Rajd Portugali

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez rallyfun » niedziela, 14 kwi 2013, 19:15

deiman napisał(a):

Patrzac na Hirvonena, okreslany w 2012 jako glowny pretendent na mistrza, przestal nagle jezdzic.

Jakby nie patrzec jest drugi za Ogierem, punktuje dla fabryki czego nie mozna powiedziec o jego kolegach i to jest najwazniejsze dla Citroena. Na dzisiaj maja 14 punktów straty do VW i 52 przewagi nad MSportem. Mozna narzekac ale w bezposrednim porównaniu inni (oprócz Loeba i Ogiera) wygladaja blado na jego tle. Moze Latvala i Ostberg sa szybsi na odcinkach ale nie przeklada sie to na wyniki.
rallyfun
N3
 
Posty: 249
Dołączył(a): czwartek, 17 sty 2013, 22:14


Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 14 kwi 2013, 19:24

Moze i tak, ale wydawalo sie, ze ten sezon jest dla Mikko ostatnim gwizdkiem na zdobycie tytulu. I prawde mowiac spodziewalem sie, ze moze wygrac w sposob naprawde zdecydowany. Zwlaszcza ze rok temu jak przegrywal to najczesciej tylko z Loebem. A teraz nagle zabraklo szybkosci. Przeciez jeszcze w 2011 Hirvo pokonywal Ogiera (nie we wszystkich rajdach rzecz jasna) i ostatecznie uplasowal sie przed nim. W tym roku nie moze sie kompletnie odnalezc a do Ogiera brakuje mu naprawde duzo. Czego to kwestia? Volkswagen jest tyle lepszy od Citroena?? Prawde powiedziawszy ciezko mi w to uwierzyc. Wprawdzie Mikko wspominal cos o jakichs problemach, co wiecej dodal, ze w przyszlym roku powinna wyjsc nowa wersja DS3 WRC, ale nie sadze, by Polo bylo tak znaczaco szybsze. Czy to efekt stylu jazdy? Moze po czesci tak, Ogier jezdzi jak po sznurku, Hirvo bardziej sie slizga. No ale nie jestem w stanie uwierzyc w to, ze nagle stal sie kierowca stanowiacym tlo w kwestii szybkosci.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez rallyfun » niedziela, 14 kwi 2013, 19:35

Matthias Schmidt napisał(a):Moze i tak, ale wydawalo sie, ze ten sezon jest dla Mikko ostatnim gwizdkiem na zdobycie tytulu. I prawde mowiac spodziewalem sie, ze moze wygrac w sposob naprawde zdecydowany. Zwlaszcza ze rok temu jak przegrywal to najczesciej tylko z Loebem. A teraz nagle zabraklo szybkosci. Przeciez jeszcze w 2011 Hirvo pokonywal Ogiera (nie we wszystkich rajdach rzecz jasna) i ostatecznie uplasowal sie przed nim. W tym roku nie moze sie kompletnie odnalezc a do Ogiera brakuje mu naprawde duzo. Czego to kwestia? Volkswagen jest tyle lepszy od Citroena?? Prawde powiedziawszy ciezko mi w to uwierzyc. Wprawdzie Mikko wspominal cos o jakichs problemach, co wiecej dodal, ze w przyszlym roku powinna wyjsc nowa wersja DS3 WRC, ale nie sadze, by Polo bylo tak znaczaco szybsze. Czy to efekt stylu jazdy? Moze po czesci tak, Ogier jezdzi jak po sznurku, Hirvo bardziej sie slizga. No ale nie jestem w stanie uwierzyc w to, ze nagle stal sie kierowca stanowiacym tlo w kwestii szybkosci.

Ja mysle ze sprawa jest prosta, w tamtym roku nie scigal sie z Ogierem a Ogier jest tak dobry jak Loeb, oni sa z innej bajki. VW mial duzo czasu, pieniedzy, testów, najlepszego kierowce i program z prawdziwego zdarzenia zeby przygotowac sie na ten sezon. Jedyne miarodajne porównanie to Loeb w DS3 i Ogier w POLO zeby stwierdzic kto czym dysponuje i to mozna bylo zobaczyc w Monte Carlo. Watpie zeby ktos byl w stanie wygrac z Ogierem (oprócz Loeba) w bezposredniej walce, na asfalcie nie ma praktycznie konkurencji poza Sordo.
rallyfun
N3
 
Posty: 249
Dołączył(a): czwartek, 17 sty 2013, 22:14

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez speedyzxz » niedziela, 14 kwi 2013, 19:51

Ja nie rozumiem po co na testach Citroena wciąż jeździ Loeb?

Jak dla mnie dobra jazda Sordo to wynik czucia już auta i zaliczenia porządniejszych testów. To dwójka Hirvonen-Sordo powinna jeździć jak najwięcej, lepiej się ustawią, więcej pojeżdżą.

Ogier jak widać potrafi niesamowicie się skoncentrować, trzy wygrane rajdy z rzędu i 3 wygrane PS, zobaczymy czy się na tym nie przejedzie kiedyś, ale szczęście ma jak widać mu się nawet samo auto naprawia ;)
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez żółtodziób » niedziela, 14 kwi 2013, 20:04

rallyfun napisał(a):Jakby nie patrzec jest drugi za Ogierem, punktuje dla fabryki czego nie mozna powiedziec o jego kolegach i to jest najwazniejsze dla Citroena. Na dzisiaj maja 14 punktów straty do VW i 52 przewagi nad MSportem. Mozna narzekac ale w bezposrednim porównaniu inni (oprócz Loeba i Ogiera) wygladaja blado na jego tle. Moze Latvala i Ostberg sa szybsi na odcinkach ale nie przeklada sie to na wyniki.



No dokładnie. Trzeba jeszcze mieć na uwadze asa w rękawie Citroena - conajmniej dwa rajdy jeszcze pojedzie Loeb, a Sordo póki jechał to znacznie lepiej niż Latvala. Przy takiej a nie innej postawie Hirvonena w zasadzie losy tytułu wśród kierowców są niemal przesądzone, ale w klasyfikacji zespołów to moim zdaniem Citroen mimo rozczarowujących wyników obu kierowców ma spore szanse. Do niedawna wręcz uważałem, że to Citroen będzie faworytem do tego tytułu, teraz obstawiam pół na pół. Nie sądziłem, że Sordo będzie się spisywał tak słabo. No, może nie do końca spisywał się słabo, ponieważ tempo miał już bardzo dobre, ale efekt jest taki, ze punktów nazbierał mniej od Latvali, w związku z czym Citroen w ogóle nie wykorzystał sytuacji, że drugi kierowca VW ma poważny kłopot z nowym autem. Trzeba jednak pamiętać, że Citroen ma asa w rękawie, conajmniej dwa rajdy pojedzie Loeb. Conajmniej, bo pomimo kategorycznych twierdzeń, że kończy z rajdami to widać, że plany mu się zmieniają jak w kalejdoskopie. W Le Mans nie wystartuje, za to pojedzie w Pikes Peak.

Matthias Schmidt napisał(a):Moze i tak, ale wydawalo sie, ze ten sezon jest dla Mikko ostatnim gwizdkiem na zdobycie tytulu. I prawde mowiac spodziewalem sie, ze moze wygrac w sposob naprawde zdecydowany. Zwlaszcza ze rok temu jak przegrywal to najczesciej tylko z Loebem. A teraz nagle zabraklo szybkosci. Przeciez jeszcze w 2011 Hirvo pokonywal Ogiera (nie we wszystkich rajdach rzecz jasna) i ostatecznie uplasowal sie przed nim. W tym roku nie moze sie kompletnie odnalezc a do Ogiera brakuje mu naprawde duzo. Czego to kwestia? Volkswagen jest tyle lepszy od Citroena?? Prawde powiedziawszy ciezko mi w to uwierzyc


Zauważ, że Hivonen nie trzyma nawet tempa Sordo. Przed sezonem wydawało się, ze będzie na odwrót, to Hirvonen z różnym powidzeniem ale będzie walczył o czołowe lokaty, a Sordo tylko woził punkty dla zespołu, teraz w zasadzie o ile Sordo zacznie kończyć rajdy to będzie odwrotnie. Nie mam pojęcia co się stało z Mikko, chyba za mocno wbił sobie do łba, że pierwszy i tak jest Seb, a teraz nie zauważył że to już nie Loeb tylko Ogier... A tak poważnie to jeśli zespołowy psycholog jakoś tego gościa odblokuje to pewnie dostanie mega premię... W każdym razie w żadnym wypadku mnoim zdaniem nie jest to kwestia samochodu i prawdopodobnie stąd się wzięły te niewybredne ataki Frequelina na Ogiera w zeszłym roku. Prawdopodobnie już wtedy zdawali sobie sprawę, że zostali wycyckani na galowo i że nie będą w stanie nikim łatwo Ogiera zastąpić jak odejdzie Loeb. O tymze sytuacja jest dosyć rozpaczliwa mogą świadczyć też wypowiedzi które sugerują,że spore nadzieje pokładają w Kubicy. Oczywiscie nic nie ujmując Robertowi, ale jego angaż (częściowy co prawda, ale zawsze jakaś kasa została dorzucona do interesu) i uwzględnianie go w planach na WRC w przyszłym sezonie to jest chwycenie się brzytwy. Nie powiem, przy postępach jakie robi (jechał szybko i się nie rozbił - popsuł trochę sprzętu, ale znacznie lepsi też popsuli) to nawet moze się udać, ale to była niemal pokerowa zagrywka z ich strony.
Ostatnio edytowano niedziela, 14 kwi 2013, 20:10 przez żółtodziób, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 14 kwi 2013, 20:07

Mam wrazenie ze Hirvonen znowu ma taka blokade jaka byla w 2010. Wtedy bylo marnie, a bylo to po swietnym ale jednak przegranym sezonie. Teraz Mikko zostal liderem zespolu i... znowu sobie nie poradzil :/
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez MSG Racing » niedziela, 14 kwi 2013, 20:22

Tak jak mówiłem przed sezonem i po Monte. Ogier będzie w stanie grać pierwsze skrzypce sezonu i tak też jest. VW sezon testów nie zmarnował. Zresztą zdziwiłbym się jakby tak było. Choć przyznaje takiej przewagi się nie spodziewałem.
Skreślanie JML też nie było na miejscu.
Mikko to już od jakiegoś czasu mam przekonanie, że po za pojedynczymi wygranymi szału już nie będzie. Trochę szkoda. Brak mu tej "ikry". W sumie jak pamiętam to nigdy nie miał.
Za to Ostberg mnie trochę rozczarowuje ale sezon jeszcze długi.
MK no cóż jak już pisałem jechał jak jechał aż auto padło.
RK bardzo pozytywnie, choć może z tą ręką nie jest tak źle, że łopatka jest aż tak potrzebna, co pokazało kilka OSów że i bez niej się da obejść. Napewno jest to ułatwienie dla niego. Szkoda, że auto się psuło. Ale myślę wszyscy wiemy gdzie jego miejsce jest ;)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez żółtodziób » niedziela, 14 kwi 2013, 20:43

speedyzxz napisał(a):Ja nie rozumiem po co na testach Citroena wciąż jeździ Loeb?

Jak dla mnie dobra jazda Sordo to wynik czucia już auta i zaliczenia porządniejszych testów. To dwójka Hirvonen-Sordo powinna jeździć jak najwięcej, lepiej się ustawią, więcej pojeżdżą.

Ogier jak widać potrafi niesamowicie się skoncentrować, trzy wygrane rajdy z rzędu i 3 wygrane PS, zobaczymy czy się na tym nie przejedzie kiedyś, ale szczęście ma jak widać mu się nawet samo auto naprawia ;)


Może dlatego, że Loeb to jest ich plan B na wypadek kłopotów i chcą go utrzymać w formie. Loeb oczywiscie wyrzeka się rajdów jak żaba błota, ale faktem jest, że jak trzeba było Kubicy pomóc ustawić auto to wystarczyło, że Matton chwycił za telefon, ztrsztą sam Matton przebąkuje, że poprosi o więcej startów. Prowadzenie zespołu wyścigowego Loebowi wychodzi na chwilę obecną jak wychodzi - nie ma dramatu, ale z jakichś powodów LM nie jedzie. A jak nie wiadomo o co chodzi to zwykle chodzi o pieniądzie. Nie tacy już plajtowali, szczególnie zresztą Francuzi w tym celują (Prost, Pescarolo). nie twierdzę,że z Loebem jest aż tak krucho, ale to nie jest tania zabawa i nie ma w tym wielkiego doświadczenia - do tej pory miał tylko jechać jak najszybciej, a o resztę dbał manager. Jeśli nie dla samorealizacji to być może dla kasy wróci do rajdów. To oczywiście takie gdybanie, ale nie sądzę, że przydzielenie Loeba do testów to jedynie czyjeś widzimisię.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez Sebekrally » niedziela, 14 kwi 2013, 20:57

Co do Miko jakiś czas temu, chyba po szwecji mnie objechaliście jak mówiłem że jest słaby (jak na MŚ), to jest idealny zawodnik do bycia tym drugim bardzo solidny rzemieślnik. Obawiam się że MŚ 2013 będą stały pod znakiem Ogiera, chyba że Citroen ściągnie Loeba z powrotem. Wszystko to kwestia motywacji $.
Co do startu naszych..., Kościuszko z początku jechał tak jak powinien od początku sezonu, zastanawia mnie tylko jego malkontenctwo na Dmacki skoro Chinole mu się jakoś dokładają, a da się na nich jechać szybciej co widać po Prokopie.
Robert :D ja wiedziałem że chłop ma TALENT i na szutrach ędzie szybki bardzo po cichu liczyłem że pod koniec rajdu będzie łapał tempo Lappiego, choć bardziej spodziewałem się walki o 2-3 miejsce. Jak będzie się dalej dobrze uczył to może tata Citroen wystawi go jeszcze w tym roku w WRC za co mocno trzymam kciuki.
Sebekrally
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez wrc1600 » niedziela, 14 kwi 2013, 22:50

speedyzxz napisał(a):Ja nie rozumiem po co na testach Citroena wciąż jeździ Loeb?

Jak dla mnie dobra jazda Sordo to wynik czucia już auta i zaliczenia porządniejszych testów. To dwójka Hirvonen-Sordo powinna jeździć jak najwięcej, lepiej się ustawią, więcej pojeżdżą.

Ogier jak widać potrafi niesamowicie się skoncentrować, trzy wygrane rajdy z rzędu i 3 wygrane PS, zobaczymy czy się na tym nie przejedzie kiedyś, ale szczęście ma jak widać mu się nawet samo auto naprawia ;)

To dzieki testom i sugestiom Loeba Citroen zawdziecza wszystkie sukcesy, poczawszy od Xsary na DS3 skonczywszy to sa owoce testów Loeba i nikt inny (chodzi o kierowców) nie zna tego auta tak dobrze jak on.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez kuba.es » niedziela, 14 kwi 2013, 23:04

Moim zdaniem przełomowym momentem jeśli chodzi o "blokadę" Hirvonena była rolka z Rajdu Finlandii 2010. Wydaje mi się, że po tej przygodzie zaczął jeździć po prostu ostrożniej.
Co do samego Citroena to mam nadzieję, że Loeb zaliczy jeszcze kilka dodatkowych rund w tym sezonie. Jego pojedynki z Ogierem to jest to, czego potrzebuje obecnie wrc.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez kij » niedziela, 14 kwi 2013, 23:20

Od dawien dawna sytuacja wygląda dokładnie tak samo.

Kto by autka nie robił, rozwijał (M-Sport Forda, Citroen, Peugeot, Prodrive Subaru), zawsze było to autko pod kogoś i dopóki ten ktoś tym autkiem powoził, robił to bardzo dobrze i były wyniki. Przykłady:
- Subaru Impreza później Ford Focus - Colin. To, że tylko jeden tytuł zdobył to chyba tylko kwestia skurczu prawej nogi ;)
- Lancery Evo - tylko i wyłącznie Makinnen potrafił tym jeździć
- Subaru od 2000 roku - Burns, później Solberg
- Focus I evo 2 - Markko Martin, tylko miał pecha że się psuła gablota nad wymiar
- Focus II, Fiesta - Mikko i Jari Matti
- Peugeoty 206 i 307 - Marcus, Panizzi na asfaltach (206)
- Xara, C4, DS3 - proste, Loeb
- Polo - Ogier - to teraz połączenie podobne jak Loeb + Cytryny, auto od początku do końc zrobione pod Ogiera

Niektórzy nie mieli okazji innymi autkami jeździć dłużej (Loeb), ale kto się gdzie nie przenosił nigdy do końca nie wyglądało to tak jak u poprzedniego pracodwacy.
- Colin w Xarze
- Makinnen w Subaru
- Burns, Martin w Peugeocie
- Solberg w Citroenie (wprawdzie prywatnie) czy we Fordzie
- Marcus we Fordzie się spinał i gniótł, ale jednak to nie to było co robił w Peugeocie
- Mikko w Citroenie za wiele nie osiągnie raczej
- J-M w Polo będzie jak Marcus we Fordzie

Citroen to najwięcej chyba przegrał na spuszczeniu Sordo. Znał styl Loeba chyba najlepiej i podobnie jak Ogier najlepiej pasował do Cytryn - zaczynali od tego auta we WRC, więc oni się dopasowali. Ale kto się mógł spodziewać, że Ogier będzie mieć mniej cierpliwości niż Sordo ;)
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 307
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 14 kwi 2013, 23:37

Sordo teraz zaimponowal to trzeba przyznac. On wydaje sie miec styl taki jak Loeb czy Ogier - to o czym wlasnie piszesz. Odnalazl sie w aucie i byl szybki. Ciekawe czy tak bedzie dalej.
kij - Hirvonenowi nie pozostaje wiec nic innego jak przejsc do Hyundaia jeszcze w trakcie sezonu i 'zrobic' auto pod siebie :-D
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez kij » niedziela, 14 kwi 2013, 23:50

Matthias Schmidt napisał(a):Sordo teraz zaimponowal to trzeba przyznac. On wydaje sie miec styl taki jak Loeb czy Ogier - to o czym wlasnie piszesz. Odnalazl sie w aucie i byl szybki. Ciekawe czy tak bedzie dalej.
kij - Hirvonenowi nie pozostaje wiec nic innego jak przejsc do Hyundaia jeszcze w trakcie sezonu i 'zrobic' auto pod siebie :-D


Sordo i Citroen powinni być cierpliwi, żeby nie oczekiwali od razu wyników, ale lepiej żeby coś wygrał Sordo w tym roku, tak żeby uwierzył w siebie, że może wygrywać, to w przyszłym roku może być konkurentem dla Ogiera, poważnym.

Podobnie Ostberg, któremu chyba cierpliwości brakuje, bo widać że z Ogierem może się gonić, ale jeszcze nie wszędzie.

A Hyundai to kogoś do pary do Hanninena perspektywicznego potrzebuje, ale i takiego już wymagającego co to wie czego chce.
Taki np. Neuville mogłby być odpowiedni.
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 307
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24

Re: Rajd Portugali 2013

Postprzez Karol » niedziela, 14 kwi 2013, 23:57

kij napisał(a):- Marcus we Fordzie się spinał i gniótł, ale jednak to nie to było co robił w Peugeocie


Tutaj się nie zgodzę, Focus w końcu zaczął jechać i w rękach Gronholma. Po prostu w tym momencie pakiet Citroen/Loeb był już tak mocny, że Fin zostawał pół kroku, ale z tyłu. Do przerwania hegemonii naprawdę niewiele brakowało, poza tym wątpię, żeby późniejsze prace rozwojowe nie były prowadzone pod dyktando Marcusa.

Co do Hirvonena, od dwóch-trzech lat jestem zdania, że już raz był w sytuacji kiedy jechał po tytuł i przegrał czysto szybkościowo i to była jego najlepsza szansa na zdobycie tytułu. Loeba już nie ma ale za to są inni a i lata lecą, ciężką utrzymać formę na przestrzeni tak długiego czasu. Wiadomo, że walka Ogier-Loeb to coś, czego potrzeba temu cyklowi, jednak patrząc obiektywnie walki w niektórych latach dominacji Loeba nie brakowało. Polo to z pewnością świetny samochód ale jestem zdania, że nie byłoby takiego mocnego startu sezonu gdyby nie był to pojazd skrojony od początku do końca pod Ogiera. Przez to może cisnąć na granicy praw fizyki. Osobiście jestem spokojny o dalszą część sezonu, Ogier jest sporo z przodu ale Loebowi wystarczył dzwon, awaria i robiło się nerwowo w niektórych latach :) Grupa pościgowa jest duża, wszyscy kierowcy fabryczni (no może od Wilsona tylko Ostberg) z pewnością mają Seba nr 2 w zasięgu i tylko czekać aż go złapią.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości

cron