Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez młody_FFRT » wtorek, 16 gru 2008, 13:08

W Radiu Eska Rock w wiadomościach podali że po wycofaniu się Subaru pozostały 3 fabryczne teamy Ford, Citroen i Peugeot :shock: czy to prawda że Peugeot wrócił bo nic o tym nie słyszałem... :?: :?: :?:
www.sport-klatka.pl
http://www.youtube.com/user/JimmyWRC
Avatar użytkownika
młody_FFRT
N2
 
Posty: 177
Dołączył(a): piątek, 11 lip 2008, 17:56
Lokalizacja: os 4,8,12 -52 Rajdu Wisły 2005


Postprzez lordpix » wtorek, 16 gru 2008, 13:19

Wątpię aby jakieś radio miało taka informację a na autoklubie (i innych rajdowych portalach) nic nie piszą.

Ciekawe tylko co to teraz za promocja przez sport skoro się AŻ dwa zespoły. Co innego wygrać z paroma teamami a co innego dojechać na przedostatnim miejscu a i tak wygrać.
gg: 3984793
https://picasaweb.google.com/lordpix moje zdjęcia
Avatar użytkownika
lordpix
N3
 
Posty: 382
Dołączył(a): wtorek, 22 cze 2004, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / czasem Zawoja

Postprzez kremer » wtorek, 16 gru 2008, 13:27

chyba to prawda
nie ma co tragizowac moze Richards znajdzie kase i wstawi SWRT jako Prodrive - team przejsciowy niby prywatny jak kiedys Kronos z Cytryna...
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Postprzez speedyzxz » wtorek, 16 gru 2008, 13:58

Hmm a subaru wycofuje się z rajdów na dobre czy na jakiś krótki okres? :roll: oby to nie była wina S2000+ :?
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez bzinek » wtorek, 16 gru 2008, 14:01

Max chce wykończyć wrc ,żeby tylko f1 zostało.szkoda ,że tak się dzieje :cry: oby na polskim było więcej niż 4 auta wrc. :P
Leszek Kuzaj - Powrót Króla Młynarzy
Avatar użytkownika
bzinek
N3
 
Posty: 341
Dołączył(a): poniedziałek, 16 lip 2007, 11:34
Lokalizacja: Ck\NMnP

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 16 gru 2008, 14:19

ciekawe jeszcze jak tem kryzys wplynie na prywatnych kierowców w końcu to niemal polowa wrc na listach startowych. skoro tacy giganci maja problemy z funduszami to prywatni beda miec jeszcze ciezej:/
oby nie bylo tylko takiej sytuacji ze w rundzie MS bedzie regularnuie jezdzilo tyle wurców co jeszcze pare lat temu w polsce startowało:/
ciekawe tez co sie stanie z solbergiem, atkinsonem, gardemaisterem i anderssonem. do rozpoczecia sezonu 1.5 miesiaca ciezko w tym czasie zorgaizowac cokolwiek.
niebawem dojdzie do sytuacji gdzie w rajdzie rywalizowac bedzie paru topowych kierowców w fabrykach potem dlugo dlugo nic jakies mega szybkie enki i za ich plecami paru nadzianych facetów ktorzy w ramach walki z nudą bedą sie wozić po oesach w prywatnech wurcach.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez ŁukaszŁuniewski » wtorek, 16 gru 2008, 14:31

lordpix napisał(a):Wątpię aby jakieś radio miało taka informację a na autoklubie (i innych rajdowych portalach) nic nie piszą.


Czy nie piszą??
http://toprally.pl/?id=6712
http://rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=19985
http://www.autoklub.pl/22643,hotnews.html
http://www.rajdy.v10.pl/Subaru,wycofuje ... 24886.html

Wszystkie większe portale piszą. Szkoda, wielka szkoda, że odchodzi kolejny zespół, jednak w obliczu kryzysu potrzebne jest wprowadzenie jak najszybciej S2000+, które według mnie będzie projektem na krótszą metę, gdyż kryzys z powodu coraz mniejszej ilości ropy może się powiększać. Może warto zacząć pracować nad rajdówkami z napędem alternatywnym np. na gaz ziemny, które robią nie mniejsze show niż te napędzane benzyną.
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez jubell » wtorek, 16 gru 2008, 15:11

ŁukaszŁuniewski napisał(a):
lordpix napisał(a):Wątpię aby jakieś radio miało taka informację a na autoklubie (i innych rajdowych portalach) nic nie piszą.


Czy nie piszą??
http://toprally.pl/?id=6712
http://rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=19985
http://www.autoklub.pl/22643,hotnews.html
http://www.rajdy.v10.pl/Subaru,wycofuje ... 24886.html

Wszystkie większe portale piszą.
Koledze raczej chodziło o powrót Peugeot'a do WRC ;) ...

Swoją drogą, to mam nadzieję, że odejście SWRT z WRC nie spowoduje całkowitego zaniku Imprez WRC z rajdowych tras. Liczę na to, że Nadal będą jeździły, jeśli nie w barwach SWRT to w barwach jakiegoś prywatnego temu.
www.jubell.net
jubell
 
Posty: 43
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 14:10

Postprzez b182 » wtorek, 16 gru 2008, 15:14

W takim razie zostaje Ford i Citroen. 4 kierowców w fabrykach? Czy to ma jakiś sens? Ale się porobiło. Co najgorsze ten niby kryzys wydaje się być sztucznie nadmuchiwany.
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26

Postprzez beeper_ » wtorek, 16 gru 2008, 15:45

Z Fordem to nie byłbym taki pewien
Avatar użytkownika
beeper_
N4
 
Posty: 2056
Dołączył(a): sobota, 5 lip 2003, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Piotrek WRC » wtorek, 16 gru 2008, 15:48

b182 napisał(a):W takim razie zostaje Ford i Citroen. 4 kierowców w fabrykach? Czy to ma jakiś sens? Ale się porobiło. Co najgorsze ten niby kryzys wydaje się być sztucznie nadmuchiwany.


Nie wydaje mi sie zeby kryzys byl w jakis sztuczny sposob nadmuchiwany. Sprzedaz nowych samochodow leci na leb na szyje (w Europie mamy spadek o okolo 26% rok do roku w listopadzie!!!). To musi odbic sie na sporcie i zreszta juz ma negatywne przelozenie. Patrz Honda w F1, teraz Subaru i Suzuki w WRC. Kryzys nie jest sztucznie nadmuchiwany. Powinnismy trzymac kciuki za pozostanie Forda i Citroena w WRC w takiej sytuacji.
Piotrek WRC
 
Posty: 21
Dołączył(a): środa, 9 sty 2008, 14:35
Lokalizacja: Londyn/Grodkow/Ustron

Postprzez rallyholic » wtorek, 16 gru 2008, 15:54

beeper_ napisał(a):Z Fordem to nie byłbym taki pewien

Fakt, ostatnio była mowa o rezygnacji Eddiego Stobarta ze sponsorowania M2 Forda, co oznaczałoby wycofanie tego zespołu z WRC. Zastanawiające jest to, że bodajże obaj kierowcy SWRT mają kontrakty na sezon 2009. Ciekawe co z Munchi, bo ostatnio u nich równiez licho. Może w tej sytuacji Kronos się skusi na wystawienie teamu. Może paradoksalnie decyzja subaru i suzuki przyczyni się do zwiększenia ilości prywaciarzy w cyklu.... Kto wie. Nie pogniewałbym się :wink:
"life's hard, rally is harder"
Avatar użytkownika
rallyholic
N3
 
Posty: 422
Dołączył(a): wtorek, 21 lut 2006, 14:02
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Kubus » wtorek, 16 gru 2008, 17:02

Szczerze powiedziawszy nie byłbym zaskoczony jeżeli kolejne teamy wycofają się i zamiast WRC pozostanie IRC. Rywalizacja dwóch zespołów fabrycznych zdecydowanie mija się z celem. Olbrzymie koszta, mały prestiż a co za tym idzie słaby przekaz marketingowy.

Inny aspektem są powody rezygnacji. Kryzys to jedno. Drugą sprawą jest spadek zainteresowania rajdami w ogóle. Wiem jedno że rok 2010 będzie przełomowy. Być może S2000+ zrobią frekwencję, ale jest również ryzyko że będą przysłowiowym gwoździem do trumny.
www.facebook.pl/rajdomaniacy/
Avatar użytkownika
Kubus
A5
 
Posty: 830
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 17:16
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rubens » wtorek, 16 gru 2008, 17:46

jakoś w IRC nie widać tego kryzysu :
Skoda wystawia nowy model z dwoma załogami
Meeke znalazł sponsorów, Snijers chce rozszerzyć program
o startach myśli Duval i wielu wielu innych dużo mniej znanych
Proton pchał się przynajmniej do niedawna drzwiami i oknami
itd.

ten cykl jest zdecydowanie tańszy i tutaj starty prywatnych zespołów mają
szansę, bo wszyscy jeżdżą bardzo podobnymi samochodami
nie ma takich różnic technologicznych między prywaciarzami, a fabrykami
jak w WRC, a więc szansa na końcowy sukces jest duża ( choćby Haninnen
w Rosji czy Rossetti w pierwszych dwóch rundach )

myślę, że właśnie w takich rajdówkach trzeba upatrywać przyszłości

koszty startów są w stanie utrzymać nawet dobrze prosperujące firmy
rodzinne - nie trzeba w taki program pompować dziesiątek milionów euro
a medialny sukces jest coraz większy - rośnie siła połączonych rund IRC i RSME (ERC)
wiele krajów w Europie, wielu kibiców - fakt bardziej jest zrobione pod kątem
marek sprzedawanych na starym kontynencie, ale może tędy trzeba podążać - amerykanie
rajdów nigdy nie polubią jak my, a azjaci hmmm
większość z nich dalej sadzi ryż i każdy samochód jest dla nich abstrakcją
jak dla mieszkańców czarnego lądu - tylko żeby mnie ktoś nie posądzał
o rasizm - w Europie jest chyba większy rynek na auta i sport rajdowy
bardziej trafia do nas europejczyków skoro mało który kierowca rajdowy
z czuba pochodzi spoza Europy

jest też wielce prawdopodobne że Subaru jak i Suzuki wycofały się, żeby zaoszczędzić
czas i pieniądze poświęcą na nowe rajdówki S2000, bo z obecnymi modelami
i tak wiele nie nawalczą, a za rok znowu byliby z tyłu
Ford z S2000 jakoś sobie poradzi - M Sport ze wszystkim daje rady
a Citroen nie musi - Loeb albo się przesiądzie do 207 S2000 albo co się
staje coraz bardziej prawdopodobne po szóstym tytule mistrzowskim
przejdzie do zespołu F1 koncernu PSA (cały czas ten rok 2010 jest pokazywany
jako zmiana dyscypliny przez mistrza, a i jakieś plotki o wykupieniu
Hondy w F1 się zaczynają pojawiać )

pożyjemy zobaczymy - fakt faktem WRC stało się ofiarą własnego wyścigu
zbrojeń - nie wszyscy to wytrzymali
a szkoda
rubens
N2
 
Posty: 156
Dołączył(a): czwartek, 13 maja 2004, 00:11

Postprzez młody_FFRT » wtorek, 16 gru 2008, 17:49

Norweg zapewnił, że pomimo wycofania sie Subaru jego ekipa będzie obecna w przyszłorocznych RMŚ.


Możliwe że Solberg pojawi się u Ostbergów :)
Ostatnio edytowano wtorek, 16 gru 2008, 17:53 przez młody_FFRT, łącznie edytowano 1 raz
www.sport-klatka.pl
http://www.youtube.com/user/JimmyWRC
Avatar użytkownika
młody_FFRT
N2
 
Posty: 177
Dołączył(a): piątek, 11 lip 2008, 17:56
Lokalizacja: os 4,8,12 -52 Rajdu Wisły 2005

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość