Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 11 paź 2012, 10:08

Jeszcze co do kierowców, podpatrzyłem metryki poszczegółnych kierowców i oto co mi wyszło:

Loeb - 38
Solberg - 38
Atkinson - 33
Hirvonen -32
PG Andersson - 32
Ogier - 29
Sordo - 29
Latvala - 27
Ostberg - 25
Tanak - 25
Neuville - 24
Mikkelsen - 23
Novikov - 22
Lappi - 21 8)

Widać teraz że różnica pomiędzy Loeba, Solbergiem a naprawde młodymi wilkami typu Neuville czy Mikkelsen to juz prawie różnica pokolenia ok 15 lat.

Natomiast kierowcy typu Sordo, Ogiera czy latvali to już wcale nie takie młokosy, są juz obyci z WRC od kilku lat i wkraczają w wiek, w którym mistrzowie zdobywali już swoje pierwsze tytuły np:

Loeb - 1 tytuł w 2004 roku - wiek 30 lat,
Sainz - 1 tytuł w 1990 roku - wiek 28 lat,
McRae - 1 tytuł i jedyny w 1995 roku - wiek 27 lat - najmłodszy w historii jak na razie,
Makinen - 1 tytuł w 1996 roku - wiek 32 lata,
Gronholm - 1 tytuł w 2000 roku 32 lata.

No i teraz taka ciekawostka, Hołek zaczął swoje największe sukcesy zdobywaćw 1995 roku. W tym roku zadebiutował w gr A i na dobrą sprawę rozpoczą starty zagraniczne z nie malymi sukcesami. Miał już wtedy 33 lata. Co by było gdyby miał możliwość startów o te parenaśle lat wcześniej, kto wie gdzie by zaszedł. Największe sukcesy osiągnał w wieku 35-7 lat czyli w wieku gdzie statystycznie topowi kierowcy odchodzą na emeryturę.

dla porównania
Sainz - emeryturka w 2004 roku w wieku 42 lat,
McRae - tak samo w 2004 roku w wieku 36 lat,
Makinen - rok 2003 - wiek 39 lat,
Gronhom - 2007 wiek 39 lat,
Loeb zaprzestanie prawdopodobnie rajdów w 2013 czyli tez w wieku 39 lat.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno


Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » czwartek, 11 paź 2012, 11:31

no jeszcze mogles Solberga dodać
czyli miszcz 2003 - 29 lat
i emerytura to tez wkrótce coś czuje 39 - 40
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » czwartek, 11 paź 2012, 11:41

Czytając Wasze wypowiedzi uważam że Latvala będzie chciał walczyć z Mikko o Mistrza a więc zostanie w Fordzie. Tylko Malcom musi znaleść jeszcze jakiegoś dużego sponsora żeby mu zwiększyć wypłatę żeby VW go nie przejął. A więc o Mistrza będą walczyć trzy fabryki:
Mikko-Citroen
Latvala-FORD
Ogier.-VW. I oni tym razem będą rozdawać karty w WRC :D
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » czwartek, 11 paź 2012, 12:10

No jeśli Jari chce walczyć o majstra, to musi zostać w Fordzie, w VW będzie tym drugim. No i w sumie dla nas było by lepiej z 3 kandydatami do mistrza w 3 autach. Choć tabele producentów i tak wyciągnie Cytryna
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 11 paź 2012, 15:21

Tez stawiam na to, ze Latvala zostanie w Fordzie wlasnie ztego powodu, ze bedzie walczyl o tytul mistrza swiata. Pytanie tylko czy Volkswagen go nie skusi kasa. Jestem wlasnie ciekaw jak zarabiaja kierowcy Forda. Na pewno jednak slabiej niz w Citroenie i Volkswagenie. Widzac jego obecna forme mam nadzieje, ze tak bedzie jezdzil w przyszlym sezonie, tym bardziej, ze nie bedzie musial rownac do poziomu Loeba, ktory jak wiadomo jest Simply The Best. Dlatego uwazam, ze JML ma naprawde duze szanse na tytul, o ile tylko opanuje swoje emocje.

Z Solbergiem jest sprawa bardzo dziwna. Twierdzil, ze ma plan A, B i C.
A to pewnie Ford. Jezeli JML zostanie, to Petter bedzie musia walczyc o miejsce z Ostbergiem i obawiam sie, ze Malcolm postawi na rozwojowego i regularnego Ostberga, niz na Petera ktory troche jednak punktow wytraca.
B to Citroen, ale sadze, ze do drugiego DS3 wsiadzie Sordo. Walka o tytul wsrod producentow jest jednak bardzo wazna, a Dani teoretycznie przywiezie wiecej punktow niz Petter i to stawia Norwega na przegranej pozycji.
C to Volkswagen, ale watpie aby go sciagneli. Postawia raczej na Mikkelsena.
Dlatego obawiam sie o przyszlosc Mr. Hollywooda.

Niestety wydaje mi sie takze, ze to juz jest koniec zabawy dla mini. Sordo opuszcza tonacy statek i to moze byc gwozdz do trumny. Nadziei dodaje mi to, ze Wilcock mowil, ze problemem dla BMW byl brak promotora. Moze jednak Prodrive znow bedzi fabryczny. Jesli tak to obstawiam taki sklad - Meeke i Atko.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » czwartek, 11 paź 2012, 15:56

A Loeb zdradził narazie 3rajdy:
Monte Carlo;
Szwecja;
Francja;
4.rajdem pewnie będą niemcy.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 11 paź 2012, 17:06

Tez sadze ze czwarty rajd to beda Niemcy. A swoja droga - pojedzie cztery czy piec rajdow? Bo tutaj na Autoklubie pisza, ze oprocz tych trzech pojedzie jeszcze w dwoch.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » czwartek, 11 paź 2012, 17:28

Ja myślę że pozostałe starty będą zależne od pkt.producenta czyli Citroena.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » czwartek, 11 paź 2012, 19:09

gregortest napisał(a):Zapominacie o naszym ' talencie" Kosciuszce :0
Widzicie go gdzieś?

Tak, w "biurze podróży" Motorsport Italia i to pod warunkiem, że Kościuch będzie dysponował sporym budżetem. Chociaż, przypadek Araujo pokazuje, że nawet własne grono sponsorów, to czasem za mało aby utrzymać miejsce w siodle.

Matthias Schmidt napisał(a):Tez stawiam na to, ze Latvala zostanie w Fordzie wlasnie ztego powodu, ze bedzie walczyl o tytul mistrza swiata. Pytanie tylko czy Volkswagen go nie skusi kasa. Jestem wlasnie ciekaw jak zarabiaja kierowcy Forda. Na pewno jednak slabiej niz w Citroenie i Volkswagenie.

Ja nie miałem okazji zajrzeć w ich kontrakty, ale niektóre źródła sugerują, że Latvala zarabia w Fordzie wcale nie takie małe pieniądze jak się niektórym wydaje. Mówi się nawet, że Latvala zarabia niewiele mniej niż Loeb w Citroenie...
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » czwartek, 11 paź 2012, 20:44

Troche mnie dziwia powatpiewania w konkurencyjnosc VW. Skoro wielki koncern wyklada niemale pieniadze, ma juz zbudowany samochód i zatrudnia najlepszych ludzi (nie tylko na oesach ale takze spore know how z konkurencji) do jego testów i rozwoju to chyba nie po to zeby w 2013 "sobie pojezdzic" jak np. MINI tylko maja jasny cel. Zreszta Citroen jest najlepszym przykladem, kazde auto bylo maszynka do zdobywania mistrzostwa od pierwszego debiutu.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 11 paź 2012, 22:07

To prawda. Kasa i zalozenia/cele sa. Niby i ludzie tez, ale sam dobrze wiesz, ze to jeszcze nie znaczy wszystkiego. Chociaz nie bede zdziwiony jesli Volkswagen okaze sie naprawde silnym graczem od samego poczatku. I wierze ze tak bedze :)
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » czwartek, 11 paź 2012, 22:44

Jakie założenia ludzie... Wv od początku mówił w ten sposób
sezon 2012- uczenie się logistyki rajdów, obsługi serwisu i całego tego bałaganu związanego z transportem rajdówek itp itd
2013- dalszy rozwój Polo WRC tym razem w warunkach bojowych, zdobywanie doświadczenia, nabywanie umiejętności przez kierowców, porównanie siebie na tle konkurencji
2014 walka o mistrzowskie tytuły producentów i indywidualny kierowców
Latvala w tym roku miał najlepsza okazję zdobyć tytuł. Wiemy jak się skończyło za rok nie będzie inaczej. On mógłby wygrywać przed erą Loeba wtedy tak się jeździło- albo wygrywało się rajd albo kończyło z urwanym kołem lub rozbitym autem. Konkurent w sam raz dla Colina i Solberga.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » czwartek, 11 paź 2012, 23:51

Witcher1990 napisał(a):Jakie założenia ludzie... Wv od początku mówił w ten sposób
sezon 2012- uczenie się logistyki rajdów, obsługi serwisu i całego tego bałaganu związanego z transportem rajdówek itp itd
2013- dalszy rozwój Polo WRC tym razem w warunkach bojowych, zdobywanie doświadczenia, nabywanie umiejętności przez kierowców, porównanie siebie na tle konkurencji
2014 walka o mistrzowskie tytuły producentów i indywidualny kierowców
Latvala w tym roku miał najlepsza okazję zdobyć tytuł. Wiemy jak się skończyło za rok nie będzie inaczej. On mógłby wygrywać przed erą Loeba wtedy tak się jeździło- albo wygrywało się rajd albo kończyło z urwanym kołem lub rozbitym autem. Konkurent w sam raz dla Colina i Solberga.

A co innego moze powiedziec powazna firma? Ze wpadaja do Monte Carlo i zgarniaja cala pule, ze inni moga sobie odposcic sezon bo mistrz bedzie ich? Jak sobie przypomniesz 2010 rok to "wytnij i wklej" to samo mówil Citroen o DS3. Z calym szacunkiem ale takie bajki to moze opowiadac Hunday i mozna im nawet uwierzyc.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Cendra » piątek, 12 paź 2012, 00:21

VW w pełni profesjonalnie podchodzi do tematu (testy, starty w większości ważnych rund słabszym autem), ale kiedyś mieli Seata, Skode i za każdym razem kończyło się to porażką... Ciekawe czy wyciągnęli jakieś wnioski? Teoretycznie ekipa z dużą przerwą i z pasmem porażek nie ma wielkich szans...
Powiem szczerze, że gdyby nie mieli Ogiera to nie wierzyłbym w nich w ogóle. Po prostu to już jest mega szybki driver i on będzie im robił robotę.

Np. takie Suzuki miało wielkie sukcesy w S1600 i wydawało się, że bez problemu poradzą sobie z SX4 WRC, okazało się, że jest inaczej - wielka klapa. Tutaj nie jeździ kasa, doświadczenie itp. Albo wszystko pójdzie po myśli konstruktorów, albo gdzieś popełnią błąd który stawia ich na wiecznie przegranej pozycji.
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez gregortest » piątek, 12 paź 2012, 08:04

ale kiedyś mieli Seata, Skode i za każdym razem kończyło się to porażką... Ciekawe czy wyciągnęli jakieś wnioski? Teoretycznie ekipa z dużą przerwą i z pasmem porażek nie ma wielkich szans...

Akurat sprawę Seta znam troszkę bliżej, może nie od podszewki, ale wyglądało to tak.
Priorytetem była Skoda - Kit Car Octavia, później WRC.
WV powiedział krótko - kasy jest tyle i tyle, macie szansę - ten kto utrzyma wyniki na takim i takim poziomie - dostaję następną pulę kasy.
No i Cordoba WRC poszła w odstawkę, Octavia, a później Fabia WRC robiła znacznie lepsze wyniki.
Poza tym kasa na Seata szła od AUDi - które miało na głowie WTTC, i długi dystans, a na Skodę szła od WV. To też miało długi wpływ.
Cały koncern WV-Audi jest podzielony.
Audi ma pod skrzydłami Seata, a VW - Skodę.
Seat zrobił w ten sposób, aby w regionalnych mistrzostwach Cordoba była dostępna dla prywaciarzy, natomiast Skoda postawiła na MŚ. Jak długo nie można było prywatnie nabyć skody?
I Seat w pewnym momencie odpuścił - szkoda. Bo np śwp Janusz Kulig wypowiadał się bardzo optymistycznie na temat Cordoby, mając doswiadczenie z Fordami. A jeździł praktycznie najsłabszą odmianą, na starych dyfrach, piastach, balansie i zaiweszeniu, kiepskich przełozeniach w skrzyni itp. czyli EVo 2. W tym czasie już był EVo 3, na tym samym setapie co Skoda Octavia WRC 2.
Przykład.
Czas wymiany skrzyni Octavia WRC 2 - 14 min
Seat Cordoba - 28 min. Czyli widać różnicę. Ogólnie mechanicy bardzo nażekali na rozwiązania SEATA.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości