Rajd Portugali

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 15 kwi 2013, 00:28

Loeb jest starszy a ma na koncie 9 tytułó mistrzowskich. Gronholm młody też nie był a jeździć potrafił bardzo szybko. Nie w wieku problem.
Ogier był tutaj faworytem choćby przez to, że wygrał ten rajd już dwa razy a poza tym każdy wie, że jest mega szybki w każdych warunkach. Wygląda na to, że z regularnością u niego wszystko ok więc jeśli samochód się nie popsuje to pewnie będzie mistrzem świata.
Hirvonen gdyby miał więcej punktów za Monte i pudło w Szwecji byłby w lepszej sytuacji ale szanse ma dalej. W Finlandii i na antypodach jest faworytem ale jednak ciężko będzie objechać Łogiera tym bardziej, że Mads będzie walczył do końca i jestem zdania że właśnie fabryczny sprzęt był mu najbardziej potrzebny do wygrywania (te awarie to już inna historia) więc wcale nie jest przesądzone, że to nie on zgarnie trofeum za Finlandię czy inne rajdy (choćby WB).
JML skreślam definitywnie, to jest kierowca który może wygrać 1-2 rajdy jeśli wszystko pójdzie dobrze ale w perspektywie całego sezonu nie ma szans.
Sordo, Sordo też ostatnio sporo dzwoni a to Hiszpania, a to w Niemczech coś urwał (i tempo słabe) więc jakoś w niego nie wierzę nawet na asfaltach
Po tym co widzimy ja koniec sezonu widzę tak
1. Ogier
2. Hirvonen/Ostberg
4. Sordo
5. Latvala i inni
Wychodzi z tego, że konstruktorzy dla cytryny co obstawiam na 80%. WV tutaj nie widzę, pozostałe 20% daję na Forda choć trudno mi uwierzyć w to żeby Novikov nagle zaczął dojeżdżać do mety, to raczej typ Latvali. Neuville też nie wygląda na kogoś kto się szybko ustatkuje, natomiast Tannak mógł to zrobić i szkoda że już nie startuje.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00


Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez Karol » poniedziałek, 15 kwi 2013, 00:40

Tzn nie chodzi mi tyle o wiek, a o sam fakt, że czasy kiedy podgryzał dość solidnie Loeba są dość odległe, w ubiegłym roku jechał w jego cieniu ale też bezpośrednio podejścia nie miał. Ciężko utrzymać formę przez kilka lat na tym samym poziomie i być może teraz obserwujemy jej chwilową obniżkę.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez speedyzxz » poniedziałek, 15 kwi 2013, 00:44

wrc1600 napisał(a):
speedyzxz napisał(a):Ja nie rozumiem po co na testach Citroena wciąż jeździ Loeb?

Jak dla mnie dobra jazda Sordo to wynik czucia już auta i zaliczenia porządniejszych testów. To dwójka Hirvonen-Sordo powinna jeździć jak najwięcej, lepiej się ustawią, więcej pojeżdżą.

Ogier jak widać potrafi niesamowicie się skoncentrować, trzy wygrane rajdy z rzędu i 3 wygrane PS, zobaczymy czy się na tym nie przejedzie kiedyś, ale szczęście ma jak widać mu się nawet samo auto naprawia ;)

To dzieki testom i sugestiom Loeba Citroen zawdziecza wszystkie sukcesy, poczawszy od Xsary na DS3 skonczywszy to sa owoce testów Loeba i nikt inny (chodzi o kierowców) nie zna tego auta tak dobrze jak on.


Ale chodzi o ustawienie auta pod siebie, Loeb skroił auto kompletnie pod siebie, nie koniecznie Daniemu i Mikko musi to wszystko leżeć i moim zdaniem jeśli Cytryna miała by sobie poradzić bez Loeba to pora go odsunąć od rozwoju (nie wydaje mi się żeby dał się namówić na powrót) i dać obecnemu składowi szaleć, bo siłą Ogiera wydaje mi się to że VW zna na wylot bo testy w 2012 mieli na bogato, a dla Sordo i Hirvo DS3 może ma jakieś tajemnice?
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez wrc1600 » poniedziałek, 15 kwi 2013, 10:18

speedyzxz napisał(a):
wrc1600 napisał(a):
speedyzxz napisał(a):Ja nie rozumiem po co na testach Citroena wciąż jeździ Loeb?

Jak dla mnie dobra jazda Sordo to wynik czucia już auta i zaliczenia porządniejszych testów. To dwójka Hirvonen-Sordo powinna jeździć jak najwięcej, lepiej się ustawią, więcej pojeżdżą.

Ogier jak widać potrafi niesamowicie się skoncentrować, trzy wygrane rajdy z rzędu i 3 wygrane PS, zobaczymy czy się na tym nie przejedzie kiedyś, ale szczęście ma jak widać mu się nawet samo auto naprawia ;)

To dzieki testom i sugestiom Loeba Citroen zawdziecza wszystkie sukcesy, poczawszy od Xsary na DS3 skonczywszy to sa owoce testów Loeba i nikt inny (chodzi o kierowców) nie zna tego auta tak dobrze jak on.


Ale chodzi o ustawienie auta pod siebie, Loeb skroił auto kompletnie pod siebie, nie koniecznie Daniemu i Mikko musi to wszystko leżeć i moim zdaniem jeśli Cytryna miała by sobie poradzić bez Loeba to pora go odsunąć od rozwoju (nie wydaje mi się żeby dał się namówić na powrót) i dać obecnemu składowi szaleć, bo siłą Ogiera wydaje mi się to że VW zna na wylot bo testy w 2012 mieli na bogato, a dla Sordo i Hirvo DS3 może ma jakieś tajemnice?

NIe wiem jaki jest udzial Mikko i Sordo w dostrajaniu DS3 ale napewno spory mimo ze Leob jest glónym "inzynierem", trudno zeby nie byl skoro nikt nie zna auta jak on. Poza tym Polo w glównej mierze budowane bylo pod Sainza i dopiero po przyjsciu Ogiera dostrojone pod niego, narzekal na to Latvala kiedy przejechal pierwsze testy, mówil ze auto prowadzi sie jak przednionapedowe. Chyba to nie takie proste dostroic nowa rajdówke pod siebie bo ani Mikko (choc ja uwazam ze wykonuje swoja robote bardzo dobrze) ani Latvala ani nawet Neuville po zmianie samochodów nie zachwycaja.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez speedyzxz » poniedziałek, 15 kwi 2013, 12:50

No właśnie o testach Sordo za dużo nie słychać
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 15 kwi 2013, 12:56

Ubiegły sezon w wykonaniu Hirvonena był jednym z najlepszych w jego karierze. I nie przesadzajmy z rajdówkami bo to są zawodowi kierowcy i wystarczy trochę km i kilka rajdów żeby jechać na 100proc nowym autem. Thierry i Novikov jeździli czym tylko się da, Solber też a czasy potrafią notować dobre (z regularnością to już inna sprawa).
Nic nie poradzimy na to, że Ogier jest pół kroku do przodu.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez woocasch » poniedziałek, 15 kwi 2013, 20:46

Nieco spóźnione, ale dorzucę 3 grosze do dyskusji. Formą VW i Ogiera jestem nieco zaskoczony, takiej regularności i łatwości w wygrywaniu nigdy się nie spodziewałem. Ale prawdę powiedziawszy trzeba też pamiętać, że teraz w Portugalii odpadli Sordo i Ostberg, którzy chyba byli najbliżej Francuza pod względem tempa jazdy. Podobnie Hirvonen szybko odpadł w Szwecji. Więc nie umniejszając nic Ogierowi, bo uważam go za mega talent, to jak do tej pory miał trochę szczęścia. Nawet awaria trzeciego dnia nie kosztowała go prowadzenia. Mam nadzieję, że dominacja VW szybko się skończy i walka o tytuł będzie zacięta aż do ostatniej rundy MŚ.
Michał wreszcie jechał tak jak powinien i chyba jechał tyle ile jest w stanie pojechać Mini+Dmack+umiejętności Michała. Z jednej strony opony zużywały się zbyt szybko, ale z drugiej umożliwiły także wykręcenie czasów w top10. Problem był chyba w mieszankach jakie były dobrane na ten rajd, być może w innych warunkach straty do Michelina będą mniejsze. A problemy z oponami to też wynik limitowanej ilości opon.
Robert pojechał fenomenalnie, szkoda że musiał aż dwa razy skorzystać z Rally2, oby w kolejnych rundach było lepiej, bo czasy odcinków pokazują, że jest w stanie walczyć z faworytami WRC2. I co jest piękne, to jest w stanie z nimi walczyć w swoim pierwszym starcie w MŚ :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez Loeb1987 » poniedziałek, 15 kwi 2013, 23:26

Ogier mnie zaskakuje, facet zrobił w tym sezonie większą dominacje niż Loeb w swoich najlepszych latach :O jak tak dalej pójdzie to w wakacje będzie już mistrzem.
Najbardziej mnie bawi to, że pełno osób narzekało na dominacje Loeba, a teraz mają jeszcze gorzej :lol:
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Rajd Portugali

Postprzez kszekosz » sobota, 29 mar 2014, 13:33

Czy jest live streaming z Fafe Rally Sprintu? W zeszłym roku na pewno był, a w tym roku będzie? Ktoś mógłby podesłać link.
Avatar użytkownika
kszekosz
 
Posty: 37
Dołączył(a): sobota, 15 lut 2014, 16:22
Lokalizacja: Rębiska/Gdynia

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez viper » sobota, 29 mar 2014, 15:33

Loeb1987 napisał(a):Ogier mnie zaskakuje, facet zrobił w tym sezonie większą dominacje niż Loeb w swoich najlepszych latach :O jak tak dalej pójdzie to w wakacje będzie już mistrzem.
Najbardziej mnie bawi to, że pełno osób narzekało na dominacje Loeba, a teraz mają jeszcze gorzej :lol:

No tak tylko jakich rywali miał loeb a jakich ma ogier. Facet leje wszystkich na łeb, bo dzisiaj hivonen to nie gronholm czy solberg albo sainz. Nie ma porowniania.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Portugali

Postprzez Shaitan » sobota, 29 mar 2014, 16:38

kszekosz napisał(a):Czy jest live streaming z Fafe Rally Sprintu? W zeszłym roku na pewno był, a w tym roku będzie? Ktoś mógłby podesłać link.

Proszę:
http://www.rtp.pt/play/direto/rtp2
Avatar użytkownika
Shaitan
N3
 
Posty: 328
Dołączył(a): środa, 30 paź 2013, 19:08

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez johnzz » sobota, 29 mar 2014, 22:42

viper napisał(a):
Loeb1987 napisał(a):Ogier mnie zaskakuje, facet zrobił w tym sezonie większą dominacje niż Loeb w swoich najlepszych latach :O jak tak dalej pójdzie to w wakacje będzie już mistrzem.
Najbardziej mnie bawi to, że pełno osób narzekało na dominacje Loeba, a teraz mają jeszcze gorzej :lol:

No tak tylko jakich rywali miał loeb a jakich ma ogier. Facet leje wszystkich na łeb, bo dzisiaj hivonen to nie gronholm czy solberg albo sainz. Nie ma porowniania.

smiem twierdzic ze gdyby citroen nie gral pod seba pierwszego to jego szarża skonczyłaby sie na 6 tytułach, moim zdaniem wiedział ze ogiera w sezonie nie ''zrobi'' wiec uciekł. swoje zrobił i raczej nie wydaje mi sie zeby ktos to kiedys pobił..mam nadzieje ze nie(nie to zebym byl wielkim fanem, ale tyle lat pod rzad to juz zdecydowanie robi sie nudne)
johnzz
 
Posty: 37
Dołączył(a): środa, 4 sie 2010, 10:17
Lokalizacja: głuszyca

Re: Rajd Portugali

Postprzez żółtodziób » niedziela, 30 mar 2014, 22:04

johnzz napisał(a):miem twierdzic ze gdyby citroen nie gral pod seba pierwszego to jego szarża skonczyłaby sie na 6 tytułach, moim zdaniem wiedział ze ogiera w sezonie nie ''zrobi'' wiec uciekł. swoje zrobił i raczej nie wydaje mi sie zeby ktos to kiedys pobił..mam nadzieje ze nie(nie to zebym byl wielkim fanem, ale tyle lat pod rzad to juz zdecydowanie robi sie nudne)


Zawsze zastanawiało mnie skąd ludzie biorą takie wnioski. Kompletnie nic na to nie wskazuje. Jeśli uważasz, że jego szarza by się skończyła na 6 tytułach to by oznaczało, że ostatni by zdobył w 2009. Prawdę mówiąc to był jedyny tytuł zdobyty ewidentnie dzięki "pracy zespołowej", ale wtedy akurat Citroen grał na niego bo nie było opcji żeby grać na kogoś innego, a i Fordowi nikt przecież nie bronił "postawić" na Hirvonena. I zapewne tak właśnie zrobili, tyle, że zespół był gorszy i nie był w stanie tak pomóc Hirvoneneowi jak Citroen skutecznie wsparł Loeba - taki lajf, czy się to komuś podoba czy nie , sporty motorowe są sportami zespołowymi, końcowy sukces zawsze jest wypadkową pracy zespołu, możliwości kierowcy i szczęścia. W sezonie 2010 Ogier był daleko z tyłu za Loebem. Przegrał wtedy sezon nie tylko z JML ale także z Solbergiem no i sorry bardzo, ale tego się nie da wytłumaczyć rzekom dyskryminacją przez zespół. Jakich złych warunków by nie miał to na pewno były one grubo lepsze niż to co miał Solberg, który jeździł wtedy prywatnym wozem. Dyskusyjny był sezon 2011, ale mimo ogromnego progresu i tak nie stykło Ogierowi na Hirvonena. Sytuacja na Deutschlandzie pokazała, że oni myślał wspierać Loeba w walce o tytuł, ledwo przykazali mu nie atakować Loeba i już zareagował jak oparzony. Wcześniej ten sam zespół ładnych parę razy pozwolił mu wygrać z Loebem, więc o jakiej grtze na starszego Seba mówimy? Sytuacji, że Ogier mógł się podłożyć Loebowi było w całym sezonie tyle, że palców jednej ręki będzie grubo za dużo, żeby to policzyć, a w jednym z takich przypadków wiadomo, że nic z tej wymuszonej pomocy i tak nie wyszło. Warto też dodać,że w momencie kiedy startował Rajd nmiemiec 2011 Ogier tracił nie tylko do Loeba ale także do Hirvonena. Również cały sezon przegrał nie tylko z Loebem ale także z Hirvonenem i to wcale nie o włos tylko o 20 punktów i to pomimo, że Hirvonen zawsze był z asfaltem na bakier. W sezonie 2012 to0 mozna sobie pogadać tylko "co by było gdyby", ale nawet tutaj można znaleźć pośrednie dowody na to,ze raczej by sobie Loeb z nim poradził. A te dowody są takie, że radził sobie z Ogierem takze w sezonie 2013 kiedy był jedną nogą na emeryturze. Bilans rajdów które jechali obaj jest remisowy. Można oczywiście wyciągać, że Ogier kręcił lepsze czasy tylko zaliczył dzwona w wyniku awarii samochodu - to również sa tylko domniemania, ale nawet gdyby tak było to ścigał się przecież z emerytem i ten emeryt był w stanie cały czas prowadzić walkę. Tym bardziej byłby w stanie prowadzić taką walkę sezon wcześniej. Jak dla mnie nie ma kompletnie dowodów na to, że cześć suikcesów Loeba wynika wyłącznie z tego że był nr.1 w zespole. Było raczej na odwrót - był numerem jeden, bo był najszybszy. Ogier zaczął go oczywiscie podgryzać, ale dużo skuteczniej podgryzali Loeba wcześniej Gronholm i Hirvonen (różnica w punktach na koniec sezonu była o wiele mniejsza niż kiedykolwiek w przypadku Ogiera) tyle, że zawsze czegoś zabrakło do pełni szczęścia.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rajd Portugali

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 31 mar 2014, 17:58

Żółtodziub- poruszyłeś w innym temacie wątek Latvali, nie chcę tam robić offtopa więc napiszę tutaj. Co prawda mamy dopiero 3rajdy ale poza głupim kapciem na Monte JML pojechał jak na razie bardzo dojrzale, zwłaszcza w Meksyku odkurzając trasę i zdobywając 2gie miejsce. Nie chcę wysnuwać daleko idących wniosków tylko na podstawie tych 3imprez ale być może będę musiał odszczekać to, że jest takim dużym dzwonnikiem. Przed sezonem wiedziałem, że jest jedynym realnym zagrożeniem dla Ogiera natomiast teraz faktycznie on może mieć szansę na więcej wygranych w równej walce a przy pechu Francuza (w Meksyku miał dużo szczęścia nie urywając koła w jednym miejscu, jest to na relacji) to kto wcale nie jest wykluczone, że to w jego ręce powędruje MŚ.
Wydaje mi się, że Portugalia będzie na prawdę bardzo wyrównanym rajdem, nie postawiłbym kasy na żadnego kierowcę bo nie ma tam jednego faworyta. Ostberg jeśli zepnie poślady to może tam wygrać co już raz mu się udało (choć oczywiście to była inna historia), JML będzie bardzo mocny, a Mikkelsen też wg mnie jeszcze nie pokazał wszystkiego. Hirvonen w Meksyku mocno cisnął, jeśli tak pojedzie w najbliższym rajdzie to i on się będzie liczył w tej walce...
Tannak na pewno wygra jakiś os :) Koreańce na razie mają słaby samochodzik z małym rozstawem osi, nie spodziewałem się takiej klapy... W dodatku te awarie i kwestia wytrzymałości tego auta nie rokuje najlepiej. A przecież kasy im nie brakuje.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Rajd Portugali

Postprzez dominik_r » wtorek, 1 kwi 2014, 15:05

http://instagram.com/p/mPVjPTgUa6/ Robert i Elfyn na zapoznaniu :)
Avatar użytkownika
dominik_r
N2
 
Posty: 156
Dołączył(a): piątek, 8 mar 2013, 03:34

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron