Neste Rally Finland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Domson » poniedziałek, 4 sie 2014, 13:25

Witcher1990 napisał(a): Zdaniem Kubicy bym się niezbyt sugerował bo jeszcze nie widziałem żeby temu gościowi cokolwiek pasowało i to nie tylko moja opinia bo na Polskim nasłuchałem się podobnych wypowiedzi w stylu "Kubica znowu marudzi, siadaj i jedź a nie gadaj".



Aha czyli mamy się nie sugerowac zdaniem kierowcy, ktory siedzi w tym samochodzie i troche o technicznych aspektach wie, tylko "ekspertów" kibiców stojących przy trasie :lol: :lol: :lol: :lol:
Doprawdy każdy może miec rozne opinie, ale takie głupoty to jest śmiech :roll:

Odpuść sobie tego typu opinie. Również się nie zgadzam z tym, że należy się przejmować zasłyszanymi tekstami kibiców, ale można to wyrazić w mniej prowokacyjny sposob. żółtodziób
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49


Re: Neste Rally Finland

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 4 sie 2014, 14:03

Matthias Schmidt napisał(a):W przyszlym roku, kiedy Citroen bedzie mial nowe auto to Mikkelsena widzialbym na miejsce Ostberga. Przynajmniej bylby mlody gniewny w innym zespole niz VW. Nie wiem czy to Volkswagen jest tak z przodu, czy Citroen nie ma odpowiednich kierowcow, by walczyc z Ogierem, Latvala i Mikkelsenem. VW ma jakas przewage, ale w przyszlym roku moze byc inaczej. Na razie widac tylko ze Ford i Hyundai sa z tylu. Citroen w przyszlm roku bedzie mial nowe auto i gdyby wzieli za Ostberga kogos innego, to moze walczyliby z VW. Moze. Bo niewykluczone, ze to jednak Polo jest tak z przodu. Ja jednak sadze, ze obecnie w stawce brakuje odpowiednich zawodnikow, ktorzy moga walczyc z Ogierem i Latvala. Neuville rok temu w niedoinwestowanej Fiescie smigal, teraz ma nie do konca mocny samochod.
Generalnie zmierzam do tego, ze 3/4 czolowki mistrzostw jest w VW. Neuville jest tym czwartym. Meeke musi sie jeszcze rozkrecic. Gdyby gosc dostal posade w Cytrynie kilka lat temu, to moglby miec nawet i tytul na koncie. A reszta? Ostberg zawsze byl jako paydriver, generalnie gosc bez szalu. Hirvo sie wypalil. Evans i Kubica to w zasadzie debiutanci. Hanninen, Sordo to nie ten poziom. A wiec kto moze walczyc z trio Volkswagena?


VW bylby niemądry, gdyby Mikkelsena gdziekolwiewk puścił, a póki co jeśli chodzi o kadry to niemądry jest raczej Citroen. Powiedzmy, że jeszcze Ogier nie był do utrzymania, ale Neuville'a oddali bez walki praktycznie. Poza tym gdyby nawet VW wypuscił Mikkelsena to bardziej bym obstawiał, że skorzysta na tym Hyundai. Dlaczego? Ano dlatego, że mają kasę.

Czy Hirvo się wypalił - zgrubsza bym się z tym zgodził, nie ma tego błysku. niemniej jednak Ford zwyczajnie nie idzie. Pytanie czy są w stanie zbudować lepsze auto na następny sezon. Na tytuł mistrzowski dla Hirvo szans wielkich oczywiscie nie widzę, ale moze przynajmniej będzie regularnie przywoził duże punkty, bo i z tym ostatnio ma problemy.

Hyundai czy z tyłu? Na pewno mniej niż Ford to po pierwsze, a po drugie jeśli założyć, że Thierry jeździ głównie zachowawczo, bo testuje to nie ma komu w tym zespole robić wyników. Hanninen ogólnie jest oczywiście dobrym kierowcą, ale to raczej liga Kopecky'ego a nie czołówki WRC. Atko? dobrze rokował, ale jego czas chyba powoli mija, przeciez to jest mniej więcej ta sama generacja co Hirvonen. Paddon? No tutaj już w ogóle wiele nie należało oczekiwać. Sordo? Raczej spec od asfaltu i to nie koniczeni zaśnieżonego. Dlatego właśnie bym się wstrzymał z oceną Hyundaia, dopóki nie wiemy w co oni grają.

No i dochodzimy do nieszczęsnego Citroena. Tegoroczne transfery pokażą jaki kurs wybrał zespół. To,ze jakieś poprawki wrzepili - wszyscy coś poprawiają, nie koniecznie z dobrym skutkiem. Na pewno z tym składem co mają wiele nie zwojują i kogokolwiek wezmą na przyszły sezon też raczej szału nie będzie. Mogą wziąć Mikkelsena, który o ile wóz jest dobry będzie punktował wysoko i będzie się rozwijał, ale to jest tylko jeden kierowca i nie jest powiedziane, że Hyundai nie przelicytuje, bo oni już na początku sezonu wyraźnie się określili, że na dłuzej to jest tylko Neuville, a reszta to testerzy, wystawieni do rajdów z braku lepszej opcji. W dodatku kasy mają od cholery,więc można się spodziewać,że to oni wezmą to co najlepsze. Co jednak może zrobić Citroen, albo pójść w opcję zachowawczą, taką jak w tym sezonie, wziąć kierowców, których kariery trwają już jakiś czas i przebiegaą tak sobie, albo zaryzykować młodych, z nadzieją na szybki rozwój. Evans, Chardonnet, Ketomaa, moze nawet Tanak czy (a niech się narażę) Kubica, ktory co prawda dzwoni niemiłosiernie, ale tempo ma już bardzo dobre (uwzględniając czym jedzie) nawet na szutrach. Być może paradoksalnie szybsze auto sprawi,że mniej będzie dzwonił, będzie mógł sobie w niektórych miejscach pozwolić na większe wytracenie prędkości, bo samochód łatwiej ją będzie mógł później odzyskać. Oczywiscie sporo w tym mojego życzeniowego myślenia, ale chodzi mi generalnie o to, że jeśli Citroen poważnie myśli o pozostaniu w WRC to powinien zaryzykować jakieś ruchy na rynku transferowym. Jeśli tego nie zrobi, jeśli znów weźmie "spady", kierowców może nawet niezłych, ale o których chwilę wcześniej sami mówili, że niespecjalnie chcą podejmować współpracę (tak było w przypadku Meeke'a, kiedy dostał auto na rajd, w którym miał się sprawdzić i wydzwonił, nie pamiętam kto dokładnie ale ktoś z Cytryny puścił parę, ze Meeke już miał swoją szansę i w związku z tym,że wydzwonił oni raczej nie są nim zainteresowni, koniec końców stanęlo na tym,że nie mieli inengo wyboru, w tym sensie wzieli "spad"), to będzie znaczyło, że sezon 2015 nie będzie już na przeczekanie jak obecny, tylko na zwinięcie żagli. W takiej sytuacji również po ich nowym samochodzie wiele się nie należy spodziewać.

Witcher1990 napisał(a):Zdaniem Kubicy bym się niezbyt sugerował bo jeszcze nie widziałem żeby temu gościowi cokolwiek pasowało i to nie tylko moja opinia bo na Polskim nasłuchałem się podobnych wypowiedzi w stylu "Kubica znowu marudzi, siadaj i jedź a nie gadaj".


Niestety, ale w sensie merytorycznym muszę wziąć stronę Domsona. Po pierwsze byłem też na tym rajdzie i się podobnych tekstów nie nasłuchałem. Raczej pełne wsparcie, podejscie typu "no szkodza że tyle dzwoni, ale generalnie i tak jesteśmy z niego dumni". A co do tego, że zawsze znajdą się jacyś niezadowoleni - no to samo było z Małyszem. Jak tylko mu się noga powinęła to zawsze znaleźli się jacyś "wieszcze", który przewidywali rychły koniec kariery. Pewnie,że te dzwony to nic dobrego, ale przypadkowymi tekstami, nawet jeśli miałeś nieszczęście słyszeć je więcej razy proponowałbym się nie "podpierać". Takie incydenty jeszcze nie tworzą statystyki, a po drugie ludzie pod wpływem świeżych emocji mogą pleść różne rzeczy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 4 sie 2014, 14:07

Domson - no nie wiem czy takie glupoty. Tego nie wiesz. Oczywiscie, ze on jako kierowca wie wiecej niz my, ale prawda jest, ze lubi sobie ponarzekac. My jako 'obserwatorzy' tego sportu jestesmy w stanie wyrazic jakas opinie na dany temat. A niestety, ale tutaj czesto (zwlaszcza w odniesieniu do Kubicy) spotykam sie ze stwierdzeniami 'jak wiesz lepiej to cos tam cos tam', 'ciekawe ze wiesz lepiej' itp. Prawda jest taka, ze zawsze rozne opinie wyraza sie na tematy ktore sa, nazwijmy to, publiczne i ktorymi sie interesujemy (albo i nie). Wiec wyskakiwanie na forum z docinkami typu 'ciekawe, ze wiesz lepiej' uwazam za malo sensowne. Forum jest wlasnie od tego, zeby opinie wyrazac. Jedne sa bardziej bledne, inne mniej, ale skoro wychodzisz z zalozenia, ze tylko zawodnicy maja racje to po co na forum zagladasz?

Co do Citroena - rezygnacja ze skladu Hirvonen/Sordo to co jak co, ale jednak byla idealna decyzja. Obaj spadli juz do poziomu przecietnych zawodnikow, ktorzy stanowia tlo. Ani tempo szczegolne, ani nawet Mikko nie razi w tym roku szczegolna regularnoscia do jakiej kiedys nas przyzwyczail. Po co Citroenowi taki sklad, ktory ma niewielkie szanse na podium, nie mowiac juz o wygranych? To juz lepiej poeksperymentowac. Meeke sie rozwija, Finlandie nie jechal pierwszy raz i pokazal, ze stac go na naprawde dobra jazde. Co wiecej, teoretycznie ma szanse zrobic jeszcze postep. Co do Ostberga mam niestety mieszane uczucia. Kibicowalem mu i liczylem na to ze sie rozwinie, ale jednak na razie nie do konca. Zlapal wprawdzie troche podiow, ale to dalej za malo. Uwazam, ze Citroen (jesli nie bedzie mial lepszej opcji) powinien zostawic Madsa, zeby jeszcze dac mu szanse, ale wsadzic do trzeciego auta jakiegos mlodego (wiem, ze w przypadku Citroena i ich kasy wydaje sie to malo prawdopodobne). A najlepiej juz kogos wziac. Ale widze dwoch kandydatow - Mikkelsen i Neuville. Niestety obaj nie do ruszenia.

Volkswagen rzeczywiscie na pewno przewage jakas ma, ale to nie jest przepasc. W przyszlym roku Citroen i moze nawet Hyundai moga ich dogonic. Prawda jest, ze DS3 od 2011 nie dokonalo olbrzymich postepow, a Polo nawet z 2013 na 2014 troche sie zmienilo. Z kolei i20 jedzie pierwszy rok dopiero. O ile dobrze pamietam to w styczniu dostanie nowa homologacje (a wiec sporo poprawek), a potem w trakcie roku wejdzie nowe i20. Wiekszy klopot tkwi w kierowcach. Moze Citroena nie ma nawet za bardzo kto rozwijac, odkad odszedl Loeb.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Neste Rally Finland

Postprzez speedyzxz » poniedziałek, 4 sie 2014, 16:19

Problem z Volkswagenem jest taki że mają dwóch kierowców co może być liderami zespołu, a i zaraz Mikkelsen będzie taki że będzie zdolny wygrywać.
Poza VW wyłącznie chyba tylko Neuville jest światełkiem w tunelu, choć nie do końca ten sezon klei. Ale to co pisze żółtodziób nie jest pozbawione sensu, może faktycznie bardziej zajmuje się testowaniem i20 niż atakowaniu.

W citroenie to kierowcy na numer dwa, Hirvo też na numer dwa.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Neste Rally Finland

Postprzez JoostSchouten » poniedziałek, 4 sie 2014, 20:00

We had a great weekend in Finland, what a stages! :D It is truly amazing to see how fast the drivers are going, even with the best video you can not imagine it.
This was our second time, but a lot of WRC Finlands will follow I guess. ;)

My video with all the highlights is online.
Click here to watch it: http://www.youtube.com/watch?v=UMhmEXAzK3k
Obrazek
Joost - Rallymedia.nl
Avatar użytkownika
JoostSchouten
N3
 
Posty: 280
Dołączył(a): piątek, 20 maja 2005, 15:25
Lokalizacja: The Netherlands

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 4 sie 2014, 20:17

Domson napisał(a):
Witcher1990 napisał(a): Zdaniem Kubicy bym się niezbyt sugerował bo jeszcze nie widziałem żeby temu gościowi cokolwiek pasowało i to nie tylko moja opinia bo na Polskim nasłuchałem się podobnych wypowiedzi w stylu "Kubica znowu marudzi, siadaj i jedź a nie gadaj".



Aha czyli mamy się nie sugerowac zdaniem kierowcy, ktory siedzi w tym samochodzie i troche o technicznych aspektach wie, tylko "ekspertów" kibiców stojących przy trasie :lol: :lol: :lol: :lol:
Doprawdy każdy może miec rozne opinie, ale takie głupoty to jest śmiech :roll:

Odpuść sobie tego typu opinie. Również się nie zgadzam z tym, że należy się przejmować zasłyszanymi tekstami kibiców, ale można to wyrazić w mniej prowokacyjny sposob. żółtodziób

Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi, może nie napisałem tego wystarczająco czytelnie ze względu na pośpiech ale słowo "niezbyt" jednak zawarłem w tym zdaniu. Musiałbym być niespełna rozumu, żeby nie brać pod uwagę tego co mówi koleś siedzący od małego w różnego rodzaju rajdówkach i wypowiadać się jedynie sprzed kompa lub nawet nie ruszając dupy na rajd. Wtedy byłbym zwykłym hejterem. Z drugiej strony gdybym nie cedził jego wypowiedzi przez sito to byłbym jednym z tych fanbojów którzy są w niego ślepo zapatrzeni i którzy nie przyjmują słów krytyki w kierunku swojego idola. Jako, że mam jakiś tam swój rozumek to na tyle na ile pozwalają mi jego możliwości sam staram się pewne rzeczy analizować i myśleć samodzielnie. Sam prześledź i przeanalizuj jego wypowiedzi, bo ja mało pamiętam pochwał w stylu "fajny rajd", "dobrze się jedzie" a znacznie więcej jeśli nie tylko te negatywne opinie z jego ust. Na Fince kolejny przykład- jak dla mnie to on się już troche zagubił w tym co mówi i robi bo czasem wyleci z tekstem "chce się uczyć, grzejemy ostro", później "jedziemy na dojechanie" po czym znowu na Fince mówi o słabym silniku i o tym, że nie może nawiązać walki z czołówką przy czym wypadek tłumaczy błędem w opisie bo małe doświadczenie... Lubię, szanuję i kibicuję gościowi ale coś mi się wydaje, że tymi wypowiedziami w ciągu kilku lat może zacząć być podobnym do innego zawodnika Lotosu tak lubianego na tym forum. Obym się mylił.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Mariusz » poniedziałek, 4 sie 2014, 21:11

Specjalnie dla Ciebie zrobiłem zestawienie wypowiedzi Kubicy z finki

OS1: Quite a good warm up. Quite good. Only one small mistake at a junction, but nothing happened so okay. We got some heavy rain for the last 8km.
OS2: You can’t compare my pace to that of the top drivers on these roads. We are trying to learn and drive consistently. We know this. No drama.
OS3: This stage was very tough for me, there was a lot of ruts and lines. It was not easy but I think we have a good long stage behind us so I am happy.
OS4: I'm not a big fan of gravel tyres on tarmac roads and it was noticeable on the tarmac that we had an engine misfire too. Okay though, still a long way to go
OS14: Now I know how Ogier felt running first on the road yesterday. It’s already difficult for us,
OS15: A lot of loose gravel so in some places very slippery
OS16: Zero grip
OS17: Very slippery, and normally they are the conditions I don't feel very confident in, but today think I've driven well. It's all good experience, so I'm pretty happy.
OS18: An okay morning. I’m satisfied. Hopefully one day in the future I’ll be running ahead of the field for a reason other than Rally 2. That’s the dream…
OS20: The condition of the road is completely different. There are some rocks coming out in the cuts, which I had to avoid, but apart from that it's been a good stage. There's much more grip, but get off the line and it's extremely slippery.
OS21: The grip is much better than before.
OS22: Quite dusty. There's good grip near the start but the downhill section has lots of ruts and is quite slippery
OS23: It been a really, really good day. A lot of experience and a lot learned,
OS24: Okay, but I was a bit distracted because after a jump we lost a gear on landing. That’s not the first time it has happened.
OS25: We had some issue with the intercom and the road was cleaning in some places too. So in some places it was not a perfect stage. You need a lot of confidence here.
OS26: I missed an entry and got onto some loose - no big drama, everything under control!

Nie wiem jakie wysokie są Twoje wymagania co do wypowiedzi na mecie odcinków, ale ja nie widzę tutaj nic szczególnego. Może nie jest takim jajcarzem jak Solberg (jeśli mi się nazwiska nie pomyliły), ale mówi to samo co wszyscy, czyli że jak nie mógł złapać przyczepności to mówi, że nie mógł, jak coś mu się działo z samochodem to mówi co nie działa, a jak się cieszy ze zdobywanego doświadczenia czy że mu się podobało to też mówi. Ba, nawet raz się rozmarzył ;)
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: Neste Rally Finland

Postprzez gregortest » wtorek, 5 sie 2014, 07:57

Meeke największe zaskoczenie. W typowaniu nawet w piątce go nie umieściłem

A ja tak :)
Zawsze wierzyłem w Meeka.
A propo wyjazdu na finkę, to nigdy nie miałem tak zwariowanego wypadu na rajd.
Ale i tak poza jednym dniem , którego prawie nic nie zobaczyłem - piątek, to można śmaiło powiedzieć że:
WRC 2.0 robiły większe wrażenie wizualne.
Latvala jest niesamowity. To co on wyprawia, i jakie ma wyczucie na szutrze auta, przebija wszelkkich kierowców. Ten rajd po prostu jest dla niego i pod niego.
RK - widać progres, i na drugich przejazdach pewność w przejściach przez szczyty.
C ociekawe mieszkaliśmy razem Washio Shunichi - tzn brama w bramę. extra facet - choć starszy gość, to z bogatą kairerą startów. Jeździ dla przyjemności. W niedzielę nawet pojedziliśmy jego Toyotą.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Neste Rally Finland

Postprzez karluum » wtorek, 5 sie 2014, 09:27

Ja nie skreślałbym Ostberga, w sumie to jest 4 w punktacji po całym trio VW, był już na drugim stopniu podium. Ostatnie dwa rajdy miał pechowe, ale nie oznacza to, że jeździ słabo. Ogólnie mówiąc nie uważam, że Ostberg czy Meeke to ochłapy na rynku kierowców, myślę, że przy konkurencyjnym aucie byliby w stanie walczyć o wygrane. Teraz muszą dość mocno cisnąć by się podczepiać pod VW a to rodzi pewne przygody. Ogier ma kopa, jest w takim transie (Kubica to fajnie opowiedział na Sokolimokiem - wychodzi ci wszystko, a jak coś czasem się zepsuje to tak i tak nie przejmujesz się tym, nie siedzi ci w głowie) oraz ma szczęście, któremu czasem JML brakuje. Niestety chyba czas Hirvonena powoli dobiega końca w WRC, brakuje tego błysku, a ten sezon też nie był szczęśliwy, gdyż kilka razy z nie jego winy stracił punkty.
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Neste Rally Finland

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 5 sie 2014, 13:19

Ostberg jest chyba jedynym kierowcą który tak regularnie wbija się między kierowców VW. Niestety czasem odpada ale zazwyczaj wtedy ma czasy w pierwszej trójce. W tym sezonie prezentuje się lepiej niż Neuwille, Meek czy Hirvo i na prawdę zastanawiam się oglądając jego wyniki co robi większą różnice między VW a Madsem- umiejętności czy samochód.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Thomas » środa, 6 sie 2014, 00:37

Ogier vs Kubica onboard SS4:

https://www.youtube.com/watch?v=h8wPquym8C0#

sami wyciągnijcie wniosek :wink:
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Domson » środa, 6 sie 2014, 08:49

Thomas napisał(a):Ogier vs Kubica onboard SS4:

https://www.youtube.com/watch?v=h8wPquym8C0#

sami wyciągnijcie wniosek :wink:



Tutaj widać wszystko o czym pisałem wcześniej. Polo to jest inna liga jeżeli chodzi o samochód dla pozostałch, a dla Fiesty to już wogóle
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Thomas » środa, 6 sie 2014, 08:57

Moc silnika, stabilnksc, ale przede wszystkim trakcja- ogromna roznice bylo juz widac w Szwecji na starcie SS :wink:
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Aaltonen » środa, 6 sie 2014, 09:43

Fiesta fiestą, jest trochę wolniejsza od Polo, ale akurat tutaj Hirvonen przejechał ten oes 2 sek. szybciej niż Kubica.

Pytanie, czy system zmiany biegów robi tutaj różnicę, czy po prostu Robert słabiej sobie radzi na takich technicznych próbach (to by było dziwne biorąc pod uwagę jego dokonania w wyścigach na torach ulicznych).

p.s. Tak sobie przejrzałem ten odcinek i trzeba przyznać, że w paru miejscach Ogier pojechał po prostu lepiej niż Kubica. Krócej utrzymuje auto w poślizgu i wcześniej zaczyna przyśpieszać, bardziej zdecydowanie składa auto do ciaśniejszych winkli. Także myślę, że te 4.5 sek. nie wynika tylko z różnicy w sprzęcie.
Avatar użytkownika
Aaltonen
N3
 
Posty: 373
Dołączył(a): środa, 10 kwi 2013, 11:52

Re: Neste Rally Finland

Postprzez Domson » środa, 6 sie 2014, 10:02

Aaltonen napisał(a):Fiesta fiestą, jest trochę wolniejsza od Polo, ale akurat tutaj Hirvonen przejechał ten oes 2 sek. szybciej niż Kubica.

Pytanie, czy system zmiany biegów robi tutaj różnicę, czy po prostu Robert słabiej sobie radzi na takich technicznych próbach (to by było dziwne biorąc pod uwagę jego dokonania w wyścigach na torach ulicznych).

p.s. Tak sobie przejrzałem ten odcinek i trzeba przyznać, że w paru miejscach Ogier pojechał po prostu lepiej niż Kubica. Krócej utrzymuje auto w poślizgu i wcześniej zaczyna przyśpieszać, bardziej zdecydowanie składa auto do ciaśniejszych winkli. Także myślę, że te 4.5 sek. nie wynika tylko z różnicy w sprzęcie.


Wcześniej zaczyna przyśpieszać bo samochód mu na to pozwala. Jak ma ta fiesta wcześniej przyśpieszać jak nie ma przyczepności do tego . Mimo tego, że obaj ruszyli w identycznym momencie Polo przyśpiesza dużo szybciej
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron