Rally de Portugal

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » wtorek, 3 kwi 2007, 10:29

Z tolerancjami to jest tak, że zazwyczaj wykorzystuje się je do maksimum, tzn jeśli przepis dopuszcza tolerancę powiedzmy +\- 0,3 mm to robi się tak, żeby zawsze było to -0,3 mm. Tolerancje sprawdzają się w niskobudżetowych sprzętach, tam, gdzie masa częsci jest seryjnego pochodzenia i po zdjęciu z taśmy posiada rozrzuty, taki zespół fabryczny to ma tak kosmiczną technologię obróbki że rozrzuty jeśli są to na pewno nie rzędku 0,5 mm.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 3 kwi 2007, 12:17

ja tez nie wiem jakimi tolerancjami oni operują ale wystarczy ze sędziowie mają zwykłą suwmiarke mierzącą z dokladnością do 0,01 mm.przeciez to zaden problem. to nawet na oko widać:)
A propos szyb. bardzo czesto widać na serwisach jak boczne szyby w czasie serwisu po prostu zdejmuje sie z karoserii. Czy te szyby są klejone czy jakoś inaczej zakładane? Napewno nie w taki sposób jaki jest to robione w seryjnym aucie. Mogłby ktos rozwinąć ten temat?
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez żółtodziób » wtorek, 3 kwi 2007, 13:41

Nie wiem na czym trzymają się akurat szyby, ale w wurcach wszystko, co trzeba często wymieniać zamocowane jest tak, żeby można to było zrobic szybko, ryzyko rozbicia szyby jest spore więc i tutaj musi być możliwość łatwej wymiany elementu na nowy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Zepter » środa, 11 kwi 2007, 22:14

Bardzo ciekawe o ile takie szyby mają mniejszą wagę? Pewnie łącznie mniej niż 0,1 kg!!! A cały focus na pewno spełniał restrykcje co do masy minimalnej i to z zapasem (po dyskwalifikacji Marko).To nie miało żadbnego wpływu na wynik!!! Wiem, że takie są przepisy i kara być musi (adekwatna) . Kara finansowa była by bardziej na miejscu. :evil: A tak poza tym to chce mi sie wyć, krzyczeć i zabijać!!! :evil: Jeszcze zobaczycie potęgę krasnowo Batmana!...znaczy błękitnego owala!

Mars napisał(a):A mi niech Gronholm odda 5zł, które na niego postawiłem :mrgreen:


Co z ciebie za fan?! Ja bym dorzucił z 500 zł gdyby to coś pomogło :)
TDI - Ten Dym Ignoruj ;-]
Avatar użytkownika
Zepter
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 22:00
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Karol » środa, 11 kwi 2007, 22:52

A ja jak dla mnie to kara którą poniósł Ford jest kompletną pomyłką. Tak jak naczelny "WRC", tak i ja uważam, że najlepszym wyjściem byłaby polityka zera tolerancji. Bo pojawia się taki mały problemik - szybszy tam o 0,0000003 mm za cienkie i już się pojawiają spekulacje: jaka kara powinna być poniesiona? Finansowa, czasowa, wykluczenie? A tak jest zero tolerancji więc nawet gdy odejście od przepisów może stanowić przypadek, czy błąd osób trzecich nie ma dyskusji jaka ma być kara. I tak jeszcze powiem, że gdyby to nie był jeden z 3 fabrycznych teamów to pewnie by skończyło się na czymś więcej niż kara czasowa. Ale może jestem przewrażliwiony...
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez misiek_wrc » środa, 11 kwi 2007, 23:36

Może nie jestem zagłębiony w przepisy ale wydaje mi sie że jeżeli auto rajdowe odbiega od normy technicznej.. Jedyna kara jest wykluczenie załogi. Więc kara jest zgodna z przepisami.. a że chodzi tu o takie przewinienie a nie inne to decyzja o nałożeniu kary zespół Forda wprowadził we wściekłość ale znane są przepisy wcześniej więc nie ma dyskusji.

Znamy przyczyny wpadki Forda !

http://www.rallyonline.pl/index.php?1&m ... s&&s=10251
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez TGR » wtorek, 31 mar 2009, 10:30

Na rajd zgłosiło się 16 załóg w WRC. Wynika z tego ,że na Polskim może być 20 /dwadzieścia/!
Avatar użytkownika
TGR
A5
 
Posty: 601
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 14:17
Lokalizacja: Trzebnica

Postprzez rallyholic » czwartek, 2 kwi 2009, 13:05

Wyniki - m.in. shakedown
http://www.acp-on-line.com/
Podobno Sousa już wyrolował :roll:
"life's hard, rally is harder"
Avatar użytkownika
rallyholic
N3
 
Posty: 422
Dołączył(a): wtorek, 21 lut 2006, 14:02
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Philippe » czwartek, 2 kwi 2009, 13:19

Petter póki co najlepszy na szejkdałnie ;D
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez rallyholic » czwartek, 2 kwi 2009, 13:22

Philippe napisał(a):Petter póki co najlepszy na szejkdałnie ;D

oj, raczej latvala delikatnie szybszy :wink:
"life's hard, rally is harder"
Avatar użytkownika
rallyholic
N3
 
Posty: 422
Dołączył(a): wtorek, 21 lut 2006, 14:02
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Philippe » czwartek, 2 kwi 2009, 13:37

Odświeżyły się ;-)
a co z naszym Majkelem Kościuszko?? :)
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez rallyholic » piątek, 3 kwi 2009, 11:49

Gronholm pedal to the metal. Po trzecim splicie prawie łeb w łeb z Latvalą (najlepszy wynik jak do tej pory) Loeb traci 26s

Update:
Kościuszko po 4 splicie szybszy od wurców Kuipersów :D
"life's hard, rally is harder"
Avatar użytkownika
rallyholic
N3
 
Posty: 422
Dołączył(a): wtorek, 21 lut 2006, 14:02
Lokalizacja: warszawa

Postprzez jedrek.rbr » piątek, 3 kwi 2009, 12:48

No tak. Kościuszko ładnie na razie,ale warto popatrzeć na czasy tego co jedzie przed nim :/
Widać że jest słaby i Kościuszko będzie go doganiał na oesach albo jechał za nim w kurzu. Przynajmniej tak to na razie wygląda.
http://img407.imageshack.us/img407/7936/eub.gif
Avatar użytkownika
jedrek.rbr
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 9 lip 2008, 21:53

Postprzez rallyholic » piątek, 3 kwi 2009, 13:30

JML is out! Rolował.... :( :( :(
"life's hard, rally is harder"
Avatar użytkownika
rallyholic
N3
 
Posty: 422
Dołączył(a): wtorek, 21 lut 2006, 14:02
Lokalizacja: warszawa

Postprzez speedyzxz » piątek, 3 kwi 2009, 13:40

Jarri ma najwidoczniej problemy z znalezieniem granicy.

A czy kierowcy PSD zbierają punkty w PCWRC :?:
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości

cron