Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Honiclbr » środa, 13 lut 2013, 14:06

Niestety przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać na Toyotę... http://rallynews.pl/lang.en/no/pnews/6465
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski


Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 13 lut 2013, 15:33

A szkoda. Toyota z tego co sie orientuje miala do WRC wejsc w 2014 czy 2015. Szkoda, szkoda.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez tomson » środa, 13 lut 2013, 15:54

Toyota jak Toyota, jej nie ma teraz to człowiek inaczej do tego podchodzi. Bardziej martwi mnie http://wyscigi.autoklub.pl/news/wtcc-po ... ania,47406 nie byłbym zdziwiony jakby w trakcie sezonu Citroen ogłosił wycofanie z WRC i zrobił tak jak Ford :?: :? tyle że oddając auta do prowadzenia firmie (Kronos) jak było z Xsarą. Pytanie czy jest to możliwe, pewnie jest ale zawsze zostaje "ale".
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 13 lut 2013, 16:08

Mozliwe to nie jest ze wzgledu na sponsoring Abu Dhabi. Dopoki Araby ich wspieraja, to Citroen ma kase na WRC. Juz predzej bym sie spodziewal, ze odejda ze wzgledu na dominacje VW i niemoznosc wygrywania z nimi :-\ Choc i tak na chwile obecna nie sadze aby bylo to az tak prawdopodobne.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 13 lut 2013, 16:31

A czy przypadkiem umowa z Abu Dhabi nie jest podpisana na działania w motorsporcie, a nie konkretnie w WRC? Umowa jest bodajże na 3 lata. Więc zawsze istnieje opcja, że Citroen zwinie się z WRC i przeniesie do WTCC, ale tak jak Matthias uważam, że jest to opcja mało prawdopodobna. A dominacja VW też nie jest pewna.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 13 lut 2013, 18:33

Dominacji VW to na razie nic nie zapowiada, choć z takim samochodem jaki mają to tytuł mogą zgarnąć. Ogi co by nie gadać o jego fochach i dzwonach to jest jednak bardziej wszechstronny kierowca od Hirvonena, a Mikko zgubił parę ładnych punktów na samym starcie sezonu. Wyglada też na to, że przestał się podpalać na Loeba, albo wręcz ogarnął swoje nerwy i tym, nie ukrywam imponuje mi od początku sezonu. Pytanie czy to chwilowy, czy stały trend, jeśli stały to pieniądze postawiłbym raczej na niego niż na Hirvonena. Co innego jednak klasyfikacja konstruktorów - Latvala potwierdził swoją reputację w RMC i blado wypadł w Szwecji. Dzwon jak dzwon, wiadomo jak jeździ Latvala i jak to się czasem kończy, ale w Szwecji lepiej jechał Fordem. Mało uczestniczył w pracach konstrukcyjnych nad Polo, możliwe zatem, że zrobili idealną maszynkę dla Ogiera, ale JML kompletnie ten samochód nie przypasił i może juz prędko nie przypasować. Niezależnie od tego jaka jest faktyczna przyczyna Latvala w tym samochodzie nie wymiata, tak sobie jechał Monte zanim wydzwonił i tak sobie Szwecję. Sordo Cytryną prawdopodobnie będzie robił lepsze wyniki. Dominacji VW się nie spodziewam, natomiast nie ulega wątpliwości, że jest to nowa siła, stawiająca zespół Citroena w nowej od wielu lat roli. Z takiej przyczyny moze im się odechcieć zabawy, podczas gdy w WTCC będą mieli ułatwione zadanie. Nie jest wykluczone, że Abu Dhabi moze dać się przekonać do zmiany serialu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 13 lut 2013, 18:49

Volkswagen konkurencyjny na pewno jest i po cichu tego sie spodziewalem. I tak byloby dobrze. Jednak dominacja juz dobra nie bedzie (nie bylaby) i choc na razie absolutnie nie mozna byc pewnym dominacji VW to jednak jest to prawdopodobne. Moze tylko ze strony ogiera, ale jednak.

Co do cisnienia Ogiera to jak na razie tez zbyt wiele wypowiadac sie nie mozna. Owszem, za nami dwa rajdy w ktorych jego presja mogla byc niezla, tylko ze Seb nigdy nie byl takim dzwonnikiem jak Latvala. Bardziej dzialalo to na zasadzie - raz wydzwoni, innym razem wygra mimo presji. Wiec to, ze tutaj bylo tak, a nie inaczej nie oznacza ze w kolejnych rajdac dalej sie to utrzyma. Prawde powiedziawszy niemozliwym jest to, zeby nie wydzwonil w tym roku w ogole.

Latvale jak na razie usprawiedliwia fakt, ze samochodu nie zna zbyt dobrze i jak na razie nie czuje ske w nim zbyt szczegolnie. Twierdzi, ze musi zmienic styl jazdy aby zaczac wygrywac w tym samochodzie. Zobaczymy jak mu to pojdzie. Burnsie tez swego czasu nie czul sie za dobrze w Peugeocie i nie zmienilo sie to po dwoch latach - po prostu to auto mu nie odpowiadalo. Moze i z Latvala byc podobnie. Fiesta byla bardziej agresywna, a wiec dobrze pasowala do jego stylu jazdy. Polo jest miekkie i nalezy jechac bardziej precyzyjne. Kto wie, moze zaadaptuje sie do tego stylu jazdy, moze nawet pomoze mu to przestac dzwonic.

Ciekaw jestem rowniez formy Ostberga i tego jak wypadnie na tle Hirvo czy Ogiera. Fajerwerkow sie nie spodziewam, alepudla sa bardzo prawdopodobne.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Glaniu » środa, 13 lut 2013, 19:36

Ogier będzie rządził razem z VW i koniec ;-)

Co do agresywnosci/feelingu aut to teraz sa wszsytkie z klocków i charakterystyke myśle , że można dowolnie regulowac poprzez zawias, stabilizatory i tyle wymiary przecież są praktycznie identyczne. JML jest rzemieślnikiem moim zdaniem jak i reszta skaładu na ich tle wyróżniaja się tylkodwanazwiska Loeb, Ogier reszta wydaje mi sie , ze w polowie lat 90była by tylko drugą ligą.


Pozdrawiam
Glaniu
N3
 
Posty: 211
Dołączył(a): niedziela, 10 sty 2010, 18:42

Re: Świat WRC

Postprzez seal » środa, 13 lut 2013, 19:51

Glaniu napisał(a):Ogier będzie rządził razem z VW i koniec ;-)

Boje się, że taki układ zniszczy WRC. Citroen przy braku mistrzostwa może się chcieć wycofać tak jak Ford.
Polityka VW jak pokazał Dakar jest krótkoterminowa. Wpaść z topowym kierowc-ą (-ami), zgarnąć mistrzostwo
i zmienić priorytety w promowaniu marki. Niech się lepiej Citroen na szybkiego z Ogierem przeprasza :wink: .
Avatar użytkownika
seal
A5
 
Posty: 794
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Czasław

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 13 lut 2013, 20:08

Moze nie spekulujmy juz o tym kiedy Volkswagen odejdzie z WRC, ale rzeczywiscie jest cos w tym. Nowy zespol nie moze byc ani zbyt slaby ani zbyt mocny w stosunku do reszty. Tutaj na razie wyglada na to, ze VW jest rzeczywiscie najmocniejszy, a jak wiemy dominacja jednego zespolu i/lub kierowcy nigdy nie wychodzi danej serii na dobre. Poczekajmy na dalsze rajdy, ale osobiscie mysle, ze Volkswagen zgarnie w tym roku wszystko.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez gregortest » środa, 13 lut 2013, 20:26

Co do toyoty, to wstrzymali prace na d WRC i R5, ale nei wstrzymali na d R1 i R2.
Te samochody będą testowane i dopieszczane.
Jeżdżą nimi cały czas.
Skąd w ybierzecie takie bzdury na temat dominacji VW i jego szybkim wycofaniu.
Plan jest do roku 2016.
Więc spokojnie.
Jak pisałem, że VW jest szybki, to żeśćie mnie zjechali ,
Jak pisałem , że Ogier będzie szybki i lał Loeba, to też generalnie zostałem wyśmiany.
I co teraz.
A zobaczycie na szutrach, jak nawet Latvala, będzie szybki i nie będzie dzwonił.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » środa, 13 lut 2013, 20:46

A zobaczycie na szutrach, jak nawet Latvala, będzie szybki i nie będzie dzwonił

A co Ty masz wehikuł czasu?
Podałeś wartość wg której WV miał być szybszy jeśli dobrze pamiętam o 3sek na km osowym od citroena co było i jest nierealne. Większość osób po prostu podchodziła do tego debiutu z rezerwą tak jak sam team. Po co stawiać sobie jakieś wygórowane cele lub pisać, że będą dominatorem? Budowa dobrego wurca nie jest łatwa tym bardziej dla kogoś kto tego wcześniej nie robił stąd takie głosy nie przesmiewcze tylko sceptyczne. Crashfala jeszcze się nie przyzwyczaił to samochodu to jest pewne, jednak Mikko rok temu również startował w nowym dla siebie samochodzie a walczył o wygraną od pierwszych osów.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 13 lut 2013, 21:40

seal napisał(a):Polityka VW jak pokazał Dakar jest krótkoterminowa. Wpaść z topowym kierowc-ą (-ami), zgarnąć mistrzostwo
i zmienić priorytety w promowaniu marki. Niech się lepiej Citroen na szybkiego z Ogierem przeprasza :wink: .

VW wcale nie wpadł na Dakar i zaczął od razu wygrywać, trochę to trwało i po drodze musiało się wycofać Mitsubishi, zerknij na historię Dakaru gdy jeszcze rajd ten był w Afryce a nie w Ameryce Południowej.

gregortest napisał(a):Jak pisałem, że VW jest szybki, to żeśćie mnie zjechali ,
Jak pisałem , że Ogier będzie szybki i lał Loeba, to też generalnie zostałem wyśmiany.
I co teraz.
A zobaczycie na szutrach, jak nawet Latvala, będzie szybki i nie będzie dzwonił.

Hmm, nikt Cię nie zjechał za pisanie, że VW będzie szybki, prędzej wątpiliśmy, że będą szybsi o 1,5sek/300m o czym pisałeś. W Szwecji Ogier wygrał z Loebem o 41,8sek czyli 0,12sek/km a w Monte Seb1 wygrał z Seb2 o 1min 39,9sek czyli o 0,23sek/km. I gdzie tu jest lanie złożone Loebowi? Wynik jest 1:1, jeżeli to jest lanie no to sorry, ale dziwne masz znaczenie tego słowa :) No i jeszcze co do JML, oby nie dzwonił, ale jakoś pewny tego nie jestem, na razie też ma wynik 1:1, jeden dzwon i jeden finish :)
Fajnie, że znasz jakieś tam plotki, ale w Twoich wypowiedziach brakuje czasem odrobinki pokory lub pola na niepewność :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 13 lut 2013, 21:46

gregortest - wiesz co, cenie niektore Twoje nowinki ale czasami wyluzuj nieco z komentarzami, bo piszesz jakbys byl wszechwiedzacy i nieomylny. Sory, ale nieraz odnosze takie wrazenie. Zostales wysmiany, bo nikt nie wierzyl w te bzdety, ze Polo jest szybsze o 3sek na iles tam metrow od Citroena. I prawda to nie jest.

Bzdury o dominacji? Ha, a jeszcze niedawno byles swiecie przekonany, ze Volkswagen jest najszybszy. Cos sie zmienilo? Popatrz chlodnym okiem - taka dominacja Ogiera w Szwecji nie wziela sie znikad. Owszem, w pewnym sensie mial ulatwiona robote, ale wygral polowe oesow. A wiec nie mozesz stwierdzic ze jest to bzdura. Dowiemy sie po kilku rajdach.

Na pewno ta rzekoma dominacja nie jest taka pewna. W Monte Ogier byl drugi ale podejscia do Loeba nie mial, a jego czasy na oesach takie znowuz rewelacyjne nie byly. Jedyna recepta jest czekac.

Wlasnie woocasch - pelna racja. Kolega gregortest nie ma pokory.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 13 lut 2013, 22:02

"Francuski producent samochodów PSA Peugeot Citroen poinformował, że zamknął rok 2012 stratą wysokości 5 miliardów euro. Obroty koncernu spadły o 5,2 proc., do 55,4 mld euro. W 2011 roku francuski producent zanotował zysk wysokości 588 milionów euro."

cytat z http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... en,1892660

Ciekawe jak to się będzie miało do programu sportowego Citroen Racing? Pewnie wkrótce się dowiemy.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron