być trudne rajdy, a nie po 150km, a do tego mnożniki punktów. Masakra, zasady trzeba upraszczać a nie komplikować. Obecnie rajdy i tak są dużo krótsze niż kiedyś, mam na myśli pod względem dni trwania. Teraz runda WRC to czwartek odcinek testowy, start i ewentualnie jakiś krótki oes, piątek i sobota to normalny dzień rywalizacji, a w niedzielę PS jest około 12. czyli de facto są 2,5 dni rywalizacji, a wliczając testowy to 3, bo testowy to też w sumie pół dnia zajmuje. Gdyby to skrócić o jeden dzień to kibic może olać taki krótki rajd. Dla zespołów oszczędność tego jednego noclegu to żadna różnica. Pamiętaj, że zespoły przyjeżdżają często jeszcze na jakieś testy przedrajdowe, jest zapoznanie z trasą. Taki motorhome Hyundai też trzeba przywieźć, złożyć a potem rozebrać i czy on stoi X dni czy X+1 to koszt transportu i składania i rozkładania się nie zmieni.
Skrucenie rajdów da taki sam efekt co w rsmp, koszty stałe będą na takim samym poziomie może minimalnie niższe ale dalej wysokie i zespoły tego praktycznie nie odczują, na pewno za to kibiców przy odcinkach będzie znacznie mniej, jaki jest sens jechać przez pół europy czy świata na dwa dni.

Anbarra 150km to masz w RSMP - w WRC cały czas trasa jest powyżej 300km
To że rajdy będą na każdym kroku nie spowoduje ich mega popularyzacji - zobacz jak jest z F1 - 23 weekendy wyścigowe i jakoś nie zauważałem mega wzrostu popularności tej dyscypliny a wręcz przeciwnie bo takie Niemcy czy Malezja powiedziały dziękuję - to jest jak z kabaretami w TV jak nie było ich za dużo to jeszcze człowiek oglądał a teraz patrzeć na to nie może - nie tędy droga - ja to wielokrotnie powtarzałem że jeśli na rajdy ma przyjeżdżać więcej ludzi czy siętym sportem bardziej interesować to kibic na rajdzie musi mieć możliwość zobaczenia czegoś więcej niż dwa odcinki dziennie dlatego ilość kilometrów zostawiłbym w spokoju za to podzielił rajdy na większą ilość odcinków nawet kosztem ich długości.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 30 lis 2016, 12:55

Mad Max Wiadomo, że za trzy lata z góry chcą więcej kasy niż za jeden rok, ale nie sądzę aby to była trzykrotność kasy. Wiadomo, że w sferze B2B gdy negocjujesz większe ilości i dłuższe terminy obowiązywania kontraktów to cena jednostkowa jest niższa. PZM nie ma umowy z żadnym sponsorem tytularnym, więc zapewne nie chciał ryzykować wejścia w długą umowę, z kolei Promotor ma chętnych z kasą, więc też nie chce sobie wiązać rąk z nami.

Co do kibiców to niestety FIA dąży od lat do tego żeby kibiców trzymać w jednym miejscu w ciągu całego dnia, żeby przypadkiem nie włóczyli się między odcinkami. Zapewne także w tym celu na Rajdzie Polski jest tyle blokad dojazdów, parkingi są dosyć itd. Utrudnienia na każdym roku. Wiadomo, że jest część ludzi, którzy cały dzień będą siedzieć na miejscu, a część będzie gonić za czołówką. Przykład z RSMP jest idealny, nie ma co przesadnie skracać rajdów. Jak mam jechać ileś km to chce widzieć auta więcej niż raz. Obecnie mam inne priorytety bo na rajdy jak jadę to z synem, ale kiedyś z kumplami to się oglądało top 10-15 i gnało na kolejną miejscówkę, dlatego mogę zrozumieć każde podejście do oglądary. Dlatego popieram podejście aby rajd w ciągu dnia trwał od rana do wieczora i odcinków było dużo i ilościowo i kilometrowo. Obecnie często jest więcej stania niż jeżdżenia.

Anbarra napisał(a):Chyba wiekszosc rajdow WRC ma 3-letni kontrakt ? No i pozatym Chiny jakos biedne nie sa a Mahonen mowi ze dziekuje, lepiej poczekamy do 2018...

Chiny jako takie nie są biedne, ale nikt z Partii nie kazał aby Rajd Chin dostał odpowiednie wsparcie. To co poszło do mediów na temat niby ulew, powodzi itd. itp. to była mega ściema, problem może i dotyczył jakiegoś mini fragmentu trasy. Fakt był taki, że ani lokalny promotor ani władza nie przykładała się do tego rajdu. Jak Partia każe zrobić rundę WRC to będzie największy wypas w historii WRC. Gdzieś czytałem, że teraz koncepcja rajdu zmieniła się całkowicie i w ogóle rajd ma być w innej lokalizacji niż pierwotnie planowano. Stąd też zapewne mowa dopiero o ewentualnym rajdzie w 2018 i to pewno jako kandydat a nie runda WRC.
Rajd Polski był w zasadzie gotową propozycją na trzynastą rundę w przyszłym roku, dlatego jesteśmy w kalendarzu i mam nadzieję, że zostaniemy w nim na dobre. Ale znając życie i PZM to tak się nie stanie :(
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » środa, 30 lis 2016, 13:14

woocasch napisał(a):Mad Max Wiadomo, że za trzy lata z góry chcą więcej kasy niż za jeden rok, ale nie sądzę aby to była trzykrotność kasy. Wiadomo, że w sferze B2B gdy negocjujesz większe ilości i dłuższe terminy obowiązywania kontraktów to cena jednostkowa jest niższa. PZM nie ma umowy z żadnym sponsorem tytularnym, więc zapewne nie chciał ryzykować wejścia w długą umowę, z kolei Promotor ma chętnych z kasą, więc też nie chce sobie wiązać rąk z nami.
Promotor za kolejną trzyletnią umowę zarzyczył sobie trzykrotnie większą kwotę niż poprzednio - informacja o tym jest z pewnego źródła - natomiast dlaczego umowa została podpiusana tylko na rok tego dokładnie nie wiem - przypuszczam podobnie jak Ty że PZM poszedł vabanq, podpisał umowę na rok opłacając ją z własnych funduszy licząc że przez okres do rajdu znajdzie nowego sponsora który zwróci ten koszt.

woocasch napisał(a):Co do kibiców to niestety FIA dąży od lat do tego żeby kibiców trzymać w jednym miejscu w ciągu całego dnia, żeby przypadkiem nie włóczyli się między odcinkami. Zapewne także w tym celu na Rajdzie Polski jest tyle blokad dojazdów, parkingi są dosyć itd. Utrudnienia na każdym roku. Wiadomo, że jest część ludzi, którzy cały dzień będą siedzieć na miejscu, a część będzie gonić za czołówką. Przykład z RSMP jest idealny, nie ma co przesadnie skracać rajdów. Jak mam jechać ileś km to chce widzieć auta więcej niż raz. Obecnie mam inne priorytety bo na rajdy jak jadę to z synem, ale kiedyś z kumplami to się oglądało top 10-15 i gnało na kolejną miejscówkę, dlatego mogę zrozumieć każde podejście do oglądary. Dlatego popieram podejście aby rajd w ciągu dnia trwał od rana do wieczora i odcinków było dużo i ilościowo i kilometrowo. Obecnie często jest więcej stania niż jeżdżenia.
I to jest kolejny moim zdaniem problem dlaczego rajdy tracą na popularności - ograniczenia ograniczenia ograniczenia - ze wsząt tylko ograniczenia i utrudnienia i mnie osobiście nie dziwi że ludzie mają dosyć oglądania w takim stylu. Tak naprawdę dzień jest długi i zawsze można próbować go podzieli na dwie części tak żeby kibice oglądali dwa przejazdy jednego odcinka a następnie na spokojnie zmienili odcinek na którym obejrzeli by kolejne dwa przejazdy - nie mówię że tak miałby wyglądać cały rajd ale chociaż jeden dzień.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 30 lis 2016, 15:17

Kolejna ciekawostka: http://rajdy.autoklub.pl/news/citroen-odwolal-prezentacje,72464
Czyżby Ogier nie dostał zgody od VW na podpisanie umowy z innym producentem?
Przecież do prezentacji jeszcze 3 tygodnie więc jest czas na dogadanie szczegółów kontraktu. Chyba że Ogier się jeszcze waha, ale nad czym tu się zastanawiać? Nad Red Bullem?
Niby była plotka, że Ogier już oficjalnie z Toyoty zrezygnował ale jakoś cisza kto ma zamiast niego jeździć dla Makinena.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 30 lis 2016, 15:18

Mad Max napisał(a):
woocasch napisał(a):Mad Max Wiadomo, że za trzy lata z góry chcą więcej kasy niż za jeden rok, ale nie sądzę aby to była trzykrotność kasy. Wiadomo, że w sferze B2B gdy negocjujesz większe ilości i dłuższe terminy obowiązywania kontraktów to cena jednostkowa jest niższa. PZM nie ma umowy z żadnym sponsorem tytularnym, więc zapewne nie chciał ryzykować wejścia w długą umowę, z kolei Promotor ma chętnych z kasą, więc też nie chce sobie wiązać rąk z nami.
Promotor za kolejną trzyletnią umowę zarzyczył sobie trzykrotnie większą kwotę niż poprzednio - informacja o tym jest z pewnego źródła - natomiast dlaczego umowa została podpiusana tylko na rok tego dokładnie nie wiem - przypuszczam podobnie jak Ty że PZM poszedł vabanq, podpisał umowę na rok opłacając ją z własnych funduszy licząc że przez okres do rajdu znajdzie nowego sponsora który zwróci ten koszt.

OK, źle przeczytałem i zrozumiałem tą trzykrotnie większą kwotę, już wszystko jasne :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 30 lis 2016, 16:02

Nie bardzo tylko rozumiem dlaczego Citroen juz mialby odwolywac prezentacje samochodu. Ok, rozumiem, ze chodzi o Ogiera, negocjacje trwaja i tak dalej, ale do 22 grudnia jest przeciez jeszcze sporo czasu. W ciagu tych trzech tygodni nie zdolaliby podpisac umowy z Ogierem? Ciekawe, ze juz teraz mieliby to zalozyc.

W Toyocie pojedzie Latvala, jestem tego niemal pewien. Bardziej mnie ciekawi (i martwi jednoczesnie) co z Mikkelsenem, bo prawde mowiac nie widze dla niego miejsca w przyszlym roku.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 30 lis 2016, 16:31

Matthias Schmidt napisał(a):Nie bardzo tylko rozumiem dlaczego Citroen juz mialby odwolywac prezentacje samochodu. Ok, rozumiem, ze chodzi o Ogiera, negocjacje trwaja i tak dalej, ale do 22 grudnia jest przeciez jeszcze sporo czasu. W ciagu tych trzech tygodni nie zdolaliby podpisac umowy z Ogierem? Ciekawe, ze juz teraz mieliby to zalozyc.

W Toyocie pojedzie Latvala, jestem tego niemal pewien. Bardziej mnie ciekawi (i martwi jednoczesnie) co z Mikkelsenem, bo prawde mowiac nie widze dla niego miejsca w przyszlym roku.

Najprawdopodobniej Ogier stawia warunki których nie da się spełnić w 3 tygodnie. Warunki te mogą wynikać z umowy z VW, np nowy kontrakt dopiero w 2017, albo z innej beczki, Ogier dał czas do końca roku żeby Red Bull stworzył swój team, albo dał czas Malcolmowi na zebranie kasy. Ciężko mi znaleźć powód przesunięcia premiery nie związany z Ogierem.
Co do Latvali to w jednej z ostatnich wypowiedzi Makinen zasugerował, że ostatnie słowo w kwestii zatrudnienia kierowców należy jednak do zarządu Toyoty. Poza tym gdyby to było przesądzone to mielibyśmy dzisiaj jakieś informacje albo chociaż plotki.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości

cron