Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » czwartek, 1 lis 2012, 02:51

Zaraz zaraz, jakie 50tys ludzi. Nie wiem gdzie ale normalnie WRC ogląda ok 150tyś ludzi, a w takich krajach jak Argentyna, Portugalia czy Hiszpania to zawsze było najwięcej/więcej widzów.

Witcher1990 napisał(a):To widocznie ja nie jestem przeciętnym kibicem bo dla mnie nie jest obojętne komu kibicuję i na jakich częściach jeździ dany samochód. "Dzięki" takim pomysłom WRC umarłoby szybciej niż sądzisz, bo jak już wspomniałem, rajdy to forma promocji marki i zawsze istnieje pewna świadomość wśród ludzi, że to dany producent wygrywa. Jaki sens miałoby organizowanie pucharu WRC? Bo tak to trzeba nazwać wtedy całe mistrzostwa to zwykły puchar taki CEFT czy CRT jak w Polsce z tym, że samochody mają inną budę. Po to są homologacje i przepisy żeby jedni byli lepsi a drudzy słabsi i żeby kibice emocjonowali się walką bo nie wiadomo czy Citroen nie będzie słabszy w Szwecji czy może Ford w Meksyku albo dlaczego cytryny straciły opony w WB?
Auta z silnikami 1.6t i tak okazały się bardzo dobrym pomysłem bo już kilku producentów zainteresowało się powrotem do cyklu. Poza tym są głośniejsze i częściej idą bokiem niż dawne 2l focusy czy c4 przy porównywalnej prędkości.
Nie idźmy już dalej drogą cięcia kosztów bo wkrótce będą jeździć same ośki a później wyłącznie samochody elektryczne. Nie chciałbym tego dożyć.

Ciekawa twoja teoria. Nie wiem czy wiesz ale obecne WRC najbardziej różnią się jednak nadwoziem bo ok 80% podzespołów jest w przepisach tak określone że auta są podobne do siebie. Silnik ma być 1.6t 4cyl w rzędzie, skrzynie zunifikowane, dyfry też. Zawieszenia bardzo podobne do siebie. Masy identyczne.
Zauważ DTM, IndyCar, WTCC (podobnie jak WRC), teraz nowa klasa Maxi rally w Argentynie i znane na całym świecie NASCAR są zunifikowane i zobacz jaka tam jest walka i widowisko. A mimo to są lepsi i gorsi. A powiązanie z marką nadal pozostaje. Ty nie jesteś przeciętny kibić ale takich jest zaledwie mały odsetek. Także większa unifikacja nie jest wcale zła.
Gorsze i tu się zgodzę mogą być tylko za duże cięcia kosztów.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » czwartek, 1 lis 2012, 16:13

Są podobne bo mamy określone w homologacji wymagania jakie mają spełniać podzespoły jednak to dalej leży w kwestii producenta żeby samemu zrobić nową pół oś czy inną część, a gdy wszystkie podzespoły będą takie same w każdej marce i jedyną różnicą w budowie aut będzie buda to moim zdaniem można mówić o zwykłym pucharze.
Chyba nie muszę przypominać jak dobrze reagowali kibice na nietypowy wydech mini? unifikacja pozbawi nas takich smaczków i wszystko będzie czarno-białe=nudne i pozbawione emocji.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez Gąsior » czwartek, 1 lis 2012, 20:11

MSG Racing napisał(a):Zaraz zaraz, jakie 50tys ludzi. Nie wiem gdzie ale normalnie WRC ogląda ok 150tyś ludzi, a w takich krajach jak Argentyna, Portugalia czy Hiszpania to zawsze było najwięcej/więcej widzów.

No dobra - KAŻDY z tych 150 tys. ludzi wydaje 333 EUR (50 mln/150 tys.) czyli ok 1300 PLN, co jest naprawdę wątpliwe. A poza tym ciągle mówimy o przychodach które pomijają koszty (sorry - zboczenie zawodowe z tymi księgowymi terminami).
Organizatorzy mają tendencję do pompowania takich danych żeby się popisać przed sponsorami/samorządami wliczają w to wszystkie noclegi z okolicy (nie tylko kibiców), wszystkie zakupy w sklepach i knajpach itd.
Jakbyśmy mówili o takich kwotach jak podają Portugalczycy to wpisowe rzędu 2-3 mln EUR to byłby pikuś dla organizatora.
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » czwartek, 1 lis 2012, 21:16

Gąsior napisał(a):
MSG Racing napisał(a):Zaraz zaraz, jakie 50tys ludzi. Nie wiem gdzie ale normalnie WRC ogląda ok 150tyś ludzi, a w takich krajach jak Argentyna, Portugalia czy Hiszpania to zawsze było najwięcej/więcej widzów.

No dobra - KAŻDY z tych 150 tys. ludzi wydaje 333 EUR (50 mln/150 tys.) czyli ok 1300 PLN, co jest naprawdę wątpliwe. A poza tym ciągle mówimy o przychodach które pomijają koszty (sorry - zboczenie zawodowe z tymi księgowymi terminami).
Organizatorzy mają tendencję do pompowania takich danych żeby się popisać przed sponsorami/samorządami wliczają w to wszystkie noclegi z okolicy (nie tylko kibiców), wszystkie zakupy w sklepach i knajpach itd.
Jakbyśmy mówili o takich kwotach jak podają Portugalczycy to wpisowe rzędu 2-3 mln EUR to byłby pikuś dla organizatora.

Sredni koszt rundy europejskiej to 500 euro (przelot, hotel, auto, paliwo, jedzenie, ewentualnie jakies atrakcje lokalne i gadzety) wiem z wlasnego doswiadczenia lub wiecej w przypadku niektórych rajdów (karnety, drozsze noclegi np.Szwecja, Walia)
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Gąsior » piątek, 2 lis 2012, 08:25

Właśnie o tym mówię, jako o pompowaniu informacji. 500 EUR wydaje gość z Polski (w tym samolot stanowi główną kwotę). Ilu jest takich przyjezdnych? Rajd oglądają głównie lokalsi dla których jest to to, co dla nas Rajd Polski. I znając życie (mają tam kryzys i nie szaleją z kasą) znaczny odsetek wbija się na odcinek na pałę, bez karnetu.
To jest trochę jak z liczeniem osób na manifestacji - organizator mówi 50 tys. ludzi, a policja 10 tys.
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 2 lis 2012, 08:47

No właśnie co to jest 333 EUR na załóżmy wyprawę na rajd od czwartku do niedzieli, zakładając, że w niedzielę zwijamy się do domu, a nie nocujemy do poniedziałku. Na karnety policzmy 50EUR, nie wiem jak było konkretnie w Portugalii, ale na ich www znalazłem jakiś Rally Pass za 175EUR - ale to jest raczej jakaś opcja VIP, no ale ktoś to kupi, więc w całościowy przychód się wliczy. No ale zostańmy przy tym 333EUR-50EUR=283EUR, zakładając plan minimum śpimy na miejscu 3 noce, ale średnio to pewno będą 4 noce, liczmy że nie mieszkamy na bogato, w kilka osób, to za osobę w czasie rajdu stawki pewno będa jak w szczycie sezonu. No to ile za osobę będzie dobrze? 45EUR, to chyba takie minimum ze śniadaniem, * 4 noce = 180EUR, czyli z budżetu zostaje nam 103EUR. Pójdziemy raz na piwo do baru, na jakiś obiad i szybko zrobi się poniżej 50EUR i kupimy jakiś gadżet i wykonamy plan minimum :)
Ja wiem, że można spać w aucie, pod namiotem czy jechać camperem w 8 osób i przez to ograniczyć koszty do minimu, ale to co jedni ograniczą nadrobią inni nocując w najdroższym hotelu, wynajmując auto, jadając w super restauracjach i kupując wszystkie możliwe gadżety. I średnia 333EUR czy nawet 500EUR jest jak najbardziej realna. Specjalnie nie liczę tutaj kosztów np. samolotu bo to trafi do lini lotniczej np w Niemczech.
Ale mimo to i tak nie wierzę, że aż tyle zarobili na czysto, taki mógł być przychód, a nie zysk netto. A co do porównania do EURO to może oni nie porównywali wyniku całego EURO do rajdu, tylko wynik w danym rejonie, czyli Algarve? Być może w czasie EURO odbyły sie u nich tylko 2 mecze, a kibice ani nie nocowali ani się tam nie bawili, tylko obejrzeli mecze i wyjechali. Zresztą EURO w Portugalii to była jedna wielka porażka, do dziś próbują wyjść z długów z tym związanych. Z tego c osię orientuję to nawet planowali rozebrać któryś stadion. Mecze były aż na 10 stadionach, do tego stadiony o pojemności 30tys. ludzi stoją w miastach gdzie mieszka często około 100tys. ludzi, więc nie było szans zapełnić ich po EURO.
A na koniec, statystyka to takie fajne, nowoczesnie kłamstwo więc nie ma co się podniecać tymi wynikami :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez d-z rallyfans » piątek, 2 lis 2012, 09:46

To nic innego jak chwyt marketingowy, jak z reklamą operatorów komórkowych, telefony za 1 zł,
ale jak się wczytasz i dobrze sprawdzisz okazuje się że trzeba zapłacić dużo dużo więcej.
Podobnie tu, na pierwszy rzut oka wszystko ładnie pięknie, ale jakby się wczytać we wszystkie dane finansowe, rzeczywistość pewnie byłaby zupełnie inna,
według mnie chcą tym przyciągnąć sponsorów na kolejną edycję rajdu i tyle. :wink:
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » piątek, 2 lis 2012, 13:33

Witcher1990 napisał(a):Są podobne bo mamy określone w homologacji wymagania jakie mają spełniać podzespoły jednak to dalej leży w kwestii producenta żeby samemu zrobić nową pół oś czy inną część, a gdy wszystkie podzespoły będą takie same w każdej marce i jedyną różnicą w budowie aut będzie buda to moim zdaniem można mówić o zwykłym pucharze.
Chyba nie muszę przypominać jak dobrze reagowali kibice na nietypowy wydech mini? unifikacja pozbawi nas takich smaczków i wszystko będzie czarno-białe=nudne i pozbawione emocji.

Czyli puchaty Peugeota, Citroena a teraz Fiesty są nudne i bez emocji?

Co do kosztów nie patrzcie na nasze zarobki a europejskie. To zupełnie inna bajka, inny świat. I dal nich mimo wszystko 350E to tyle co dla nas np 200zł. A nawet jakby to było tyle co 350zł to i tak za tyle samo maja raz więcej niż my. Bierzcie też pod uwagę podejście do życia ludzi w południowej EU.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 2 lis 2012, 14:17

No proszę i może się okazać, że Nasser i jego petrodolary uratują "Forda" w WRC. Trochę to dziwne, że nie mogli się dogadać wcześniej, tak aby zachować wsparcie Forda. Fajnie, gdyby w 2013 okazało się, że ten team walczy na równi z Citroenem a VW, a bardziej JML walczy z awariami i wypadkami. Nie życzę mu źle, bo w sumie to mi lata jakie wyniki osiągnie, ale byłoby lepiej gdyby M-Sport miał lepsze wyniki niż VW, być może ktoś w Fordzie zrozumiałby, że popełnili błąd.
Ja do dziś zastanawiam się jakie mini mieli szefowie w Hondzie, gdy po ich wycofaniu się BrawnGP wygrał oby dwa tytuły w 2009, wiem, że mieli wtedy silnik Mercedesa, ale silnik Hondy też nie był zły. Może tutaj będzie podobnie i M-SPort będzie bliżej Citroena w przyszłym roku niż jest w tym - chodzi mi bardziej o sytuację punktową, a nie o szybkość na odcinkach.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 2 lis 2012, 14:29

Tak myslalem, ze Nasser cos bedzie mial tu do powiedzenia. I dobrze. Szkoda tylko, ze M - Sport stracil Latvale, bo ani Solberg, ani Ostberg, ani Novikov, ani Tanak nie beda wygrywac. Sadze, ze w tym trzyzalogowym skladzie pojada Petter, Ostberg i Al- Attiyah. I prawde mowiac, prawdopodobnie to Ostberg bedzie sila napedowa zespolu. To i tak nie wystarczy do tego, by wygrywali. Niestety. Nie ma kierowcow ktorzy mogliby walczyc o tytul Fordami. Chyba, ze potencjal Ostberga ukryty jest za prywatna, awaryjna Fiesta.

woocasch napisał(a):(...) VW, a bardziej JML walczy z awariami i wypadkami.


Jakos nasze Forum sie robi antylatvalowskie. Ciekawe co on Wam takiego zlego zrobil ;). Ja natomiast trzymam kciuki za to, zeby Volkswagen byl jak najlepszy. Nie wierze w wygrane w pierwszym sezonie, ale miejmy nadzieje, ze od drugiego roku beda walczyc o tytul. To jest dla samego dobra naszego kochanego sportu.

woocasch napisał(a):byłoby lepiej gdyby M-Sport miał lepsze wyniki niż VW, być może ktoś w Fordzie zrozumiałby, że popełnili błąd.


Wiesz co, mysle, ze oni maja swiadomosc ze to byla zla decyzja. Ale jak brakuje kasy, sprzedaz leci na leb, a straty firmy sa ogromne, to musieli taka decyzje podjac. Miejmy tylko nadzieje, ze beda wspierali M - Sport technicznie, a potem gdy nadejda lepsze czasy to wroca.

I szczerze mowiac chcialbym aby w nazwie zespolu pozostal Ford. Na przyklad Qatar Ford WRT. To przynajmniej lepiej by brzmialo.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Gąsior » piątek, 2 lis 2012, 14:54

Okrutna prawda jest taka, że Ford w Europie zamyka kilka fabryk i wywala kilka tysięcy ludzi na bruk.
W takich realiach kontynuowanie wydawania kasy na wątpliwy marketingowo (tak ,tak. Przestańmy się tu oszukiwać i czarować, że jest inaczej) projekt w postaci zespołu WRC byłoby nie fair wobec tych osób.
Dopuki będzie kryzys to Ford nie wróci - chyba że pod skrzydłami Red Bulla trup pod nazwą WRC odżyje i stanie się opłacalny marketingowo.
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 2 lis 2012, 15:17

Nie tylko Ford w Europie ma kłopoty, także Opel i Fiat, dla tego ostatniego na szczęście dobre wyniki osiągają obie Ameryki no i Chrysler. Jednak jak ostatnio przeczytałem, że w wyniku zamykania fabryk Forda, debiut nowego Monde opóźni się o rok czy 1,5 roku to czemu tu się dziwić, że sprzedaż spada? Jakimś cudem tylko Grupa VW nie ma problemów (chyba, że coś mnie ominęło), a to nie jest za dobre dla rynku, że tak wszyscy "sikają w majtki" na widok kolejnej wersji Golfa, Fabii czy Octavii.
Ale wracając do WRC to:
Matthias Schmidt napisał(a):Jakos nasze Forum sie robi antylatvalowskie. Ciekawe co on Wam takiego zlego zrobil ;)

Mi nic nie zrobił, ale nigdy nie byłem jego fanem, mimo swojej ewidentnej szybkości na pojedynczych odcinkach, bardzo dobrej szybkości w przekroju danego rajdu, to w przekroju sezonu jego forma to istna sinusoida. I jeżeli w przypadku Colina czy w nieco mniejszym wymiarze także u Pettera S. za taką niepewną formą szła jeszcze jakaś osobowość, to u JML jakoś tej osobowości ja nie widzę. Jest to oczywiście tylko moje prywatne i osobiste odczucie. Zresztą w WRC nikomu jakoś szczególnie nie kibicuję, dla mnie ważna jest ogólna walka na odcinkach.

Jeszcze co do Nassera to tak jak już napisałem, nie mogli się dogadać 2 miesiące temu :?: Skoro teraz Nasser potrafi zapewnić budźet dla 3 aut, to nie mogli tego ustalić zanim Ford powiedział dość? Wtedy może Ford mógłby dalej firmować projekt jako zespół fabryczny z udziałem w budżecie na poziomie 1-10%, a resztę daje Qatar i po problemie. A tak to rok temu uciekł im Hirvonen, teraz Latvala i mają w składzie minimalnie za młodych kierowców i jednego zbyt wolnego Solberga. Cała nadzieja w tym, że Ostberg ma jeszcze rezerwy w szybkości na przyszły rok, a jego Fiesta nie jest pełną fabryką i tutaj też są jeszcze jakieś rezerwy, no i może Citroen bez Loeba też będzie minimalnie słabszy.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 2 lis 2012, 15:47

Nie no, co do Latvali to oczywiscie rozumiem ze mu nie kibicujesz. Masz racje, ze Petter i Colin mieli osobowosci. Ale niestety, Petter to ostatni gosc z osobowoscia. No moze Ogier jakos jeszcze potrafi ukolorowac. Reszta od dluzszego czasu juz nie.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez d-z rallyfans » piątek, 2 lis 2012, 16:42

d-z rallyfans napisał(a):A może Nasser się dorzuci do M-Sportu ? Nagle porzucił Cytryne i szybko wsiadł do Forda więc może coś w tym jest,
Qatar da kase i Nasser może być podstawowym zawodnikiem M-Sportu.


Miałem nosa do Nassera :D oby coś z tego wyszło, Wilson potrzebuje kasy a Nasser topowej fury,
miejmy nadzieje że się dogadają i w przyszłym roku zobaczymy QATAR M-SPORT WORLD RALLY TEAM :wink:
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » piątek, 2 lis 2012, 17:29

Pewnie aż tacy nudni nie są, ale przy Loebie to na cieniasów wychodzą. Ogier wygląda troche inaczej od Finów bo aż przeładowany motywacją jest, a Mikko z Jarim są zagubieni, bo czują że szans nie mają.
Coś mi się wydaje że kasy Nassera na Latvale by nie stykło. A Ford czmychnął bo właśnie wiedział że warunków finansowych mu nie zagwarantuje.

No już tam nie chodzi o to czy M-Sport będzie przed VW. Ważne żeby się tabela zespołów ustawiła po ostatnim rajdzie. Ale to za rok
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron