Rally de Portugal

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Mars » niedziela, 1 kwi 2007, 22:27

A mi niech Gronholm odda 5zł, które na niego postawiłem :mrgreen:
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez 106xsi » niedziela, 1 kwi 2007, 22:39

Avatar użytkownika
106xsi
N3
 
Posty: 365
Dołączył(a): środa, 28 kwi 2004, 17:11
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Gucio » poniedziałek, 2 kwi 2007, 09:30

bo mieli za cienkie tylne boczne szyby... :?
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 2 kwi 2007, 10:01

przepis to przepis !
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Gracko » poniedziałek, 2 kwi 2007, 10:18

można było ukarać finansowo zespół bo to odstępstwo od przepisów nie miało żadnego wpływu na cieżko wywalczony wynik kierowców. Jeżeli tak ważna jest grubosć i waga szyb bocznych to tylko czekać jak FIA wprowadzi kategorie wagowe dla kierowców i tak np Loeb i Sordo będą startować w papierowej lub piórkowej a Gronek w junior średniej .
Gracko
A5
 
Posty: 639
Dołączył(a): poniedziałek, 24 sty 2005, 18:31
Lokalizacja: Gorlice - Kraków

Postprzez boss » poniedziałek, 2 kwi 2007, 10:47

Są to jawne przepisy... każdy z zespołów powinien je znać... więc kara jest jaka jest...następnym razem dopilnują tylnych szyb....:)
Avatar użytkownika
boss
A5
 
Posty: 849
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 23:06

Postprzez Tuareg » poniedziałek, 2 kwi 2007, 10:48

Też tak uważam, kara finansowa dla zespołu była by dużo bardziej na miejscu, tym bardziej, że kierowcy tu raczej nie zawinili,a niezgodność z homologacją o 0,5mm nie miała wpływu na wynik
By czuć upadek, z wysoka spaść trzeba
Tuareg
 
Posty: 17
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lut 2007, 14:08
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 2 kwi 2007, 11:58

Przepisy to przepisy, Loeb przegrał Monte 2002 tylko dlatego że zespól zmienił opony podczas krótkiego serwisu, kubica dostał dysk za to że bolid był 2 kg za lekki, Kulig dostał dysk za wypolerowane koło zamachowe, tylko u nas jest tak że wały dzielą się na akceptowalne i nieakceptowalne, a granica akceptowalnosci cały czas się przesuwa i obecnie można w jednej kadencji przegłosować ustawę o pozbawianiu stanowisk radnych którzy nie złożyli w wymaganym terminie oświadczeń majątkowych a w następnej kadencji jak przepis uderzybezpośrednio w koleżankę partyjną powiedzieć ze ustawa jest bez sensu i ze się miało co inego na myśli jak się głosowało.

Żeby prawo było respektowane trzeba zawsze karac w dotkliwy sposób, tak, zeby straty wynikające z przyłapania na łamaniu przepisów były 10 razy wieksze od korzysci wynikajacych z danego przewału, dlatego nie mam zadnych zastrzeżeń do faktu ukarania Fordów w taki a nie inny sposób, mimo że nie ubię ani Leoba ani Citroena ani w ogóle francuzów i wolabym żeby Marcus miał 3 punkty więcej.

Inna sprawa ze ZSSy działają niekonsekwentnie, ma swoich pupilków którym puszcza płazem pewne rzeczy, innych traktuje z wyjątkową surowością. W rajdach to nie aż tak bardzo, może z wyjątkiem chamówy jaką zrobili kiedyś z Marko Martinem, którego zdeskwalifikowali za kamien którym zablokował koło zapasowe, ale w F1 to już widzimisię totalne bywalo (teraz jakby jest w tym troszke wiecej cywilizacji).
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez boss » poniedziałek, 2 kwi 2007, 12:08

Kara finansowa dla takiego zespołu jak Ford to kropla w morzu... trzeba karać czasowo, albo dysklasyfikacją... inaczej to sobie nic z tego nie będą robić... tylko szukać sponsorów na płacenie kar...a nie na tym to polega...!!!!
Avatar użytkownika
boss
A5
 
Posty: 849
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 23:06

Postprzez Marmetal » poniedziałek, 2 kwi 2007, 17:13

Trochę zawiewa absurdem, ale jednak przepisy to przepisy. Szkoda, że po ciężkiej trzydniowej walce załogi Focusów w specyfikacji 2006 dostali po pięć minut kary. Ale cóż, taki jest sport. Jestem pewien, że teraz nie powtórzą tego błędu z szybami.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez schwepes » poniedziałek, 2 kwi 2007, 21:55

Marmetal napisał(a):Trochę zawiewa absurdem...

Tego typu wypowiedzi pojawiają się przy okazji każdej wykrytej nieprawidłowości po badaniu technicznym. Albo ktoś zapomniał założyć katalizator, albo miał niehomologowaną skrzynię ale pogarszającą osiągi w danych warunkach, ewentualnie wirnik pompy wody był z innego materiału ale przecież to nie ma wpływu na osiągi*.

Nikt nie jest w stanie sprawdzić czy było to niedopatrzenie czy celowe działanie, więc moim zdaniem konsekwencje powinny zostać poniesione w pełnym wymiarze.


*wszelkie podobieństwo do osób lub zdarzeń całkowicie przypadkowe ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 2 kwi 2007, 23:00

Zgadzam się ze schwepesem w całej rozciągłości - to by była paranoja gdyby ZSS za każdym razem musiał udowodnic złe intencje.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez misiek_wrc » poniedziałek, 2 kwi 2007, 23:08

Na początku miałem dośc mieszane uczucia, gdyż kara 5 minut, przy walce o sekundy to dość duża kara.. I nie wiem czy adekwatna do popełnionego czynu. Zakładam, że nie jest to wina Forda, bardziej chodzi o jakieś nie dopatrzenie. Kara finansowa dla takiego team-u to znów zbyt mało gdyż obracają duuużżo większym budżetem. Po przeczytaniu Waszych postów sądzę że jednak ZSS dobrze zrobił, bo jak by to było równi i równiejsi ?? Komus odpuścić dlatego że jest w czubie WRC ? Chyba nie tędy droga.

cyt. "Ford nie zamierza się odwoływać się od decyzji o karze dla załóg jadących w Portugalii Focusami WRC 06. Przyczyna wystąpienia niezgodności z homologacją zostanie jednak dogłębnie zbadana przez M-Sport.

Półmilimetrowa różnica w grubości tylnych szyb nie miała wpływu na osiągi samochodów - przekonanie to wyrażają nawet sędziowie, którzy wykryli uchybienia. Jednak niezgodność z homologację była oczywista i M-Sport zaakceptował karę.

Malcolm Wilson wyraził głębokie rozczarowanie zaistniałą sytuacją i zapowiada zbadanie sprawy.

- Byliśmy rozczarowani tym, że od komisarzy technicznych dowiedzieliśmy się, że zespół popełnił błąd - powiedział Wilson. - Rozpoczniemy szczegółowe dochodzenie, aby stwierdzić jak mogło do tego dojść w M-Sporcie."

I to jest postawa godna pochwały :)
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez boss » wtorek, 3 kwi 2007, 09:32

misiek_wrc napisał(a): Zakładam, że nie jest to wina Forda, bardziej chodzi o jakieś nie dopatrzenie.



Czyli wina Fora... :):)
Avatar użytkownika
boss
A5
 
Posty: 849
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 23:06

Postprzez Picias » wtorek, 3 kwi 2007, 09:51

No niezła akcja z tymi szybami w fordach, jakoś mi to umknęło i dopiero dzisiaj przeczytałem. Pół milimetra takie odstępstwo no no całkiem sporo. ciekawi mnie tylko czy oni mają jakieś tolerancje co do grubości i z jaką dokładnością sa dokonywane takie pomiary. Jeśli ktoś sie orientuję to byłbym wdzdięczny za informacje.
Rajdy to moja pasja.
Avatar użytkownika
Picias
N2
 
Posty: 195
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2005, 13:07
Lokalizacja: Polanka Wielka

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron