ADAC Rallye Deutschland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 22 sie 2014, 19:38

Ogier chyba musi nienawidzic rajdu Niemiec juz od 2011. Wtedy bylo team orders i komentarze za ktore pewnie wylecial z Citroena, w zeszlym roku wypadl i w tym rowniez wypadl. Jesli JML zdola dowiezc zwyciestwo to w walce o tytul moze zrobic sie naprawde interesujaco. Ale nie uprzedzajmy faktow. Sordo jest trzeci, a jak wypadnie (tfu, odpukac) Latvala i Meeke to....
Neuville mnie rozczarowuje. Jedzie jakos niemrawo, nie widac w nim tego fenomenu, ktory pokazywal w zeszlym roku, ni wiem o co chodzi :roll: a jeszcze do tego ciagle klopoty z autem...
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Thomas » piątek, 22 sie 2014, 19:51

zarówno Neuville jak i Kubica jadą dość niemrawo...jak pomyślimy jakie tempo miał Robert w Monako to zastanawiam się gdzie się ono podziało? Czyżby aż tak źle było w zespole, czy nie może sobie poradzić z setupem na ten rajd i jeszcze te "tajemnicze" wypowiedzi? Dla mnie na razie czarnym koniem jest Elfyn. Sordo złapał wiatr w żagle na drugiej pętli. Brawo, dzięki temu będziemy mieć ciekawy rajd...no i tak jak piszesz sprawa tytułu nie będzie rostrzygnięta, oby tylko Jari nie wydzwonił :wink:

edit: "Wrazenia mieszane. Jesli chodzi o jazde nie bylo zle, ale mielismy przygode na oesach 3 i 6 -tez na poczatku. Nie wynikala z jazdy tylko z tego co sie dzieje w aucie. Jutro nie powinno sie powtorzyc.
Tam gdzie bylo duzo brudu jechalismy spokojnie. Tam tez byly problemy ze skrzynia biegow szczegolnie na wyjsciu z nawrotow. To nie pomaga. I na testach i na shakedownie byly problemy z recznym i z tego wynikal ten blad. Jak sie jedzie ciagle martwiac sie co bedzie na nawrocie to nie jest latwo, ale nie narzekajmy. Chyba udalo nam sie opanowac sytuacje i uzywac prawidlowo recznego, ktory na ostatnich 20 kilometrach dzialal juz perfekcyjnie. Jesli jutro bedzie tak dziala to bedzie ok.
Wazne ze wiemy jaka byla przyczyna bledu. Jutro bedzie lepiej" - powiedział Kubica w wywiadzie z Cezarym Gutowskim.

więc jednak ten ręczny...no nic, jak widać po dzisiejszym dniu nawet mistrzowie to nie roboty :roll:
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Shaitan » piątek, 22 sie 2014, 20:16

A jednak Ogier out... :( . Jeśli deszcz nie namiesza i kierowcy nie ześwirują, to będzie chyba o punkty nawet bardzo ciężko.
Meeke obok Sordo najbardziej mi imponują póki co. Mniej więcej takiego tempa jak u Sordo spodziewałem się u Roberta, który jest wolniejszy zarówno od Hirvonena jak i od Evansa, który swoją drogą świetnie jedzie!! Nie wiem o co chodzi, ale po prostu u Roberta brakuje tempa. Jedzie z taką stratą i tak czysto jak na szutrach ostatnio! Nic, zobaczymy jutro i pojutrze jak będzie. Trzymam kciuki w każdym razie.
Neuville na 6 oesów był tylko na 2 szybszy od Sordo przy znacznie lepszej pozycji na trasie. Ostatnich kilka rajdów tak niestety w wykonaniu Belga wygląda, że gdybym nie wiedział, to w życiu nie powiedziałbym, że jest liderem Hyundaia. Czy to jest jazda na testowa na dojechanie? Sądząc po liczbie przygód ostatnimi czasy, to wątpię w to. Jak ktoś wcześniej napisał, widać u niego podobnie jak u Roberta spadek jakości wyników po przesiadce do innego samochodu.
JML ma zwycięstwo podane na tacy. Przekonamy się czy po nie sięgnie :) .
O ile Mikkelsen jedzie ostrożnie i o ile w jego przypadku jest to względnie zrozumiałe, o tyle dyspozycja Ostberga jest po prostu bardzo marna. Czuć coraz mocniej, że o ile jeden z kierowców Cytryny coraz mocniej zaciska dłoń na kierownicy przyszłorocznego samochodu, to drugi coraz bardziej rozluźnia chwyt...
Avatar użytkownika
Shaitan
N3
 
Posty: 328
Dołączył(a): środa, 30 paź 2013, 19:08

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Anbarra » piątek, 22 sie 2014, 20:20

Cale szczescie, ze w 2015 wracaja normalne lopatki, i nie bedzie juz klopotu z ich awariami :) Nie tak sobie kazdy ten sezon wyobrazal.
Dzwon Ogiera jest zaskoczeniem, myslalem ze 2x tej samej glupoty nie zrobi, a jednak... JML od razu pewnie poczul szanse, i zepnie poslady by ukonczyc. Chociaz to bedzie trudne, bo 36 sek przewagi to takie ani bezpieczne, ani ciasne... majac za roba rownie szybkich gosci. Poprorokujmy troche:
Latvala wygrywa, ale Ogier bierze PS. jesli bedzie przesiw jak rok temu, ogier moze zalapie sie na 4-5 miejsce. a wiec jakies 3pkt+10/12 pkt = jakies 14 pkt
Latvala bioerze rajd i 2pkt na PS = 27
SOg: 201pkt
JML: 170pkt
31 pkt roznicy
wtedy gdy latvala wygrywa 4 nastepne rajdy i PS ma 4x 28 -> 112+170=282
ogier 4x drugi i 2 na PS: 4*20=80 -> +201 = 281

co za scenariusz, Latvala wygralby tytul o jeden punkt :D
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez viper » piątek, 22 sie 2014, 20:35

Anbarra napisał(a):Cale szczescie, ze w 2015 wracaja normalne lopatki, i nie bedzie juz klopotu z ich awariami :) Nie tak sobie kazdy ten sezon wyobrazal.
Dzwon Ogiera jest zaskoczeniem, myslalem ze 2x tej samej glupoty nie zrobi, a jednak... JML od razu pewnie poczul szanse, i zepnie poslady by ukonczyc. Chociaz to bedzie trudne, bo 36 sek przewagi to takie ani bezpieczne, ani ciasne... majac za roba rownie szybkich gosci. Poprorokujmy troche:
Latvala wygrywa, ale Ogier bierze PS. jesli bedzie przesiw jak rok temu, ogier moze zalapie sie na 4-5 miejsce. a wiec jakies 3pkt+10/12 pkt = jakies 14 pkt
Latvala bioerze rajd i 2pkt na PS = 27
SOg: 201pkt
JML: 170pkt
31 pkt roznicy
wtedy gdy latvala wygrywa 4 nastepne rajdy i PS ma 4x 28 -> 112+170=282
ogier 4x drugi i 2 na PS: 4*20=80 -> +201 = 281

co za scenariusz, Latvala wygralby tytul o jeden punkt :D

Bądź realista nie ma takiej opcji , zeby latvala wygrał 4 razy pod rząd. Ogierowi noga sie poslizgnela, bo ten rajd jakoś mu nie pasuje.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Anbarra » piątek, 22 sie 2014, 20:43

fakt, ale latvala bedzie mial po tym rajdzie jakies 30pkt do ogiera
a daje to 7,5 pkt na rajd
ogier bedzie pod presja bo stawka bedzie wyzsza, wiec jakis blad moze nastapic. a bedzie jeszcze rajd walii, w ktorym swego czasu nazbieral chyba 4 dzwony pod rzad. francja i hiszpania to niby asfalty, ale JML na tej nawierzchni nie jest ani troche gorszy od ogiera, pozatym ma juz i tak prawie pewnego vice wiec presja bedzie mniejsza. bedzie musial gonic, i albo sie uda, albo nie, i zadowoli sie wicemistrzem. ogier bedzie wiedzial, ze blad w niemczech byl ostatnim na jaki mogl sobvie pozwolic.
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez viper » piątek, 22 sie 2014, 21:27

Anbarra napisał(a):fakt, ale latvala bedzie mial po tym rajdzie jakies 30pkt do ogiera
a daje to 7,5 pkt na rajd
ogier bedzie pod presja bo stawka bedzie wyzsza, wiec jakis blad moze nastapic. a bedzie jeszcze rajd walii, w ktorym swego czasu nazbieral chyba 4 dzwony pod rzad. francja i hiszpania to niby asfalty, ale JML na tej nawierzchni nie jest ani troche gorszy od ogiera, pozatym ma juz i tak prawie pewnego vice wiec presja bedzie mniejsza. bedzie musial gonic, i albo sie uda, albo nie, i zadowoli sie wicemistrzem. ogier bedzie wiedzial, ze blad w niemczech byl ostatnim na jaki mogl sobvie pozwolic.

To co piszesz ma sens, ale z tego co do tej pory widziałem to w decydującym momencie od lat nie wytrzymywalwlasnie latvala. Po za tym licząc w ten sposób o którym mówisz to trzeba założyć ze praktycznie latvala musiałby wygrać nie tylko każdy rajd , ale każdy rajd z ogierem, a tutaj sprzętowej przewagi już nie ma.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez żółtodziób » piątek, 22 sie 2014, 21:31

Latvala też może dzwonknąć. nawet tym bardziej niż Ogier. Teraz ma dość komfortową sytuację, Meeke prawie 40 sekund za plecami, ale o ile w pozostałych rajdach Ogier będzie pod jakąś tam presją to Latvala będzie pod jeszcze większą, a i talent do dzwonienia jakby zazwyczaj miał większy od Ogiera. Owszem, bardzo bym sobie tego życzył, żeby była jakaś walka, ale 30 pkt to ciągle większa przewaga niż można zdobyć punktów w pojedynczym rajdzie, niezwykle rzadko zdarzało się,żeby ktoś taką zaliczkę roztrwonił.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Thomas » piątek, 22 sie 2014, 21:41

powiedzcie jak to w końcu jutro jest...czy startują w odwrotnej kolejności czy nie, bo różne już dziwactwa czytałem?
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Anbarra » piątek, 22 sie 2014, 21:46

viper napisał(a):
Anbarra napisał(a):fakt, ale latvala bedzie mial po tym rajdzie jakies 30pkt do ogiera
a daje to 7,5 pkt na rajd
ogier bedzie pod presja bo stawka bedzie wyzsza, wiec jakis blad moze nastapic. a bedzie jeszcze rajd walii, w ktorym swego czasu nazbieral chyba 4 dzwony pod rzad. francja i hiszpania to niby asfalty, ale JML na tej nawierzchni nie jest ani troche gorszy od ogiera, pozatym ma juz i tak prawie pewnego vice wiec presja bedzie mniejsza. bedzie musial gonic, i albo sie uda, albo nie, i zadowoli sie wicemistrzem. ogier bedzie wiedzial, ze blad w niemczech byl ostatnim na jaki mogl sobvie pozwolic.

To co piszesz ma sens, ale z tego co do tej pory widziałem to w decydującym momencie od lat nie wytrzymywalwlasnie latvala. Po za tym licząc w ten sposób o którym mówisz to trzeba założyć ze praktycznie latvala musiałby wygrać nie tylko każdy rajd , ale każdy rajd z ogierem, a tutaj sprzętowej przewagi już nie ma.


pamietaj ze na poczatku roku latvala zaczal pracowac z psychologiem, i w efekcie, jak na ta chwile to wlasnie ogier ma wiecej off'ów na koncie niz latvala. latvala ma jeden gruby z portgualii, ale to sroga kara za maly blad, i jak mowi juz to poukladal w psychice. a co jak co patrzac na wyniki, to faktycznie to jak widac poukladal, i moze to wlasnie jari matti utrzymac lepiej ta presje
pozatym: ogier NIGDY jeszcze nie byl w sytuacji rozstrzygajacej. w zeszlym roku zdominowal, bo nie mial rywala. a kiedy w 2011 dostal w australii prezent od loeba w postaci dacha, to... rozwalil sie o brame bodajze na 2 biegu (po rajdzie mogl wyjsc na prowadzenie rajdu - jak sie potem okazalo, w tym rajdzie stracil wtedy tytul, i mozliwe przerwanie dominacji loeba)
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Shaitan » piątek, 22 sie 2014, 21:59

Thomas napisał(a):powiedzcie jak to w końcu jutro jest...czy startują w odwrotnej kolejności czy nie, bo różne już dziwactwa czytałem?

Powiem tak, w regulaminie sportowym znalazłem tylko normalną zasadę, czyli odwrócenie kolejności 2 dnia. Nie udało mi się znaleźć fragmentu, który by mówił o innych zasadach na rajdy asfaltowe.
Jak ktoś mi poda wyłączenie stosowania punktu 45.3 Regulaminu Sportowego WRC to będę bardzo wdzięczny.

Btw. Mogą to oczywiście zmienić, ale na obecną chwilę Robert jest na stronie WRC jako pierwszy na trasie jutro. Bez dodanego Ogiera jeszcze jest rozpiska, więc zmiany zajdą.
Ostatnio edytowano piątek, 22 sie 2014, 22:01 przez Shaitan, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Shaitan
N3
 
Posty: 328
Dołączył(a): środa, 30 paź 2013, 19:08

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez speedyzxz » piątek, 22 sie 2014, 22:00

żółtodziób napisał(a):Ogier będzie pod jakąś tam presją to Latvala będzie pod jeszcze większą,
No ta presja jednak bedzie chyba mniejsza na Jarim. Skoro Mikkelsena nie wysyłają do Australii to kto mu ma zabrać vicka? VW nie będzie chyba miał dużych pretensji bo ich cytryny też nie złapią.
To Ogier będzie musiał uciekać, a gonić będzie Latvala, wejdzie mu ten rajd, wejdzie kolejny to złapie luz, a Seb większego nerwa. Scenariusz może prawie Hollywoodzki, ale Anbarra jakoś aż tak strasznie nie popłynął :)

Nie wiem czy Neuville cieniuje, w sumie każdy który jest przed nim ma albo lepsze auto (Meeke, Mikkelsen) lub sam jest lepszy na asfaltach (Sordo) albo ma obie rzeczy na raz (Latvala). Ale jak widzę że Hirvo z Evansem gryzą go po z zderzaku to jakoś jednak jego jazda nie przemawia.
A Meek, no cóż, ogień na tłoki!
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 22 sie 2014, 22:16

Czy Sordo jest lepszy od Neuville na asfaltach? Moim zdaniem ciezko tak stwierdzic. W zeszlym roku walczyl z nim jak rowny z rownym, majac duzo mniejsze doswiadczenie. W zeszlym roku nie mialem watpliwosci, ze Thierry to ewidentny material na mistrza swiata. Teraz mam watpliwosci, ale moze faktycznie w tym roku sie nie 'przemecza', samochod nie jest zbyt mocny i tak dalej. Sam nie wiem czego to moze byc kwestia, ale przeciez wicemistrzem swiata nie zostal za fajne okulary.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Thomas » piątek, 22 sie 2014, 22:18

już wszystko jasne wg zasad regulaminowych.

Jutrzejsza lista startowa:

http://www.adac-rallye-deutschland.de/d ... tion_3.pdf
Ostatnio edytowano piątek, 22 sie 2014, 22:26 przez Thomas, łącznie edytowano 1 raz
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez viper » piątek, 22 sie 2014, 22:25

Anbarra napisał(a):pamietaj ze na poczatku roku latvala zaczal pracowac z psychologiem, i w efekcie, jak na ta chwile to wlasnie ogier ma wiecej off'ów na koncie niz latvala. latvala ma jeden gruby z portgualii, ale to sroga kara za maly blad, i jak mowi juz to poukladal w psychice. a co jak co patrzac na wyniki, to faktycznie to jak widac poukladal, i moze to wlasnie jari matti utrzymac lepiej ta presje
pozatym: ogier NIGDY jeszcze nie byl w sytuacji rozstrzygajacej. w zeszlym roku zdominowal, bo nie mial rywala. a kiedy w 2011 dostal w australii prezent od loeba w postaci dacha, to... rozwalil sie o brame bodajze na 2 biegu (po rajdzie mogl wyjsc na prowadzenie rajdu - jak sie potem okazalo, w tym rajdzie stracil wtedy tytul, i mozliwe przerwanie dominacji loeba)

No ale zapominasz o jednej rzeczy. Ogier ma już mistrza swiata, a latvala nie. Tak wiec ogier nie musi, ale na pewno chce, a latvala "wewnętrznie" musi. Po za tym 30 pkt. to nie mało, choć oczywiście nie potęga pkt, zakładając ze wygra ten rajd oczywiście, ale to sa rajdy i do mety daleko. Np Jeden kapeć i jest problem.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron