Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez rallyspeed » wtorek, 3 lut 2009, 23:53

Właśnie Banan Twoje argumenty przemawiają za ujednoliceniem marek w rajdach. Jeżeli dana marka wygrywa mistrzostwa czy rajd to co to znazcy?
Przecież nie oznacza to że jej seryjny kompakt dla ludu z silnikiem 1.6 będzie lepszy od konkurencji bo są to zupełnie inne samochody.
Oznacza to że będzie dany producent będzie mógł sie chwalic w reklamie sukcesem w sporcie jak np fiat kiedy wygrywał w Polsce.
Nikt nagle nie zechciał z tego powodu mieć fiata punto zamiast opla corsy.
Na sukces w sporcie napalają się producenci żeby robić z tego reklamę ale samochod kupuje sie głównie oczami i ze sportem to nie ma wiele współnego wystarczy żeby tylko nie mial złej renomy jak np fiat lub deawoo.
Faktycznie na rajdach zyskały imprezy i lancery, które w cywilu oferowaly atrakcyjny wygląd i osiągi a reszta marek juz nie.
Gdyby suzuki wygrywało od początku w WRC 2 rajdy raku to od razu mogliby dać reklamę że wygrali rajd WRC a tak nie wiedza czy ich pieniądze nie pujdą w błoto, widzą to inni producenci i boja się wejść w rajdy.
Jeżeli ktoś woli BMW od Mercedesa do wyniki w f1 nie mają dla niego znaczenia przy podejmowani decyzji w salonie czy komisie. To tylko wzmacia więć człowieka z marką, którą już wcześniej bardziej cenił od tej drugiej.
Po prostu ilośc producentów w wrc się po pewnym czasie zmniejszy bo wejdą tylko na chwile robiąć ogony. Ale jak ktoś woli 4 zamiast 8 marek w wrc ..

ps. a skąd wiadomo czy focusy sprzedają się dobrze przez starty w rajdach czy po prostu dlatego że to dobry wybór na tle konkurencji :wink: Kupuja je ci co lubią zakręty ale przecież facet nie przychodzi do salony i nie myśli sobie no tak focus wygrywal w rajdach wrc dlatego go kupię bo nawet tylko część wie co to są rajdy
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie


Postprzez czajak » środa, 4 lut 2009, 00:39

trochę to źle interpretujesz. przecież tu nie chodzi o to ze jak kupuje wode to sobie myślę "o! kupie primavere bo radek typa ma ją na swojej c2".
czajak
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 20:42

Postprzez RajducH » środa, 4 lut 2009, 08:53

czajak napisał(a):trochę to źle interpretujesz. przecież tu nie chodzi o to ze jak kupuje wode to sobie myślę "o! kupie primavere bo radek typa ma ją na swojej c2".


nie???? bo mi sie zdarza ze kupuje to co powiazane jest z rajdami
Zawsze Jest Nadzieja :D KUZI OGNIA !!!
Avatar użytkownika
RajducH
A6
 
Posty: 1426
Dołączył(a): niedziela, 1 lut 2004, 18:32
Lokalizacja: ... zza siedmiu gór

Postprzez Gracko » środa, 4 lut 2009, 10:15

rallyspeed - gdyby było tak jak Ty piszesz to zadna reklama nie miała by sensu i nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie oddziaływanie na potencjalnego klienta ma baner w salonie citroena z Loebem i podpisem dużymi literami o wszystkich tytułach mistrzowskich nie mówiąc już o reklamie w TV.
Gracko
A5
 
Posty: 639
Dołączył(a): poniedziałek, 24 sty 2005, 18:31
Lokalizacja: Gorlice - Kraków

Postprzez Martin_B » środa, 4 lut 2009, 11:01

schwepes napisał(a):
w f1 bogata toyota przez wiele lat nie dała rady zrobić konkurencyjnego bolidu

Z kolei ta sama Toyota potrafiła bardzo szybko zbudować świetne WRC, które w debiucie wskoczyło na podium, a jeśli dobrze pamiętam, pierwszy pełny sezon zaczęło od zwycięstwa.


No właśnie. Pamiętam jak bardzo sie zdziwiłem kiedy Toyota rzuciła rajdy dla F1. Myślałem sobie że w F1 nie mają szans a w WRC są w czołówce. Na co oni liczą? Że pokonają Ferrari, Mclarena? Interesuje się F1 od 1993 i w tamtym momencie mialem juz na tyle wiedzy żeby stwierdzić że im sie nie uda. Że chyba zwariowali. No i niestety miałem rację, ale do dzis nie wiem czym ludzie z Toyoty sie kierowali. Tym, ze kasa wszystko załatwi? Oni przez tyle lat nawet nie postarali się żeby mieć jakiegoś topowego kierowce. Chyba nie docenili wystarczająco czynnika ludzkiego w tym wszystkim. No i się przejechali.
Avatar użytkownika
Martin_B
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2004, 10:09
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Hultay WRC » środa, 4 lut 2009, 11:42

rallyspeed napisał(a):Bo co z tego że weszło suzuki jak zawsze byli z tylu jak wcześniej skoda, hultaj, ostatnie mitasubishi i subaru.

Przepraszam bardzo, ja zawsze z przodu ;)

A na poważnie to co do reklamy- ona nie ma przecież aż tak bezpośredniego efektu typu "kupuję Focusa bo fajnie jeździ w rajdach". To bardziej łechtanie świadomości, dodawanie kolejnej cegiełki do wizerunku marki, że nie dość że ma fajny salon, fajne samochody, nowe technologie to i nawet w rajdach czy innych tam wyścigach jeżdżą! Widać nowoczesna wszechstronna firma...".

Same rajdy to nie wszystko, l dla tego np kupiłem focusa I bo podoba mi się jako samochód, bo jego 3 drzwiowe nadwozie kojarzy mi się z WRC, ale już Focusa II bym nie kupił mimo tytułów. Co z tego że miała więcej sukcesów, jak samochód mi nie pasuje... Rajdy to jeden z elementów wizerunku, tak ja to widzę.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Krzysiek_WrC » środa, 4 lut 2009, 14:05

Najlepiej by było aby w MŚ nie jedziły teamy fabryczne a całkowcie prywatni kierowcy.Uniknięto by w ten sposób wyściugu zbrojeń i póznieszego szantazu że ktoś odejdzie z MŚ.
A teraz co? mamy sytuacje z deka patową,Ford grozi odejsciem ,Citroen też tak naprawde nie wiadomo co zrobi w ostateczności.

Z chwile się okaże że w MŚ zostanie co najwyżej dwóch producentów
Krzysiek_WrC
A6
 
Posty: 1518
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2004, 22:19
Lokalizacja: Stadniki

Postprzez beeper_ » środa, 4 lut 2009, 14:08

Prywatni kierowcy maja projektować i budować WRC? :D
Avatar użytkownika
beeper_
N4
 
Posty: 2056
Dołączył(a): sobota, 5 lip 2003, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rallyspeed » środa, 4 lut 2009, 14:15

Reklama ma sens, ale tak zwykła np: kup teraz forda dostaniesz jakieś wyposażenie gratis, albo lepiej jak chce kupic napój lub wodę min. coś w czym się nie orientuję - wtedy sam kupuję raczej to czego reklame widzałem w tv,
ale z samochodami i sportem jest juz inaczej
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez MisiekClio » środa, 4 lut 2009, 14:27

Krzysiek_WrC napisał(a):Najlepiej by było aby w MŚ nie jedziły teamy fabryczne a całkowcie prywatni kierowcy.

:shock:
Przepraszam, ale jak to sobie wyobrazasz?


Sorry, mialem napisac pare argumentow dlaczego taki pomysl jest nierealny, ale po chwili rece mi opadly i sobie odpuscilem...
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez Gracko » środa, 4 lut 2009, 14:30

kup teraz forda dostaniesz gratis coś tam to jest raczej akcja promocyjna która jest rklamowana i uwierz mi że nie wszysycy są ekspertami motoryzacyjnymi którzy kupują samochody, inaczej w życiu nie zaistaniały by u nas takie marki jak Hyundai , KIA . Reklama jest dźwignią handlu plus sprawny sprzedawca i człowiek nie interesujący się motoryzacją wyjeżdża z salonu nową kią będąc w 100% pewny ze kupił lepsze auto niż np ford czy toyota:). Wode mineralną kupuje się pragnieniem czyli potrzebą a samochody także potrzebą ale i emocjami :)

nie mam nic do marek koreańskich - to tylko przykłady

Pozdrówki
Gracko
A5
 
Posty: 639
Dołączył(a): poniedziałek, 24 sty 2005, 18:31
Lokalizacja: Gorlice - Kraków

Postprzez czajak » środa, 4 lut 2009, 15:05

też do koreańskich nic nie mam, np taka Kia pro ceed s2000.hmm

troche dziwny sie nam temat zrobił o marketingu, reklamie. całkowicie oderwany od tematu.

kończąc OT. tvp wydało nowy cennik reklam na wiosne. i najdroższa reklama 30 sekundowa przed m jak miłość ... 90 000zł
czajak
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 20:42

Postprzez wallygator » środa, 4 lut 2009, 15:24

Fabryki poprzez rajdy/wyscigi nie tylko maja robic reklame, ale maja tez sie rozwijac. Wprowadzaja i testuja technologie, ktore potem czesto kojarzysz np. z rajdami. Dobrym przykladem jest KERS w F1
wallygator
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 16:47
Lokalizacja: rzeplin kolo wrocka

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 4 lut 2009, 20:13

Krzysiek_WrC napisał(a):Z chwile się okaże że w MŚ zostanie co najwyżej dwóch producentów


nie trzeba być prorokiem zeby to wywróżyć, wystarczy popatrzec na tabele z wynikami MŚ 2009 - 2 producentów. Odkąd sie interesuje rajdami czyli od 1995 nie bylo tak źle nawet w 96 roku bylo 3 producentow a potem to juz bylo tylko lepiej. a do dzisiaj.
Jednak dla mnie osobiscie zastąpienie WRC S2000, to juz krok conajmniej głupi.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez kremer » środa, 4 lut 2009, 22:43

10 lat temu byla gorsza sytuacja bo enki regularnie przyjezdzaly w 10 - teraz mamy zespoly satelickie - nie mamy czegos posredniego po miedzy fabryka a malymi teamami (takich holkow teraz nie ma co jada na 7 miejsce ) sa albo fabryki albo bardzo duze teamy pol-fabryczne jak adapta czy expert/stobart heninga) - chyba van merksteiny to taki w pelni prywatny team rajdowy
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron