Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Karol » środa, 24 paź 2012, 03:12

Corsa S2000 było rozwijane bodajże przez MSD, S1600 nie wiem, ale to były co najmniej półprywatne projekty.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków


Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » środa, 24 paź 2012, 08:27

Witcher1990 napisał(a):Mini wygrywało dawno temu rajdy w generalce i samochodów też nie tworzą nudnych. Może nie są to sportowe bryki ale na pewno szybkie bestie:) Ford też miał swojego Mustanga czy Gran Torino choć bo bardziej muscle car niż sportowe bryki. No chyba, że myślimy o samochodach pokroju Mitsu czy Subaru- typowych sportowych furach wtedy masz rację.
A czy corsa s2000 i s1600 to fabryczny wymysł czy coś na kształt yarisas2000?

Wybacz ale czy Ty czytasz co piszesz? Co mają sukcesy Mini z lat 60tych do auta z roku 2012? Przecież to jest tylko wykorzystanie marki i legendy brytyjskiego samochodu przez Niemców z BMW. A Countryman to już w ogóle co ma wspólnego z Mini Mk1? (To jest pytanie retoryczne, bo wiadomo, że nic). Do tego samochody WRC mają ze zwykłymi autami wspólne tylko kształt nadwozia (kształ, nawet nie materiały z których są wykonane), ewentualnie światła, klamki, znaczki i może jakieś plastikowe pierdoły. Przecież DS3 WRC ma nawet blok silnika całkowicie inny niż w seryjnych Citroenach, bo ten sportowy jest opracowany od zera. Pisaliśmy o tym tutaj kiedyś przy okazji zastanawiania się czy silniki w DC3 WRC i Mini WRC są oparte na tej samej konstrukcji 1.6T która montowana jest w seryjnych autach PSA i Mini - i jak dobrze pamiętam to nie, nie mają ze sobą nic wspólnego.
I dlatego też taki M-Sport mając 15-letnie nieprzerwane know-how w budowie aut WRC mogłoby zbudować konkurencyjne auto oparte na dowolnej marce - nie mówię, że wygrywające każdy rajd, ale konkurencyjne. Myślisz, że byłby to dla nich taki problem dopasować elementy z Fiesty do nadwozia wyglądającego jak np i20? Wydaje mi się, że dla takiej firmy to nie byłby jakiś gigantyczny problem. A na 100% nie zaczynali by z pustą kartką. A VW musi wszystko zbudować niemal od zera, mają doświadczenie w różnych formach motorsportu ale w WRC jako fabryka nie przejechali autem WRC ani jednego kilometra. Tegoroczne starty Skodą na 100% dużo im dały, ale to nadal nie jest regularne startowanie autem klasy WRC. A w testowanie różnych rozwiązań pod przykrywką Skody też nie jest możliwe, raz ze względu na homologację auta, a dwa gdyby tak było a coś nie byłoby homologowane to Citroen lub ktokolwiek inny zgłosiłby protest i gdyby tylko okazało się, że mają coś nielegalnego to smród pozostałby na długo. Po prostu różnice między obecnymi WRC a S2000 nie są gigantyczne i średni kierowca w WRC przegrywa z topowym w S2000 i tyle.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 24 paź 2012, 17:35

Wkońcu Wilson coś zdradził. Więc Petter out i liczy się młodzież z kasą. Więc obstawiam Novikova i Ostberga plus Tanak jako trzeci. Citroen Hirvonen, Loeb, Sordo, a VW Ogier i Latvala plus Mikelsen. Nie będzie źle tylko żeby VW okazał się konkurencyjny. Potem wejdzie Hyundai i Toyota,a dzięki Red Bullowi wróci Ford. Aha jeszcze Mini z Meeke i może Solbergiem.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 24 paź 2012, 19:11

Jezeli Petter faktycznie nie pojedzie dla M - Sportu, to raczej bedzie to dla niego koniec kariery w WRC. Mial w tym sezonie swoje 5 minut, niestety nie wykorzystal ich i chyba juz pora sie pozegnac :cry:
W Mini pojedzie pewnie Meeke plus ktos jeszcze. Atko zapewne zostanie z Motorsport Italia. Sordo w Citroenie, w Fordzie Ostberg i Novikov. Jezeli VW bedzie dobry, to przyszly sezon powinien byc calkiem w porzadku.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » środa, 24 paź 2012, 21:01

Jarek55511 napisał(a):Wkońcu Wilson coś zdradził. Więc Petter out i liczy się młodzież z kasą. Więc obstawiam Novikova i Ostberga plus Tanak jako trzeci. Citroen Hirvonen, Loeb, Sordo, a VW Ogier i Latvala plus Mikelsen. Nie będzie źle tylko żeby VW okazał się konkurencyjny. Potem wejdzie Hyundai i Toyota,a dzięki Red Bullowi wróci Ford. Aha jeszcze Mini z Meeke i może Solbergiem.

Kiedy zdradzil ze Peter out? Nie sadzisz ze jest tak naiwny zeby stawiac na Novikowa czy Tanaka przeciw Citroenowi i VW.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 24 paź 2012, 21:06

Nie bylo to moze takie bezposrednie, ale mowiac o tym, ze juz kiedys pokazal ze potrafi zaryzykowac z mlodym skladem juz cos znaczy. Ale oczywiscie nie mozemy byc jeszcze pewni odejscia Pettera, tym bardziej ze rzekomo ma plan A B i C.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 24 paź 2012, 22:48

Wilson zawsze jakoś tak dziwnie układał składy. A młodzi i tak potem uciekali do innych zespołów. Przykład? Petter w 99.junior forda a potem w Subaru. Teraz Latvala który ucieka do VW. Hirvonen to przejął go w Subaru a uciekł mu do Cytryny. Tam nikt długo nie zagrzał miejsca. Najlepszy skład miał w 2000/2001 Colin i Sainz gdzie ich zarobki były wielkie. Potem było gorzej aż do momentu przejęcia Gronholma z Puga. A myślę że Pettera wywali,bo w tym roku nic nie pokazał a młodzi jeździli lepiej od niego w prywatnych Fiestach! Petterowi trzeba płacić a tych młodych jeszcze dołożą kase.
CITROEN: Hirvonen, Loeb, Sordo, Quasini i Neuviel.
VW: Ogier, Latvala, Mikelsen
M-Sport: Ostberg, Novikov, Tanak.
MINI: Solberg, Meeke.
Mini Italia: Atkinson, Hanninen.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez szirer205xs » środa, 24 paź 2012, 23:22

A ja się nie zdziwie jesli w MINI Italia zobaczymy Kosciuszkę ;)
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » czwartek, 25 paź 2012, 09:27

Zamiast Atkinsona? Czy jako trzeci kierowca? Brakuje w WRC cyklu dla prywatnych takie jak dawniej Team's cup co Hołek startował.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 25 paź 2012, 14:32

szirer205xs - w sumie jest mozliwe to co piszesz. Z tego co kojarze to mowil cos o przyszlorocznych startach wurcem. Teraz startuje chyba w Ralliart Italy, prawda? A jest to firma powiazana z Motorsport Italia, wiec mysle ze jest to prawdopodobne.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez gregortest » czwartek, 25 paź 2012, 15:05

ŻÓLTODZIÓB - :D
Wyjołes mi to z ust. Bardzo dobry i trafny komentarz.

Opel to chyba jeszcze mniej sportowe auto niż WV, nie pamiętam żeby angażowali się w jakąkolwiek formę motorsportu
Lata 70-80-90- , chłopaku, masz internet zobacz - OPEL MOTORSPORT.

Dla mnie najlepszym i ciekawym rozwiązaniem było by albo to co napisał Żółtodziób, albo:
TOTALNA SERIA - tzn silni, dyfry skrzynia.
seryjne auto z napędem - podział klas- 2x2, albo 4x4.
Klatka, kubły i max dwie firmy dostarczające zawieszenie - można zmienić płyn hamulcowy, klocki, tarcze do max 310-320 mm.osłona silnika. wnętrze seria.
Macie tańsze rozwiązanie ?
sprzedawało by sie auto w przełożeniu na wyniki ?.
NAPEWNO.
Tanio i wesoło i medialnie.
I wszyscy mają takie same auta.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 25 paź 2012, 16:05

Moze nie az tak, ale np cos w stylu A grupy. Przerobek bylo mniej niz w wurcach, auta byly fajne i tansze. I co, tez byloby rozwiazanie, a aitami niekoniecznie musialyby byc takie maluchy.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » czwartek, 25 paź 2012, 18:12

Pewnie zróbmy od razu WRC na wzór BRC i niech jeżdżą same ośki, a co tam. Zakaz czterołapów i w to miejsce seryjne samochody, które w pełnym rajdowym tempie przejadą 400km osowych rajdu Grecji czy Argentyny.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 25 paź 2012, 20:14

Matthias Schmidt napisał(a):Moze nie az tak, ale np cos w stylu A grupy. Przerobek bylo mniej niz w wurcach, auta byly fajne i tansze. I co, tez byloby rozwiazanie, a aitami niekoniecznie musialyby byc takie maluchy.

To pokaż mi obecnie produkowane seryjne auto z silnikiem 1.6T lub 2.0T z napędem 4x4, który mógłby być bazą do stworzenia auta grupy A odpowiadającemu obecnym WRC? Zostaje nam chyba tylko Subaru Impreza WRX STi i Mitsubishi Lancer Evo no i auta pokroju Audi A4 czy BMW 3, no oczywiście pomijam wszystkie SUVy bo z tego tanio auta rajdowego nie zrobisz. Chyba, że masz na myśli rozwiązanie dla rajdówek niższych klas, czyli dawne A7 i niżej. Zobacz, że dzięki bardziej liberalnym przepisom o budowie aut WRC w mistrzostwach w ciągu minionych 15 lat brało udział wiele marek, jedne dłużej, drugie krócej, ale jednak było kolorowo i mam nadzieję, że te czasy powrócą. Na początek trzeba poprawić medialność cyklu, a reszta sama się potoczy :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 25 paź 2012, 22:33

No racja, moze troche przesadzilem :-) Za bardzo pomyslalem o Subaru i Mitsubishi :-)

To prawda, najwazniejsze w tej chwili jest poprawienie medialnosci i moze obejdzie sie bez wprowadzania zadnych "buggy", czy seryjnych samochodow :P
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości