Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Loeb1987 » niedziela, 9 lis 2008, 20:51

speedyzxz napisał(a):Chyba tylko w Fordzie i Citroenie mają z tego kase :roll:

Citroen obecnie tak, jeszcze w 2006 Sordo płacił za starty, zresztą w tym samym roku Hirvonen też płacił ;)
W sezonie 2007 Latvala też płacił za sarty, obecnie już coś zarabia.

Co do ubezpieczenia to Zespoły powinny być zobowiązane do ubezpieczenia zawodników.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków


Postprzez Góral » poniedziałek, 10 lis 2008, 13:29

Musicie troszkę przytonować. Prawdą jest, że zespoły nie płacą 3-cim zawodnikom pensji. Ale... zawodnicy tacy jak Duval żyją z rajdów - z kontraktów reklamowych. Rożnica jest prosta - kiedy Hirvo dostaje np kilka mln usd pensji od zespołu, jest w nim zatrudniony, ma opłacaną składkę ZUS itp świadczenia, jego pensja nie zależy od wysokości wniesionego budżetu, to Duval pensji nie dostaje ale nikt nie broni mu bycia sponsorowanym czyli brania procentu od sumy wpłacanej przez sponsorów, udziału w kampaniach reklamowych itp. Mówiąc bardziej obrazowo - Hirvo może przynieść do zespołu kwotę 3 mln usd od np. Ponsse, a otrzymać pensję w wysokości np. 5 mln usd. U Duvala takie coś nie przejdzie - pieniądze przez niego wniesione muszą iść w pierwszej kolejności na samochód. Inna sytuacja - Hirvo może dostać 500 tys usd pensji, z gwarancją w kontrakcie, że dostaje taką a taką powierzchnię na aucie lub na kasku i kombinezonie (w MŚ powierzchnia na kasku jest dość droga bo rozwinięte są relacje TV). A więc de facto może dostać te umowne 3 mln do ręki (vide - norweska marka pizzy Big One na aucie Solberga).

Oczywiście Duval jest taką sytuacją zniesmaczony z prostej przyczyny - nie ma stabilności, musi na bieżąco szukać dla siebie pieniędzy i nie są to sumy jakie otrzymują zawodnicy czołowi w fabryce. Ponadto tacy zawodnicy nie rezygnują z życia zawodowego - Gronek długo prowadził farmę i budował centrum handlowe, Rovanpera handlował motorami i skuterami wodnymi, Antilla pracuje dla MTV3 i jest takim fińskim Szpakowskim. Oceniam, że otrzymywane kwoty po odjęciu kosztów pozwalają im żyć na poziomie wyższej klasy średniej na zachodzie (umowny domek na przedmieściach, 3 auta, motor, drzewo, dwójka dzieci, min. raz w roku dłuższe wakacje w Egipcie i wypad na narty do st Moritz w lutym). W jego mniemaniu jest to mało - ci kierowcy wywodzą się z bogatych domów i maja bardzo wysoki standard życia. Ja bardzo cieszyłbym się gdybym miał takie zarobki jak 10-ty zawodnik w fabryce.

Jeśli chodzi o ubezpieczenie - teamy fabryczne są bardzo profesjonalne, ale zdziwilibyście się jak wiele jest obszarów w których zdają się na samą załogę (np. ilość paliwa, synchronizacja zegarków z pkcami). Podejrzewam, że w tym przypadku było tak samo - team nie patrzy nikomu w papiery, zawodnicy ubezpieczali się sami i nie doczytali ogólnych warunków które mówiły że są ubezpieczeni tylko w Europie. Niestety, prawem Murphy'ego - stało się nieszczęście.
"The only thing in the world worse than a fake Rolex is a real one" J. Clarkson
Avatar użytkownika
Góral
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): poniedziałek, 25 wrz 2006, 21:32

Postprzez Krzysiek_WrC » poniedziałek, 10 lis 2008, 15:29

No ok zgodził bym ię ze wszystkim ale....bezpieczeństwo i zdoriw ejest bez cenne.
Zespoły powinny bez wyjątku czy to kierowca prywatny czy zatrudniony w Teamie na pełny etat opłacic dodatkowo ubezpieczenia od takich zdarzeń.
Oczywscie że ryzyko się też samemu ponosi.ale w momencie kiedy Duval nie jechał rekracyjnie a na maxa to wydaje mi się że Ford powinien wziąsc na siebie wiekszosc odpowiedzialnosci.Przeciesz wykładając kwote załózmy 100 tys USD na ubezpiecznie nie zbankrutują a przynajmniej nie wisi kac moralny nad zespołem....
Krzysiek_WrC
A6
 
Posty: 1518
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2004, 22:19
Lokalizacja: Stadniki

Postprzez luks » środa, 12 lis 2008, 02:16

otóż to.. poza jakąkolwiek kalkulacją zespół naraża się na kiepski wizerunek, który też mało nie kosztuje..
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Postprzez padre-mk3 » wtorek, 25 lis 2008, 22:59

http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=10 ... Rally%20GB

oby mu dobrze poszlo.
tak ogolnie to jestem zdziwiony tym ze w uk nie dopuszczaja tak mlodych ludzi do rajdow.
www.racebook.pl/polishmotorclub
Avatar użytkownika
padre-mk3
A5
 
Posty: 761
Dołączył(a): piątek, 21 kwi 2006, 10:01

Postprzez zachu » piątek, 28 lis 2008, 10:53

http://www.autoklub.pl/22438,news.html
Ciągnie wilka do lasu i to bardzo
Avatar użytkownika
zachu
A5
 
Posty: 580
Dołączył(a): poniedziałek, 15 paź 2007, 11:16
Lokalizacja: Ryglice koło Tarnowa

Postprzez Ice » sobota, 29 lis 2008, 22:42

zachu napisał(a):http://www.autoklub.pl/22438,news.html
Ciągnie wilka do lasu i to bardzo


I niech zaciągnie choć kilka razy. Nawet na same szutry.
Avatar użytkownika
Ice
N1
 
Posty: 86
Dołączył(a): sobota, 13 sty 2007, 15:14

Postprzez Matador » wtorek, 2 gru 2008, 11:38

Jak podaje rallye-magazin.de Subaru oficjalnie zaprzeczyło tej informacji.
Avatar użytkownika
Matador
A5
 
Posty: 559
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 18:50
Lokalizacja: Kraków

Postprzez thydisease » wtorek, 2 gru 2008, 15:21

http://rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=19773

szkoda chlopakow... ciekaw jestem jak kryzys odbije sie na naszych zalogach
http://tomaszscibior.blogspot.com/ - nie tylko rajdy
Avatar użytkownika
thydisease
N3
 
Posty: 272
Dołączył(a): wtorek, 29 kwi 2008, 14:03
Lokalizacja: Ś-ca

Postprzez rallyspeed » sobota, 13 gru 2008, 23:43

Są juz pierwsze plusy wycofania normalnych WRC.
http://www.autoklub.pl/22621,news.html
Ciekawe kto jeszcze, oby nie Subaru,
Ach te dziadki !
Od Zygmunta ukłony i różne wyrazy dla fia ! :roll:
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Loeb1987 » niedziela, 14 gru 2008, 00:39

Kwestia czasu jak wszystkie wyścigi organizowane przez FIA padną :/
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Cendra » poniedziałek, 15 gru 2008, 13:08

Mam nadzieję, że Suzuki popracuje nad S2000+, bo pod taką specyfikację również budowali SX4
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Postprzez Krzysiek_WrC » wtorek, 16 gru 2008, 11:50

No i nie zobaczymy fabrycznego zespołu Subaru w 2009 roku w Mistrzostwach,tym samym kończy się jakas historia tej marki w WRC.
Solberg i Atkinson na lodzie. :roll:
ciekaw jestem jak teraz bedą listy startowe na poszczególne eliminacje wyglądac...po max 30 załóg?
zostają tylko Citroen i Ford o ile jeszcze co0ś się nie wydarzy.

Myslę że FIA powinna przyspieszyc pracę nad nowymi WRC czyli S2000.

Przy obecnych zawirowaniach na rynkach finansowych dochodze do wniosku żę typowe WRC jakie do tej pory były nie mają prawajuż funkcjonowac,na to moga sobie tylko fabryki pozwolic - a w zasadzie to i nie bo koszty są maskaryczne
Krzysiek_WrC
A6
 
Posty: 1518
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2004, 22:19
Lokalizacja: Stadniki

Postprzez lordpix » wtorek, 16 gru 2008, 12:44

Po wycofaniu się Subaru to zastanawiam się czy S2000+ (czy jak im tam) też nie będą za drogie. Chyba powinni jeszcze pzemyśleć z jakich aut zrobić przyszłe WRC. S2000 z turbo nie będą zbyt ciekawe do oglądania, tanie pewnie też nie. Nie wiem jakie były koszty w latach 90 ale oglądało się to ciekawiej niźli obecne auta. Może jakoś w tą stronę iść?

Ciekawe co zrobi teraz Solberg :roll: Prywatny focus?
gg: 3984793
https://picasaweb.google.com/lordpix moje zdjęcia
Avatar użytkownika
lordpix
N3
 
Posty: 382
Dołączył(a): wtorek, 22 cze 2004, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / czasem Zawoja

Postprzez Piotrek WRC » wtorek, 16 gru 2008, 12:56

Decyzja Subaru jest szokujaca, ale z drugiej strony wszyscy wiemy ze nadchodza chude lata dla producentow samochodow. Zarowno Ford jak i Citroen maja wsparcie ze strony poteznych sponsorow (Abu Dhabi i Red Bull), ale pomimo tego wszystko moze sie wydarzyc. Mamy cholernego pecha, ze WRC wchodzi w jeden z najtrudniejszych okresow w swojej historii wlasnie teraz kiedy za pare miesiecy bedziemy goscic ich u siebie w Polsce. Nie chodzi tylko o to ze liczba zalog moze byc bardzo mizerna. Zastanowcie sie ilu mniej kibicow przyjedzie do nas obejrzec WRC? Ludzie beda ograniczac wydatki i nawet najprawdziwsi fani moga sie dwa razy zastanowic zanim zdecyduja sie odwiedzic Polske. Szkoda. Z drugiej strony patrzac na to wszystko jestem jednak optymista, bo kryzys wymusi wprowadzenie nowych regulacji, ktore spowoduja, ze WRC bedzie tanszym sportem, lecz nie mniej atrakcyjnym (!!!), i kiedy producenci samochodow zaczna wychodzic na prosta bedziemy miec kolejny interesujacy okres w historii WRC. Problem w tym, ze prognozy nie wygladaja optymistycznie i globalny kryzys moze potrwac pare lat. Jest jeszcze jedna kwestia - moze ktos w koncu zajmie sie na powaznie promocja WRC, co zacheci producentow samochodow do powrotu do WRC. Tak wiec trzeba byc optymista moim skromnym zdaniem wiernego kibica WRC i widziec dobre strony ktore moga wyniknac z kryzysu. Nie zmienia to faktu, ze 2009 i prawdopodobnie tez 2010 beda trudnymi latami dla WRC.
Piotrek WRC
 
Posty: 21
Dołączył(a): środa, 9 sty 2008, 14:35
Lokalizacja: Londyn/Grodkow/Ustron

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron