Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 26 wrz 2012, 20:35

208 zjawiskowe, ale i20- ka tez nie najbrzydsza. Oczywiscie, koreanskie auteczko to nie ma sie co spodziewac, ze w wersji rajdowej bedzie nie wiadomo jak genialne, ale i tak jest niezle. ;)

Fiesta R5? http://www.rajdy.v10.pl/galeria/ford,fiesta,r5,artykul,87312,0,jpg.html
No jeszcze zeby do WRC dali ten "poliftingowy" model, to byloby wspaniale :D
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: Świat WRC

Postprzez zurawrally » środa, 26 wrz 2012, 22:18

Hyundai i20 wrc też wygląda bardzo ciekawie ale faktycznie 208 R5 wygląda świetnie.
Avatar użytkownika
zurawrally
N2
 
Posty: 105
Dołączył(a): poniedziałek, 10 wrz 2012, 22:45

Re: Świat WRC

Postprzez mototom » środa, 26 wrz 2012, 23:03

To teraz pytanie kto będzie kierowcą tego Hyundaia.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 26 wrz 2012, 23:11

woocasch napisał(a):A moim zdaniem Hyundai i Kia to nie są porządniejsze auta, ale auta całkowicie porównywalne z europejskimi. Skok jakościowy jaki został przez nich wykonany w ciągu ostatnich 10 lat jest kolosalny i mam nadzieję, że wyniki w WRC też będą mieli o niebo lepsze niż poprzednio :)


Zgrubsza racja, ale to trochę dzięki temu, że Europa raczej cieniaczy. Dzisiaj już nikt nie robi takich rzeczy jak Pug 405, Volvo 2xx, Golf II, nie wspominając o Beczce czy Baleronie. Napakowane są tylko świecącymi bajerami po brzegi i tyle. Koreańczycy po prostu byli równie bystrzy i też napakowali swoje wydumki jakąś powaloną elektroniką, dzięki temu faktycznie są porównywalne do konkurencji europejskiej, co jednak nie oznacza, że są dużo porządniejsze od tego co produkowali skośnoocy 10 lat temu. Ja własnie rozpatruję to w oderwaniu od dyzajnu i wszystkich tych common raili i innych downsizingów, które sypią się tuż po końcu okresu gwarancyjnego a naprawa kosztuje tyle, że ludzie zaciągają kredyty. Skupiam się tylko na tym, że dobre europejskie wozy sprzed 20 lat ciągle potrafią jeździć i mieć się dobrze, te wszystkie nowe cudacttwa to będzie sukces jak dożyją połowy tego wieku. W tym sensie to nie Hyundai dobił do Europy ale Europa dobiła do Hyundaia.

Matthias Schmidt napisał(a):Niby i zbyt piekne, zeby bylo prawdziwe, ale kurcze nie powiesz, bo tych plotek jest juz ZBYT duzo
Dlatego mysle ze to prawda, ale masz racje - poczekajmy i sie przekonamy co z tych poglosek wyniknie.
Nigdy nie przepadalem za koreanskimi samochodami, ale trzeba przyznac, ze to co robia ostatnio to juz nie jest kompletny badziew, wyniki sprzedazy tez nie sa zle, wiec moga pojsc za ciosem


No tak jak napisałem do woocasha - z mojego punktu widzenia wszystkie obecne samochody to niepotrzebnie skomplikowany (trzeba tutaj przesłać special thanxy dla ekoterrorystów, bo to w dużej mierze pod ich wpływem zostały powprowadzane te wszystkie "usprawnienia", choć na pewno producentom też w to graj, żeby wóz pojeździł max 10 lat a nie ponad 20) badziew. Ale faktem jest, że przestały odstawać od wozów europejskich, w dodatku widać dużo sensowniejszą promocję. Mogą chcieć pójsć za ciosem, choć tak jak pisałem - uwierzę jak zobaczę jakąś oficjalną deklarację, choć ten show-car to niby już coś...

To teraz pytanie kto będzie kierowcą tego Hyundaia.


Pytanie czy ktokolwiek będzie. To wygląda na samą budę, coś takiego zmajstrować to nie jest duży koszt ani problem, może się jeszcze okazać, że nie padnie żadna deklaracja co do programu i jak dobrze pójdzie to skończy się na R5... Mam ciągle w pamięci historię tego wynalazku:

http://www.youtube.com/watch?v=muFihSA6rwc

Istniał w pełnidziałający prototyp, a jednak program skasowano. Ploty chodziły takie, że całosć była wykombinowana w tajemnicy przed Renówką, która miała rzekomo własne plany, tyle, że późniejsze fakty jakoś tego nie potwierdziły. Dlatego z endzojką wstrzymuję się aż Koreańce jednoznacznie zadeklarują,ze wchodzą w ten biznes, po czym nie będzie tak,ze po roku stwierdzą, że nic tu po nich, bo w ostatnich czasach bywało i tak.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Sherman » czwartek, 27 wrz 2012, 09:43

http://rajdy.autoklub.pl/news/eurosport ... bull,45049

No mam nadzieję :!: Półgodzinne relację przed i w trakcie rajdu, godzinne podsumowanie rajdu oraz IRC + ERC.
Avatar użytkownika
Sherman
N3
 
Posty: 213
Dołączył(a): piątek, 20 lip 2012, 22:28

Re: Świat WRC

Postprzez Mr.J » czwartek, 27 wrz 2012, 11:31

No to Loeb za rok realizuje ograniczony program startów, a Citroen potwierdził współpracę z Abu Dhabi. Mikko zostaje kierowcą nr 1, a Loeb podobno ma się zaangażować w program WTCC, ale dopiero w 2014r. Pewnie Neuville zostanie 2 kierowcą w rundach gdzie nie będzie Seba. Przynajmniej tyle zrozumiałem z oficjalnej strony.
http://www.citroen-wrc.com/en/2012/news ... abu-dhabi/
Mr.J
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 31 lip 2011, 17:25

Re: Świat WRC

Postprzez kremer » czwartek, 27 wrz 2012, 11:46

Co to znaczy niepełny program. Wyrzuci Nową Zelandię Argentynę Meksyk i coś tam jeszcze? Bardzo nieprecyzyjnie się określają. W połowie sezonu okaże się, że ma szanse na 10 tytuł i zacznie startować do końca. Dla mnie niepełny program to np pięć kluczowych rajdów. Monte Szwecja Finlandia Niemcy i Francja :) W Hyundaiu to ja widzę tych kierowców co się tułają po Azji :) Może Atkinson czy Per Gunnar znajdą swoją przystań :)
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Świat WRC

Postprzez ToMi888 » czwartek, 27 wrz 2012, 11:49

Ciekawe, czy w tym ograniczonym programie startów Loeba nie ma trochę obawy przed "zemstą" Ogiera :) Szkoda, że nie cały rok, ale przynajmniej w kilku rajdach będzie można porównać ich tempo. Tak sobie myślę, że pewnie wszystkie asfalty pojedzie, może Finlandię obok tego... No chyba, że opuści raptem kilka rajdów, wtedy będą jaja, jak skończy się jak w 2006 roku :D
Mimo wszystko, w WTCC zobaczyć go będzie fajnie, jeszcze gdyby Cytryna miała tam wejść pełną parą :D

Też mi się wydaje, że obok Hirvonena stanie Neuville, chociaż Sordo wciąż bym nie wykluczał; Theirry chyba potrzebuje jeszcze trochę doświadczenia. No chyba, że jednak zaryzykują :D

i20 WRC mi się podoba, jest ładny :) Miło, że szajka się poszerzy, aczkolwiek to, czy będą konkurencyjni i namieszają - to już całkiem inna sprawa. Mam nadzieję, że tak :) Zawsze to też teoretycznie więcej miejsc dla dobrych kierowców, którzy w ostatnich latach nie bardzo mieli się podziać; że wymienię choćby Meeke, Paddona... Kto wie co przyniesie przyszłość :)
Petter Solberg!
Kris Meeke!
Avatar użytkownika
ToMi888
N2
 
Posty: 148
Dołączył(a): czwartek, 11 paź 2007, 15:28
Lokalizacja: Tarnów

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » czwartek, 27 wrz 2012, 12:02

Kurcze trochę dziwna ta decyzja Loeba o nie pełnym sezonie WRC 2013, chyba że oznacza to że wystartuje tylko w Monte, Niemczech i Francji, bo w sumie nie podali w ilu rajdach mają zamiar startować.

żółtodziób Twoje wywody mimo, że bardzo fajne i ciekawe i często także słuszne, za bardzo uderzają o tony filozoficzno-egzystencjalne. Zgadzam się z Tobą, że dzisiejsze samochody są za bardzo napakowane elektronicznymi wynalazkami, do tego masa turbin, kół dwumasowych, common-rail (który i tak jest o wiele lepszy od wynalazku VW pod tytułem popowtryskiwacze), filtry cząstek stałych, downsizing - i to wszystko połączone oznacza, że samochody nie są już policzone na 20lat tylko na 5. Ale taki trend dotyczy wszystkiego co kupujemy. Kiedyś jeden telewizor wystarczał na 20lat, a jak się coś zepsuło to była techniczna możliwość naprawy, dziś niestety w większości przypadków nie jest to możliwe.
Zauważ, że ja porównałem dzisiejsze auta europejskie, i nawet można dorzucić japońskie, z dzisiejszymi produktami Hyundai i Kia - i tutaj technologicznych różnic nie ma. Koreańczykom nie można zarzucić, że dogonili Europę tylko dlatego, że Europa się cofnęła, bo Koreańczycy poszli bardzo do przodu. Osobiście pracowałem w koreańskiej firmie i byłem w kilku ich firmach w tym w Hyundaiu w Nošovicach i nie licząc mentalności koreańczyków to te fabryki niczym nie różnią się np od fabryk VW. A czasem może właśnie te koreańskie są lepsze bo są nowsze. Zresztą przy dzisiejszej globalizacji to podział na produkty europejskie/japońskie/koreańskie/amerykańskie jest nieco przestarzały.

Abstrahując od wszystkiego, cieszy kolejna marka w WRC i oby Eurosport faktycznie został tym promotorem bo ta niepewność już za długo trwa.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Gąsior » czwartek, 27 wrz 2012, 12:13

kremer napisał(a):Co to znaczy niepełny program. Wyrzuci Nową Zelandię Argentynę Meksyk i coś tam jeszcze?

Od jakiegoś czasu kroiło się coś takiego. Po prostu pojedzie europejskie rundy, żeby się nie klepać po świecie i być bliżej domu. Ale i tak trzeba szykować się na Deutschland, Finlandię, Francję lub Hiszpanię na pożegnanie Mistrza (choć osobiście za nim nie przepadam, to mam świadomość, że jest to najlepszy rajdowy kierowca w historii - sorry Colin, sorry Tommi, sorry Carlos)
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Świat WRC

Postprzez gregortest » czwartek, 27 wrz 2012, 12:33

Tak jak pisałem już dawno.
Loeb prawdopodobnie tylko asfalty, i teraz nie wiadomo kto szutry?
Sordo?
Theirry ?
Ta obawa o Ogiera jes tcałkiem uzasadniona.
ale o tym przekonamy się już na monte :)
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 27 wrz 2012, 13:16

Co do Ogiera to bym tego aż tak nie wyolbrzymiał. Po pierwsze o rezygnacji z WRC Loeb mówił juz od kilku dobrych sezonów, kiedy jeszcze mało kto wiedział o Ogierze. Fakt Ogier jest cholernie szybki ale czy VW mu dorówna? nikt tego nie wie. Ja osobiście wolałbym żeby Loeb pojechał cały sezon. Bo co jeżeli wygra Monte Carlo (zakładam że stanie się tak w 90%) ? będzie liderem MŚ 2013 i troche szkoda że nie będzie mógł bronić tego prowadzenia. Gdyby wygrał jeszcze z 4-5 rajdów w ktorych by jechał to teoretycznie jest szansa na podium w sezonie. Ale widać że po prostu chce już z tym skończyć i skoro juz to nastąpi to lepiej że pojedzie w paru rajdach niż miałby nie startować wogóle.
Citroen od paru lat daje sygnały ze jest zainsteresowany wyscigami samochodow turystycznych (DTM, WTCC) i skoro Loeb miałby się tam ścigać (dla mnie bomba) to może oznaczać że skoro marka mocno zaangażuje się w ten projekt może jednocześnie pożegnać WRC. Dziwne, że nie podali na jaki czas podpisali umowę z Abu Dhabi.

Co do kierowcy, który miałby się zamieniać z Loebem to raczej widzę w tej roli Sordo, z punktu widzenia zespołu jest o wiele pewniejszy jak Neuville. Ciekawa będzie jeszcze jedna rzecz. Skoro Loeb nie bedzie walczył o tytuł w 2013 roku czy Citroen dopuści do tego żeby zabierał punkty Hirvonenowi? Nauczony życiem zakładam że Loeb będzie raczej wyżej klasyfikowanym kierowcą w rajdzie Hirvonen natraci trche punktów :) Wszystko zależy od tego ile faktycznie będzie wynosiła liczba startów.

Generalnie sezon zapowiada się ciekawie, 2 nowych producentów. Można rzec ze powrót Hyundaia jest niespodziewany, VW od dawna testuje, szuka lub już wykupił pewnych kierowców a koreańczyczy narazie cisza. Obawiam się że kierowcy typu Atkinson czy PGA to za mało na apetyty Hyundaia.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez kremer » czwartek, 27 wrz 2012, 13:21

Tyle to ja wiem, że było mówione :) Komunikat nieprecyzyjny i tyle :) Niech jedzie tam gdzie będę na oglądarce tylko tyle mnie interesuje :) Ogier to Ogier tamto :) Ogier musi uporać się z Hirvem Fordami i ew. Sordo w Citroenie. To nie będzie takie łatwe !
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 27 wrz 2012, 13:36

Tak, jeżeli bedzie to ilośc ok 4-5 - to również stawiam na asfalty, bo jak już startować w rajdzie to w takim gdzie prawdopodobieństwo wygranej jest największe. Na asfaltach w czystej sportowej rywalizacji do tej pory chyba nie ma na niego mocnego :lol:
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Mr.J » czwartek, 27 wrz 2012, 13:55

4-5 rajdów asfaltowych, tyle że obecnie w kalendarzu są 4 rundy asfaltowe ;) Po mojemu, jak ktoś wyżej napisał, Loeb pojedzie pewnie tylko rundy europejskie, odpuści pewnie Akropol i może Portugalię. Zobaczymy jaki będzie kalendarz. Co do Ogiera to jakoś mi się nie widzi, że wpadnie i od razu w 1 rajdzie zrobi kosmiczny wynik. Jeżeli Latvala się nie podpali to duże prawdopodobieństwo, że to właśnie on zostanie majstrem w 2013. Sezon ciekawie się zapowiada.
Mr.J
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 31 lip 2011, 17:25

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość