Rajd Polski A.D. 2014

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 14 paź 2013, 22:48

ZbyszekChaosu napisał(a):Samo zagęszczanie nie wystarcza, trzeba wiedziec jeszcze co się zagęszcza i na jaką głebokosc. Rożnica taka jak między wymienionymi wyżej samochodami.Ktos zaczyna bzdory pisac a reszta to podchwytuje, choc wystarczy zapytac google. Tak na logike to gdyby dało sie w taki łatwy sposob utwardzic drogę samym cementem to chyba ktos by już na ten pomysł wczesniej wpadł :p Nie zamierzam nikogo obrażac na tym forum, ale tak jak się wymaga odemnie myslenia tak ja wymagam tego od innych


Spoko, spoko. Tak jak pisałem rzeczywiście zważywszy kto to napisał powinienem to bardziej sceptycznie potraktować. Google'a można zapytać, ale to jednak sporo szukania jeśli chce się zweryfikować do czego słuzy machina którą się widzi na oczy po raz pierwszy. Na inne rzeczy by mnie nie nabrał... a może po prostu za bardzo chciałem wierzyć w to,ze raz gada do rzeczy. Natomiast to że nikt nie wpadł na proste i dostępne rozwiązenie wcześniej - znając rządzących tym krajem na wszystkich szczeblach to akurat w ogóle bym się nie zdziwił gdyby istniała jakaś prosta metoda, a oni jej nie wykorzystali. Głupota urzędasów w tym kraju nie zna granic, jako przykład podam taki przykład nasz lokalny:
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /675356009
Facet naprawdę tak na poważnie z tym wyskoczył. Dodam jeszcze, że tak jak on chciał puścić tę kolejkę to zabudowa jest tak gęsta, a uliczki tak wąskie, że nie ma gdzie nawet postawić słupów. No, ale sobie wymyślił i pewnie by tak zrobił gdyby go wybrali.

Co do zagęszczania - zdaję sobie sprawę,ze jest różnica, niemniej jednak chodzi mi bardziej o fakt,że jest to rzeźbienie w gównie i jak przypuszczam takie drogi jak tu są trzeba będzie poprawiać conajmniej po każdych roztopach. Tylko stąd to porównanie z kortem tenisowym. Poza tym zdaję sobie sprawę z tego, ze prawidłowo zdubowana droga będzie się trzymać - deszcz, nie deszcz, roztop , nie roztop. W Walii ciągle leje, a szutrowe drogi się trzymają, w Finlandii leje i marznie i też się drogi trzymają i to w idealnym stanie, a wątpię, że tam co tydzień jeżdżą walce. Pisałem wyłącznie o tym co jest u nas - tutaj rzadko takie drogi buduje się z rozmysłem. Nie wiem czy coś takiego w ogóle da się zagęscić na tyle, żeby pro kilku zimach nawierzchnia wytrzymywała coś takiego jak było w tym roku. To jak łatwo zrobił się taki syf wskazuje na to,że tam nic nie jest zagęszczone i doprowadzenie tego do porządku to albo gruba kasa albo walka z wiatrakami - taki widzę w tym problem i dlatego własnie uważam, że trzeba trochę zluzować z krytyką organizatora - zapewnienie dobrego styanu tych dróg w czasie deszczu jest obiektywnie poza jego zasięgiem - winny jest syf totalny jaki jest w tym kraju i tak daleko wpływ naszych piaskowych dziadków nie sięga. Co oczywiście nie zmienia faktu, że powinni wiedzieć po czym puszczają rajd i przynajmniej nie godzić się na jesienne terminy. O plac na serwis też mogli już dawno zadbać. Uważam, że krytyka tylko wtedy ma sens, jeśli jest merytoryczna i obiektywna, a nie jest czepianiem się o wszystko, włacznie z tym że zupa była za słona, dlatego własnie chciałem im zwrócić nieco honoru. Nie oznacza to,ze zmienia się moje nastawienie do nich - zmieni się, jak zaobserwuję jakiś progres w polskich rajdach będący zasługą tych panów, ale obawiam się,ze ciężko będzie mi tego dożyć.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 15 paź 2013, 08:21

Pamiętam jeszcze jak byłem mały to w moich rodzinnych stronach było trochę dobrych drog szutrowych, mowiło się na nie "trakty". Szerokie, dobrze utwardzone itp wiele z nich nie zmieniło przebiegu od sredniowiecza. Niestety pod koniec lat 90-tych przyszła moda na asfalt i wszystkie te drogi dostały nowy dywanik ale żeby ograniczyc koszty nowa jezdnia była węższa od starej.
Podejrzewam że podobna sytuacja miała miejsce na Mazurach. Nie uwieże, że niemieccy osadnicy jezdzili tylko po błocie i piachu. Może ktos z okolic się wypowie jak to jest z tymi szutrami w okolicach Mikołajek?
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez ToKu » wtorek, 15 paź 2013, 09:37

Ech...

Z drogami tutaj różnie bywało. Główne "szutry" były wybrukowane, czasami nawet taki bruk potrafi wyjść spod piachu. Generalnie, ale to podejrzewam, Niemcy po prostu dbali o drogi - robili regularne remonty, gdzie trzeba podsypywali, gdzie trzeba odwadniali itp. Nie na zasadzie akcji - droga zaraz się zawali, więc trzeba coś zrobić JUŻ! - tylko regularnie.

Niemcy zresztą dbali o wszystko - drogi, koleje, melioracje, obejścia itd. My nie dbamy o nic, jak już działamy na zasadzie akcji, a nie regularnie. Stąd i stan dróg polnych gorszy niż za Niemca. Długość linii kolejowych się kurczy. Leśne jazy i przepusty na rzekach to ruina. Tam gdzie dojcze mieli pastwiska dzisiaj wody po kolana.

Już we wspomnieniach żołnierzy Napoleońskich z wojny 1806/1807 pojawia się ten wniosek, przyczynkiem do którego było przekroczenie przez nich granicy Królestwo Polskie - Prusy. Także stan stały. Niezależny od dziedzictwa komuny i rozbiorów. Wynikający najprawdopodobniej z głębszych różnic kulturowych pomiędzy cywilizacjami: euroejską i wielkiego stepu.
Pogłoski jakobym to ja podrzucał kłody na trasie Kormorana 2002 uważam za grubo przesadzone
Avatar użytkownika
ToKu
N3
 
Posty: 360
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 17:03
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez woocasch » wtorek, 15 paź 2013, 10:07

gregortest napisał(a):Po raz enty powtarzam.
Nie będzie rajdyu na litwie.
Nie ma na to kasy i ogólnie. Logistycznie - wtopa.

Skąd ta Twoja pewność skoro w oficjalnych wypowiedziach mówią o tym wszyscy związani z organizacją Rajdu Polski 2014 + szef FIA?
Czy jest to Twoja własna obserwacja, czy może w prywatnej rozmowie, przy wódce czy innym wysoko % trunku Jean Todt Ci tak powiedział?
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez karluum » wtorek, 15 paź 2013, 21:41

http://wrc.net.pl/zmiana-warty/
"Ofiara" burdelu na polskim w 2013?
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez żółtodziób » wtorek, 15 paź 2013, 22:26

@ karluum - cholera wie, ale możliwe. Na pewno nie jest to dobra wiadomość. Tu nie chodzi na ile Bartoś jest winien czy nie, chodzi o to, że wszystko jest w rozsypce. Bartoś na pewno nie był dobry, ale efekt jest taki, że za 2 miesiące trzeba będzie mieć gotowy harmonogram rajdu (a co za tym idzie zgody właścicieli dróg, również tych na Litwie) no a rajd nie ma nawet dyrektora i prawdodobnie towarzycho jest mocno pochłonięte roszadami personalnymi.

Druga refleksja jest taka,że owszem, ryba psuje się od głowy, ale nie wystarczy jej uciąć łba, zeby nadawała się do jedzenia - trzeba wyciąć całe zepsute mięso, albo wręcz wywalić całość. Bartoś na pewno nie latał z kajecikiem i nie akceptował osobiście każdego porządkowego. Również na pewno nie sprawdzał osobiście całej trasy rajdu - od tego są ludzie. Okazali się niekompetentni i tacy zostaną - ktoś po prostu ten temat latami zaniedbywał, a teraz nie da się tego odkręcić ot-tak-pstryk wywalając dyrektora rajdu. Wszystko co na dzień dzisiejszy można zrobić to modlić się, żeby wszystko co leży i kwiczy uszło jakoś w tłoku. Zostało za mało czasu i jest za duży rozpieprz, żeby to się wszystko cało ogarnąć w ciut ponad pół roku. Problem w tym, że jeśli tak się stanie, jeśli okoliczności będą sprzyjać i nie wydarzy się nic bulwersującego to organizator spocznie na laurach, tak jak to miało miejsce w ostatnich 4 latach - po takim czymś prędzej czy później zdarzy się kolejna wtopa - w końcu podczas którejś następnej edycji znów spadnie jakiś deszcz i obnaży jeszcze więcej niekompetencji i zaniedbań.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez kremer » wtorek, 15 paź 2013, 23:23

Hmm :) Ciekawa wiadomość :) Dostał za swoją butę...
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez rallyfun » wtorek, 15 paź 2013, 23:34

Jakby to skomentowac...chyba tylko jedno przychodzi do glowy- Batros kto ma teraz jaja? :)
rallyfun
N3
 
Posty: 249
Dołączył(a): czwartek, 17 sty 2013, 22:14

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez d-z rallyfans » środa, 16 paź 2013, 08:18

No i mamy ofiarę ogólnego syfu organizacyjnego, tylko tak się zastanawiam czy w ogóle ktoś z tej rodzinki PZM-u ma obecnie pomysł na ten rajd.
A moim kandydatem na nowego dyrektora jest Pan Marek Kisiel, pozdrawiam :wink:
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez woocasch » środa, 16 paź 2013, 08:55

Ciekawa propozycja z Panem Markiem, człowiek z jego doświadczeniem na 100% ogarnąłby temat. Długofalowo patrząc to wywalenie młodego Bartosia jest dobrą decyzją. Jego teksty z tego roku pogrążyły go i to on od tych kilku lat nie robił nic aby poprawić poziom organizacyjny, chociażby poprzez trwałe utwardzenie parku serwisowego. Spalenie mostów z lokalesami co do wyboru tras to przecież też stało się za jego kadencji. Widać bycie czyimś synem nie jest 100% gwarancją utrzymania się na stołku :)
żółtodziób masz rację, że sama zmiana dyrektora nie jest rozwiązaniem, ale nowy dyrektor może dobrać sobie nowych/zaufanych ludzi i z nimi budować przyszłość. Oby tylko ogarnęli temat w ciągu najbliższych kilku tygodni, tak aby ponowny powrót do WRC nie był klapą. Mam nadzieję, że za chwilę nie pozostanie nam tylko nadzieja i modlitwa, aby nie dali ciała :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez karluum » środa, 16 paź 2013, 09:59

W WRC mówią o Gacu, który chyba zrobił wiele by ten rajd awansował do WRC. Zobaczymy, zmiana dyrektora rajdu zawsze tworzy zamieszanie...
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez kremer » środa, 16 paź 2013, 12:04

Dlaczego zamieszanie ? Dostał zwolnienie miesiąc po rajdzie. Kurz opadł, ktoś zrobił podsumowanie i tyle. Może się nie dogadali w kwestii wynagrodzenia. Rajd WRC to dobra okazja na podwyżkę :) Mniejsza o to. To, że ktoś jest dyrektorem :) nie znaczy zawsze piastowania tego urzędu jak Aleksandr Łukaszenka. Różne pomysły jak wybranie firmy dystrybuującej bilety i przygotowanie przez nią miejsc widokowych ktoś zatwierdził. Kto ?

edit:

http://rallyonline.pl/jaroslaw-noworol- ... 41194.html
Ostatnio edytowano środa, 16 paź 2013, 14:53 przez kremer, łącznie edytowano 1 raz
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez gregortest » środa, 16 paź 2013, 14:51

Jesli chcecie dobrze utwardzic drogę szutrową należy przedewszystkim pokryc to warswą kruszywa, tak na oko min. 10 cm choc wydaje mi sie że powinno to byc co najmniej 20. W skład kruszywa musza wchodzic 2 frakcje- drobna (żwir) + gruba (kamienie).

Człowieku o czym ty wogóle piszesz ???.
po pierwsze, nie utwardzamy drogi szutrowej, tylko dukt leśny, bo własnie z tego ma powstać szuter. To raz.
Dwa.
To co napisałeś to się zgadza, tylko jako podbudowa pod drogę asfaltową.
ToKu dobrze napisał - meliororacja to podstawa. Tylko robi się problem. Droga musi mieć delkatne nachylenie w jedną stronę, najczęściej na zewnątrz i tylko z tej strony powinien być rów odwadniający. Nie powinno być jego po obu stronach.
Stosując mieszankę tego co mamy na drodze (piasku, drobnych kamieni itp itd) oraz cementu 42.5 Bm/s/v, otrzymujemy podbudowę o twardości minimum 2050 kg/m3 - 16-18 MPa, przy nacisku 1700-1800 kN na 900-1000 cm2. Pokazałem wszystkie maszyny w tym zagęszczarkę (opcja ultra dźwiękowa), które są w krótkim czasie i za małą kasę - zrobić drogę, po której mogą jeździć nawet ciężarówki. Taka warstwa ma około 18-23 cm. Na taką głębokość ryfluje się aby uzyskać zamierzony efekt.
Jest to ścieralna droga, z czego pierwsza warstwa około 1-3 cm nawet jak się wyluzuje, to wystarczy wyrównać równiarką, przesypać odrobiną mączki cementowej, aby przed walcowaniem się znowu utwardziło.
Samo utrzymanie już póxniej jest proste i mało inwestycyjne.
W finlandii i walii drogi są na skałach - (pod warstwą ziemi są kamienie w podłożu naturalnie występujące), ale i tam śmigają równiarki i walce, tylko trochę inne niż te tradycyjne.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez posejdon » środa, 16 paź 2013, 15:08

gregortest napisał(a):W finlandii i walii drogi są na skałach - (pod warstwą ziemi są kamienie w podłożu naturalnie występujące), ale i tam śmigają równiarki i walce, tylko trochę inne niż te tradycyjne.

Zawsze myślałem, że Finlandia to obszary polodowcowe a dokładnie młodoglacjane (nie wiem czy tak to się nazywa). Tak więc gleba tam powinna być podobna do tej u nas na Suwalszczyźnie/Mazurach czyli piachy a kamienie to tylko otoczaki pod ziemią i jakieś głazy narzutowe.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Litwo, ojczyzno moja, czyli Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 16 paź 2013, 15:16

gregortest napisał(a):po pierwsze, nie utwardzamy drogi szutrowej, tylko dukt leśny, bo własnie z tego ma powstać szuter. To raz.

Czy jedno drugie wyklucza?
gregortest napisał(a):To co napisałeś to się zgadza, tylko jako podbudowa pod drogę asfaltową.

Drobne inwestycje- drogi wiejskie często robi się takim systemem: w jednym roku podbudowa a w kolejnym drobne poprawki i mieszanka bitumiczna. Dzięki temu gmina rozkłada koszty remontu na 2 lata. Ponadto drogi serwisowe na budowach np autostrad buduje się w podobnym systemie- ok 0,5m kruszywa i śmigają po tym wywrotki o ładowności 40t (+ drugie tyle masy własnej).
gregortest napisał(a):ToKu dobrze napisał - meliororacja to podstawa. Tylko robi się problem. Droga musi mieć delkatne nachylenie w jedną stronę, najczęściej na zewnątrz i tylko z tej strony powinien być rów odwadniający. Nie powinno być jego po obu stronach.

Spadki muszą być po obu stronach, jedynie na łukach i zakrętach nachylenie jest tylko do wewnętrznej. Jeśli budując drogę podnosisz jej poziom rowy stają się sprawą drugorzędną, choć jakiś drobny rowek zawsze musi być ale często nie ma po prostu na to miejsca.
gregortest napisał(a):Stosując mieszankę tego co mamy na drodze (piasku, drobnych kamieni itp itd) oraz cementu 42.5 Bm/s/v, otrzymujemy podbudowę o twardości minimum 2050 kg/m3 - 16-18 MPa, przy nacisku 1700-1800 kN na 900-1000 cm2. Pokazałem wszystkie maszyny w tym zagęszczarkę (opcja ultra dźwiękowa), które są w krótkim czasie i za małą kasę - zrobić drogę, po której mogą jeździć nawet ciężarówki. Taka warstwa ma około 18-23 cm. Na taką głębokość ryfluje się aby uzyskać zamierzony efekt.
Jest to ścieralna droga, z czego pierwsza warstwa około 1-3 cm nawet jak się wyluzuje, to wystarczy wyrównać równiarką, przesypać odrobiną mączki cementowej, aby przed walcowaniem się znowu utwardziło.
Samo utrzymanie już póxniej jest proste i mało inwestycyjne.

Napisz jeszcze raz wyraźnie cenę, bo ostatnio to się chyba pomyliłeś.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości