Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez tomson » sobota, 16 lut 2013, 12:25

To będzie ciekawy sezon, póki co określenia iż Ogier to dominator można wcisnąć między bajki. Jak Latvala dogada się z Polo wtedy może być ciekawie. Cytryny na pewno pociągną (to chwilowa zadyszka gdyż oswajają się z myślą iż nie będzie Loeba) nie zostaną z tyłu a na koniec sezonu wygra ten kto nie był najszybszy ale jechał najrówniej, może Hirvonen. A jak będzie już w rzeczywistości to zobaczymy sami, bynajmniej będzie bardzo interesująco :) A co sądzicie na temat tego, czy dobre byłoby dla WRC gdyby wygrał inny zespół niż Citroen? ostatnio rozmawiałem w gronie znajomych na ten temat i tak mnie ciekawi co sądzicie w tej kwestii :)
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07


Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 16 lut 2013, 13:19

Coz, na te chwile mozemy jedynie spekulowac i dopiero za jakis czas okaze sie kto z Nas mial racje. Poki co raczej obstawilbym ze to Ogier bedzie tym niedoscignionym, ale to tylko spekulacje.

Moim zdaniem niewiele zmieniloby na dobra sprawe gdyby Citroen przegral tytul. Tzn na pewno byloby inaczej, bylaby to zmiana, ale w sumie na szersza skale nie zmieniloby to nic. Ok, pierwszy tytul dla Volkswagena w debiutanckim sezonie bylby mega osiagnieciem. Zas tytul dla M-Sportu po oficjalnym odejsciu Forda bylby niczym wygrana Brawna w 2009 w F1.

Ale chyba nie rozpatrywalbym tego na zasadzie lepiej czy gorzej dla WRC gdyby Citroen przegral. Zalezy jaka forme by prezentowali i w jaki sposob by wygrali. Gdyby byly dublety rajd w rajd to nie byloby ciekawie, a tytul w rownej walce w sumie nie bylby jakas "zla" rzecza. Gdyby wygrala inna marka bylaby to jakas swiezosc ale niewielka. Bardziej odczuwa sie seryjne tytuly dla kierowcy niz producenta.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Marcin Szopa » sobota, 16 lut 2013, 13:32

Wpadliśmy z deszczu pod rynnę. Wszyscy cieszyli się, że wejdzie VW i będzie super rywalizacja, ale:
- VW miał nieograniczony budżet na przygotowanie samochodu : testy w Meksyku i w innych częściach świata, wystawienie S2000 w MŚ, najlepszy sztab
- Siłą Citroena był Loeb. Zasadniczo dzięki jego geniuszowi wygrali tyle tytułów. Mikko i Dani są dobrymi kierowcami ale czegoś im brak
- M-Sport to prywatna firma gdzie liczy się zysk przede wszystkim. Dlatego raczej pójdą na ilość samochodów a nie na jakość
- Citroen i M-Sport miały ograniczone sesje testowe, jedynie co ulepszyli ubiegłoroczne konstrukcje
- Prodrive - Patrz M-Sport jednak o wiele mniejszym budżecie. Kto zapłaci ten pojedzie bez zbędnej selekcji
- Hyundai - wielka niewiadoma, raz się im nie udało. Pracują w ciszy i spokoju, może coś z tego wyjdzie. Jednak dobrego kierowcy raczej nie wbiją się na szczyt

Co do przyszłości:
- Mistrzostwa wyra Ogier i VW, Mat drugi a Hirvo trzeci
- Citroen będzie występował puki będą pieniądze od szejków ( Podobnie z M-Sport )
- Prodrive umrze śmiercią naturalną. Będą tylko przygotowywać i serwisować wyprodukowane Minii S2000 i WRC
- By wejść do mistrzostw potrzeba wyłożyć bardzo duże pieniądze na start

Nawiasem mówiąc, szykuje się kolejny teatr jednego aktora. Zamrożą specyfikacje samochodów i będzie to co teraz. Smutne to. Pamiętam różnorodność w roku 2002 - 2005 kiedy było dużo producentów i wielu kierowców którzy mogli wygrać. Teraz jakoś staje się do przewidywalne.

Nawiasem mówiąc, czy ktoś może mi wytłumaczyć po co jest limit opon? Przecież to jest ułamek procenta całych kosztów. Chcą cięć to niech popatrzą na kalendarz - co za debil ustawił wylot do Meksyku, powrót do Portugalii a potem znów wylot do Argentyny i powrót do Grecji. Przecież to jest generowanie kosztów logistycznych. A wracają co opon. Dlaczego fabryczne teamy mają więcej opon niż prywatni? A nie powinno być to odwrotnie, tak dla wyrównania szans? Jeżeli fabryka ma testy to niech chociaż mają mniej opon. Debilizm
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 343
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » sobota, 16 lut 2013, 13:36

ja nie mam wątpliwości że ciągłość zostanie zachowana.
Sebastian dalej dominatorem, miszczem.
Citroen w klasyfikacji producentów nie da rady (bez Leba).
Ford nie ma kierowców, ma tylko 1 Ostberga który zobaczymy jak będzie jeździł, będzie blisko ale za tymi głównymi aktorami.

Z oponami to pewnie kikt nie wie o co chodzi oprócz tego co to wymyślił.
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 16 lut 2013, 13:55

Niestety tez obawiam sie tego co napisal Marcin Szopa. Na razie byc moze jest jeszcze zbyt wczesnie aby byc czegokolwiek pewnym, ale spekulowac mozna. Na chwile obecna wszystko wskazuje na to, ze to Ogier bedzie rzadzic i dzielic. Juz ma porzadna przewage, a gdyby nie Loeb na koncie mialby dwie wygrane w tym sezonie. Volkswagen nie proznowal w 2012, zrobili naprawde dobre auto. Az smiac mi sie chce jak sobie przypominam jak niektorzy pisali, ze VAG -owi Seat i Skoda mie wyszly i tutaj moze byc podobnie, a budzet wcale nie oznacza niczego. Jak chodzi o budzet to nawet sam tak pisalem. Jednak caly czas mialem w swiadomosci cos w tym stylu, ze jednak Volkswagen bedzie konkurencyjny. I sie nie pomylilem.

Lezka sie w oku kreci jak wspomina sie te czasy, gdy bylo kilkunastu kierowcow fabrycznych i wiekszosc z nich mogla wygrywac. Wtedy niedziwne bylo to ze ktos z czolowki raz byl pierwsz, a potem zajal szoste miejsce. To niestety nie wroci :-(

Zeby nie bylo, domniemana dominacja Ogiera to tylko spekulacje i nie jestem o tym przekonany na sto procent. Kase postawilbym jednak na Ogiera. Bez dwoch zdan.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez piotrg » sobota, 16 lut 2013, 15:09

A co sądzicie o tym że nowe rajdówki (od wprowadzenia 1.6) są bardzo ale to bardzo porównywalne ?.
Wydaje mi się że duże różnice to były w czasach kiedy rajdówki były naszpikowane różnym "bajerami" - 3 aktywne dyfry, menetki do biegów, heble cieczą chłodzone, kiedy ciężko było znaleźć element do którego nie wchodził przewód z płynem hydraulicznym lub wiązka elektryczna z 20 kablami i który niemiał swojej centralki (komputera) do sterowania.
Nowe rajdówki według mnie są poprostu proste, dużo mechaniki, minimum elektroniki i hydrauliki (dużo mniejsza awaryjność), to przecież s2000 z turbiną + trochę aerodynamiki, a sporą ilość elementów dostarczają zewnętrzne firmy (każdy producent może sobie kupić). Nie jest wielką sztuką dla odpowiednich ludzi (ostatnio sporo migrują pomiędzy temami) zrobieni z tego topowego wurca.
Myślę że każdy nowy producent który wejdzie będzie od razu konkurencyjny (pod warunkiem że będzie miał odpowiedni budżet), a czy będzie zwyciężał zależy tylko od tego kto będzie prowadził :D !!!
Gdyby VW zamiast tych kierowców wybrał np Solberga i Sordo to wiadomo że debiut byłby z goła inny. Patrząc na obecne rajdówki wydaje się że zwyciężać będą tylko te co mają najlepszych kierowców. Jestem przekonany że gdyby wsadzić loeba i ogiera do forda, vw lub mini (z prodrajwu) to by wygrywali. Gdyby przez ostatnie lata loeb siedział w fordzie to ford miał by 9 tytułów. Najbardziej żałuje że jak ogier poróżnił się z cytryną to wilson nie wzioł kredytu na jego kontrakt :D i go nie przejoł. Miał by zapewniony wreszcie tytuł na 99%.
A tak analizując talenty kierowców (co pokazuje też porównywalność nowych wurców)to widać że np latvala nie dominował w fordzie i teraz jest podobnie (trochę za wcześnie przesądzać) to samo hirvonen wyniki jak w fordzie, solberg w citroenie i fordzie to samo, sordo w kilku startach w mini podobne tempo jak w cytrynie, ogier w jednym sezonie przeżył więcej team orders niż sordo w trzech. Jak dla mnie loeb i ogier są ponad nimi i nie zawdzięczają tego osiąga citroena !!!, urodzili się poprostu szybcy :D
Podsumowując moje przemyślenia niestety wygląda na to że na razie będzie to co nudziło nas przez ostatnie sezony - dominacja - ogiera :evil:
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez corados » sobota, 16 lut 2013, 15:56

Lezka sie w oku kreci jak wspomina sie te czasy, gdy bylo kilkunastu kierowcow fabrycznych i wiekszosc z nich mogla wygrywac


Kiedy tak było, ze większośc z kilkunastu fabrycznych mogła walczyc o zwycięstwo? Panowie trochę przesadzacie z tym narzekaniem :wink: Nie jest najlepiej,ale nie jest to jeszcze jakieś dno. Czasy się zmieniają, mamy kryzys ekonomiczny koncerny samochodowe liczą każdą złotówkę i to prędko się nie zmieni. Można życ przeszłością i wspominac jak było,ale to nie wróci :roll:
Nowikow, Neuville oni nas jeszcze w tym sezonie zaskoczą.

Przed kompem cykl WRC wydaje się byc dla niektórych nudny, ale na żywo to wszystko wygląda inaczej bo jak inaczej nazwac fakt,że na każdą rundę przyjeżdża po kilkaset tysięcy kibiców. Nowe "WuRCe" to naprawdę widowiskowe auta i za ich wprowadzenie należy się FIA i producentom duży plus.

Besztac FIA to można za brak promocji bo pewnie do tej pory nie ma promotora cyklu.Nic nie słychac o Red Bullu.. Mają wspaniały produkt,a nie potrafią go sprzedac i rozreklamowac. Radio rajdowe, splity i relacje z każdego dnia to trochę za mało jak na możliwości dzisiejszej technologii.

To samo cykl WRC2 i WRC3 są to na razie martwe twory...
Avatar użytkownika
corados
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 16 cze 2008, 18:06
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » sobota, 16 lut 2013, 17:36

Marcin Szopa też się zastanawiałem po co jest ten limit opon,bo to mało bezpieczne. Cytat z wywiadu M. Oleksowicza na temat limitów opon"Z tego,co wiem, FIA planuje wprowadzenie zasad z RMŚ także w mistrzostwach lokalnych. Tym samym mielibyśmy do wyboru tylko 2-3 twardości mieszanki co wyrównuje szanse i ogranicza koszty,bo nie trzeba mieć ciężarówki opon gotowych na każdą okazję. Ogranicza to także problem szpiegowąogą warunków pogodowych, bo i tak mamy jedną oponę, której nie możemy nacinać niezależnie od tego, czy jest mokro,czy sucho. Co ważne,ogranicza to również koszty testów. Testuje się auto na jednej,dwóch mieszankach,a nie na wielu mieszankach,nacięciach,wzorach bieżnikow-moim zdaniem to strzał w dziesiątkę. Jeździłem na tych oponach przez rok i powiedziałbym wręcz, że to jest bezpieczniejsze. Na pewno dlatego, że dają gorszą przyczepność,ale także dlatego,że są zbliżone do opony seryjnej."
Trochę ogranicza budżet i rozumiem mniej mieszanek,ale czemu mniej opon? Żeby wyrównać szanse?
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 16 lut 2013, 19:51

Nie napisalem ze kilkunastu kierowcow walczylo o wygrane, czytaj uwaznie.

Red Bull jak na razie kompletnie olewa WRC, podobnie jak robi to FIA. Moze to taka natura rajdow, ze sa uwalane juz na poczatku... Naturalnie jest to ironia z mojej strony, ale faktycznie od roku 2006 spadkow w WRC jest znaczaco wiecej niz wzlotow i sa znaczaco wieksze.

piotrg - tez odnosze wrazenie, ze nowe wurce sa bardzo konkurencyjne wzgledem siebie, wiec domniemana dominacja Ogiera bylaby taka sama w Fordzie, lub Citroenie.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 16 lut 2013, 20:29

piotrg napisał(a):A co sądzicie o tym że nowe rajdówki (od wprowadzenia 1.6) są bardzo ale to bardzo porównywalne ?.
Wydaje mi się że duże różnice to były w czasach kiedy rajdówki były naszpikowane różnym "bajerami" - 3 aktywne dyfry, menetki do biegów, heble cieczą chłodzone, kiedy ciężko było znaleźć element do którego nie wchodził przewód z płynem hydraulicznym lub wiązka elektryczna z 20 kablami i który niemiał swojej centralki (komputera) do sterowania.
Nowe rajdówki według mnie są poprostu proste, dużo mechaniki, minimum elektroniki i hydrauliki (dużo mniejsza awaryjność), to przecież s2000 z turbiną + trochę aerodynamiki, a sporą ilość elementów dostarczają zewnętrzne firmy (każdy producent może sobie kupić). Nie jest wielką sztuką dla odpowiednich ludzi (ostatnio sporo migrują pomiędzy temami) zrobieni z tego topowego wurca.


Powoli również tak zaczynam uważać. na razie jeszcze mi się parę "drobnych" nie zgadza, bo gdyby to wszystko było takie proste, to Latvala kazałby sobie ustawić dyfry tak jak w Fordzie i byłby tak samo szybki. Coś jednak jest na rzeczy, że nie ogarnia. Faktem jednak jest,że bez względu na czynniki sprzyjające i przeciwności w zasadzie wszystkie nowe wurce jakie zostały zbudowane były dobre, właczając w to Mini. Teraz to oczywiście padaka, ale dopóki mieli w miarę niezłą kasę to auto nie odstawało od reszty.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » sobota, 16 lut 2013, 20:43

Wilson chciał Ogiera tylko przyszłość Foeda była niepewna, a VW akurat się nadążył i Ogier wybrał VW kosztem roku startów w s2000.

Tak oglądałem relacje (kilka)
WRC.2013.Round02.Sweden.Day1.Canal+DeportesHD.720p.x264.Multi.Language.mkv
WRC.2013.Round02.Sweden.Day1.MTV3MAX.x264.Finnish.mkv
WRC.2013.Round02.Sweden.Day1.Sport1HD.720p.x264.German.mkv
i wszędzie jest mało o pozostałych zawodnikach. 5 Newil już niemal pomijany, najlepsza relacja to ta fińska (jako materiał szkoda nie byla w 720).
Praktycznie pierwsza 4 gdyby nie to że akurat Latvala 4ty to może 4ty też byłby mało eksponowany.
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez piotrg » sobota, 16 lut 2013, 22:01

żółtodziób myśle że ogarnia polo tylko nie ciśnie tak jak w fordzie na maksa bo niechce doprowadzić do sytuacji że co rajd to dzwon. Myśle że gdyby dojechał w monte wysoko to w szewcji by sobie na więcej pozwolił. Poza tym francuzi nażucili takie tempo że daj boże zdrowie :D . Chyba obawia się sytuacji że po kilku dzwonach i słabych punktach będzie musiał np w połowie sezonu ustąpić miejsca mikkelsenowi bo vw będzie zależało bardzo na klasyfikacji producentów.
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » niedziela, 17 lut 2013, 02:16

Z tym Ogierem i Fordem to jest takie błędne koło, bo Ogi nie wszedł do Forda bo nie pewna przyszłość, ale jakby poosiągał trochę ciekawszych wyników to i pewnie by zostali
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 17 lut 2013, 02:19

piotrg napisał(a):żółtodziób myśle że ogarnia polo tylko nie ciśnie tak jak w fordzie na maksa bo niechce doprowadzić do sytuacji że co rajd to dzwon. Myśle że gdyby dojechał w monte wysoko to w szewcji by sobie na więcej pozwolił. Poza tym francuzi nażucili takie tempo że daj boże zdrowie :D . Chyba obawia się sytuacji że po kilku dzwonach i słabych punktach będzie musiał np w połowie sezonu ustąpić miejsca mikkelsenowi bo vw będzie zależało bardzo na klasyfikacji producentów.


No właśnie jakoś dzwonić nie przestał. Całe Monte jechał niby zachowawczo, a na koniec poniosłogo i wydzwonił? Moim zdaniem impossible. Jechał jak zawsze, tylko nie umiał tym autem pojechac lepiej. Francuzi narzucili tempo w RMC - z tym się mogę zgodzić, ale w Szwecji ta dwójka nigdy nie dominowała, a w tym sezonie po prostu z różnych względów, wysypali się w zasadzie wszyscy najszybsi Skandynawowie poza Latvalą własnie.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez scooby14444 » niedziela, 17 lut 2013, 08:53

Latvala pewnie dostał przykaz przede wszystkim dojeżdżania i zdobywania punktów. W zawiązku z tym w tym roku nie jeździ az tak ostro jak w zeszlym, bo w przypadku wydzwonienia na 4 rajdach z 5 vw na bank nie będzie tak pobłażliwy jak ford.
Zapewniam was ze kierowcy rajdowi na tym poziomie nie potrzebuja kilku miesiecy na wyczucie auta, na kilkudniowych testach i pracy z inżynierem są w stanie ustawic samochod pod siebie. Latvala ma po prostu zbyt mocnego kolege w teamie, jazda tempem Ogiera bedzie konczyc sie dzwonami.
A co do tempa w Szewcji to Ogier narzucił bardzo wysokie tempo w tym roku, wyzsze niz w poprzednich latach Latvala i Hirvo, a Loeb nie popełnił żadnego wiekszego blędu, tych mniejszych tez było znacznie mniej niż zazwyczaj u niego ma śniegu - dlatego tak wysoko.
scooby14444
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): poniedziałek, 7 lut 2011, 01:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron